zachcialo sie radeona

Data: 2013-10-28 19:59:46
Autor: K
zachcialo sie radeona
witam,
przez ostatnie lata jak cos modyfikowalem, to karta grafiki zawsze byla nvdia. ostatnio podkusiolo mnie zeby wziac tym razem radeona, padlo na 7750. wywaliem sterowniki nvidi, wyczyscilem rejestr, zainstalowalem ati. problem polega na tym ze raz na jakis czas, glownie wtedy gdy na komputerze nic sie nie dzieje, wyskakuje BSOD atikmpag.sys. porady z googla, to 'expandowanie' problematycznego pliku i jego podmiana. niestety u mnie nie pomaga, problem raz jest, a raz go nie ma. komp moze chodzic dwa tygodnie bez problemu, a moze wywalic BSODa przy starcie systemu. inne porady mowia o zainstalowaniu sterownikow beta...

problem nie wystepuje z karta nvidii lub zintegrowanym intelem.
win7 pro 32bit, zasilacz 600W, 4GB ram, core2duo.

czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Data: 2013-10-28 20:08:51
Autor: qwerty
zachcialo sie radeona
Użytkownik "K"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l4mc74$k0q$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Jest kilka możliwości:
1. niestabilny komputer
2. słabe napięcie
3. padnięta karta grafiki
4. winne sterowniki.

Mam radeony od 9100 i miałem kilka razy bsod z informacją, że sterownik jest winny, a przyczyna była zupełnie inna.

Data: 2013-10-28 21:26:42
Autor: K
zachcialo sie radeona
W dniu 28-10-2013 20:08, qwerty pisze:
[...]

komputer jest jak najbardziej stabilny.
o ktorym napieciu piszesz?

problem polega na tym, ze z tego co czytam to nie jestem pierwszy ktory ma ten problem z radeonem.

Data: 2013-10-28 20:40:52
Autor: zlotowinfo
zachcialo sie radeona
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:l4mc74$k0q$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

komputer jak i człowiek, złożona maszyneria i wszystko od wszystkiego zależy
na poczÄ…tek sproboj powylaczac pierdoly z autostartu

a jak nie zadziala to przeinstaluj system

nie przesadziłeś z tym zasilaczem? czy ci wcisneli
ja taki zestaw mam na 350W, a grafike ati 5750 / 70W ze 2 lata już
ale procek 4 rdzenie
twoja 7750/45W wg. http://www.benchmark.pl/komparator-gpu.html

Data: 2013-10-28 21:24:42
Autor: K
zachcialo sie radeona
W dniu 28-10-2013 20:40, zlotowinfo pisze:

[...]

nie mam zadnych pierdol w as, nikt mi nic nie wcisnal. zlota rada dla uzytkownikow windows - przeinstaluj system po zmianie karty grafiki...

Data: 2013-10-28 22:13:29
Autor: Radosław Sokół
zachcialo sie radeona
W dniu 28.10.2013 19:59, K pisze:
czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Szukać innej przyczyny. Mam i miałem wiele Radeonów i nigdy
nie miałem żadnych problemów ze stabilnością.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2013-10-28 22:57:42
Autor: K
zachcialo sie radeona
W dniu 28-10-2013 22:13, Radosław Sokół pisze:
W dniu 28.10.2013 19:59, K pisze:
czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Szukać innej przyczyny. Mam i miałem wiele Radeonów i nigdy
nie miałem żadnych problemów ze stabilnością.

tylko gdzie szukac. karta nie ma opcji podlaczenia dodakowego zasilania. plyta tez nie ma opcji dodatkowego zasilania pci-e. bsody leca w 99% przypadkow w momencie jak na kompie sie nic nie dzieje. nigdy sie nie pojawiaja gdy w cos gram (CS) albo ogladam film .mkv w HD (1080).
zasilacz tagan 580W, plyta GA-G41M-Combo. wg gpu-z, temp wynosi 31stopni, napiecie VDDC 0,8000V i podnosi sie podczas wysilku (np przewijanie strony)

Data: 2013-10-28 23:21:26
Autor: zlotowinfo
zachcialo sie radeona
[...]

może jakieś niezgodności przy załączaniu oszczędzania energii
a wyłącz w pierony, gdy jakiś czas nie używasz
może wyłącza grafikę, albo to na czym ona siedzi

Data: 2013-10-29 04:35:29
Autor: Michal
zachcialo sie radeona
W dniu 2013-10-28 22:57, K pisze:

[...]

