zadanie z rachunków: 6,15 na rok, a Belka?

Data: 2010-03-05 11:44:46
Autor: Pyrtek
zadanie z rachunków: 6,15 na rok, a Belka?
OF dla KIS-owców proponuje 6,15%
Jaka maksymalna kwota przy kapitalizacji dziennej po roku nie przekroczy
progu Belki?
Wolałbym równanie, albo skrypt do bc :) niż samą kwotę... ;)

--

Tnx. Pzdr.        Pyrtek.

Data: 2010-03-05 13:58:27
Autor: m7marek
zadanie z rachunków: 6,15 na rok, a Belka?
(Kwota) < 90885/(procent)

Data: 2010-03-05 14:04:55
Autor: m7marek
zadanie z rachunków: 6,15 na rok, a Belka?
to było na jeden dzień
a na dłuzszy okres w przyblizeniu:
(Kwota) < 90885/(procent)-2,49*(ilość_dni_lokaty)

Data: 2010-03-05 15:02:13
Autor: pyrtek
m7marek pisze:
to było na jeden dzień
a na dłuzszy okres w przyblizeniu:
(Kwota) < 90885/(procent)-2,49*(ilość_dni_lokaty)

Gówno, proszę Pana!

Maksymalny kapitał bezbelkowy przy kap. codziennej:
2.4949/procent*36500
Co dla 6.15% daje kwotę 14807.13

A fv np. od kwoty 13925:
13925*(1+0.0615/365)^365
daje wynik
14808.19

Wg Twoje formuły:
90885/6.15-2.49*365
daje:
13869.20

Wracaj do szkoły... ;)

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-03-05 18:13:42
Autor: m7marek

Użytkownik "pyrtek" <upixb_at_lykamspam_pl@null.com> napisał w wiadomości news:hmr2t7$gv8$1news.onet.pl...
m7marek pisze:
to było na jeden dzień
a na dłuzszy okres w przyblizeniu:
(Kwota) < 90885/(procent)-2,49*(ilość_dni_lokaty)

Gówno, proszę Pana!

a widziałeś, że napisałem w "przybliżeniu"?
dla niedługich okresów to się sprawdza.
na drugi raz nie pytaj, skoro wiesz lepiej,
ja chciałem tylko uprościć by nie wykonywać
tego potęgowania,
a szacowanie było bezpiecznie.
własciwie to nie zasługujesz na rozwiazanie,
ale dla innych przedstawię:
(kwota)<(2,4949*36500/(procent))*(1+(procent)/36500)^(1-(ilosc_dni_lokaty))

Data: 2010-03-05 19:24:49
Autor: pyrtek

m7marek pisze:
to było na jeden dzień
a na dłuzszy okres w przyblizeniu:
(Kwota) < 90885/(procent)-2,49*(ilość_dni_lokaty)

Gówno, proszę Pana!

a widziałeś, że napisałem w "przybliżeniu"?

Wiesz, "w przybliżeniu", to 10kpln też jest dobrą odpowiedzią.
Niestety, różnica wysiłku pomiędzy wstukaniem 13800, a 14000 jest zerowa, a różnica w odsetkach, to wartość piwa albo dwóch. Dla mnie jest to różnica istotna, bo cenię piwo. Dlatego pytałem. Pytałem ludzi, którzy umieją liczyć. Ty nie umiesz. Więc weź mordę w kubeł i idź się dalej uczyć, a nie odzywaj się, jeśli niewiele wiesz.

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-03-05 15:50:36
Autor: RobertS
Pyrtek pisze:
OF dla KIS-owców proponuje 6,15%

gdzie masz takie info? nie moge znalezc na ich stronie...

RobertS

Data: 2010-03-05 16:02:26
Autor: pyrtek
RobertS pisze:
OF dla KIS-owców proponuje 6,15%

gdzie masz takie info? nie moge znalezc na ich stronie...

Gugla wyłączyli? Archiwum grupy wcięło?
;)

https://www.keepitsimple.pl/index.php?p=24
http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/search?group=pl.biznes.banki&q=kis+6.15&qt_g=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-03-05 20:37:00
Autor: MarekZ
grup dyskusyjnych:hmqnbv$d27$1@news.onet.pl...
OF dla KIS-owców proponuje 6,15%
Jaka maksymalna kwota przy kapitalizacji dziennej po roku nie przekroczy
progu Belki?
Wolałbym równanie, albo skrypt do bc :) niż samą kwotę... ;)

Mogę zaproponować kwotę: 13926,93 zł.

Natomiast kwota optymalna, która da takie same odsetki jak kwota powyższa to moim zdaniem: 13926,78 zł.

W obu przypadkach zostanie naliczone 883,28 zł odsetek.

Data: 2010-03-05 20:51:21
Autor: pyrtek
MarekZ pisze:

[...]

No nieźle. :)
A formuła?
:D
... no bo nie posądzam Cię o to, że doszedłeś do tego wyniku metodą bisekcji...

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-03-05 22:56:29
Autor: XYZ
On 05.03.2010 20:51, pyrtek wrote:
MarekZ pisze:

[...]

Tego nie da się obliczyć żadną "formułą"... Przeszukaj arciwum grupy.

Data: 2010-03-06 11:30:38
Autor: MarekZ
Użytkownik "pyrtek" <upixb_at_lykamspam_pl@null.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmrnbq$7t6$1@news.onet.pl...

No nieźle. :)
A formuła?
:D
... no bo nie posądzam Cię o to, że doszedłeś do tego wyniku metodą bisekcji...

Należy ustalić wartość odsetek dla 365 dnia lokaty dla danego kapitału początkowego. Da się to zrobić wyłącznie stosując procedurę rekurencyjną. Na tym etapie należy zaimplementować zasady zaokrąglania takie same jakie stosuje OF, ja użyłem prostej zasady matematycznej biorącej pod uwagę wszystkie cyfry po przecinku, ale równie dobrze można tam włożyć bardziej skomplikowane zasady (np. ucinanie cyfr powyżej szóstej i zaokrąglanie, albo podwójne zaokrąglanie, najpierw do sześciu cyfr a następnie do dwóch po przecinku).

Następnie wartość odsetek dla 365 dnia należy potraktować jako wartość funkcji celu, jako komórkę zmienianą przyjąć kapitał początkowy i rozwiązać banalne zagadnienie optymalizacyjne z wartością funkcji celu równą 2,495. Od otrzymanego rozwiązania należy odjąć 1 grosz i to będzie Twoja kwota maksymalna.

Aby uzyskać kwotę optymalną należy przeprowadzić taką niby-analizę-wrażliwości, czyli dokonywać zmniejszania kapitału początkowego o 1 grosz i sprawdzać czy kapitał podlegający oprocentowaniu w dniu 365 zmniejsza się także o 1 grosz. W chwili kiedy zmniejszy się o 2 grosze, należy się cofnąć o  jedną pętelkę w tył i to będzie kwota optymalna.

Dołożyłem starań aby brzmiało to mądrze :) W praktyce zajęło mi to jednak w Excelu około 2 minut, czyli kwestia jest banalna.

zadanie z rachunków: 6,15 na rok, a Belka?