zagadka z Proffesora Laytona

Data: 2009-09-30 13:15:46
Autor: Katanka
zagadka z Proffesora Laytona
dziki wrote:
No i niech mi ktos powie, ze gry sa dla dzieci. Chyba, ze
autystycznych, bo ja wczoraj spedzilem nad rozwiazaniem tej zagadki
dobra godzine z okladem. A wiec do rzeczy:

Mamy wage szalkowa i 12 odwaznikow. Jeden z nich ma inna wage niz
pozostale. Nie wiadomo czy jest ciezszy, czy lzejszy. Jak go znalezc
za pomoca max 3 wazen?

Nagroda za rozwiazanie niech bedzie satysfakcja :)

Około 30 sekund myslenia:

Dzielisz po 6 odwazników na każdej szalce. Odrzucasz te odwazniki, które przeważyły.
Na każdej szalce z tych, które pozostały dajesz po 3 odwazniki i odrzucasz te, które były cięższe.
Następnie ważyż z tych 3 pozostałych dwa obojętnie jakie - jesli będzie waga identyczna, wtedy ten ostatni, który został będzie lżejszy, jesli któregos waga będzie mniejsza, to oznacza tyo, że to jest jedyny lżejszy od całej dwunastki. dobrze wykombinowałem?

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL

Data: 2009-09-30 13:22:41
Autor: dziki
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:h9vekn$fge$1inews.gazeta.pl...

Dzielisz po 6 odwazników na każdej szalce. Odrzucasz te odwazniki, które przeważyły.

Blad. Ty zalozyles, ze szukany odwaznik jest lzejszy (ciezszy?). Wrzucajac po 6 odwaznikow na kazda szalek dowiesz sie tylko tyle, ze ten szukany jest na jednej z nich, hehe. 30sek to zdecydowanie za malo :P

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-30 13:40:28
Autor: Katanka
dziki wrote:
[...]

o, teraz kapuje :) faktycznie to nie zadziala, trzeba będzie dwa razy wazyc ;)

Data: 2009-09-30 13:24:00
Autor: CeSaR
zagadka z Proffesora Laytona
dobrze wykombinowałem?

A skąd wiesz że ma być lżejszy?

Data: 2009-09-30 13:25:09
Autor: dziki
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:h9vf4g$arf$1news.onet.pl...
dobrze wykombinowałem?

A skąd wiesz że ma być lżejszy?

czytanie ze zrozumieniem sie klania ;D

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-30 13:25:44
Autor: Katanka
CeSaR wrote:
dobrze wykombinowałem?

A skąd wiesz że ma być lżejszy?

No to jak jest cięższy, to robisz odwrotnie, ale tym samym sposobem :)

Data: 2009-09-30 13:27:43
Autor: CeSaR
zagadka z Proffesora Laytona
No to jak jest cięższy, to robisz odwrotnie, ale tym samym sposobem :)

Oznacza to tylko tyle, że w pierwszym kroku Twojego sposobu myślenia NIE WIESZ które odważniki wywalić - lżejsze czy cięższe.
I całe rozumowanie nie warte tych 30 sekund myślenia.

Data: 2009-09-30 13:40:57
Autor: Katanka
CeSaR wrote:
No to jak jest cięższy, to robisz odwrotnie, ale tym samym sposobem
:)

Oznacza to tylko tyle, że w pierwszym kroku Twojego sposobu myślenia
NIE WIESZ które odważniki wywalić - lżejsze czy cięższe.
I całe rozumowanie nie warte tych 30 sekund myślenia.

Teraz kapuję, faktycznie, potrzeba 2x tyle ważeń.

Data: 2009-09-30 13:27:45
Autor: dziki
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:h9vf7d$hs5$1inews.gazeta.pl...

No to jak jest cięższy, to robisz odwrotnie, ale tym samym sposobem :)

ale Ty nie wiesz czy jest ciezszy, czy lzejszy. Wiesz, za ma INNA wage niz pozostale.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-30 13:41:14
Autor: Katanka
[...]

[...]