Zacząć od wyczyszczenia pozostałości sterowników Driver Cleanerem itp. w
safe mode. Jak nie pomoże wskazana reinstalacja systemu. Sterowniki nv i
ATI/AMD potrafią bruździć nawzajem - nvidia napracowała się by utrudnić
współistnienie obu grafik w tym samym komputerze by przypadkiem ktoś nie
wpadł na pomysł zainstalowania GF jako drugiej karty np: do PhysX.
Problem ze zmianą sterowników nV -> ATI/AMD jest znany od dawna. Co
ciekawe nie było tego problemu praktycznie do czasu gdy nVidia nie
wykupiła Ageii. Zresztą system po dłuższym używaniu i licznych
przejściach potrafi być niestabilny nawet przy sprawnym sprzęcie. Pod
koniec na Win7 x64 wywalał mi się explorer co kilkanaście sekund -
trudno było nawet uruchomić program backupu.
Nie mówiąc już nawet o tym że komunikat o błędzie w sterowniku grafiki
wcale nie musi oznaczać problemów z grafiką. Na obecnej płycie mam np:
tak, że ~pół roku zaczyna dostawać BSODy, najpierw z rzadka, potem coraz
częściej i to właśnie wyłącznie przy braku obciążenia - przy graniu itp.
to się nie zdarza. Komunikaty BSODów są bardzo różne - od problemów ze
sterownikiem graficznym, sterownikiem USB, RAM, IRQ not less or equal
itp. Naszukałem się dość długo przyczyny podejrzewając uszkodzenie
któregoś z tych komponentów. Okazało się że płyty Asusa po dłuższym
czasie mają problemy z CMOS - niestety nie pomaga zwykłe wyczyszczenie
CMOS - trzeba (UWAGA, UWAGA - to jak z dowcipu o informatyku oraz
wsiadaniu i wysiadaniu do samochodu by rozwiązać problem) - wyjąć CPU z
podstawki i włożyć go ponownie by BIOS rozpoznał go jako "new CPU" i
zresetował ustawienia. Wszystkie BSODy przechodzą wtedy jak ręką odjął
co najmniej na pół roku, po czym problem wraca.
Na pewno CPU siÄ™ nie przegrzewa (monitorowanie temperatury z obudowy i
każdego rdenia z osobna), pasta nie zasycha (sprawdzane już z 5-6
różnych rodzajów pasty - od dość drogich ze specjalnymi dodatkami, po
najzwyklejszy biały silikon - to samo).
Płyty Gigabyte też miewają podobne problemy, zwłaszcza budżetówki jak ta
GA-G41M-Combo (swoją drogą dziwi mnie również Tagan 580W do tej płyty -
wystarczy spojrzeć jaką ona ma sekcję zasilania - ten PSU nie ma po
prostu co zasilać w takiej konfiguracji. Sam mam U33 II 600, ale u mnie
ciągnie trochę sprzętu (Phenom X4 955 BE OC, 4x2GB (HyperX @1600 1,65V),
R7870 i R5750 oraz łącznie 6 dysków + trochę sprzętu na USB.

--
/MB

Data: 2013-10-29 19:44:46
Autor: K
zachcialo sie radeona
W dniu 29-10-2013 04:35, Michal pisze:
W dniu 2013-10-28 22:57, K pisze:

[...]

wreszcie ktos na temat ;]
dzieki zabieram sie do pracy.

Data: 2013-10-29 00:08:55
Autor: animka
zachcialo sie radeona
W dniu 2013-10-28 19:59, K pisze:
[...]

Zainstalowałeś sterowniji ATI do chipsetu (czy jak mu tam?)
http://support.amd.com/en-us/download
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/Windows8ConsumerPreviewDrivers.aspx

--
animka

Data: 2013-10-29 09:56:20
Autor: G Nowak
zachcialo sie radeona
On 28/10/2013 23:08, animka wrote:
W dniu 2013-10-28 19:59, K pisze:
[...]

Zainstalowa³e¶ sterowniji ATI do chipsetu (czy jak mu tam?)
http://support.amd.com/en-us/download
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/Windows8ConsumerPreviewDrivers.aspx

O! To da sie je uzywaz z chipsetem Intela? ;)

--
Pozdr

Data: 2013-10-29 16:08:22
Autor: animka
zachcialo sie radeona
W dniu 2013-10-28 19:59, K pisze:
[...]

