Data: 2011-06-08 19:53:02 | |
Autor: megrims | |
zagadka - długie | |
Mamy dwa BMW320d.
Jeden z 2005 roku sedan (E90) drugi z 2007 roku kombi (E91). Kierowca ten sam - kobieta. Oba auta mają prawie to samo wyposażenie: ASB, xenony itp. Jakakolwiek diagnostyka po ODB nie pokazał wcześniej żadnych błędów. Oba auta były czipowane przez tego samego cziper'a. Fabrycznie auta powinny mieć 163 KM. Po czipe: Starszy na hamowni wyszedł 195 KM (160 przed czipem). Nowszy na hamowni wyszedł 177 KM (141 przed czipem). Cziper stwierdził, że nie wie co to może być, ale nie jest w stanie nic więcej zrobić. Ten nowszy to tak ogólnie.. "nie jedzie" - wrażenie żony. Oprócz tego, że ten nowszy E91 "nie jedzie" to jeszcze pali 35% więcej niż ten starszy E90. Przebieg E91 - 55kkm. Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: "za wysoka temperatura spalin" (coś około 750 st.) Ma ktoś jakieś sugestie? Jakieś czujniki? |
|
Data: 2011-06-08 19:36:50 | |
Autor: to | |
zagadka - d³ugie | |
begin megrims
Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: "za wysoka temperatura Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-08 22:27:00 | |
Autor: megrims | |
zagadka - długie | |
W dniu 2011-06-08 21:36, to pisze:
begin megrims No dobra. Może z czystej inżynierskiej ciekawości chciałbym wiedzieć co mu dolega, ale jednak zadam pytanie bardziej precyzyjnie: Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu, kto by zajrzał do tej E91 i zrobił aby to auto tyle nie chlało i zaczeło jechać? |
|
Data: 2011-06-09 00:17:21 | |
Autor: to | |
zagadka - d³ugie | |
begin megrims
Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu, kto by zajrzał do Niestety w tym Ci nie pomogę, ale radzę Ci nie upalać tego auta do czasu naprawy (zbyt wysokie EGT źle działa na turbinę i sam silnik), a po naprawię pojechać na poprawkę programu do tunera (chyba, że wiesz, że wgrał jakiegoś gotowca). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-08 20:45:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zagadka - długie | |
W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze:
Ma ktoś jakieś sugestie? Potencjalnych przyczyn może być wiele. Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor wydechowy jest znacznie cieplejszy. Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo inne cuda? to się lubi przytkać z czasem) Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em. Coś na nich widać? |
|
Data: 2011-06-08 20:57:58 | |
Autor: megrims | |
zagadka - długie | |
W dniu 2011-06-08 20:45, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze: To auto półtora roku praktycznie stało, bo właściciel przebywał za granicą. Żona poprzedniego właściciela robiła raz w tygodniu 5 km, co by nie "zapuściło korzeni". Stąd też niski przebieg. Różni "fachowny" mówili, że to bardzo niezdrowo dla silnika Diesla jak tak mało i sporadycznie jeździ. Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już w miarę normalnie (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem. Jak na razie to ktoś stwierdził, że może być to czujnik ciśnienia na listwie, który przekłamuje i zawór odpuszcza wcześniej ciśnienie z pompy Common Rail'a. I po prostu za mało paliwa idzie i dlatego nie jedzie. Ale w takim razie skąd takie spalanie!!! Wykres AFR mam gdzieś w biurze. Poszukam, zeskanuje, puszcze gdzieś to może ktoś będzie miał jakąś koncepcje. |
|
Data: 2011-06-08 19:39:25 | |
Autor: to | |
zagadka - d³ugie | |
begin megrims
Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta które ma 141, a powinno mieć 163 KM. Zmusiłeś do tego jakoś tego tunera, czy po prostu zapach gotówki wyłączył mu myślenie? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-08 19:40:27 | |
Autor: masti | |
zagadka - d³ugie | |
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:
begin megrims a niby dlaczego? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-06-08 19:42:00 | |
Autor: to | |
zagadka - d³ugie | |
begin masti
a niby dlaczego? Rusz głową, może coś wymyślisz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-08 19:42:50 | |
Autor: masti | |
zagadka - d³ugie | |
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:42:00 +0000 osobnik zwany to wystukał:
begin masti czyli znowu pieprzysz ale nie powiesz czemu -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-06-08 21:58:28 | |
Autor: krzyss | |
zagadka - d³ugie | |
W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
W g³owie mi siê nie mie¶ci, jak mo¿na wgrywaæ mocniejszy program do auta Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie. Chyba ze klient nalega... -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2011-06-08 20:03:03 | |
Autor: masti | |
zagadka - d³ugie | |
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 21:58:28 +0200 osobnik zwany krzyss
wystukał: W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze: a chyba, że tak -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-06-08 21:59:39 | |
Autor: Marek Giżyński | |
zagadka - długie | |
W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał: Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype pacjentowi, ktory ma przeziebienie? m. |
|
Data: 2011-06-08 22:18:50 | |
Autor: megrims | |
zagadka - długie | |
W dniu 2011-06-08 21:59, Marek Giżyński pisze:
W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze: 535d też zaczipowałem. Przebieg 18kkm i był jeszcze na gwarancji. Wg książki to powinien mieć 272KM, a na hamowni wyszło 251. 535d po zaczipowaniu ma 306 na hamowni i jedzie :D Czipowałem też Vectre C 1.9 CDTI. Wg książki powinna mieć 150 a na hamowni wyszło 151. Po czipie 195 i jedzie. Tyle, że Vectra ma manualną skrzynie, a beemki, które dłubałem ASB. Podobno ciężko się hamuje skrzynie ASB, bo na konwerterze są jakieś jajca, co fałszują pomiar. Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest. ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko jest OK i się czepiam :| |
|
Data: 2011-06-09 11:16:08 | |
Autor: Marek Giżyński | |
zagadka - długie | |
W dniu 2011-06-08 22:18, megrims pisze:
Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest. ASO zawsze tak powie... Znajdz jakies forum BMW, popytaj ludki o jakiegos dobrego magika od tej marki w Twojej okolicy. To jest IMO o wiele lepsze rozwiazanie niz ASO. m. |
|