Data: 2010-09-12 03:38:33 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
zablokowanie zniszczenia drogi | |
Częściowo sam sobie odpowiem: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 3 lipca 2003 r.w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach zabrania progów podrzutowych (tych "brutalnych") na drogach publicznych nie wolno umieszczać - dopuszczalne są tylko te zwalniające, ale zasadniczo tylko na powierzchniach bitumicznych, chyba że da się umieścić znak poziomy P-25. Więc chyba jestem uratowany przed progami ;) BTW: jak i gdzie złożyć donos na nielegalne progi? W jednej miejscowości na drodze publicznej są te brutalne podrzutowe i nawet jak się jedzie 20km/h niemalże urywają koła. |
|
Data: 2010-09-12 09:14:15 | |
Autor: Michał Gut | |
zablokowanie zniszczenia drogi | |
BTW: jak i gdzie złożyć donos na nielegalne progi? W jednej miejscowości nei anrzekaj... ja kiedys sie zacialem na jeden prog w warszawie - musialem jezdzic czesto a prog byl tak wysoki ze samochody o niego zaczepialy. byl zrobiony z kostki brukowej na ulicy wykostkowanej. Jego powierzchnia nosila mnostwo rowkow na szczycie wyslizganych miskami olejowymi itd. Po zrobieniu dokumentacji foto i wysmarowaniu pisma przyjechala ekipa i obnizyli. Teraz przycieram tylko jesli mam kogos w samochodzie............ jak juz jestesmy przy progach to mozna jakos zalatwic usuniecie danego progu? czasami to wrecz kuriozum.... wioska, jedna droga przez nia i progi..... I to takie progi ze jak na nie najedziesz to masz wrazenie ze deska rozdzielcza chce wyjsc poza samochod. Lepsze sa te z kostki brukowej ale tu patrz problem z szorowaniem podwoziem. |
|
Data: 2010-09-12 09:14:55 | |
Autor: MadMan | |
zablokowanie zniszczenia drogi | |
Dnia Sun, 12 Sep 2010 03:38:33 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a):
BTW: jak i gdzie z³o¿yæ donos na nielegalne progi? W jednej miejscowo¶ci 1. Pismo do zarz±dcy drogi. 2. Nie zadzia³a - najlepiej jakie¶ media. Sam mam zamiar blokowaæ wszelkie budowane w Rybniku drogi dla rowerów. No chyba ¿e bêd± wybudowane w sposób zgodny z prawem i u³atwiaj±cy przemieszczanie siê, ale w to nie wierzê. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-12 12:04:35 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
zablokowanie zniszczenia drogi | |
MadMan pisze:
Dnia Sun, 12 Sep 2010 03:38:33 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a): Nad zarz±dc± drogi te¿ powinien kto¶ byæ... Zasadniczo gdzie siê zaskar¿a z³e decyzje samorz±dów lokalnych? S±dy administracyjne? |
|
Data: 2010-09-12 12:14:33 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
zablokowanie zniszczenia drogi | |
Andrzej Lawa pisze:
Nad zarz±dc± drogi te¿ powinien kto¶ byæ... Zasadniczo gdzie siê Znowu sam sobie odpowiem: wg. bazy danych NSA skargi na progi s± odrzucane z przyczyn formalnych jako ¿e wg. s±dów administracyjnych zainstalowanie takich progów jest decyzj± techniczno-organizacyjn± a nie administracyjn± i jako takie nie le¿y w gestii s±dów administracyjnych. |
|
Data: 2010-09-12 12:19:09 | |
Autor: MadMan | |
zablokowanie zniszczenia drogi | |
Dnia Sun, 12 Sep 2010 12:14:33 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a):
Znowu sam sobie odpowiem: wg. bazy danych NSA skargi na progi s± Niefajnie. Jakby¶ siê dowiedzia³ gdzie takie buble organizacyjne zg³aszaæ - podziel siê informacj±. S±dzê ¿e "budowa" drogi dla rowerów poprzez postawienie paru znaków (przez co taki twór nie zachowuje ¿adnej ci±g³o¶ci i jest niezgodny z rozporz±dzeniami ministrów) to tak¿e decyzja techniczno-organizacyjna. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-12 11:04:05 | |
Autor: Czeresniak | |
zablokowanie zniszczenia drogi | |
Andrzej Lawa pisze:
Częściowo sam sobie odpowiem: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1) Szkoda, że o rozróżnieniu typów progów i o tym przepisie dowiedziałem się dopiero teraz, bo jakieś trzy miesiące temu wjechałem na próg podrzutowy z prędkością ok 50km/h. Przyczyną najechania na ten próg była nieznajomość trasy, nieuwaga i słaba widoczność. Efektem była uszkodzona chłodnica, która wypadła z mocowania. Jakbym wcześniej wiedział o tych uregulowaniach prawnych to bym troszkę powalczył z zarządcą drogi o odszkodowanie :] |