zachcialo sie radeona

Data: 2013-10-30 23:02:50
Autor: maX
zachcialo sie radeona

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:l4mc74$k0q$1portraits.wsisiz.edu.pl...
witam,
przez ostatnie lata jak cos modyfikowalem, to karta grafiki zawsze byla nvdia. ostatnio podkusiolo mnie zeby wziac tym razem radeona, padlo na 7750. wywaliem sterowniki nvidi, wyczyscilem rejestr

Nieraz już zmieniałem karty graficzne (z Nvidia na AMD lub odwrotnie) i zawsze używałem tylko standardowego uninstallera, żadnych driver cleanerów.

inne porady mowia o zainstalowaniu sterownikow beta...

A wogóle jakichś innych sterowników próbowałeś?

problem nie wystepuje z karta nvidii lub zintegrowanym intelem.
win7 pro 32bit, zasilacz 600W, 4GB ram, core2duo.

Jak procesor dwurdzeniowy to GPU od AMD jest zdecydowanie dobrym wyborem, nawet za cenę crashu raz na tydzień. Sterowniki do Geforce niezbyt dobrze współpracują z dwurdzeniowymi CPU (wysokie obciążenie procesora), co objawia się tym że w miejscach zaleznych od CPU na Radeonie jest wyższa wydajność niz na Geforce.
Masz przykład na najnowszym Battlefield 4:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10/bf4/charts/bf4_cpu_geforce.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10/bf4/charts/bf4_cpu_radeon.png
Jak widać przy dwurdzeniowym CPU na Radeonie jest ponad 20% szybciej niż na Geforce.

czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

Paradoksalnie to zbyt silny do tego zestawu zasilacz może byc przyczyną. Te zasilacze mogą źle pracować przy małym obciążeniu. Więc jak nic nie robisz to GPU się przełącza w stan energooszczędny, CPU tak samo, wtedy zasilacz nie ma co zasilać i następują takie jaja.

zachcialo sie radeona