Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zagadka - dÅ‚ugie

zagadka - długie

Data: 2011-06-08 19:53:02
Autor: megrims
zagadka - długie
Mamy dwa BMW320d.

Jeden z 2005 roku sedan (E90) drugi z 2007 roku kombi (E91).
Kierowca ten sam - kobieta. Oba auta majÄ… prawie to samo
wyposażenie: ASB, xenony itp.

Jakakolwiek diagnostyka po ODB nie pokazał wcześniej
żadnych błędów.

Oba auta były czipowane przez tego samego cziper'a.
Fabrycznie auta powinny mieć 163 KM.

Po czipe:
Starszy na hamowni wyszedł 195 KM (160 przed czipem).
Nowszy na hamowni wyszedł 177 KM (141 przed czipem).
Cziper stwierdził, że nie wie co to może być, ale
nie jest w stanie nic więcej zrobić.

Ten nowszy to tak ogólnie.. "nie jedzie" - wrażenie
żony.

Oprócz tego, że ten nowszy E91 "nie jedzie" to jeszcze
pali 35% więcej niż ten starszy E90.

Przebieg E91 - 55kkm.

Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika:
"za wysoka temperatura spalin" (coś około 750 st.)

Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie?
JakieÅ› czujniki?

Data: 2011-06-08 19:36:50
Autor: to
zagadka - d³ugie
begin megrims
Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: "za wysoka temperatura
spalin" (coś około 750 st.)

Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-06-08 22:27:00
Autor: megrims
zagadka - długie
W dniu 2011-06-08 21:36, to pisze:
begin megrims

Dzisiaj zaczytany przez ODB mail od silnika: "za wysoka temperatura
spalin" (coś około 750 st.)

Turbina pada, jakaś nieszczelność w dolocie, coś w tych okolicach myślę.


No dobra. Może z czystej inżynierskiej ciekawości chciałbym
wiedzieć co mu dolega, ale jednak zadam pytanie bardziej
precyzyjnie:

Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu,
kto by zajrzał do tej E91 i zrobił aby to auto tyle
nie chlało i zaczeło jechać?

Data: 2011-06-09 00:17:21
Autor: to
zagadka - d³ugie
begin megrims
Może ktoś polecić kogoś na prawdę dobrego w Poznaniu, kto by zajrzał do
tej E91 i zrobił aby to auto tyle nie chlało i zaczeło jechać?

Niestety w tym Ci nie pomogę, ale radzę Ci nie upalać tego auta do czasu naprawy (zbyt wysokie EGT źle działa na turbinę i sam silnik), a po naprawię pojechać na poprawkę programu do tunera (chyba, że wiesz, że wgrał jakiegoś gotowca).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-06-08 20:45:42
Autor: Tomasz Pyra
zagadka - długie
W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze:

Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie?
JakieÅ› czujniki?

Potencjalnych przyczyn może być wiele.

Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor wydechowy jest znacznie cieplejszy.
Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)

Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em. Coś na nich widać?

Data: 2011-06-08 20:57:58
Autor: megrims
zagadka - długie
W dniu 2011-06-08 20:45, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-06-08 19:53, megrims pisze:

Ma ktoÅ› jakieÅ› sugestie?
JakieÅ› czujniki?

Potencjalnych przyczyn może być wiele.

Pierwsza sprawa to można pirometrem sprawdzić czy faktycznie kolektor
wydechowy jest znacznie cieplejszy.
Jeżeli jest, to przyczyną może być zatkany wydech - może się katalizator
zatkał, albo jakieś inne filrty (czy ten nowszy ma jakieś FAP-y albo
inne cuda? to się lubi przytkać z czasem)

Druga sprawa to masz pewnie zrobione przed i po chipie wykresy z AFR-em.
Coś na nich widać?

To auto półtora roku praktycznie stało, bo właściciel przebywał
za granicą. Żona poprzedniego właściciela robiła raz w tygodniu
5 km, co by nie "zapuściło korzeni".

Stąd też niski przebieg. Różni "fachowny" mówili, że to bardzo
niezdrowo dla silnika Diesla jak tak mało i sporadycznie jeździ.

Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać.
Vmax to jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już
w miarę normalnie (220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

Jak na razie to ktoś stwierdził, że może być to czujnik ciśnienia
na listwie, który przekłamuje i zawór odpuszcza wcześniej ciśnienie
z pompy Common Rail'a. I po prostu za mało paliwa idzie i dlatego
nie jedzie.

