Data: 2011-05-02 13:59:54 | |
Autor: LEPEK | |
zabytkowa rejestracja | |
Witam,
Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś: http://img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/ http://img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/ jest zarejestrowane, jako zabytek? Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale nawet podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej reszcie. Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no, oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i zarejestrować na żółte blachy? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2011-05-02 15:22:23 | |
Autor: J.F. | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:ipm6fj$tds$1news.mm.pl...
Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś: Jak rama jest od forda T, to caly samochod jest Ford T :-) Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no, oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i zarejestrować na żółte blachy? Gdyby nie te chromy ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i powstaje Dzielo. A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek. I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go Autor pozwie o znieslawienie :-) Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element nie moze wplywac na Dzielo jako calosc :-) J. |
|
Data: 2011-05-02 15:46:18 | |
Autor: bbk | |
zabytkowa rejestracja | |
On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote:
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomościA nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny? |
|
Data: 2011-05-02 16:02:04 | |
Autor: szerszen | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "bbk" <bbbkam@gmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ipmcjk$g80$1@rumor.ds.pg.gda.pl...
A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny? w zeszłym roku, z tego co się doczytałem takie auto musiało mieć minimum 75% oryginalnych części, minimum 25 lat i od minimum 15 lat nieprodukowane, do tego wszelkie modyfikacje za zgodą konserwatora zabytków to coś ze zdjęć, nijak nie spełnia tych wymogów, ale też doczytałem się, że te wymogi niekoniecznie muszą być sztywne, więc może tak jakieś kruczki zastosowali i stąd żółte blachy |
|
Data: 2011-05-02 16:19:55 | |
Autor: J.F. | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "bbk" <bbbkam@gmail.pl> napisał w
On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote: Jaki, k*, oryginalny ? To jest Dzielo przez duze D, tu wszystko jest oryginalne ! Chocby, a w zasadzie szczegolnie, elementy, ktĂłre Autor wlasnorecznie mlotkiem na kowadle klepal :-) Tylko oczywiscie musi uplynac 25lat od klepania, bo inaczej jest to sztuka wspolczesna :-) J. |
|
Data: 2011-05-02 15:58:19 | |
Autor: =Marcos= | |
zabytkowa rejestracja | |
jest zarejestrowane, jako zabytek? No niestety: Pojazd zabytkowy powinien: * mieć co najmniej 25 lat, * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15, * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły). Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech: * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne, * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej, * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi, * był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne, * ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi, * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany, * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji. Myślę, że można to podciągnąć pod: * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w przedziwny sposób możnaby zarejestrować jako zabytek... -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2011-05-06 22:39:03 | |
Autor: Marcin Jan | |
zabytkowa rejestracja | |
W dniu 11-05-02 15:58, =Marcos= pisze:
jest zarejestrowane, jako zabytek? No właśnie czy rozwiązania konstrukcyjnie w XM (np. diravi) mogą się łapać pod "* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne" ? Bo jak się domyślam chodzi o rozwiązania konstrukcyjne stosowane fabrycznie których są rzadko stosowane w innych pojazdach. Pozdrawiam Marcin Jan |
|
Data: 2011-05-06 23:17:48 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:
Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech: Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB? A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model? I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem zabytkowym? Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25? |
|
Data: 2011-05-06 21:31:24 | |
Autor: Przemek V | |
zabytkowa rejestracja | |
On May 6, 11:17 pm, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Hmmm, rozumiem że ł±czniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB? Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za 2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie. Przegl±dy przechodzi. Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia. |
|
Data: 2011-05-07 09:45:28 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:
Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za To znaczy ile płacisz? Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia. Przegl±dy Na żółtych nie musi? Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia. Aha. No to czuje się wyleczony. |
|
Data: 2011-05-07 01:07:18 | |
Autor: rzymo | |
zabytkowa rejestracja | |
On 7 Maj, 09:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
>Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za Przede wszystkim nie trzeba mieć ci±gło¶ci OC. JeĽdzisz latem opłacasz OC za miesi±ce letnie. Zawsze to jaki¶ plus ;) >Przegl±dy Musi, jeden raz - przegl±d będzie bezterminowy. |
|
Data: 2011-05-07 10:05:21 | |
Autor: Robert Rędziak | |
zabytkowa rejestracja | |
On Sat, 7 May 2011 01:07:18 -0700 (PDT), rzymo <rzymo0@gmail.com>
wrote: Przede wszystkim nie trzeba mieć ci±gło¶ci OC. JeĽdzisz latem = Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że Przemek jeĽdzi czerwonym prawie cały rok :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-07 13:05:36 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:
>Przegl±dy Musi, jeden raz - przegl±d będzie bezterminowy. Czyli 100 zł rocznie oszczędzone. OC też jest tańsze dla zabytków (nawet to całoroczne - pewnie szkodowo¶ć znikoma). Do zastanowienia. A jakie minusy? Pewnie jaki¶ nadzór go¶cia od zabytków, jakie¶ ograniczenia przy wyjeĽdzie/sprzedaży za granicę? |
|
Data: 2011-05-07 04:40:38 | |
Autor: rzymo | |
zabytkowa rejestracja | |
On 7 Maj, 13:05, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Pewnie jaki¶ nadzór go¶cia od zabytków, jakie¶ ograniczenia przy Nadzór jest, nie jestem tylko pewny czy trzeba mieć kwitek przy wyjeĽdzie do Schengen. Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo (było 25% warto¶ci auta, chyba się to nie zmieniło). |
|
Data: 2011-05-07 17:45:50 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:
Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo Ale co 25%? Ja miałbym płacić 25% czy oni mi? Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju? |
|
Data: 2011-05-07 11:49:10 | |
Autor: rzymo | |
zabytkowa rejestracja | |
On 7 Maj, 17:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Ale co 25%? Z jakiej racji chciałby¶ dostać 25% warto¶ci pojazdu? :) Opłata skarbowa w wysoko¶ci tych 25% + oczywi¶cie zezwolenie. Co¶ się ostatnio zmieniało w tej kwestii, na pewno w kwestii pozwoleń na wyjazd: "Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagaj± zabytki zaliczane do jednej z następuj±cych kategorii: (...) 14) ¶rodków transportu, które maj± więcej niż 50 lat i ich warto¶ć jest wyższa niż 32 000 zł;". Natomiast czy zniesiono tę opłatę - nie wiem. |
|
Data: 2011-05-07 22:08:38 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8b34016b-8e1d-4899-8555-c9ac34eafc57l18g2000yql.googlegroups.com...