Musisz sobie znaleźć swój chipset.

--
animka

Data: 2013-10-29 00:19:19
Autor: BQB
zachcialo sie radeona
W dniu 2013-10-28 19:59, K pisze:

czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Nie, to nvidia robi gówniany uninstaller, który po sobie pozostawia sporo śmieci, teraz musisz poszukać odpowiedniego programu, który dobrze wywali te śmieci.

Data: 2013-10-29 19:02:42
Autor: ww
zachcialo sie radeona

[...]

Ja przetestowałem chyba z 10 wersji sterowników zanim pozbyłem się
blue screenów powodowanych przez radeona.  Efekt byÅ‚ bardzo podobny.
Ale to było jakieś 6 lat temu.

Data: 2013-10-29 19:05:20
Autor: August
zachcialo sie radeona
czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Wyjmij kartę i przeczyść styki karty odpowiednim srodkiem

Data: 2013-10-30 23:02:50
Autor: maX
zachcialo sie radeona

[...]

Nieraz już zmieniałem karty graficzne (z Nvidia na AMD lub odwrotnie) i zawsze używałem tylko standardowego uninstallera, żadnych driver cleanerów.

inne porady mowia o zainstalowaniu sterownikow beta...

A wogóle jakichś innych sterowników próbowałeś?

problem nie wystepuje z karta nvidii lub zintegrowanym intelem.
win7 pro 32bit, zasilacz 600W, 4GB ram, core2duo.

Jak procesor dwurdzeniowy to GPU od AMD jest zdecydowanie dobrym wyborem, nawet za cenę crashu raz na tydzień. Sterowniki do Geforce niezbyt dobrze współpracują z dwurdzeniowymi CPU (wysokie obciążenie procesora), co objawia się tym że w miejscach zaleznych od CPU na Radeonie jest wyższa wydajność niz na Geforce.
Masz przykład na najnowszym Battlefield 4:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10/bf4/charts/bf4_cpu_geforce.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10/bf4/charts/bf4_cpu_radeon.png
Jak widać przy dwurdzeniowym CPU na Radeonie jest ponad 20% szybciej niż na Geforce.

czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Paradoksalnie to zbyt silny do tego zestawu zasilacz może byc przyczyną. Te zasilacze mogą źle pracować przy małym obciążeniu. Więc jak nic nie robisz to GPU się przełącza w stan energooszczędny, CPU tak samo, wtedy zasilacz nie ma co zasilać i następują takie jaja.

Data: 2013-11-11 19:14:22
Autor: Kamil
zachcialo sie radeona
Użytkownik "K" napisał:

problem nie wystepuje z karta nvidii lub zintegrowanym intelem.
win7 pro 32bit, zasilacz 600W, 4GB ram, core2duo.

czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Najbardziej prawdopodobna przyczyną jest ATI. Moje doświadczenia z tymi kartami
są jak najgorsze. ATI w przeciwieństwie do nVidia pożera bardzo mocno zasoby
komputera. Zaprzęga do swojej roboty procesor główny i RAM. Często wchodzi w
kolizję z działającymi programami. Troche tu winy systemu, ale jednak inne
sterowniki tego nie powodujÄ….

Pozdrawiam

Data: 2013-11-12 01:43:38
Autor: Filip454
zachcialo sie radeona
On 11.11.2013 19:14, Kamil wrote:
Użytkownik "K" napisał:

[...]

Zależy w jakiej konfiguracji.
Radki to dobre karty, ale w segmencie mid end.

Ostatnio wybierałem tacie laptopa i testowałem na nim gry, on ma radka 7670,
 a ja gtx 660 i radek daje rade. Minusem jest brak wsparcia physx, ale to
 martwa technologia...

W swojej skrzynce mam 5750 i też prócz black screenów nigdy mnie nie
 zawiódÅ‚. OdpalaÅ‚em na nim gry za poÅ‚owÄ™ ceny nvidii, a koledzy siÄ™ pytali
 ile daÅ‚em i co tak maÅ‚o i jak ten szrot tak dobrze dziaÅ‚a w grach. CoÅ› w
 tym jest.

Myślę, że konstrukcje są świetne, ale brak dobrych programistów = słabe
 stery = problemy i niechęć userów.

Jedyny taki Filip na Usenecie

zachcialo sie radeona