zabranie prawa jazdy 1 rok, a 12miesięcy jaka różnics

Data: 2011-05-08 20:46:21
Autor: robert
zabranie prawa jazdy 1 rok, a 12miesięcy jaka różnics
jak w temacie

Data: 2011-05-08 20:48:36
Autor: Paul
zabranie prawa jazdy 1 rok, a 12miesięcy jaka różnics
W dniu 2011-05-08 20:46, robert pisze:
jak w temacie

całe szczęście, że nie zabrali na 365 dni, bo wtedy to przesrane...

Data: 2011-05-08 21:21:53
Autor: SDD

Użytkownik "Paul" <example@example.com> napisał w wiadomości news:iq6oi7$fg6$1node2.news.atman.pl...

całe szczęście, że nie zabrali na 365 dni, bo wtedy to przesrane...

No teraz (po 1 marca) jakby zabrali na 365 dni to lepiej niz na rok czy 12 miesiecy - zawsze jeden dzien do przodu :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-09 10:43:22
Autor: robert
> [...]

No teraz (po 1 marca) jakby zabrali na 365 dni to lepiej niz na rok czy 12

miesiecy - zawsze jeden dzien do przodu :)

jeżeli nie znasz tematu to nie odpowiadaj bo jeżeli w wyroku jest 1rok,to
powtórny egzamin, a jeżeli12 miesięcy to zwrot bez egzaminu

Pozdrawiam

SDD

Data: 2011-05-09 14:11:15
Autor: mz
zabranie prawa jazdy 1 rok, a 12miesięcy jaka różnics
jeżeli nie znasz tematu to nie odpowiadaj bo jeżeli w wyroku jest 1rok,to
powtórny egzamin, a jeżeli12 miesięcy to zwrot bez egzaminu

Nie rozumie a jakie to ma znaczenie ? Rok to 12 miesięcy.

Data: 2011-05-09 15:55:07
Autor: SDD

Użytkownik "mz" <22051976wytnij@wp.pl> napisał w wiadomości news:4dc7d9e4$0$2461$65785112news.neostrada.pl...

Nie rozumie a jakie to ma znaczenie ? Rok to 12 miesięcy.

Pewnie ma - bo 12 miesiecy to w sensie prawnokarnym krocej niz rok :)

Natomiast tworcy watku pomylily sie grupy, to nie jest pl.misc.zagadki.na.ktore.sam.sobie.odpowiadasz, tylko pl.soc.prawo

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-09 20:47:03
Autor: ML
mz <22051976wytnij@wp.pl> napisał(a):
Nie rozumie a jakie to ma znaczenie ? Rok to 12 miesięcy.

Zależy jakich miesięcy. Np. 12 lutych to nie rok.

Data: 2011-05-10 14:26:44
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "ML" <owynbeleforte.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iq9js7$du$1inews.gazeta.pl...
mz <22051976wytnij@wp.pl> napisał(a):

Nie rozumie a jakie to ma znaczenie ? Rok to 12 miesięcy.

Zależy jakich miesięcy. Np. 12 lutych to nie rok.

A zdarzyło się kiedykolwiek, by 12 lutych było kolejno po sobie?

A co do meritum sprawy, to 12 miesięcy to to samo, co rok, bowiem w prawie terminy liczy się w ten sposób, że miesiąc to termin do dnia o tym samym numerze co termin startowy, a jak takiego dnia nie ma, to do ostatniego dnia miesiąca. W wypadku roku to po prostu ta sama data w przyszłym roku. Jakby to nie liczyć wyjdzie na to samo. Podobno - PODKREŚLAM PODOBNO - gdzieś w bankowości są jakieś przepisy, ze przy jakiś tam obliczeniach przyjmuje się, ze rok ma 360 dni. Ktoś mi kiedyś to wyjaśniał, ale nie pamiętam szczegółów. Jeśli ktoś z czytaczy tej grupy coś na ten temat wie, to może przy okazji napisze.

Data: 2011-05-10 12:42:18
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 10 May 2011 14:26:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

gdzieś w bankowości są jakieś przepisy, ze przy jakiś tam obliczeniach
przyjmuje się, ze rok ma 360 dni.

To sobie banki w umowach czy regulaminach przyjmują, dla ułatwienia liczenia odsetek. Bo zgodnie z kc strony mogą dowolnie ustalić sposób obliczania terminów.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-05-09 21:19:17
Autor: ML
robert <stolarskirobert@op.pl> napisał(a):
> jeżeli nie znasz tematu to nie odpowiadaj bo jeżeli w wyroku jest 1rok,to
powtórny egzamin, a jeżeli12 miesięcy to zwrot bez egzaminu

A w przypadku roku na jakiej podstawie ma być powtórny egzamin? W kodeksie
drogowym jest napisane:

Art. 114. 1. Kontrolnemu sprawdzeniu kwalifikacji podlega:
2)   osoba ubiegająca się o:
a)  przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem cofniętego na okres
przekraczający 1 rok lub w związku z utratą kwalifikacji,

Zwracam uwagę na słowo PRZEKRACZAJĄCY.

Data: 2011-05-10 09:26:52
Autor: stolarskirobert
> [...]

a)  przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem cofniętego na okres

przekraczający 1 rok lub w związku z utratą kwalifikacji,

takie właśnie jest nasze prawo,proste lecz zawiłe i niezrozumiałe

Data: 2011-05-10 12:25:33
Autor: Jacek
[...]

A co w tym niezrozumiałego???

Data: 2011-05-14 15:23:51
Autor:
zabranie prawa jazdy 1 rok, a 12miesięcy jaka różnics
robert <stolarskirobert@op.pl> napisał(a):
jak w temacie

Żadna.

robert <stolarskirobert@op.pl> napisał(a):

> jeżeli nie znasz tematu to nie odpowiadaj bo jeżeli w wyroku jest 1rok,to
powtórny egzamin, a jeżeli12 miesięcy to zwrot bez egzaminu

Bzdury.

--

zabranie prawa jazdy 1 rok, a 12miesięcy jaka różnics