Data: 2010-01-17 19:14:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zafira probem ogrzewania budy | |
szymo pisze:
Ahoj! Po pierwsze czy problemem jest to, że silnik nagrzewa się powoli, czy to że już po nagrzaniu (czyli jak silnik osiągnie to 80C) ogrzewanie nadal ma słabą wydajność? Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat. Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to należy wymienić termostat. Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny. Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli. Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia. Po trzecie nagrzewnica może już być zasyfiona - zarówno po stronie mokrej jak i suchej. Trzeci pomysł to sterowanie ogrzewaniem - sprawdź czy regulacja ciepło-zimno działa w całym zakresie. Układy na linkach lubią połapać jakieś luzy i potem nie udaje się ustawić skrajnych pozycji. |
|
Data: 2010-01-18 11:36:32 | |
Autor: szymo | |
zafira probem ogrzewania budy | |
Tomasz Pyra pisze:
szymo pisze: Powiem tak bo szybkość jak i ogrzewanie jest subiektywnym odczuciem jeżdżąc astrą F, corsą, skodą felicią, fabią w każdym przypadku szybkość nagrzania wnętrza jest dużo szybsza. po około 5 km jest w środku gorąco w zafirze po 15 km jest powiedzmy że znośnie ale ile bym kilometrów nie najeździł nigdy nie będzie gorąco. Samochód zachowuje się od nowego tak samo w zimę silnik dogrzewa się max do 82 st. w lato max 90st. odpowiadając na drugą cześć twojego pytania tak jak już osiągnę 80st. w budzie jest powiedzmy ciepło ale nie ma ukropu.
to benzyna 1.6 16 zaworów/
układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu. Po trzecie nagrzewnica może już być zasyfiona - zarówno po stronie mokrej jak i suchej. "problem" występuje od nowości - po prostu w mojej subiektywnej ocenie wnętrze jest niedogrzane. Trzeci pomysł to sterowanie ogrzewaniem - sprawdź czy regulacja ciepło-zimno działa w całym zakresie. Układy na linkach lubią połapać jakieś luzy i potem nie udaje się ustawić skrajnych pozycji. to sprawdzę, |
|
Data: 2010-01-19 14:18:26 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zafira probem ogrzewania budy | |
szymo pisze:
Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat. Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę. Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia. W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje. Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu. Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni. Patrz punkt o termostacie... A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu, o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika? A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-01-19 14:37:49 | |
Autor: szymo | |
zafira probem ogrzewania budy | |
to benzyna 1.6 16 zaworów/ sprawdzę. Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia. Zgadzam się jakiś głupi byłem żeby o tak podstawowej rzeczy zapomnieć aż sam się z siebie śmieję teraz. A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu, hmmm niewielką ? jednak tak sobie pomyślałem że jeżeli płynu będę miał mniej to szybciej się nagrzeje silnik ale teraz sam z siebie się śmieję patrz moja odpowiedź na twoją odpowiedź - tak jak wyżej stwierdziłem "Jakiś głupi byłem". |
|