zabytkowa rejestracja

Data: 2011-05-02 13:59:54
Autor: LEPEK
zabytkowa rejestracja
Witam,

Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób takie coś:

http://img96.imageshack.us/i/20110502468.jpg/
http://img852.imageshack.us/i/20110502469.jpg/

jest zarejestrowane, jako zabytek?

Ja rozumiem, że może i jest tam kilka części z Forda Model T, ale nawet podwozie jest zupełnie inne, nie mówiąc o całej skundlonej reszcie.

Każdy ma swój gust i pewnie się to właścicielowi podoba (no, oryginalności mu odmówić nie można, powiedzmy), ale w jaki sposób można było nadać temu status pojazdu zabytkowego? To można tak sobie wziąć - powiedzmy - dach i część słupków z Syreny 102, resztę blach poprzerabiać, postawić na podwoziu od ciągnika siodłowego i zarejestrować na żółte blachy?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-05-02 15:22:23
Autor: J.F.
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:ipm6fj$tds$1news.mm.pl...
[...]

Jak rama jest od forda T, to caly samochod jest Ford T :-)

[...]

Gdyby nie te chromy  ... bierzesz pan Artyste, artysta sklada i powstaje Dzielo.
A po 25 latach Dzielo automatycznie zamienia sie w Zabytek.
I niech jakis urzednik sprobuje odmowic statusu Dziela, to go Autor pozwie o znieslawienie :-)

Ale te kola nie maja 25 lat, choc w zasadzie, taki drobny element nie moze wplywac na Dzielo jako calosc :-)

J.

Data: 2011-05-02 15:46:18
Autor: bbk
zabytkowa rejestracja
[...]

A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?

Data: 2011-05-02 16:02:04
Autor: szerszen
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "bbk" <bbbkam@gmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ipmcjk$g80$1@rumor.ds.pg.gda.pl...

A nie jest tak, że jakiś procent części musi być oryginalny?

w zeszłym roku, z tego co się doczytałem takie auto musiało mieć minimum 75% oryginalnych części, minimum 25 lat i od minimum 15 lat nieprodukowane, do tego wszelkie modyfikacje za zgodą konserwatora zabytków

to coś ze zdjęć, nijak nie spełnia tych wymogów, ale też doczytałem się, że te wymogi niekoniecznie muszą być sztywne, więc może tak jakieś kruczki zastosowali i stąd żółte blachy

Data: 2011-05-02 16:19:55
Autor: J.F.
zabytkowa rejestracja
On 2011-05-02 15:22, J.F. wrote:
[...]

Jaki, k*, oryginalny ? To jest Dzielo przez duze D, tu wszystko jest oryginalne !
Chocby, a w zasadzie szczegolnie, elementy, ktĂłre Autor wlasnorecznie mlotkiem na kowadle klepal :-)

Tylko oczywiscie musi uplynac 25lat od klepania, bo inaczej jest to sztuka wspolczesna :-)

J.

Data: 2011-05-02 15:58:19
Autor: =Marcos=
zabytkowa rejestracja
jest zarejestrowane, jako zabytek?

No niestety:

Pojazd zabytkowy powinien:

    * mieć co najmniej 25 lat,
    * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
    * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym gĹ‚Ăłwne podzespoĹ‚y).

Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:

    * posiada unikalne rozwiÄ…zania konstrukcyjne,
    * dokumentuje znaczÄ…ce etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
    * byĹ‚ zwiÄ…zany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
    * byĹ‚ uĹĽytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjÄ…tkowo waĹĽne,
    * ma zwiÄ…zek z waĹĽnymi osiÄ…gniÄ™ciami sportowymi,
    * posiada oryginalne wykonanie lub zostaĹ‚ odrestaurowany,
    * zostaĹ‚ odtworzony wiernie, zgodnie z technologiÄ… z okresu jego produkcji.

Myślę, że można to podciągnąć pod:
* posiada unikalne rozwiÄ…zania konstrukcyjne

Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w przedziwny sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-05-06 22:39:03
Autor: Marcin Jan
zabytkowa rejestracja
W dniu 11-05-02 15:58, =Marcos= pisze:
[...]

główne podzespoły).

Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków,
jeĹĽeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje siÄ™ przynajmniej
jednÄ… z niĹĽej wymienionych cech:

* posiada unikalne rozwiÄ…zania konstrukcyjne,
* dokumentuje znaczÄ…ce etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
* był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
* był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
* ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
* posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
* został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.

Myślę, że można to podciągnąć pod:
* posiada unikalne rozwiÄ…zania konstrukcyjne

IdÄ…c tym tokiem, kaĹĽde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w
przedziwny sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...

No właśnie czy rozwiązania konstrukcyjnie w XM (np. diravi) mogą się łapać pod "* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne" ?
Bo jak się domyślam chodzi o rozwiązania konstrukcyjne stosowane fabrycznie których są rzadko stosowane w innych pojazdach.
Pozdrawiam
Marcin Jan

Data: 2011-05-06 23:17:48
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:

[...]

Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem zabytkowym?
Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

Data: 2011-05-06 21:31:24
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
On May 6, 11:17 pm, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Hmmm, rozumiem że ł±czniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o zwi±zku z ważnymi osi±gnięciami
sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem
zabytkowym?
Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osi±gnięcia wieku 25?

Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie. Przegl±dy
przechodzi. Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.

Data: 2011-05-07 09:45:28
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:

Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie.

To znaczy ile płacisz?
Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia.

Przegl±dy
przechodzi.

Na żółtych nie musi?

Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.

Aha.
No to czuje się wyleczony.

Data: 2011-05-07 01:07:18
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 09:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
>Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
>2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie.
To znaczy ile płacisz?
Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia.

Przede wszystkim nie trzeba mieć ci±gło¶ci OC. JeĽdzisz latem opłacasz OC za miesi±ce letnie.
Zawsze to jaki¶ plus ;)

>Przegl±dy
>przechodzi.
Na żółtych nie musi?

Musi, jeden raz - przegl±d będzie bezterminowy.

Data: 2011-05-07 10:05:21
Autor: Robert Rędziak
zabytkowa rejestracja
On Sat, 7 May 2011 01:07:18 -0700 (PDT), rzymo <rzymo0@gmail.com>
wrote:

Przede wszystkim nie trzeba mieć ci±gło¶ci OC. JeĽdzisz latem =
opłacasz OC za miesi±ce letnie.
Zawsze to jaki¶ plus ;)

 Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że Przemek jeĽdzi
 czerwonym prawie cały rok :)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-07 13:05:36
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:

>Przegl±dy
>przechodzi.
Na żółtych nie musi?

Musi, jeden raz - przegl±d będzie bezterminowy.

Czyli 100 zł rocznie oszczędzone.
OC też jest tańsze dla zabytków (nawet to całoroczne - pewnie szkodowo¶ć znikoma).

Do zastanowienia.
A jakie minusy?

Pewnie jaki¶ nadzór go¶cia od zabytków, jakie¶ ograniczenia przy wyjeĽdzie/sprzedaży za granicę?

Data: 2011-05-07 04:40:38
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 13:05, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Pewnie jaki¶ nadzór go¶cia od zabytków, jakie¶ ograniczenia przy
wyjeĽdzie/sprzedaży za granicę?

Nadzór jest, nie jestem tylko pewny czy trzeba mieć kwitek przy
wyjeĽdzie do Schengen.

Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo
(było 25% warto¶ci auta, chyba się to nie zmieniło).

Data: 2011-05-07 17:45:50
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:

Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo
(było 25% warto¶ci auta, chyba się to nie zmieniło).

Ale co 25%?
Ja miałbym płacić 25% czy oni mi?
Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju?

Data: 2011-05-07 11:49:10
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 17:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Ale co 25%?
Ja miałbym płacić 25% czy oni mi?
Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju?

Z jakiej racji chciałby¶ dostać 25% warto¶ci pojazdu? :) Opłata
skarbowa w wysoko¶ci tych 25% + oczywi¶cie zezwolenie.

Co¶ się ostatnio zmieniało w tej kwestii, na pewno w kwestii pozwoleń
na wyjazd: "Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę
wymagaj± zabytki zaliczane do jednej z następuj±cych kategorii: (...)
14) ¶rodków transportu, które maj± więcej niż 50 lat i ich warto¶ć
jest wyższa niż 32 000 zł;". Natomiast czy zniesiono tę opłatę - nie
wiem.

Data: 2011-05-07 22:08:38
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8b34016b-8e1d-4899-8555-c9ac34eafc57l18g2000yql.googlegroups.com...
[...]

A z jakiej racji oni maj± co¶ dostać?
Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie dopłacali.

Opłata
skarbowa w wysoko¶ci tych 25% + oczywi¶cie zezwolenie.

Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany wła¶ciciela?

Data: 2011-05-08 08:03:11
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 22:08, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
A z jakiej racji oni maj± co¶ dostać?
Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie
dopłacali.

Ale chcesz na stałe wywieĽć dobro kultury - pewnie st±d ta opłata..

Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany
wła¶ciciela?

Fakt, nie sprecyzowałem - tyczy się to tylko sprzedaży za granicę.

Data: 2011-05-09 10:39:32
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4ce6bcd1-f001-4d78-9254-0bcc86cf8f8az13g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

No to jak przywoziłem dobro kultury, to powinna być dopłata.
A nie było.

Czyli jak zwykle - dymanie obywateli.

Data: 2011-05-07 08:03:59
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzy...@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:

> [...]

Do zastanowienia.
A jakie minusy?

Pewnie jaki¶ nadzór go¶cia od zabytków, jakie¶ ograniczenia przy

U mnie OC to ok. 600 zł rocznie a jeżdżę na okr±gło pod warunkiem, że
pogoda jest OK. Zim± jak nie ma soli i jest sucho to zawsze staram się
wyjechać. W tym roku przez pogodę stała 2-3 miesi±ce i jedyne jazdy to
były kółeczka przed domem po bielusieńkim ¶niegu. Gdybym sprzedawał to
pewnie i tak nie w Polsce więc jakie¶ wpisy do rejestrów to ostatnia
rzecz, któr± potrzebuję.

Data: 2011-05-07 08:11:26
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 17:03, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:

U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

Zagalopowałem się z t± cen±. Jest 462,58 zł. Auto 23 letnie, 3200 cm3
pojemno¶ci, W-wa, maksymalne zniżki, garaż, tłum dzieci i siwe włosy.
To ile bym zaoszczędził przy zabytku?

Data: 2011-05-07 17:46:50
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:

U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

A gdzie?
Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to było minimum, z 60% zniżkami.

Data: 2011-05-08 02:54:36
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 17:46, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "Przemek V" <przem...@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:

>U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

A gdzie?
Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to
było minimum, z 60% zniżkami.

Link 4

Data: 2011-05-09 10:38:44
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:21a0a0f4-9626-414e-a78b-16d7cc48456ahd10g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

A gdzie?
Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to

Ale oni chyba tylko osoby prywatne ubezpieczaj±?

Data: 2011-05-08 11:44:26
Autor: Robert Rędziak
zabytkowa rejestracja
On Sat, 7 May 2011 13:05:36 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Czyli 100 zł rocznie oszczędzone.

 Wiadro kasy, pewnie wystarczy na paliwo na jedn± ¶redni±
 wycieczkę...

Data: 2011-05-07 19:33:31
Autor: RadekNet
zabytkowa rejestracja
W dniu 07.05.2011 10:07, rzymo pisze:
[...]

Finansowo raczej minus ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-05-07 08:08:28
Autor: J.F.
zabytkowa rejestracja
On Fri, 6 May 2011 23:17:48 +0200,  Cavallino wrote:
jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedn± z niżej wymienionych cech:
   * posiada unikalne rozwi±zania konstrukcyjne,
   * dokumentuje znacz±ce etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
   * był zwi±zany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,

Hmmm, rozumiem że ł±czniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?

skoro "przynajmniej jedn± " ..

A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o zwi±zku z ważnymi osi±gnięciami sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

i "egzemplarzem unikalnym" :-)

I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem zabytkowym?

A polski czy zagraniczny ? Oswiadczenie dwoch swiadkow ze z tego
egzemplarza rozdawali ulotki Solidarnosci :-)

Choc mozna by probowac ze to ostatni polski samochod - tzn model, nie
ostatnia sztuka poloneza z tasmy (czy malucha ?)

Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osi±gnięcia wieku 25?

Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ? J.

Data: 2011-05-07 09:46:28
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osi±gnięcia wieku 25?

Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ?

A to tylko takie plusy?

zabytkowa rejestracja