On 7 Maj, 17:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: Ale co 25%? Z jakiej racji chciałby¶ dostać 25% warto¶ci pojazdu? :) A z jakiej racji oni maj± co¶ dostać? Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie dopłacali. Opłata Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany wła¶ciciela? |
|
Data: 2011-05-08 08:03:11 | |
Autor: rzymo | |
zabytkowa rejestracja | |
On 7 Maj, 22:08, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
A z jakiej racji oni maj± co¶ dostać? Ale chcesz na stałe wywieĽć dobro kultury - pewnie st±d ta opłata.. Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany Fakt, nie sprecyzowałem - tyczy się to tylko sprzedaży za granicę. |
|
Data: 2011-05-09 10:39:32 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4ce6bcd1-f001-4d78-9254-0bcc86cf8f8az13g2000yqg.googlegroups.com...
On 7 Maj, 22:08, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: A z jakiej racji oni maj± co¶ dostać? Ale chcesz na stałe wywieĽć dobro kultury - pewnie st±d ta opłata. No to jak przywoziłem dobro kultury, to powinna być dopłata. A nie było. Czyli jak zwykle - dymanie obywateli. |
|
Data: 2011-05-07 08:03:59 | |
Autor: Przemek V | |
zabytkowa rejestracja | |
On 7 Maj, 13:05, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "rzymo" <rzy...@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news: U mnie OC to ok. 600 zł rocznie a jeżdżę na okr±gło pod warunkiem, że pogoda jest OK. Zim± jak nie ma soli i jest sucho to zawsze staram się wyjechać. W tym roku przez pogodę stała 2-3 miesi±ce i jedyne jazdy to były kółeczka przed domem po bielusieńkim ¶niegu. Gdybym sprzedawał to pewnie i tak nie w Polsce więc jakie¶ wpisy do rejestrów to ostatnia rzecz, któr± potrzebuję. |
|
Data: 2011-05-07 08:11:26 | |
Autor: Przemek V | |
zabytkowa rejestracja | |
On 7 Maj, 17:03, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:
Zagalopowałem się z t± cen±. Jest 462,58 zł. Auto 23 letnie, 3200 cm3 pojemno¶ci, W-wa, maksymalne zniżki, garaż, tłum dzieci i siwe włosy. To ile bym zaoszczędził przy zabytku? |
|
Data: 2011-05-07 17:46:50 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:
U mnie OC to ok. 600 zł rocznie A gdzie? Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to było minimum, z 60% zniżkami. |
|
Data: 2011-05-08 02:54:36 | |
Autor: Przemek V | |
zabytkowa rejestracja | |
On 7 Maj, 17:46, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "Przemek V" <przem...@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news: Link 4 |
|
Data: 2011-05-09 10:38:44 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:21a0a0f4-9626-414e-a78b-16d7cc48456ahd10g2000vbb.googlegroups.com...
On 7 Maj, 17:46, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: Użytkownik "Przemek V" <przem...@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news: Link 4 Ale oni chyba tylko osoby prywatne ubezpieczaj±? |
|
Data: 2011-05-08 11:44:26 | |
Autor: Robert Rędziak | |
zabytkowa rejestracja | |
On Sat, 7 May 2011 13:05:36 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Czyli 100 zł rocznie oszczędzone. Wiadro kasy, pewnie wystarczy na paliwo na jedn± ¶redni± wycieczkę... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-05-07 19:33:31 | |
Autor: RadekNet | |
zabytkowa rejestracja | |
W dniu 07.05.2011 10:07, rzymo pisze:
On 7 Maj, 09:45, "Cavallino"<cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote: Finansowo raczej minus ;) Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-05-07 08:08:28 | |
Autor: J.F. | |
zabytkowa rejestracja | |
On Fri, 6 May 2011 23:17:48 +0200, Cavallino wrote:
jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedn± z niżej wymienionych cech: skoro "przynajmniej jedn± " .. A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o zwi±zku z ważnymi osi±gnięciami sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model? i "egzemplarzem unikalnym" :-) I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem zabytkowym? A polski czy zagraniczny ? Oswiadczenie dwoch swiadkow ze z tego egzemplarza rozdawali ulotki Solidarnosci :-) Choc mozna by probowac ze to ostatni polski samochod - tzn model, nie ostatnia sztuka poloneza z tasmy (czy malucha ?) Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osi±gnięcia wieku 25? Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ? J. |
|
Data: 2011-05-07 09:46:28 | |
Autor: Cavallino | |
zabytkowa rejestracja | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osi±gnięcia wieku 25? A to tylko takie plusy? |
|