zachcialo sie radeona

Data: 2013-10-28 22:13:29
Autor: Rados艂aw Sok贸艂
zachcialo sie radeona
W dniu 28.10.2013 19:59, K pisze:
czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Szuka膰 innej przyczyny. Mam i mia艂em wiele Radeon贸w i nigdy
nie mia艂em 偶adnych problem贸w ze stabilno艣ci膮.

| Rados艂aw Sok贸艂  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2013-10-28 22:57:42
Autor: K
zachcialo sie radeona
W dniu 28-10-2013 22:13, Rados艂aw Sok贸艂 pisze:
W dniu 28.10.2013 19:59, K pisze:
czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Szuka膰 innej przyczyny. Mam i mia艂em wiele Radeon贸w i nigdy
nie mia艂em 偶adnych problem贸w ze stabilno艣ci膮.

tylko gdzie szukac. karta nie ma opcji podlaczenia dodakowego zasilania. plyta tez nie ma opcji dodatkowego zasilania pci-e. bsody leca w 99% przypadkow w momencie jak na kompie sie nic nie dzieje. nigdy sie nie pojawiaja gdy w cos gram (CS) albo ogladam film .mkv w HD (1080).
zasilacz tagan 580W, plyta GA-G41M-Combo. wg gpu-z, temp wynosi 31stopni, napiecie VDDC 0,8000V i podnosi sie podczas wysilku (np przewijanie strony)

Data: 2013-10-28 23:21:26
Autor: zlotowinfo
zachcialo sie radeona
[...]

mo偶e jakie艣 niezgodno艣ci przy za艂膮czaniu oszcz臋dzania energii
a wy艂膮cz w pierony, gdy jaki艣 czas nie u偶ywasz
mo偶e wy艂膮cza grafik臋, albo to na czym ona siedzi

Data: 2013-10-29 04:35:29
Autor: Michal
zachcialo sie radeona
W dniu 2013-10-28 22:57, K pisze:

[...]

Zacz膮膰 od wyczyszczenia pozosta艂o艣ci sterownik贸w Driver Cleanerem itp. w
safe mode. Jak nie pomo偶e wskazana reinstalacja systemu. Sterowniki nv i
ATI/AMD potrafi膮 bru藕dzi膰 nawzajem - nvidia napracowa艂a si臋 by utrudni膰
wsp贸艂istnienie obu grafik w tym samym komputerze by przypadkiem kto艣 nie
wpad艂 na pomys艂 zainstalowania GF jako drugiej karty np: do PhysX.
Problem ze zmian膮 sterownik贸w nV -> ATI/AMD jest znany od dawna. Co
ciekawe nie by艂o tego problemu praktycznie do czasu gdy nVidia nie
wykupi艂a Ageii. Zreszt膮 system po d艂u偶szym u偶ywaniu i licznych
przej艣ciach potrafi by膰 niestabilny nawet przy sprawnym sprz臋cie. Pod
koniec na Win7 x64 wywala艂 mi si臋 explorer co kilkana艣cie sekund -
trudno by艂o nawet uruchomi膰 program backupu.
Nie m贸wi膮c ju偶 nawet o tym 偶e komunikat o b艂臋dzie w sterowniku grafiki
wcale nie musi oznacza膰 problem贸w z grafik膮. Na obecnej p艂ycie mam np:
tak, 偶e ~p贸艂 roku zaczyna dostawa膰 BSODy, najpierw z rzadka, potem coraz
cz臋艣ciej i to w艂a艣nie wy艂膮cznie przy braku obci膮偶enia - przy graniu itp.
to si臋 nie zdarza. Komunikaty BSOD贸w s膮 bardzo r贸偶ne - od problem贸w ze
sterownikiem graficznym, sterownikiem USB, RAM, IRQ not less or equal
itp. Naszuka艂em si臋 do艣膰 d艂ugo przyczyny podejrzewaj膮c uszkodzenie
kt贸rego艣 z tych komponent贸w. Okaza艂o si臋 偶e p艂yty Asusa po d艂u偶szym
czasie maj膮 problemy z CMOS - niestety nie pomaga zwyk艂e wyczyszczenie
CMOS - trzeba (UWAGA, UWAGA - to jak z dowcipu o informatyku oraz
wsiadaniu i wysiadaniu do samochodu by rozwi膮za膰 problem) - wyj膮膰 CPU z
podstawki i w艂o偶y膰 go ponownie by BIOS rozpozna艂 go jako "new CPU" i
zresetowa艂 ustawienia. Wszystkie BSODy przechodz膮 wtedy jak r臋k膮 odj膮艂
co najmniej na p贸艂 roku, po czym problem wraca.
Na pewno CPU si臋 nie przegrzewa (monitorowanie temperatury z obudowy i
ka偶dego rdenia z osobna), pasta nie zasycha (sprawdzane ju偶 z 5-6
r贸偶nych rodzaj贸w pasty - od do艣膰 drogich ze specjalnymi dodatkami, po
najzwyklejszy bia艂y silikon - to samo).
P艂yty Gigabyte te偶 miewaj膮 podobne problemy, zw艂aszcza bud偶et贸wki jak ta
GA-G41M-Combo (swoj膮 drog膮 dziwi mnie r贸wnie偶 Tagan 580W do tej p艂yty -
wystarczy spojrze膰 jak膮 ona ma sekcj臋 zasilania - ten PSU nie ma po
prostu co zasila膰 w takiej konfiguracji. Sam mam U33 II 600, ale u mnie
ci膮gnie troch臋 sprz臋tu (Phenom X4 955 BE OC, 4x2GB (HyperX @1600 1,65V),
R7870 i R5750 oraz 艂膮cznie 6 dysk贸w + troch臋 sprz臋tu na USB.

--
/MB

Data: 2013-10-29 19:44:46
Autor: K

[...]