Ale w takim razie skÄ…d takie spalanie!!!

Wykres AFR mam gdzieÅ› w biurze. Poszukam, zeskanuje, puszcze
gdzieś to może ktoś będzie miał jakąś koncepcje.

Data: 2011-06-08 19:39:25
Autor: to
zagadka - d³ugie
begin megrims
Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
(220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta które ma 141, a powinno mieć 163 KM. Zmusiłeś do tego jakoś tego tunera, czy po prostu zapach gotówki wyłączył mu myślenie? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-06-08 19:40:27
Autor: masti
zagadka - d³ugie
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin megrims

Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
(220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
które ma 141, a powinno mieć 163 KM.

a niby dlaczego?




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-06-08 19:42:00
Autor: to
zagadka - d³ugie
begin masti
a niby dlaczego?

Rusz głową, może coś wymyślisz.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-06-08 19:42:50
Autor: masti
zagadka - d³ugie
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:42:00 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin masti

a niby dlaczego?

Rusz głową, może coś wymyślisz.


czyli znowu pieprzysz ale nie powiesz czemu


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-06-08 21:58:28
Autor: krzyss
zagadka - d³ugie
W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:

W g³owie mi siê nie mie¶ci, jak mo¿na wgrywaæ mocniejszy program do auta
które ma 141, a powinno mieæ 163 KM.

a niby dlaczego?

Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie.
Chyba ze klient nalega...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2011-06-08 20:03:03
Autor: masti
zagadka - d³ugie
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 21:58:28 +0200 osobnik zwany krzyss
wystukał:

W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:

W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do
auta które ma 141, a powinno mieć 163 KM.

a niby dlaczego?

Bo zaden szanujacy sie tuner nie robi chipow w niesprawnym aucie. Chyba
ze klient nalega...

a chyba, że tak



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-06-08 21:59:39
Autor: Marek Giżyński
zagadka - długie
W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin megrims

Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
(220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
które ma 141, a powinno mieć 163 KM.

a niby dlaczego?


Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype pacjentowi, ktory ma przeziebienie?

m.

Data: 2011-06-08 22:18:50
Autor: megrims
zagadka - długie
W dniu 2011-06-08 21:59, Marek Giżyński pisze:
W dniu 2011-06-08 21:40, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 08 Jun 2011 19:39:25 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin megrims

Jak je odebrałem dla żony, to zupełnie nie chciało jechać. Vmax to
jakieś 190. Po "przegonieniu" POZ-KR to jechało już w miarę normalnie
(220). Ta akcja miała miejsce przed czipem.

W głowie mi się nie mieści, jak można wgrywać mocniejszy program do auta
które ma 141, a powinno mieć 163 KM.

a niby dlaczego?


Najpierw zdrowa seria - potem tuning. Zaaplikujesz szczepionke na grype
pacjentowi, ktory ma przeziebienie?

m.

535d też zaczipowałem. Przebieg 18kkm i był jeszcze na gwarancji.
Wg książki to powinien mieć 272KM, a na hamowni wyszło 251.
535d po zaczipowaniu ma 306 na hamowni i jedzie :D

Czipowałem też Vectre C 1.9 CDTI. Wg książki powinna mieć 150
a na hamowni wyszło 151. Po czipie 195 i jedzie.

Tyle, że Vectra ma manualną skrzynie, a beemki, które dłubałem
ASB. Podobno ciężko się hamuje skrzynie ASB, bo na konwerterze
są jakieś jajca, co fałszują pomiar.

Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
jest OK i siÄ™ czepiam :|

Data: 2011-06-09 11:16:08
Autor: Marek Giżyński
zagadka - długie
W dniu 2011-06-08 22:18, megrims pisze:
Tak czy inaczej uważam, że z tym E91 coś jest.
ale nie mam koncepcji co. ASO powiedziało, że wszystko
jest OK i siÄ™ czepiam :|

ASO zawsze tak powie... Znajdz jakies forum BMW, popytaj ludki o jakiegos dobrego magika od tej marki w Twojej okolicy. To jest IMO o wiele lepsze rozwiazanie niz ASO.

m.

zagadka - długie

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona