zabytkowa rejestracja

Data: 2011-05-02 15:58:19
Autor: =Marcos=
zabytkowa rejestracja
jest zarejestrowane, jako zabytek?

No niestety:

Pojazd zabytkowy powinien:

    * mieć co najmniej 25 lat,
    * być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
    * posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).

Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:

    * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
    * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
    * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
    * był uĹźytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo waĹźne,
    * ma związek z waĹźnymi osiągnięciami sportowymi,
    * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
    * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.

Myślę, że można to podciągnąć pod:
* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne

Idąc tym tokiem, każde auto agresywnie i unikalnie stuningowane w przedziwny sposób możnaby zarejestrować jako zabytek...

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-05-06 22:39:03
Autor: Marcin Jan
zabytkowa rejestracja
W dniu 11-05-02 15:58, =Marcos= pisze:
[...]

* był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
* ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
[...]

No właśnie czy rozwiązania konstrukcyjnie w XM (np. diravi) mogą się łapać pod "* posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne" ?
Bo jak się domyślam chodzi o rozwiązania konstrukcyjne stosowane fabrycznie których są rzadko stosowane w innych pojazdach.
Pozdrawiam
Marcin Jan

Data: 2011-05-06 23:17:48
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:

[...]

Hmmm, rozumiem że łączniki pomiędzy punktami 1-5 to LUB?
A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem zabytkowym?
Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

Data: 2011-05-06 21:31:24
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
On May 6, 11:17 pm, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

[...]

Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie. Przeglądy
przechodzi. Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.

Data: 2011-05-07 09:45:28
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie.

To znaczy ile płacisz?
Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia.

Przeglądy
przechodzi.

Na żółtych nie musi?

Żółte tablice to same kłopoty i ograniczenia.

Aha.
No to czuje się wyleczony.

Data: 2011-05-07 01:07:18
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 09:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
>Patrzyłem dla swojej 23 latki czy jest sens żółte tablice zakładać za
>2 lata. Żadnego nie znalazłem. OC i tak jest tanie.
To znaczy ile płacisz?
Bo obawiam się że to jednak zależy od punktu siedzenia.

Przede wszystkim nie trzeba mieć ciągłości OC. Jeździsz latem opłacasz OC za miesiące letnie.
Zawsze to jakiś plus ;)

>Przeglądy
>przechodzi.
Na żółtych nie musi?

Musi, jeden raz - przegląd będzie bezterminowy.

Data: 2011-05-07 10:05:21
Autor: Robert Rędziak
zabytkowa rejestracja
On Sat, 7 May 2011 01:07:18 -0700 (PDT), rzymo <rzymo0@gmail.com>
wrote:

Przede wszystkim nie trzeba mieć ciągłości OC. Jeździsz latem =
opłacasz OC za miesiące letnie.
Zawsze to jakiś plus ;)

 Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że Przemek jeździ
 czerwonym prawie cały rok :)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-07 13:05:36
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:

>Przeglądy
>przechodzi.
Na żółtych nie musi?

Musi, jeden raz - przegląd będzie bezterminowy.

Czyli 100 zł rocznie oszczędzone.
OC też jest tańsze dla zabytków (nawet to całoroczne - pewnie szkodowość znikoma).

Do zastanowienia.
A jakie minusy?

Pewnie jakiś nadzór gościa od zabytków, jakieś ograniczenia przy wyjeździe/sprzedaży za granicę?

Data: 2011-05-07 04:40:38
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 13:05, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Pewnie jakiś nadzór gościa od zabytków, jakieś ograniczenia przy
wyjeździe/sprzedaży za granicę?

Nadzór jest, nie jestem tylko pewny czy trzeba mieć kwitek przy
wyjeździe do Schengen.

Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo
(było 25% wartości auta, chyba się to nie zmieniło).

Data: 2011-05-07 17:45:50
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Sprzedaż na pewno jest obwarowana formalnie (zezwolenie) i finansowo
(było 25% wartości auta, chyba się to nie zmieniło).

Ale co 25%?
Ja miałbym płacić 25% czy oni mi?
Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju?

Data: 2011-05-07 11:49:10
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 17:45, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Ale co 25%?
Ja miałbym płacić 25% czy oni mi?
Dotyczy tylko zagranicy czy też kraju?

Z jakiej racji chciałbyś dostać 25% wartości pojazdu? :) Opłata
skarbowa w wysokości tych 25% + oczywiście zezwolenie.

Coś się ostatnio zmieniało w tej kwestii, na pewno w kwestii pozwoleń
na wyjazd: "Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę
wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: (...)
14) środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość
jest wyższa niż 32 000 zł;". Natomiast czy zniesiono tę opłatę - nie
wiem.

Data: 2011-05-07 22:08:38
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:8b34016b-8e1d-4899-8555-c9ac34eafc57l18g2000yql.googlegroups.com...
[...]

A z jakiej racji oni mają coś dostać?
Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie dopłacali.

Opłata
skarbowa w wysokości tych 25% + oczywiście zezwolenie.

Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany właściciela?

Data: 2011-05-08 08:03:11
Autor: rzymo
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 22:08, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
A z jakiej racji oni mają coś dostać?
Już skasowali 10% przy sprowadzeniu, za 100 różnych podatków i nic mi nie
dopłacali.

Ale chcesz na stałe wywieźć dobro kultury - pewnie stąd ta opłata..

Ponawiam pytanie - dotyczy to tylko zagranicy, czy każdej zmiany
właściciela?

Fakt, nie sprecyzowałem - tyczy się to tylko sprzedaży za granicę.

Data: 2011-05-09 10:39:32
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ce6bcd1-f001-4d78-9254-0bcc86cf8f8az13g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

No to jak przywoziłem dobro kultury, to powinna być dopłata.
A nie było.

Czyli jak zwykle - dymanie obywateli.

Data: 2011-05-07 08:03:59
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "rzymo" <rzy...@gmail.com> napisał w wiadomości news:

> [...]

Do zastanowienia.
A jakie minusy?

Pewnie jakiś nadzór gościa od zabytków, jakieś ograniczenia przy

U mnie OC to ok. 600 zł rocznie a jeżdżę na okrągło pod warunkiem, że
pogoda jest OK. Zimą jak nie ma soli i jest sucho to zawsze staram się
wyjechać. W tym roku przez pogodę stała 2-3 miesiące i jedyne jazdy to
były kółeczka przed domem po bielusieńkim śniegu. Gdybym sprzedawał to
pewnie i tak nie w Polsce więc jakieś wpisy do rejestrów to ostatnia
rzecz, którą potrzebuję.

Data: 2011-05-07 08:11:26
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 17:03, Przemek V <przem...@gmail.com> wrote:

U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

Zagalopowałem się z tą ceną. Jest 462,58 zł. Auto 23 letnie, 3200 cm3
pojemności, W-wa, maksymalne zniżki, garaż, tłum dzieci i siwe włosy.
To ile bym zaoszczędził przy zabytku?

Data: 2011-05-07 17:46:50
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:

U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

A gdzie?
Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to było minimum, z 60% zniżkami.

Data: 2011-05-08 02:54:36
Autor: Przemek V
zabytkowa rejestracja
On 7 Maj, 17:46, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "Przemek V" <przem...@gmail.com> napisał w wiadomości news:

>U mnie OC to ok. 600 zł rocznie

A gdzie?
Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to
było minimum, z 60% zniżkami.

Link 4

Data: 2011-05-09 10:38:44
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "Przemek V" <przemmvv@gmail.com> napisał w wiadomości news:21a0a0f4-9626-414e-a78b-16d7cc48456ahd10g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

A gdzie?
Bo jak ostatnio chciałem ubezpieczyć starocia z silnikiem 2.0 to 700 zł to

Ale oni chyba tylko osoby prywatne ubezpieczają?

Data: 2011-05-08 11:44:26
Autor: Robert Rędziak
zabytkowa rejestracja
On Sat, 7 May 2011 13:05:36 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Czyli 100 zł rocznie oszczędzone.

 Wiadro kasy, pewnie wystarczy na paliwo na jedną średnią
 wycieczkę...

Data: 2011-05-07 19:33:31
Autor: RadekNet
zabytkowa rejestracja
W dniu 07.05.2011 10:07, rzymo pisze:
[...]

Finansowo raczej minus ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-05-07 08:08:28
Autor: J.F.
zabytkowa rejestracja
On Fri, 6 May 2011 23:17:48 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

skoro "przynajmniej jedną " ..

A jak należy rozumieć np. punkt 5 (o związku z ważnymi osiągnięciami sportowymi) - chodzi o konkretny egzemplarz czy wystarczy model?

i "egzemplarzem unikalnym" :-)

I ile kosztuje taka operacja żeby klasyka poniżej 25 lat zrobić pojazdem zabytkowym?

A polski czy zagraniczny ? Oswiadczenie dwoch swiadkow ze z tego
egzemplarza rozdawali ulotki Solidarnosci :-)

Choc mozna by probowac ze to ostatni polski samochod - tzn model, nie
ostatnia sztuka poloneza z tasmy (czy malucha ?)

Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ? J.

Data: 2011-05-07 09:46:28
Autor: Cavallino
zabytkowa rejestracja
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Warto, czy lepiej poczekać kilka lat do osiągnięcia wieku 25?

Jak to bylo mowione - a po co ? Zeby postawic w garazu i nie placic
OC, czy zeby nie moc oddac na zlom ?

A to tylko takie plusy?

zabytkowa rejestracja