zagadka z Proffesora Laytona

Data: 2009-09-30 11:48:01
Autor: kamil
zagadka z Proffesora Laytona

"dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote in message news:h9vb6q$u89$1news.dialog.net.pl...
No i niech mi ktos powie, ze gry sa dla dzieci. Chyba, ze autystycznych, bo ja wczoraj spedzilem nad rozwiazaniem tej zagadki dobra godzine z okladem. A wiec do rzeczy:

Mamy wage szalkowa i 12 odwaznikow. Jeden z nich ma inna wage niz pozostale. Nie wiadomo czy jest ciezszy, czy lzejszy. Jak go znalezc za pomoca max 3 wazen?

Nagroda za rozwiazanie niech bedzie satysfakcja :)

http://tinyurl.com/yd9yzyl

Na dole powinienes znalezc podpowiedz :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-30 13:14:29
Autor: CeSaR
zagadka z Proffesora Laytona
Na dole powinienes znalezc podpowiedz :)

Podpowiedź jest OK co do sposobu jednak przy zadaniu jest określone, że jedna z monet jest cięższa albo lżejsza. I wtedy sytuacja jest łatwa.
Jeśli mamy powiedziane, że jedna z monet jest "inna" niż pozostałe to sytuacja się z lekka komplikuje.
Jest ich 12. Dzielimy po 6 i kładziemy na szalki. Nie ma równowagi. Którą szalkę wybieramy do dalszej obróbki?

Data: 2009-09-30 13:19:41
Autor: dziki
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:h9veim$95s$1news.onet.pl...
[...]

dokladnie; problem kamila jest, ze tak powiem trywialny. Proponuje jeszcze raz przeczytac DOKLADNIE tresc lamiglowki, ktora podalem i okaze sie, ze nie jest juz tak rozowo.
Mi sie udalo rozwiazac, ale nie bylo to IMO jakos specjalnie oczywiste.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-30 13:46:48
Autor: Goomich
zagadka z Proffesora Laytona
"kamil" <kamil@spamwon.com> naskrobał/a w

[...]

Rozwiazanie ze strony (2 ważenia) zadziała tylko wtedy, gdy "innej" monety nie ważymy.

Dzielimy po 3. Jesli jest równowaga, to "inna" moneta jest na stole. Ważymy znowu te ze stołu. Jesli jest równowaga, to "inna" dalej jest dalej na stole. 2 ważenia. Ale jeśli przy pierwszym trafimy na nierównowagę, to trzeba porównać jedną grupę do tych na stole, gdy sprawdzamy juz ostatnie 3 monty i znów mamy nierównowagę, koneiczne będzie 4 ważenie.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl   UIN: 6750153

zagadka z Proffesora Laytona