zabezpieczenie przed burzą instalacji SAT

Data: 2010-05-29 10:38:35
Autor: Mamut
zabezpieczenie przed burzą instalacji SAT
Znajomym co chwile zdarzają sie awarie związane z burzą, jak nie tuner
to konwerter.
Znalazlem taką pierdółkę na allegro http://archi.inosak.org/imgdb/item1060831011_1.html
Czy to ma szanse działać ? chociaż cześciowo ?

Data: 2010-05-29 19:41:29
Autor: VSS
Mamut wrote:
[...]

na tuner MOŻE zadziała ale konwertera nie uratuje.

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-05-30 01:45:08
Autor: Mamut
zabezpieczenie przed burzą instalacji SAT

na tuner MOŻE zadziała ale konwertera nie uratuje.

o to tylko chodzi, tuner kosztuje 500zl a konwerter 10.

Data: 2010-05-30 12:59:12
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sun, 30 May 2010, Mamut wrote:

 o to tylko chodzi, tuner kosztuje 500zl a konwerter 10.

A dlaczego tak czesto burza uszkadza?
Jest wyjatkowo rzadkie zdarzenie.

Jest to antena na dachu, dom na wzgorzu, zly piorunochron?

Moga to byc chwile przepiecia w sieci, zwarcie w kablu,
przy F-ce, przebicie, konwerter za 10 zl ...

Axing oczywiscie zadziala w wielu przypadkach, ale nie zawsze.
Bezposredniego wyladowania nie zabezpieczy.

Raczej trzeba myslec "systemowo", bo moze chalupe spalic:
http://www.dehn.pl/ochrona/budynki_mieszkalne.php

Tutaj masz wiecej:
http://www.dehn.pl/piorun/zagrozenia.php
http://www.dehn.pl/piorun/zasady_bezpieczenstwa.php
http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/241-zabezpieczenie-przepieciowe-axing
http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39&jfile=viewtopic.php&f=29&t=10078&p=0#p0

Pzdr.J.P.

Data: 2010-05-30 04:27:39
Autor: Mamut
zabezpieczenie przed burzą instalacji SAT

A dlaczego tak czesto burza uszkadza?
Jest wyjatkowo rzadkie zdarzenie.

Zastosowałem skrót myślowy które źle zrozumiałeś. Burze często
uszkadzają urządzenia moim znajomym ale nie ciągle tym samym tylko
różnym. Często słysze, że jednemu popaliło tunery, drugiemu konwertery
i sieciówki w kompach itp. Nie wiem czy to aż ta rzadkie zdarzenie bo
wiele osób które znam miało już podobne przygody. Prawdą jest to że
wiekszość z nich mieszka w domkach a nie mieszkaniach gdzie narażenie
na skutki burzy może być większe.

Data: 2010-05-30 13:36:36
Autor: VSS
Mamut wrote:
[...]

to nie przychodzi to z powietrza tylko z sieci energetycznej i tu stosowałbym zabezpieczenia. a to, ze sie spalił konwerter to się zdarza, poleci impuls po masie i tak załatwi wszystko po drodze.

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-05-30 17:32:46
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik VSS napisał:
to nie przychodzi to z powietrza tylko z sieci energetycznej i tu
stosowałbym zabezpieczenia.

Też jestem tego zdania - jak kilka lat temu w okolicę walnęło to zniszczył się zasilacz w tunerze (ale naprawili na gwarancji... widocznie uszkodzenie było typowe dla tego modelu ;-)
Prócz tego ucierpiało wtedy sporo sprzętu osiedlowej sieci komputerowej - ale u mnie na szczęście spalił się tylko 1 port mostu Ethernetowego.
Od tego czasu cały sprzęt podłączam przez listwy zabezpieczające i - odpukać - jak na razie nic się nie popsuło od pioruna.

Data: 2010-05-29 20:26:12
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sat, 29 May 2010, Mamut wrote:

> [...]
| Znalazlem taką pierdółkę na allegro
| http://archi.inosak.org/imgdb/item1060831011_1.html
| Czy to ma szanse działać ? chociaż cześciowo ?

jest

ale najlepiej to niech nie trzyma kolo satelity magnezu
i nie dzwoni dzwonkami

Data: 2010-05-31 23:44:12
Autor: Tomy M.

Użytkownik "Mamut" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:51d97bec-afe2-48d5-a12d-bebc778693d9a16g2000vbr.googlegroups.com...

[...]

Przed skutkami bezpośredniego uderzenia pioruna w dom
, nawet z piorunochronem nie ma kompletnie żadnego zabezpieczenia
poza fizycznym odłączeniem od anten, sieci LAN, sieci zasilającej
i ect. Dobrze jest przy tym kable LAN, antenowy itp. włożyć
np. za kaloryfer, o ile jest dobrze uziemiony (stalowa/miedziana
instalacja CO)

Tomy M.

zabezpieczenie przed burzą instalacji SAT