Data: 2017-06-02 12:20:07 | |
Autor: Adam | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
W dniu 2017-06-02 o 10:21, Maciek pisze:
Mało płynu hamulcowego. No dobra, nie śmiać się ;) Mało płynu hamulcowego w pompie sprzęgła i wysprzęglik nie do końca wypycha tarczę sprzęgłową. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-06-02 14:42:53 | |
Autor: Maciek | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 12:20:07 +0200, Adam napisał(a):
Mało płynu hamulcowego. Ja się nie śmieję, ale nawet nie zajarzyłem, że tam jest hydrauliczny wysprzęglik. Napełnia się go przez zbiorniczek układu hamulcowego, czy osobno? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-02 14:55:08 | |
Autor: Maciek | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 14:42:53 +0200, Maciek napisał(a):
Ja się nie śmieję, ale nawet nie zajarzyłem, że tam jest hydrauliczny .... bo np. w hondzie jest o ile pamętam osobny wlew, ale u siebie nie kojarzę niczego takiego w "ogólnodostępnej" lokalizacji. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-02 16:37:53 | |
Autor: Adam | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
W dniu 2017-06-02 o 14:55, Maciek pisze:
Dnia Fri, 2 Jun 2017 14:42:53 +0200, Maciek napisał(a): Jeszcze nie widziałem, aby był wspólny wlew instalacji hamulcowej oraz instalacji sprzęgłowej. To tylko najczęściej ten sam płyn. Z reguły pompa sprzęgła jest po drugiej stronie grodzi, bezpośrednio za pedałem sprzęgła. Często jest zintegrowana ze zbiorniczkiem płynu, aczkolwiek widziałem już auta z osobnym zbiornikiem zawieszonym wyżej. Jak będziesz dolewać płynu, to zwróć uwagę na dwie istotne rzeczy: 1/ absolutna czystość - jeśli brudny, to oczyść najpierw korek, zanim otworzysz. Później staraj się, aby żaden śmieć nie wpadł do środka. Z doświadczenia: problem był w niektórych BMW i Freelanderach - sypiąca się mata wygłuszająca. 2/ jeśli coś pochlapiesz płynem (nie trafisz do otworu lub przelejesz), to później dobrze umyj wodą - płyn powoduje szybką korozję. Jeśli już układ się zapowietrzył, to może być potrzebna druga osoba. Zasada taka sama, jak przy układzie hamulcowym: jedna osoba pompuje pedałem sprzęgła, a druga otwiera odpowietrznik. Czasem bywają samoczynne odpowietrzniki. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-06-02 19:09:42 | |
Autor: Maciek | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 16:37:53 +0200, Adam napisał(a):
Jeszcze nie widziałem, aby był wspólny wlew instalacji hamulcowej oraz instalacji sprzęgłowej. Wychodzi na to, że w Kii tak jest: http://www.c-suvs.com/brakes_and_clutch-2507.html Jeśli już układ się zapowietrzył, to może być potrzebna druga osoba. Zasada taka sama, jak przy układzie hamulcowym: jedna osoba pompuje pedałem sprzęgła, a druga otwiera odpowietrznik. Objawy zapowietrzenia są takie sam jak w układzie hamulcowym - twardniejący pedał? Jeżeli tak, to mnie nic takiego nie występuje. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-02 16:39:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 14:55:08 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Fri, 2 Jun 2017 14:42:53 +0200, Maciek napisał(a): Tak czy siak układ sprzęgła masz już zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć. Pewnie też powodem zapowietrzenia było to, że sam układ jest nieszczelny. Zbiorniczek czasami jest razem z hamulcami, czasami osobno. Ogólnie pompa sprzęgła jest w po drugiej stronie grodzi za pedałem sprzęgła - tam musi być albo zbiorniczek, albo przewód prowadzący do zbiorniczka. W każdym nie jeździj tak, bo bardzo szybko wykończysz synchronizatory w skrzyni biegów, a w dalszej kolejności przesuwki i koła zębate. |
|
Data: 2017-06-02 19:03:32 | |
Autor: Maciek | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 16:39:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
W każdym nie jeździj tak, bo bardzo szybko wykończysz synchronizatory w No dobra, ale jakby była nieszczelność, to by chyba brakowało płynu, a ja właśnie sprawdziłem i jest lekko ponad max. Na dodatek po przejechaniu kilku kilometrów wszystkie problemy znikły - wszystkie biegi wchodzą b. lekko. Może to jednak nie brak płynu? Sprawdzę rano... -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-02 20:20:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 19:03:32 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Fri, 2 Jun 2017 16:39:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Układ się może również zapowietrzyć z powodu że zahacza się łożysko wyciskowe podczas powrotu. Wtedy puszczając pedał sprzęgła może się w układzie pojawiać podciśnienie, a jeśli uszczelki są słabe, to w układzie pojawi się podciśnienie. Czy sprzęgło chodzi Ci zawsze płynnie przy puszczaniu sprzęgła? Nie miałeś jakiś stuknięć w lewą stopę od spodu? |
|
Data: 2017-06-02 22:01:18 | |
Autor: Maciek | |
[sportage] zablokowany lewarek biegów | |
Dnia Fri, 2 Jun 2017 20:20:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Czy sprzęgło chodzi Ci zawsze płynnie przy puszczaniu sprzęgła? Nie miałem, chodzi płynnie. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|