zabezpieczenie przed kradziezą info

Data: 2010-08-28 19:54:20
Autor: emyo
zabezpieczenie przed kradziezą info
Właśnie oglądałem w TV test zabezpieczeń przed kradzieżą. Tak dla informacji kupujących test zwyciężyło zabezpieczenie z zamkiem z ryglowaniem bodajże walcowym. Całość wykonana ze stali manganowej w postaci łańcucha. Test wykonany przez specjalistów od łamania zabezpieczeń. Łańcuch nie oparł się nożycom do przecinania najtwardszych prętów, nie pomogła też piła do metalu ani schładzanie sprayem. Test trwał 3 min, tyle przeciętnie zajmuje złodziejowi złamanie zabezpieczenia. Niestety nie pamiętam producenta, ale być może był to Trelock.

pozdr __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5367 (20100814) __________

Data: 2010-08-28 21:11:28
Autor: Michal Grzechowiak
W dniu 2010-08-28 19:54, emyo pisze:
[...]

Jak takie coś wygląda? Możesz poratować jakimś linkiem do zdjęcia?

Pozdr.
Michał

Data: 2010-08-28 21:45:34
Autor: kml

Użytkownik "emyo" <emyot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i5bigj$n1q$1sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Program był na TV4 Galileo :) Wygrał U-lock (jakiś trelok) oraz zwykły (klasyczny) łańcuch Abusa. Obydwa zapięcia nie dały sie przeciąż nożycami, naprawde konkretnymi. Potem lockpikerzy otwierali zapięcia. U-locka otworzyli, ale on był wyposażony w _ZWYKŁY_ płaski klucz a la Yale więc zamek najprostszy z możliwych. Chyba się zlitowali nad Krytonitem bo nie pokazali, że zamek na klucz rurkowy otwiera się korpusem długopisu :) Najciekawsze było to, że płaski łańcuch czyli coś co się składa jak miara drewniana, ale jest zbudowane z płaskich ogniw przeciął dosłownie w 3 sekundy :)

Zapięcie "testowała" jakaś panna i było to nieco dziwne bo jej 4kg łańuch nie przeszkadzał bo sie "łatwo owija wokół siodełka" ale wąski U-lock był be bo za latarnie się nie da przypiąć. Na plus należy zaznaczyć, ze jak na Niemkę to była całkiem ładna.

Konkluzja jest taka, że łańuch klasyczny oraz U-lock rulez. Od siebie dodam, że zamek jest ważny ale osobiście uważam że zapięcie powinno być _przede_wszystkim_ odporne na czysto siłowe próby ataku a później na kogoś z wytrychem. Najlepiej brać najwyższe modele łańcuchów i szeklowych zapieć z dobrym zamkiem o kluczu niesymetrycznym etc.

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-28 22:49:07
Autor: Piotr M
Dnia 28-08-2010 o 21:45:34 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

[...]

Ja właśnie miałem sobie kupić Kryptonite Keeper 12 LS, 80zł myślę sobie,  spoko, do roweru używanego za ok 700zł to będzie git. Jednak tego  dziadostwa nie da się do ramy normalnie przypiąć bo przeszkadza w jeździe  (jest bokiem). Nawet na fotkach odwalili kolejny bubel, bo tak jak  pokazują na obrazku (na opakowaniu też jest) nie da się podczepić! Miejsce  gdzie przechodzi rama zajmuje częściowo końcówka wejścia do zamka.
http://www.mbike.pl/Img.ashx?Id=87&w=600&h=600
Jedyna możliwość to wożenia w torbie. Kolejny model co już wchodzi  normalnie w tramę to Series 2 za 160zł, ale to ja już dziękuję.. No i jak  mam coś wozić w torbie to kupiłem kawał łańcucha 1.6KG i ładnie się układa  w tej torbie i też za 80zł. Kupiłem AXA
http://axabasta.intermix5.nl/cat/front/item_info.asp?currentpage=1&pagesize=15&id=15&level=2&Svalue=&search=&lijst=&s1=&s2=&s3=&item_id=652

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-29 07:08:08
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Piotr M pisze:
[...]

Ciekawy :-)

Ale najbardziej mi sie podoba sposób zapięca roweru zaproponowany przez producenta na zdjęciu. Przykucie za przednie koło do wyrwikółki ;-)

Seco

Data: 2010-08-29 10:17:15
Autor: Michał Pysz
zabezpieczenie przed kradziezą info
Ale najbardziej mi sie podoba sposób zapięca roweru zaproponowany przez
producenta na zdjęciu. Przykucie za przednie koło do wyrwikółki ;-)

Nie wiem dlaczego się śmiejesz. Powinieneś raczej płakać.
Tam gdzie dotarła już cywilizacja takie zapięcie a nawet sama blokada tylnego koła są wystarczające.

mp.

Data: 2010-08-29 09:28:09
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-08-29, Michał Pysz wrote:
[...]

Niestety istnieją też miasta niedotknięte cywilizacją, takie jak Nowy
Jork, Londyn, Paryż czy Amsterdam i w nich same blokady tylnego koła
jakoś wystarczać nie chcą.

(dla kontrastu w takim Zurichu spotyka się również rowery nieprzypięte
niczym:)

Data: 2010-08-29 10:30:35
Autor: Fabian
W dniu 29.08.2010 10:17, Michał Pysz pisze:
[...]

Np. w takim zacofanym mieście jak Amsterdam nie uświadczysz roweru
zapiętego linką albo tylko blokadą tylnego koła, no chyba, że właściciel
ma rower w zasięgu wzroku ;)

Fabian.

Data: 2010-08-29 13:05:30
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Michał Pysz pisze:
[...]

Śmieszne jest używanie dobrego zabezpieczenia w ten sposób. Przednie koło można przypiąć linką na 30 zł. Dobry łańcuch służy do przykucia roweru w bandyckim kraju. A płacze nad tym, że w ogóle istnieją złodzieje...

A w holandii, danii sam używałem w mieszczuchu jedynie blokady tylnego koła. A swoją drogą, to mniejsza szansa że złodziej trafi akurat na mój rower, jak pod dworcem stoi 400 innych.

Seco

Data: 2010-08-31 15:57:48
Autor: MichałG
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Michał Pysz pisze:
[...]

Widocznie byłeś w innej Holandii niż Fabian.... ;)

Michał

Data: 2010-08-31 06:48:23
Autor: Piotrpo
On 29 Sie, 10:17, Michał Pysz <pysz.mic...@wp.pl> wrote:
> [...]

Nie wiem dlaczego się śmiejesz. Powinieneś raczej płakać.
Tam gdzie dotarła już cywilizacja takie zapięcie a nawet sama blokada

I nie wiedzieć dlaczego to nie Polacy są potentatami w robieniu
zabezpieczeń rowerowych.
Swoją drogą, to wygląda trochę na absurd - najpierw wydajesz 2-3k
więcej, żeby rower był te 2-3kg lżejszy - jak już masz taki rower, to
wydajesz kolejne kilkaset złotych na 3kg hartowanej stali, co by
pojazd za szybko nie uciekł....

Data: 2010-08-31 16:02:54
Autor: kml

Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:cf7ab768-0482-4c87-aaea-

[...]
===

Dla mnie absurd to jest posiadanie roweru, odcudzenie go za ileś tam, potem przypięcie byle gównem a potem lamentowanie, że na chwilę i że ukradli. Taki mamy kraj i trzeba się bronić :|

Data: 2010-08-29 09:01:10
Autor: kml

Ostanio znajomy kupił Abusa, z poprzedniej serii, za ok 200 zeta do roweru za 700 - za moją namową. Rowery się zmieniają a zapięcie zostaje :) BTW: większość osób nie zdaje sobie sprawy, że nożyce co mają 1,5 wysokości to nie jest wymysł tylko coś co naprawdę mają złodzieje. Wszelkie linki i inne badziewia można sobie wsadzić. Od kilku lat mam łańcuch kryptonite'a, ale używałem go stacjonarnie. Gdybym miał zostawiac rower na mieści to zdecydowanie wolałbym, o połowę lżejszego, u-locka.

Data: 2010-08-29 09:50:15
Autor: reme.k
[...]
Na mieście używam Kryptonite Evolution (ale poprzednią wersję) czyli zapięcie za
150 zamyka rower za 250.
I od 3 lat zostawiam rower prawie wszędzie, pod supermarketami, szkołą językową itp.

Data: 2010-08-29 01:24:32
Autor: PanRatio
zabezpieczenie przed kradziezą info
Tw wszystkie niemieckie testy w zabezpieczeniach są śmieszne.
Dlaczego? Zawsze wygrywa... niemiecka firma.

Poza tym mam do was jedną prośbę. Obejrzyjcie filmik, na którym tną
zabezpieczenia: http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Koleś tnie markowe łańcuchy w niecałą minutę (!!!) Kryptonite za ponad
400 zł wytrzymuje 29 sekund, ale jaja :D

Data: 2010-08-29 10:42:13
Autor: reme.k
[...]

To było.
Zwróć uwagę że zapięcia są tak zapięte aby gościu mógł oprzeć jedno ramię nożyc
o podłogę o naprzeć swoim (niemałym) ciężarem ciała.
Niech zrobi to samo ale w trzymając nożyce w rękach.

Data: 2010-08-29 11:23:16
Autor: Piotr M
Dnia 29-08-2010 o 10:42:13 <reme.k@vp.pl> napisał(a):

[...]

No ale co z tego, skoro do przecięcia nożycami tym sposobem potrzeba  wysokości takiej, co jest normalną standardową wysokością co instaluje się  zabezpieczenia. Dać wyżej? To jedynie pozostaje chyba tylko górna część  ramy, ale znaleźć jeszcze miejsce w mieście, co da się tak wysoko zaczepić  IMO nie jest łatwo.

Pomyślałem jeszcze, że warto taki łańcuch zawinąć wielokrotnie tak aby go  "zacisnąć", wtedy mała szansa że się obsunie i mniejsza też jest swoboda w  wygodnym umiejscowieniu nożyc. Co sądzicie?

Data: 2010-08-29 11:27:48
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vh60c2at13q3bqpiotr-komputer...
[...]

=====

Chyba nie bardzo rozumiem co znaczy standardowej wysokości. Na filmie łańcuch leży praktycznie na ziemii luźno a kolo się zapiera całym sobą. Zapnij rower tak żeby łańcuch wisiał na wysokości górnej rury przedniego trójkąta i zobaczymy jak wtedy go przetną skoro nie ma jak zaprzeć się o podłoże. Im bardziej skomplikowane podejście tym trudniej sforsować zabezpieczenie.

===
Pomyślałem jeszcze, że warto taki łańcuch zawinąć wielokrotnie tak aby go
"zacisnąć", wtedy mała szansa że się obsunie i mniejsza też jest swoboda w
wygodnym umiejscowieniu nożyc. Co sądzicie?
-- -- -- -- --

Że jak go wielokrotnie owiniesz a nadal będzie leżał na ziemii to zadnego z tego pożytku.

Data: 2010-08-29 12:29:24
Autor: Piotr M
Dnia 29-08-2010 o 11:27:48 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

[...]

Ale on nie musi leżeć na ziemi, widzisz przecież na jakiej wysokości jest  obcinany. Jest to IMO właśnie standardowa wysokość i powszechna co używa  się jakieś zapięcie. Tną łańcuch na takiej właśnie wysokości co jest  podręcznikowo zalecane zapinać rower, czyli rama i tylne koło, wychodzi to  ok 50cm nad ziemią.

Oni go sobie tylko wkładają na ziemi bo leży na ziemi, gdyby wisiał na  wysokości 50cm mieli by nawet przyjemniej bo by się tak schylać nie  musieli.

Data: 2010-08-29 13:37:41
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vh63fakx13q3bqpiotr-komputer...
[...]

=========

W filmie z YT jest obcinany na ziemi bo inaczej koleś by go nie NIE PRZECIAŁ. Obejrzyj to jeszcze 10 razy i zrozum, że nie dałbym rady samymi łapami wygenerować takiej siły jak w momencie kiedy sie na tym uwiesił i nieomalże zaczął po tym skakać. Może Pudzian by dał rade, ale zwykły człowiek nie. Poza tym motor jest zapięty za przednie koło etc. czyli modelowy przykład jak NIE należy tego robić. Ciekawe czy gdyby łańcuch szedł przez tylne koło i na wysokości wahacza to też by mieli tak łatwo.

Oni go sobie tylko wkładają na ziemi bo leży na ziemi, gdyby wisiał na wysokości 50cm mieli by nawet przyjemniej bo by się tak schylać nie musieli.

Chyba naprawde głupi jesteś skoro uważasz, że łańcuch był ułożony na ziemi żeby się nie trzeba było schylać. Obejrzyj ten film kolejne 10 razy i powiedz mi jak widzisz przecinanie takiego łańcucha jeżeli ogniowo, które byłoby atakowane jest na wysokości ~ środka motocykla i nie ma się jak obcęgami o ziemię zaprzeć.

Data: 2010-08-29 14:13:31
Autor: Piotr M
Dnia 29-08-2010 o 13:37:41 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

[...]

Ten dżinsowy gość ma technikę cięcia na wysokości kolan, ten drugi kładzie  ramię na ziemi, czyli da się.

PS.
Głupków szukaj sobie gdzie indziej.

Data: 2010-08-29 14:21:53
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vh678tsx13q3bqpiotr-komputer...
[...]

-- -- -- -- -

W której minucie filmu on tnie "z kolana". Ja widzę, że jedno ramie szczypiec jest oparte na podłożu cały czas.

PS.
Jednego już znalazłem na miejscu.

Data: 2010-08-29 14:36:28
Autor: Piotr M
Dnia 29-08-2010 o 14:21:53 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

W której minucie filmu on tnie "z kolana". Ja widzę, że jedno ramie  szczypiec jest oparte na podłożu cały czas.

No jest oparte na podłożu, ale nie leży na nim, tak jak to robi ten drugi  gość. Facet dżinsowy opiera ramię na podłożu a końcówka szczypiec co  trzyma łańcuch jest na wysokości ok kolan, a ta wysokość jest bardzo  częstą wysokością zapinania zabezpieczenia.

Dało mi to do myślenia i raz, aby jak najwyżej łańcuch przypinać, a dwa,  aby jak się da to go zawijać, aby było jak najmniej luzów bo każdy taki  każdy taki daje więcej możliwości operacyjnych, bo potrzebny jest mniejszy  lub większy ruch takimi nożycami aby go przeciąć.

Data: 2010-08-29 14:40:22
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vh69a2cp13q3bqpiotr-komputer...
[...]

-- -

No i słusznie Ci dało do myślenia bo o to chodzi. Nie ważne gdzie jest końcówka drugiego ramienia nożyc, ważne gdzie jest atakowane ogniwo łańcucha. Im gorzej i trudniej dostępne tym lepiej.

Data: 2010-08-29 11:05:08
Autor: kml

Użytkownik "PanRatio" <panratio@gmail.com> napisał w wiadomości news:a675cbe9-5b83-4545-9a04-6881d3b87d4al6g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Wszystko pięknię tylko, że warunki w jakich on to robi są idealne. Łańcuch jest zapięty tak, że ma wzorcowe podejście no i mata na podłodze żeby się nie wyjebał jak naciska na nożyce. Normalnie tak nie ma. Poza tym zwróć uwagę, że na filmie widać drugą parę nożyc więc :)

W galileo koleś ciął z biodra w taki sposób aby mógł szybko sie zawinąć w razie przyuważenia no i miał możyce takie, które mieszczą się pod płaszcz. Angole pojechali oporowo :)

Wniosek z tego filmu jest taki, że poza jakością zapięcia najważniejsze jest jak zapina się rower/motor. Trzeba poświęcić na to chwilę tak żeby nie było możliwości zaprzeć się tak jak faceci na tym filmie. Poza tym czy chudy złodziej zrobiłby to tak samo dobrze nawet jak by się całkowicie uwiesił na przecinakach to nie wiem :D

Każdy taki film jest dobry, ale powtórze to co napisałem wcześniej. Jakość zapięcia oraz sposób zapinania są najważniejsze.ss

Data: 2010-08-29 12:57:58
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info
Wszystkie zabezpieczenia na nic jak zlodziejaszek wyciagnie z torebki akumulatorowa szlifierke katowa, i do tego ma zamontowana cieniutka tarcze do ciecia stali. Kazdy lancuch czy cokolwiek innego pada w 3 sek i dowidzenia.
np: http://allegro.pl/akumulatorowa-szlifierka-katowa-makita-bga452rfe-i1201207175.html

sz.

Data: 2010-08-29 13:32:09
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5dedp$e55$1inews.gazeta.pl...
[...]

Widziałeś kiedyś złodzieja z kątówką za 1300 zeta? Ja nigdy nie słyszałem żeby ktoś został złapany z takim narzędziem na gorącym uczynku. Poza tym samo cięcie MARKOWEGO łańcucha czy U-locka nie jest tak banalne jak sugerujesz i nie zajmuje 3 sekund.

Nie popadajmy w paranoje.

Data: 2010-08-29 13:54:04
Autor: szufla

Ja tylko pisze, ze jest taka mozliwosc, szlifierke tez mozna ukrasc :)

Poza tym samo cięcie MARKOWEGO łańcucha czy U-locka nie jest tak banalne jak sugerujesz i nie zajmuje 3 sekund.

Ok, gora 10sek :)

sz.

Data: 2010-08-29 06:04:27
Autor: PanRatio
On 29 Sie, 13:54, "szufla" <p...@prr.pr> wrote:
> [...]

Ja tylko pisze, ze jest taka mozliwosc, szlifierke tez mozna ukrasc :)

> Poza tym samo cięcie MARKOWEGO łańcucha czy U-locka nie jest tak banalne

Wybacz, ale bzdury piszesz.Są zabezpieczenia robione np. ze stali
Hadfielda. Czytałem, że jak cięli to szlifierką kątowa na akumulator,
to zużyli kilka tarcz... Np. mojego ulocka z dwoma ryglami nie
wystarczy przeciąć raz. Pałąka po przecięciu nie da się wygiąć czy
obrócić. Trzeba przeciąć ulocka drugi raz i dopiero wyjąć kawałek
pałąka.

Data: 2010-08-29 16:15:19
Autor: szufla
[...]

Tak ? To mozemy sie umowic i sprawdzic, nie bedziesz musial czytac :)

sz.

Data: 2010-08-29 17:17:35
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5dq0b$l41$1inews.gazeta.pl...
> [...]
pałąka.

Tak ? To mozemy sie umowic i sprawdzic, nie bedziesz musial czytac :)

Ja proponuje żebyś nam udowodnił, ze masz rację i pociął przed kamerą Abusa za 390 PLN.

Data: 2010-08-29 17:28:40
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info
Nie ma sprawy, kupuj i jedziemy.

sz.

Data: 2010-08-29 17:29:06
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5du9e$5cr$1inews.gazeta.pl...
Nie ma sprawy, kupuj i jedziemy.

Pewnie, kupiej za 400 zeta u-locka po to zeby go na luzie, w końcu, przeciąć szlifierką. Brawooooo.

Data: 2010-08-29 17:45:12
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info

Pewnie, kupiej za 400 zeta u-locka po to zeby go na luzie, w końcu, przeciąć
szlifierką. Brawooooo.

To o co ci chodzi ?

sz.

Data: 2010-08-29 14:49:39
Autor: M_X
zabezpieczenie przed kradziezą info
Poza tym samo cięcie MARKOWEGO łańcucha czy U-locka nie jest tak banalne jak sugerujesz i nie zajmuje 3 sekund.

Ok, gora 10sek :)

 Na Bikeradar zrobili test wytrzymalosciowy Abusa Granit x-plus 54, przeciecie zabezpieczenia za pomoca szlifierki katowej zajelo 59,8 sekundy:
"Moving onto the power tools, our angle grinder did cut through the Xplus in 59.8 seconds..." co i tak spotkalo sie z satysfakcja redakcji, która mozna przeczytac w dalszej czesci zdania "...but under attack from the regular bike thief the Xplus is more than enough".
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/accessories/locks/product/granit-x-plus-10512
 Ja uzywam tego u-locka codzienie zostawiajac rower nim przypiety na wiele godzin, zarówno w poblizu miejsca pracy jak i miescie i jak na razie rower caly czas mam. Fakt faktem, ze u-lock ten nie nosi zadnych sladów prób jego sforsowania ale i tak sie sprawdzil - w ostatnim czasie DWUKROTNIE zdarzyla sie sytuacja, ze wracajac do miejsca w którym wczesniej wraz z moim miejskim rowerem (spec Globe na XT/XTR) przypieta byla jakas padlina zostawalem tylko widok przecietej linki i brak wspomnianego roweru, który jakis nieszczesnik zostawil przypietego linka. To tylko potwierdza teze, która juz wielokrotnie tutaj pisalem: zlodziej idzie na latwizne, liczy sie jak najmniejsze ryzyko - marne zabezpieczenie jak jakas linka za 5 PLN poddaje sie w mgnieniu oka (widzialem osobiscie - pisalem tu o tym) i na tym zlodzieje korzystaja.

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2010-08-29 14:04:59
Autor: Piotr M
Dnia 29-08-2010 o 13:32:09 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

Widziałeś kiedyś złodzieja z kątówką za 1300 zeta? Ja nigdy nie  słyszałem żeby ktoś został złapany z takim narzędziem na gorącym uczynku.

Bo oni nie wpadają na gorącym uczynku? :)

Poza tym samo cięcie MARKOWEGO łańcucha czy U-locka nie jest tak banalne  jak sugerujesz i nie zajmuje 3 sekund.

A skąd wiesz? Trza by spróbować i się przekonać. Ciąłem różne różności  szlifierkami i z niczym nie było problemów, no ale zapięcia nie, ale myślę  że też by nie było problemu.

Data: 2010-08-29 14:12:00
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vh67ulf913q3bqpiotr-komputer...

A skąd wiesz? Trza by spróbować i się przekonać. Ciąłem różne różności
szlifierkami i z niczym nie było problemów, no ale zapięcia nie, ale myślę
że też by nie było problemu.
====

Wiem od osoby, która zwykłą szlifierką cięła taki łańcuch jak mój (stary kryptonice NY sprzed odbrych 4 lat). Też myśleli, że będzie tak prosto i w ogóle a nie było. Poza tym dobre zapięcie nie są robine z byle gówna tylko z dobrych i odpowiednio utwardzanych materiałów więc nie myśl tylko sprawdź zanim zaczniesz coś sugerować. W kwstii skuteczności samej kątówki to proponuje rzucić się do cięcia jakiegoś naprawdę _GRUBEGO_ elementu i wtedy wychodzą problemy bo wcale nie idzie tak łatwo.

Data: 2010-08-29 16:38:51
Autor: szufla
[...]

Nie rozsmieszaj mnie. Widac, ze nigdy nie trzymales szlifierki w reku. Nie ma sprzetu ktorego bys nie przecial, kwestia odpowiedniej tarczy i przylozenia sily. Jako przyklad: szpilka fi 20 z nierdzewki A4 potraktowana tarcza korundowa fi 125 i grubosci 1-1,2mm to kwestia paru sek. Jesli material jest twardszy to tylko tarcza sie szybciej zetrze to wszystko.

sz.

Data: 2010-08-29 17:16:55
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5drcc$pji$1inews.gazeta.pl...

[...]

Miszczu szlifierki a ciąłeś kiedyś wysoki model uznanego producenta czy tylko wydaj ci się, że to będą sekundy? Poza tym chciałbym zobaczyć złodzieja, który nie rzucając się w oczy tnie łańcuch albo u-locka, który są wykonane z odpowiednio utwardzonego materiału.

Robienie ze zwykłej kątówki miecza świetlnego to taki sam urban legend jak ciekły azot wszędzie dostępny i kazdy go ma.

Data: 2010-08-29 18:01:11
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info
Miszczu szlifierki a ciąłeś kiedyś wysoki model uznanego producenta czy tylko wydaj ci się, że to będą sekundy?

Przepraszam cie dzieciaku ale ta dyskusja nie ma sensu. Jesli jestes teoretykiem to przynajmniej postudiuj na poczatek taka dziedzine wiedzy tech. jak materialoznawstwo a potem sie udzielaj. Jak bede mial czas to zaspokoje twoja ciekawosc i przetne u siebie jakis gruby pilnik to zobaczysz ile czasu to zajmuje.

Poza tym chciałbym zobaczyć złodzieja, który nie rzucając się w oczy tnie łańcuch albo u-locka, który są wykonane z odpowiednio utwardzonego materiału.

Najwidoczniej malo w swoim zyciu jeszcze widziales.

Robienie ze zwykłej kątówki miecza świetlnego to taki sam urban legend jak ciekły azot wszędzie dostępny i kazdy go ma.

Bez komentarza.

sz.

Data: 2010-08-29 18:30:19
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5e066$b2m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na skokach narciarskich i F1 znasz sie na pewno równie dobrze. Po .I. uj chcesz ciąć pilnik? Czy materiał stosowany do pilników ma cokolwiek wspólnego w tym, który jest w dobrych zapięciach? Na początek rzuć tym pilnikiem mocno w ziemię i powiedz czy się złamał a potem poprobuj z łańuchem bądź u-lockiem.

Poza tym chciałbym zobaczyć złodzieja, który nie rzucając się w oczy tnie łańcuch albo u-locka, który są wykonane z odpowiednio utwardzonego materiału.

Najwidoczniej malo w swoim zyciu jeszcze widziales.

Pewnie, bardzo malucio.

Robienie ze zwykłej kątówki miecza świetlnego to taki sam urban legend jak ciekły azot wszędzie dostępny i kazdy go ma.

Bez komentarza.

Nadal chce zobaczyć dobry łańcuch bądź u-locka, którego przecinasz w 3 sekundy.

"Kazdy lancuch czy cokolwiek innego pada w 3 sek i dowidzenia" news:i5dedp$e55$1inews.gazeta.pl

Data: 2010-08-29 19:29:51
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info
 Na początek rzuć tym pilnikiem mocno w ziemię i powiedz czy się złamał a potem poprobuj z łańuchem bądź u-lockiem.

Moze niech ktos kolege skieruje na odpowiednie tory bo wybitnie nie jest techniczny.

sz.

Data: 2010-08-29 19:37:47
Autor: Alfer
szufla napisał:
[...]

Cytat z pl.rec.rowery, M. Hyła, (opisane zdarzenie miało miejsce, jakkolwiek by to nie zabrzmiało, jeszcze w XX wieku :-):

"Kiedys markowy U-lock wheelera zacial mi sie i straz pozarna przecinala
go, testujac swoje sily: najpierw nozycami (zero rezultatu), potem
nozycami hudraulicznymi (zero rezultatu), a na koniec pila diamentowa
(duzo halasu i iskier, przeciete po paru minutach). "

Podejrzewam więc, że Twoja "szlifierka" będzie potrzebowała jednak więcej niż kilka, a nawet 10 sekund, na przecięcie topowych ulocków. Chyba że błądzę i "piła diamentowa" strażaków ma się nijak do "szlifierki".

Pzdr
A.

Data: 2010-08-29 19:40:35
Autor: kml

Użytkownik "Alfer" <alferbezspamu@mp.pl> napisał w wiadomości news:i5e5tc$81s$1newsread1.aster.pl...
szufla napisał:
[...]

Alfer, nie strachasz się podważać widzę speca materiałoznawcy? Przeca napisał, że 3 sekundy i po zabawie. Nie ważne jakie zapięcie i z czego. 3 sekundy i koniec.

Data: 2010-08-29 20:12:41
Autor: szufla
[...]

Popros kolege zeby sie odezwal na grupe, a ja jego poprosze, zeby wyslal do mnie na moj koszt ten rozwalony Ulock, to zamkne wam buzki, teoretycy z bozej laski.
Wszystkie te zapiecia moga byc zrobione tylko z hartowanej stali narzedziowej, niczego innego, ktora tnie sie tanim korundem.
Z przyjemnoscia potne go na kawlki testujac rozne tarcze.
Strazacka pila diamentowa hehe - tak bladzisz, zreszta duzo juz tu glupot napisales.

sz.

Data: 2010-08-29 20:22:25
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5e7rr$72u$1inews.gazeta.pl...

[...]

Sam go poproś a nam pokaż, miszczu, jak przecinasz obecny wysoki model abusa/magnumlocka/kryptonite/trelocka w 3 sekundy swoja mega szlifierką kątową z tarczą korundową.

Data: 2010-08-29 20:31:00
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info
Kolego splyn z gondola z laski swojej. Jestes technicznym ignorantem i widze, ze niestety nic tego nie zmieni :/

sz.

Data: 2010-08-29 20:36:57
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5e905$b24$1inews.gazeta.pl...
Kolego splyn z gondola z laski swojej. Jestes technicznym ignorantem i widze, ze niestety nic tego nie zmieni :/

No to przecinasz w 3 sekudny czy tylko lubisz rzucać słowa na wiatr? Wiesz tyle na ten temat, znasz sie na materiałach, znasz się utwardzaniu to teraz dopełnij swych mądrości jakimś wiarygodnym filmikiem gdzie kątówką w 3 sekundy przetniesz wysoki model występujący w obecnej ofercie renomowanego producetna zabezpieczeń.

Data: 2010-08-29 23:20:23
Autor: szufla
[...]

Sprawdz ile mu to zajelo czasu i to stara i zbyt gruba tarcza, mi zajmie to polowe tego:
http://www.youtube.com/watch?v=4XTYEcQAurs&feature=related

sz.
PS. Nie kompromituj sie wiecej.

Data: 2010-08-30 08:50:37
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5eisj$hu3$1inews.gazeta.pl...

[...]

Pewnie, będę brał pod uwagę u-locka włożonego do imadła, idealnie ustawionego i ciętego na pełnym luzie. Co ten przykład ma wspólnego z cięciem na ulicy w 3 sekundy? NIC. Poza tym czy twoja cudna szlifierka akumulatorowa ma wyeliminowany przegub który daje nam takie piękne doznania akustyczne? No i pewnie masz też sposób na to żeby nie było snopu iskier, który wcale nie rzuca sie w oczy.

Złodzieje kradną po cichu i nie wiem czy jakiekolwiek inne urządzenie może być do tego bardziej nie odpowiednie niż szlifierka kątowa na ulicy.

Chciałbym zobaczyć ten sam test w ciągu, dnia (przykładowo) z mądrze zapiętym u-lockiem w miejscu gdzie łażą ludzie i czy też było by tak łatwo. Każde zapięcie można przeciąć i tego nikt nigdy nie kwestionował natomiast ja mówię o realnych warunkach a nie testach laboratoryjnych.

W Polsce cały czas pokutuje romantyczna wizja  złodzieja jako jakiegoś pana z wąsikiem w białych rekawiczkach a tak nie jest. Złodziej posługuje się łomem, nożycami, piłką do metalu i sprzętem tego typu a metodologia to po prostu siła. Niestety miałem co nieco doświadczenia z takimi sytuacjami i widać było brak techniki, ale dużo siły i determinacji w działaniu złodzieja. W przypadku kradzieży rowerów prędzej przetnie ramę niż będzie walczył z u-lockiem albo dobrym łańcuchem.

Data: 2010-08-30 08:57:47
Autor: kml

Dla odmiany http://www.youtube.com/watch?v=JzNaD_rEUr4&feature=related

Data: 2010-08-30 09:03:51
Autor: kml

http://www.youtube.com/watch?v=DYuBhcydpyQ i to jest ciekawe bo koleś tnie na rowerze.

Data: 2010-08-30 18:14:22
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info
Widze, ze zmieniles spiewke i twoje Ulocki i inne super sprzeta to juz nie jest hiper utwardzany material rodem z innej planety :) Owszem, nie jest. Szkoda, ze trzeba bylo 10 postow na to aby wbic to do twojego pustego lba. Nie mam zamiaru przekonywac cie co do reszty bo i nastepnych 20 by bylo za malo.
Dla mnie wklejajac te filmiki  z dziewczynka i kolesiem ktory przy piwku albo papierosku szuka sposobu jak tu nie zarysowac lakieru na ramie swojego roweru zrobiles z siebie co ze smutkiem stwierdzam, idiote :/
Chyba nie doczytales mojego P.S.

sz.

Data: 2010-08-30 20:51:00
Autor: kml

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:i5glbg$gik$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie, nie zmieniłem śwpiewki i nadal uważam, ze są z materiałów wysokiej jakości odpowiednio utwardzonych które biją na głowe te z tanich zabezpieczeń. Nigdy nie twierdziłem, ze ich nie da się przeciąć w ogóle ale kwestionuje _twoje 3 sekundy_ na taką czynność. Wobec powyższego nadal oczekuję jak na filmie udowdnisz mi, że przetniesz wysoki model uznanego producenta w ciągu 3 (TRZECH) sekund.

Poza tym nadal twierdzę, ze podstawowe narzędzie do kradziezy rowerów to nożyce a nie szlifierka kątowa. Ponadto podtrzymuje to, że złodziej prędzej przetnie ramę niż będzie się bujał z u-lockiem albo łańcuchem.

Do filmu z warsztatu też się odniosłem i wyraziłem swoja opinię na ten temat i zdania nie zamierzam zmienić.

I na koniec, twoja opinia obchodzi mnie tyle co nowe oferta szytek do szosówki czyli mniej niż nic. Każda osoba, która czytała ten i _WIELE_INNYCH wątków na temat zabezpieczeń/kradzieży sama może wyrobić sobie zdanie na ten temat. Napisałem kiedyś na forum bike action coś koło 2005/2006 roku http://bikeaction.pl/forum/jak-nie-straci-roweru-t42264.html gdzie na samym początku zazanczyłem, że "KAŻDE NAWET NAJLEPSZE ZAPIĘCIE DA SIĘ W KOŃCU PRZECIĄĆ" i zdania do tej pory nie zmieniłem.

Data: 2010-08-30 23:13:43
Autor: Dżejm
zabezpieczenie przed kradziezą info
[...]
[...]

Może i masz rację, a może i nie. Ale kto cię będzie poważnie traktował jak swoich dyskutantów wyzywasz od idiotów ? Plonk.

Data: 2010-08-29 20:41:10
Autor: Alfer
szufla napisał:
Popros kolege zeby sie odezwal na grupe, a ja jego poprosze, zeby wyslal do mnie na moj koszt ten rozwalony Ulock, to zamkne wam buzki, teoretycy z bozej laski.

On na grupie wciąż jest. Secundo, ww. przykład był wzięty z życia, więc gdzie tu teoria? Chłop podał jak było więc co chcesz obalić? Stwierdzić, że jego przygoda była wyssana z palca?

Strazacka pila diamentowa hehe - tak bladzisz, zreszta duzo juz tu glupot napisales.

Ciekawe, bo pierwszy raz się w tym wątku udzieliłem :-) No dobrze, ale skoro się znasz, to powiedz - szliferki są "mocniejsze" od sprzętu strażaków?!

I po trzecie, czy te Twoje szlifierki, którymi chcesz ciąć ulocki, to są te same urządzenia, z którymi latają złodzieje rowerów, czy też mówisz o stacjonarnym urządzeniu w warsztacie?

A.

Data: 2010-08-29 21:39:16
Autor: szufla
[...]

Moze i z zycia ale niedokladnie. Ludzie maja tendecje do gloryfikowania zakupionego przez siebie drogiego sprzetu i zbytniego ubarwiania roznych zdarzen. Podejrzewam, ze ta wielka strazacka pila diamentowa to wielka tyle, ze wlasnie szlifierka katowa na tarcze 230 bo przewaznie mniejszego sprzetu nie woza, choc moge sie spytac w rodzinie. Sprawa z kilkoma minutami mogla wynikac z tego, ze dla takiej tarczy nie bylo podejscia i nie chcieli uszkodzic roweru. Nie mniej nie chce tego komentowac, swiadkiem nie bylem.

Ciekawe, bo pierwszy raz się w tym wątku udzieliłem :-) No dobrze, ale skoro się znasz, to powiedz - szliferki są "mocniejsze" od sprzętu strażaków?!

Co znaczy mocniejsze? Niewlasciwie zadane pytanie, w dodatku nie wiem czym cieli, jesli zwykla szlifierka, to zwykla markowa dostepna w kazdym sklepie. Jeszcze jest kwestia tarczy, ktora powinna byc do ciecia stali i jak najciensza.

I po trzecie, czy te Twoje szlifierki, którymi chcesz ciąć ulocki, to są te same urządzenia, z którymi latają złodzieje rowerów, czy też mówisz o stacjonarnym urządzeniu w warsztacie?

Nie, to zwykla reczna szlifierka na tarcze 125, tylko ze sieciowa. Akumulatorowej nie posiadam, choc czasem by sie przydala ;)
Tak wiec jak ktos ma to przyjme uszkodzone zabezpieczenia do testowego pociecia roznymi tarczami.

sz.

Data: 2010-08-29 22:19:58
Autor: szufla
zabezpieczenie przed kradziezą info
Poniewaz tak sie sklada, ze moj kuzyn jest dowodca jednej z jednostek PSP to dowiedzialem sie, ze u nich na wyposazeniu jest np. spalinowa pila stihl ts 400. Jesli tylko mieli odpowiednia tarcze do stali to przeciecie czegololwiek to jest to moment,  tylko, ze jest to wielkie i podejscie do malych dupereli moze byc problematyczne.

sz.

Data: 2010-08-29 23:35:51
Autor: PeJot
Alfer pisze:

[...]

W XX wieku metr był dłuższy, kilogram cięższy, a stal była stalą. No i cała opowieść o tym że dzielni strażacy pojechali ciąć komuś zablokowany zamek rowerowy brzmi jak dobre S-F.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-08-30 00:54:36
Autor: Michoo
W dniu 29.08.2010 16:38, szufla pisze:
[...]

2 uwagi:

szpilki z nierdzewki nie są hartowane - robiłem rzutki z gwoździ budowlanych fi 10 i piłą ręczną po włożeniu w imadło ciąłem je kilkadziesiąt sec. (btw: oidp a4 to "kwasówka" - stal kwasoodporna a nie "nierdzewka")

stabilnie umocowane elementy tnie się szlifierką banalnie łatwo. Elementy których nie możesz ustabilizować tnie się koszmarnie, bo tarcze są kruche i nie za dobrze zbierają bokiem - jak lekko przechylisz szlifierkę powiedzmy w 1/2 cięcia to wymieniasz tarczę - więc myślę, że przecięcie ulocka zawieszonego na rowerze to będzie przynajmniej pół minuty - 10 razy dłużej niż twierdzisz.

Michoo

Data: 2010-08-30 07:57:34
Autor: szufla
[...]

A kto pisze, ze sa hartowane, to byl tylko przyklad. Pamietam, ze ostatnio cialem takie szpilki i nie fi 20 tylko 24 i to byl moment.

(btw: oidp a4 to "kwasówka" - stal kwasoodporna a nie
"nierdzewka")

Moze to byla A2, nie pamietam, nie ma to zadnego znaczenia. Kwasowka tez jest nierdzewna.

[...]

Wlasnie uwazam, ze w tym przypadku moze byc nawet latwiej, bo szlifierka mozna ciac jedna reka, a noga albo reka odeprzec rower aby zabezpieczenie klinowalo sie. Nie martw sie zlodziej sobie poradzi.
Wskazuje tylko, ze uzycie takiego narzedzia, niweczy starania producentow zabezpieczen, a akumulatorowe szlifierki sa produkowane od nie tak dawna. Sa nawet miniaturowe szlifierki Dremela, dluzej to bedzie trwac ale sa cichsze, tak naprawde najwiekszy postep jest w tarczach.

sz.

Data: 2010-08-30 08:48:31
Autor: MichałG
szufla pisze:
[...]

zmierz kiedyś stoperem ten moment, bo z moich (dość długich)doświadczeń warsztatowych wynika raczej, że cięcie korundem fi 125 zwykłego preta fi 24 18G2 to jest raczej mooooomeeeent...... ;)

Michał

Data: 2010-08-29 08:58:26
Autor: kml

http://allegro.pl/abus-bordo-90-cm-zapiecie-rowerowe-skladane-i1207958667.html to było coś takiego. Przecięte od razu :|

Data: 2010-08-29 12:17:09
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 28 Aug 2010 19:54:20 +0200, emyo napisał(a):

[...]

Nie był to Abus a program na Galileo?

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-08-29 13:15:44
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 29 Aug 2010 14:22:19 +0200, kml napisał(a):

Był, jako i napisałem na początku :>
Dopiero com przyjechał do domu i nie doczytałem do końca wątku...

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-08-29 23:54:35
Autor: PeJot
emyo pisze:
[...]

No a jaki sens ma łamanie zabezpieczenia, gdy szybko i sprawnie można pociąć choćby zabezpieczoną nim ramę czy stojak,  a resztę części spieniężyć  ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-08-30 00:12:09
Autor: Piotr M
Dnia 29-08-2010 o 23:54:35 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

emyo pisze:
[...]

Stojak jak najbardziej, ale ramę, no jest szansa że może wzbudzić  podejrzenia podczas spaceru z taką.

a resztę części spieniężyć  ?

Ciekawe jakie są realia, bo może jest tak, że kradnie się właśnie dla  części. W sobotę w sklepie, usłyszałem rozmowę klientów, co jeden z nich  został okradziony i rower znalazł się ale był już przygotowywany do  sprzedaży właśnie na części.. Dziuple rowerowe..

Data: 2010-08-30 16:01:24
Autor: PeJot
zabezpieczenie przed kradziezą info
Piotr M pisze:
k.

[...]

To się dostawczakiem wiezie.

[...]

No i psu na buty zapięcia za XXX złotych. Na miasto tylko tani rower którego nie żal jak ukradną.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-08-30 16:58:30
Autor: kml

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i5gdjh$abo$1news.onet.pl...

No i psu na buty zapięcia za XXX złotych. Na miasto tylko tani rower którego nie żal jak ukradną.

Odnoszę lekkie wrażenie, że biorą wszystko to co się da łatwo zawinąć...