zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości

Data: 2016-03-26 10:25:09
Autor: t-1
zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości
W dniu 24.03.2016 o 12:19, Michał pisze:
Nasłuchał się człowiek o nieuczciwych sprzedających, którzy w dniu
sprzedaży sprzedają swoja nieruchomość kilku kupującym, po czym tylko
jeden (pierwszy) z nich staje się właścicielem nieruchomości, a
pozostali odchodzą z kwitkiem.

Czy można się jakoś przed tym zabezpieczyć? Załóżmy że mam pomocnika,
który mógłby być w sądzie w momencie, gdy ja podpisuję akt notarialny.
Czy taka osoba może sprawdzić czy w momencie podpisywania tegoż aktu
nieruchomość nie jest już sprzedana komuś innemu?

Bo domyślam się, że KW w internecie nie są aż tak aktualne, żeby
wystarczyło sprawdzanie KW przez internet w momencie kupna?

A może znacie jakieś inne rozwiązania?

Jednym z zabezpieczeń jest artykuł 777 KPC co można wpisać do Aktu notarialnego.

Data: 2016-03-26 09:49:46
Autor: witek
On 3/26/2016 4:25 AM, t-1 wrote:
[...]

No i co to da?
Mieszkania juz nie ma sprzedane innemu, kasy tez - wydalem, podarowalem, przepilem zakopałem w lesie.
..

zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości