Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zafira probem ogrzewania budy

zafira probem ogrzewania budy

Data: 2010-01-17 19:14:51
Autor: Tomasz Pyra
zafira probem ogrzewania budy
szymo pisze:
Ahoj!

Mam do kolegów pytanie co zrobić aby przyspieszyć nagrzewanie się budy w Zafirze. Oczywiście już przesłoniłem chłodnicę ale nadal nagrzewa się niemiłosiernie długo da się jeszcze coś zrobić ?? jakiś sposób domowy lub niekoniecznie ? Temperatura silnika w zimie -5 do -17 nie przekracza   80st. Już obniżyłem ilość płynu w układzie chłodzenia aby szybciej się dogrzewał ale jednak to jeszcze nie to. Wiem że w tym modelu to problem ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie wiedziałem ?

Po pierwsze czy problemem jest to, że silnik nagrzewa się powoli, czy to że już po nagrzaniu (czyli jak silnik osiągnie to 80C) ogrzewanie nadal ma słabą wydajność?

Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat.
Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to należy wymienić termostat.
Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.

Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
Po trzecie nagrzewnica może już być zasyfiona - zarówno po stronie mokrej jak i suchej.
Trzeci pomysł to sterowanie ogrzewaniem - sprawdź czy regulacja ciepło-zimno działa w całym zakresie. Układy na linkach lubią połapać jakieś luzy i potem nie udaje się ustawić skrajnych pozycji.

Data: 2010-01-18 11:36:32
Autor: szymo
zafira probem ogrzewania budy
Tomasz Pyra pisze:
szymo pisze:
Ahoj!

Mam do kolegów pytanie co zrobić aby przyspieszyć nagrzewanie się budy w Zafirze. Oczywiście już przesłoniłem chłodnicę ale nadal nagrzewa się niemiłosiernie długo da się jeszcze coś zrobić ?? jakiś sposób domowy lub niekoniecznie ? Temperatura silnika w zimie -5 do -17 nie przekracza   80st. Już obniżyłem ilość płynu w układzie chłodzenia aby szybciej się dogrzewał ale jednak to jeszcze nie to. Wiem że w tym modelu to problem ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie wiedziałem ?

Po pierwsze czy problemem jest to, że silnik nagrzewa się powoli, czy to że już po nagrzaniu (czyli jak silnik osiągnie to 80C) ogrzewanie nadal ma słabą wydajność?

Powiem tak bo szybkość jak i ogrzewanie jest subiektywnym odczuciem
jeżdżąc astrą F, corsą, skodą felicią, fabią w każdym przypadku szybkość nagrzania wnętrza jest dużo szybsza. po około 5 km jest w środku gorąco
w zafirze po 15 km jest powiedzmy że znośnie ale ile bym kilometrów nie najeździł nigdy nie będzie gorąco. Samochód zachowuje się od nowego tak samo w zimę silnik dogrzewa się max do 82 st. w lato max 90st.
odpowiadając na drugą cześć twojego pytania tak jak już osiągnę 80st. w budzie jest powiedzmy ciepło ale nie ma ukropu.


Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat.
Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to należy wymienić termostat.
Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.

to benzyna 1.6 16 zaworów/


Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.

układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.

Po trzecie nagrzewnica może już być zasyfiona - zarówno po stronie mokrej jak i suchej.

"problem" występuje od nowości - po prostu w mojej subiektywnej ocenie wnętrze jest niedogrzane.

Trzeci pomysł to sterowanie ogrzewaniem - sprawdź czy regulacja ciepło-zimno działa w całym zakresie. Układy na linkach lubią połapać jakieś luzy i potem nie udaje się ustawić skrajnych pozycji.

to sprawdzę,

Data: 2010-01-19 14:18:26
Autor: Jakub Witkowski
zafira probem ogrzewania budy
szymo pisze:
Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat.
Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to należy wymienić termostat.
Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.

to benzyna 1.6 16 zaworów/

Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.

Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.

układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.

W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.

Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
Patrz punkt o termostacie...

A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-01-19 14:37:49
Autor: szymo
zafira probem ogrzewania budy
to benzyna 1.6 16 zaworów/

Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.

sprawdzę.

Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.

układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.

W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.

Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
Patrz punkt o termostacie...

Zgadzam się jakiś głupi byłem żeby o tak podstawowej rzeczy zapomnieć aż sam się z siebie śmieję teraz.

A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?

hmmm niewielką ? jednak tak sobie pomyślałem że jeżeli płynu będę miał mniej to szybciej się nagrzeje silnik ale teraz sam z siebie się śmieję
patrz moja odpowiedź na twoją odpowiedź - tak jak wyżej stwierdziłem "Jakiś głupi byłem".

zafira probem ogrzewania budy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona