zachowaj odstep

Data: 2020-01-16 06:56:04
Autor: J.F.
zachowaj odstep

Taa ... tylko kto powinien zachowac https://www.youtube.com/watch?v=rmKuMd7ngzg

J.

Data: 2020-01-16 06:56:54
Autor: sczygiel
zachowaj odstep
W dniu środa, 15 stycznia 2020 23:59:10 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
Taa ... tylko kto powinien zachowac https://www.youtube.com/watch?v=rmKuMd7ngzg

Ten z tylu. Jak ciezarowka dogonila rowerzyste to powinna grzecznie czekac az on przejedzie gdzie tam chcial.

Jak rowerzysta dojechal do ciezarowki czekajacej na skrzyzowaniu to on powinien czekac i nie wbijac sie obok niej.

Data: 2020-01-16 15:08:00
Autor: WS
zachowaj odstep
On Thursday, January 16, 2020 at 3:56:56 PM UTC+1, sczy...@gmail.com wrote:

Jak rowerzysta dojechal do ciezarowki czekajacej na skrzyzowaniu to on powinien czekac i nie wbijac sie obok niej.

jest to sensowne dzialanie, ale PoRD pozwala mu omijac z dowolnej strony, a nawet wyprzedzac z prawej...

Art.24.12.Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące pojazdy zich prawej strony.

Data: 2020-01-17 02:27:54
Autor: przemek.jedrzejczak
zachowaj odstep
-- Art.24.12.Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące pojazdy zich prawej strony.

brakuje poczatku nagrania ale obstawiam ze rowerzysta dojechal do stojacej ciezarowki ... niedawno jade sobie autobusem przegubowym, prawy pas, stajemy na swiatlach, 30 cm do kraweznika i zaparkowanych aut i jakas babina na rowerze sie przeciska :-) byla w polowie kiedy autobus ruszyl, na szczescie trafila sie luka miedzy autami i uciekla na chodnik   dlugo nie pozyje

Data: 2020-01-17 12:58:28
Autor: xyz
zachowaj odstep
W dniu 17.01.2020 o 11:27, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Od 0:30 jest jeszcze raz ta sytuacja gdzie widać jak ciężarówka zbliża się do rowerzysty z dużą różnicą prędkości.
Raczej wątpię aby dopiero co ruszyła.

--
-- - xyz

Data: 2020-01-17 04:28:30
Autor: przemek.jedrzejczak
zachowaj odstep
-- Raczej wątpię aby dopiero co ruszyła.

faktycznie, rowerzysta bez winy, to byl nagly atak spawacza :-)

Data: 2020-01-17 12:30:03
Autor: t-1
zachowaj odstep
W dniu 2020-01-17 o 00:08, WS pisze:

Art.24.12.Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące pojazdy z ich prawej strony.

Jeśli taki przepis przywołujesz, to inny przepis zakazuje wyprzedzania na skrzyżowaniu.

Data: 2020-01-17 13:10:03
Autor: Czarek
zachowaj odstep

W dniu 17.01.2020 o 12:30, t-1 pisze:
Jeśli taki przepis przywołujesz, to inny przepis zakazuje wyprzedzania na skrzyżowaniu.

Na każdym? Znam takie, na których można to robić zgodnie z prawem.

--
Czarek

Data: 2020-01-17 13:29:33
Autor: t-1
zachowaj odstep
W dniu 2020-01-17 o 13:10, Czarek pisze:

W dniu 17.01.2020 o 12:30, t-1 pisze:
Jeśli taki przepis przywołujesz, to inny przepis zakazuje wyprzedzania na skrzyżowaniu.

Na każdym? Znam takie, na których można to robić zgodnie z prawem.

Na tym o którym mówimy, czyli każdym bez świateł.

Data: 2020-01-17 13:53:45
Autor: J.F.
zachowaj odstep
Użytkownik "Czarek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e21a41b$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 17.01.2020 o 12:30, t-1 pisze:
Jeśli taki przepis przywołujesz, to inny przepis zakazuje wyprzedzania na skrzyżowaniu.

Na każdym? Znam takie, na których można to robić zgodnie z prawem.

Ale akurat na tym to zakaz.

Tylko ... czy ewentualne wyprzedzanie bylo "na skrzyzowaniu" czy przed ?

J.

Data: 2020-01-17 15:03:28
Autor: t-1
zachowaj odstep
W dniu 2020-01-17 o 13:53, J.F. pisze:
[...]

Przed nie było skoro nie wyprzedził.

Data: 2020-01-18 09:51:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello WS,

Friday, January 17, 2020, 12:08:00 AM, you wrote:

[...]

Idiotyczny przepis, wprowadzony niedawno pod dyktat pedalarstwa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-18 09:59:55
Autor: Budzik
zachowaj odstep
Użytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

[...]

A jak brzmiał kiedys?
Bo miałem wrażenie ze przepisy zawsze pozwalały...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2020-01-18 22:04:34
Autor: Marcin N
zachowaj odstep
W dniu 2020-01-18 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

O ile pamiętam, to 'od zawsze' można rowerem wyprzedzać z prawej. Podobnie motorem.

--
MN

Data: 2020-01-18 22:21:36
Autor: t-1
zachowaj odstep
W dniu 2020-01-18 o 22:04, Marcin N pisze:
[...]

Młody widać jesteś, skoro od zawsze znaczy 2011r.
http://wrower.pl/prawo/wyprzedzanie-rowerem-z-prawej-strony,5785.html

Data: 2020-01-19 08:57:58
Autor: Shrek
zachowaj odstep
W dniu 18.01.2020 o 22:04, Marcin N pisze:

O ile pamiętam, to 'od zawsze' można rowerem wyprzedzać z prawej. Podobnie motorem.

Motocyklem wolno? Bo że można to wiem;)

--
Shrek

Data: 2020-01-19 09:55:25
Autor: Marcin N
zachowaj odstep
W dniu 2020-01-19 o 08:57, Shrek pisze:
W dniu 18.01.2020 o 22:04, Marcin N pisze:

O ile pamiętam, to 'od zawsze' można rowerem wyprzedzać z prawej. Podobnie motorem.

Motocyklem wolno? Bo że można to wiem;)

Kiedyś znałem te przepisy bardzo dokładnie, teraz wiem na pewno, że z prawej motocyklem można omijać - czyli np. auta stojące przed czerwonym światłem. Nie pamiętam, czy wyprzedzać też. Na logikę - to jednak nie.

--
MN

Data: 2020-01-19 17:41:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Marcin,

Sunday, January 19, 2020, 9:55:25 AM, you wrote:

[...]

Wskaż przepis.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-19 21:00:52
Autor: Marcin N
zachowaj odstep
[...]

Nie muszę. Wystarczy, że wskażesz ten, który tego zabrania.

--
MN

Data: 2020-01-19 21:18:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Marcin,

Sunday, January 19, 2020, 9:00:52 PM, you wrote:

[...]

Art. 24 ust. 3 prawa o ruchu drogowym nakazuje wyprzedzanie z lewej. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-20 07:27:43
Autor: Marcin N
zachowaj odstep
[...]

Ale piszemy o omijaniu. Co do wyprzedzania z prawej strony - wycofałem się przecież.

--
MN

Data: 2020-01-19 17:37:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Marcin,

Saturday, January 18, 2020, 10:04:34 PM, you wrote:

[...]

Nie. Zawsze z lewej - jedyny wyjątek dotyczył wyprzedzania pojazdu
sygnalizującego zamiar skrętu w lewo.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-18 10:04:56
Autor: Mateusz Viste
zachowaj odstep
2020-01-18 o 09:51 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

> strony, a nawet wyprzedzac z prawej...
> Art.24.12.Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli
> jadące pojazdy zich prawej strony.

Idiotyczny przepis, wprowadzony niedawno pod dyktat pedalarstwa.

Wręcz przeciwnie, przepis bardzo życiowy - dzięki niemu rowerzysta nie
musi przejeżdżać przed maską samochodów tylko po to, by za chwilę
wrócić na prawą stroną jezdni. Idiotami są raczej ludzie stojący w
korku w dwutonowych puszkach i pomstujący na niczemu winnych
rowerzystów.

Mateusz

Data: 2020-01-18 20:59:53
Autor: Budzik
zachowaj odstep
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@xyz.invalid ...

[...]

Napisałes tak, jakbys naprawde chciał rzeczowo rozmawiac z kims kto o uzytkowniku roweru mowi pedalarz... --
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,
ale zapomina o jej wieku."  Anthony Eden

Data: 2020-01-19 16:54:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Mateusz,

Saturday, January 18, 2020, 10:04:56 AM, you wrote:

> [...]
wrócić na prawą stroną jezdni. Idiotami są raczej ludzie stojący w
korku w dwutonowych puszkach i pomstujący na niczemu winnych

Idiotyczny, bo rowerzyści wyprzedzają i omijają pojazdy sygnalizujące
skręt w prawo.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-19 17:41:13
Autor: Marcin N
zachowaj odstep
Idiotyczny, bo rowerzyści wyprzedzają i omijają pojazdy sygnalizujące
skręt w prawo.

To tacy rowerzyści są idiotami a nie przepisy. Ale tak to jest, gdy ulicą porusza się człowiek bez znajomości prawa.

--
MN

Data: 2020-01-19 17:57:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Marcin,

Sunday, January 19, 2020, 5:41:13 PM, you wrote:

[...]

Przepis zezwolił na takie zachowania. Wprowadza się coraz bardziej
gówniane przepisy, faworyzujące małą grupkę użytkowników dróg, ze
szkodą dla nich samych i pozostałych użytkowników dróg. Na dokładkę
robi się to bez żadnej edukacji. I stąd rowerzyści jeżdżący stadami -
,,bo wolno", stąd wjeżdżanie rowerów w skręcających w prawo - ,,bo
wolno". Na dokładkę nie egzekwuje się od rowerzystów nawet
istniejącego prawa - przejeżdżają na czerwonych, jadą jezdnią zamiast
DDR czy CPR itd. Totalna samowolka poparta anonimowością.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-19 18:55:21
Autor: Mateusz Viste
zachowaj odstep
2020-01-19 o 16:54 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
Idiotyczny, bo rowerzyści wyprzedzają i omijają pojazdy sygnalizujące
skręt w prawo.

Kierowniki na dwupasmówkach robią to samo. To nie przepis jest zły,
tylko ludzie (niektórzy) nienormalni.

Mateusz

Data: 2020-01-19 20:38:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Mateusz,

Sunday, January 19, 2020, 6:55:21 PM, you wrote:

Idiotyczny, bo rowerzyści wyprzedzają i omijają pojazdy sygnalizujące
skręt w prawo.
Kierowniki na dwupasmówkach robią to samo.

Wyprzedzają z prawej skręcających w prawo? Opamiętaj się.

To nie przepis jest zły, tylko ludzie (niektórzy) nienormalni.

Co widać, słychać i czuć. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-19 20:53:56
Autor: Mateusz Viste
zachowaj odstep
2020-01-19 o 20:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]

Dwupasmówka, godzina późno-popołudniowa, grom korpoludków wesoło wraca
z pracy w tempie niemal rowerowym. Użytkownik A jest na lewym pasie, i
sygnalizuje zamiar skrętu w prawo (bo się zagapił albo nie mógł
wcześniej, albo kto go tam wie). Na prawym pasie Użytkownicy B, C i D,
którym kodeks honorowy nie pozwala wpuścić delikwenta. Wyprzedzają go
więc prawą stroną. Naprawdę nigdy tego nie widziałeś?

Mateusz

Data: 2020-01-19 21:15:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Mateusz,

Sunday, January 19, 2020, 8:53:56 PM, you wrote:

> [...]
którym kodeks honorowy nie pozwala wpuścić delikwenta. Wyprzedzają go
więc prawą stroną. Naprawdę nigdy tego nie widziałeś?

Nie wyprzedzają, tylko jadą swoim pasem a nie wciskają się na tym
samym pasie pomiędzy krawężnik a samochód skręcający w prawo, żeby
pojechać prosto. Naprawdę nie widzisz różnicy?

I ty się uważasz za inteligentnego?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-19 21:43:47
Autor: Mateusz Viste
zachowaj odstep
2020-01-19 o 21:15 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
> B, C i D, którym kodeks honorowy nie pozwala wpuścić delikwenta.
> Wyprzedzają go więc prawą stroną. Naprawdę nigdy tego nie

Zgodnie z art. 2 pkt 28 Prawa o ruchu drogowym wyprzedzanie jest
definiowane jako przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub
uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku.

Więc jak to "nie wyprzedzają", skoro wyprzedzają?

tylko jadą swoim pasem a nie wciskają się na tym
samym pasie pomiędzy krawężnik a samochód skręcający w prawo, żeby
pojechać prosto. Naprawdę nie widzisz różnicy?

Główna różnica polega na tym, że w jednym z przypadków uczestnikiem
ruchu jest - jak to określasz - "pedalarz", i najwyraźniej masz z
tym związaną jakąś poważną traumę.

I ty się uważasz za inteligentnego?

W żadnym razie - czy jakkolwiek to sugerowałem?

Mateusz

Data: 2020-01-19 21:50:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
zachowaj odstep
Hello Mateusz,

Sunday, January 19, 2020, 9:43:47 PM, you wrote:

> [...]
uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku.
Więc jak to "nie wyprzedzają", skoro wyprzedzają?

Nie jest wyprzedzaniem jazda zgodnie z ruchem panującym na danym pasie
(Konwencja Wiedeńska!). To, że ciapciak przegapił zjazd nie daje mu
jakichkolwiek praw - to on ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa jadącym
prawym pasem.

[...]

Żadne krzyki i płacze nie przekonają cię, że czarne jest czarne a
białe - białe.

Dość karmienia trolla.

*PLONK!*

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-01-19 21:56:20
Autor: Mateusz Viste
zachowaj odstep
2020-01-19 o 21:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
Nie jest wyprzedzaniem jazda zgodnie z ruchem panującym na danym pasie

:)

To trochę jak z tym całym pierwszeństwem pieszego - niby je ma, ale tak
naprawdę to nie ma bo wtargnął.

Żadne krzyki i płacze nie przekonają cię, że czarne jest czarne a
białe - białe.

Krzyki i płacze mało kiedy działają na mnie przekonująco.
Rzeczowe argumenty działają lepiej - a twoje są... słabe.

Mateusz

Data: 2020-01-17 15:44:52
Autor: adam
zachowaj odstep
Serce mi na chwile stanęło jak oglądałem.
Zwróćcie uwagę, że to nie w Polsce, mogą tam być nieco inne przepisy.

Data: 2020-01-18 09:02:44
Autor: Shrek
zachowaj odstep
W dniu 17.01.2020 o 15:44, adam pisze:

Zwróćcie uwagę, że to nie w Polsce, mogą tam być nieco inne przepisy.

Oczywiście, że w innym - w takim gdzioe obowiązuje zasada "najpierw masa, potem rzeź^H^H^H przepisy". Znamienne, że wielu powołuje się na tą zasadę u nas na grupie.

--
Shrek

zachowaj odstep