zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu

Data: 2010-08-25 20:24:38
Autor: BETON
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
Witam
Sytuacja jest następująca
Mój zakład pracy ( poniżej 5 ludzi) z koncem miesiaca przestanie istnieć-
czego ja oficjalnie nie wiem.
Pracuje tam od 2005 lat
Pytanie: Czy kożystniej bedzie  mi dać wypowiedzenie- ( 3 miesięczne)  z tego tutułu należą mi sie jakby 3 pensje. Czy moze w przpadku likwidacji nie musze dawać wypowiedzenia- tylko dostane odprawe w związku z likwidacją.?
Jakie rozwiązanie jest dla mnie finansowo lepsze. A moze jest jeszcze inna droga ?

Data: 2010-08-25 21:21:30
Autor: Jotte
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
W wiadomości news:i53n59$q38$1inews.gazeta.pl BETON <brak@mejla.pl>
pisze:

Sytuacja jest następująca
Mój zakład pracy ( poniżej 5 ludzi) z koncem miesiaca przestanie istnieć-
czego ja oficjalnie nie wiem.
Z końcem którego miesiąca?

Pracuje tam od 2005 lat
Faktycznie długo...

Pytanie: Czy kożystniej bedzie  mi dać wypowiedzenie- ( 3 miesięczne)  z
tego  tutułu należą mi sie jakby 3 pensje.
Niby dlaczego tak uważasz?

Czy moze w przpadku
likwidacji nie musze  dawać wypowiedzenia- tylko dostane odprawe w
związku z likwidacją.?
Nie dostaniesz odprawy. Chyba, że pracodawca sam zobowiązał się do tego w regulaminie pracy (lub układzie zbiorowym, ale nie przy 5 pracownikach przecież).
Jeśli dostaniesz, przeznacz na szkołę, to będzie na pewno koRZystne i będziesz mógł zmienić nicka. ;)

Jakie rozwiązanie jest dla mnie finansowo lepsze.
IMO wymienione rozwiązania nie różnią się między sobą.
Kasy dodatkowej nie będzie.

A moze jest jeszcze inna droga  ?
Idź na zwolnienie. Dostaniesz kasę za darmo.

--
Jotte

Data: 2010-08-26 00:20:18
Autor: prg
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
Jeśli dostaniesz, przeznacz na szkołę, to będzie na pewno koRZystne i będziesz mógł zmienić nicka. ;)

Dzięki Jotte, na Ciebie zawsze można liczyć :)))

Data: 2010-08-26 00:28:09
Autor: Jotte
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
W wiadomości news:4c759723$0$20993$65785112news.neostrada.pl prg
<brak@brak.pl> pisze:

Dzięki Jotte, na Ciebie zawsze można liczyć :)))
Napisałem wg mojej najlepszej wiedzy.
Jeszcze specjalnie w ustawie i kodeksie sprawdziłem, staram się nie wprowadzać nikogo w błąd.

--
Jotte

Data: 2010-08-26 09:06:15
Autor: BETON

<brak@brak.pl> pisze:

Dzięki Jotte, na Ciebie zawsze można liczyć :)))
Napisałem wg mojej najlepszej wiedzy.
Jeszcze specjalnie w ustawie i kodeksie sprawdziłem, staram się nie wprowadzać nikogo w błąd.

-- Jotte

Ślicznie dziekuję za informacje.

Data: 2010-08-27 19:26:04
Autor: Jotte
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
W wiadomości news:i553pa$sgt$1inews.gazeta.pl BETON <brak@mejla.pl>

Proszę uprzejmie.

--
Jotte

Data: 2010-08-26 15:39:22
Autor: MW
W dniu 2010-08-25 21:21, Jotte pisze:

A moze jest jeszcze inna droga ?
Idź na zwolnienie. Dostaniesz kasę za darmo.

A potem zdziwienie że ZUS nie ma pieniędzy jak nawet na liście dotyczącej PRAWA namawia się do oszustw.

p,M

Data: 2010-08-26 15:57:37
Autor: Krzysztof

Użytkownik "MW" <wojcikmarcin@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i55qq6$iig$1news.task.gda.pl...
[...]

Niestety to, co on proponuje, to "co najwyżej" rżnięcie pracodawcy, który za pierwsze 33 dni zwolnienia płaci wynagrodzenie ze swojej kasy :/
Swoją drogą to wyjątkowo złodziejski przepis. Skoro składki na chorobówkę idą od początku zatrudnienia bezpośrednio do ZUS, to ZUS powinien płacić od samego początku zwolnienia, a nie dopiero po 33 dniach. Co innego, gdyby składki były częściowo odprowadzane do specjalnej puli ubezpieczeniowej samego pracodawcy.

K.

Data: 2010-08-26 16:44:35
Autor: Tomek
Dnia 26-08-2010 o 15:57:37 Krzysztof <kdoriain@antyspam.pl> napisał(a):

UĹźytkownik "MW" <wojcikmarcin@gazeta.pl> napisał w wiadomości  news:i55qq6$iig$1news.task.gda.pl...
W dniu 2010-08-25 21:21, Jotte pisze:

A moze jest jeszcze inna droga ?
Idź na zwolnienie. Dostaniesz kasę za darmo.

A potem zdziwienie Ĺźe ZUS nie ma pieniędzy jak nawet na liście  dotyczącej PRAWA namawia się do oszustw.

Niestety to, co on proponuje, to "co najwyĹźej" rĹźnięcie pracodawcy,  ktĂłry za pierwsze 33 dni zwolnienia płaci wynagrodzenie ze swojej kasy :/
Swoją drogą to wyjątkowo złodziejski przepis. Skoro składki na  chorobĂłwkę idą od początku zatrudnienia bezpośrednio do ZUS, to ZUS  powinien płacić od samego początku zwolnienia, a nie dopiero po 33  dniach. Co innego, gdyby składki były częściowo odprowadzane do  specjalnej puli ubezpieczeniowej samego pracodawcy.

PrzecieĹź ub. chorobowe to 2,45% właśnie dlatego Ĺźe płacą dopiero po 33.  dniach,
inaczej byłoby pewnie z 24,5%.

Więc ciiicho sza, bo jeszcze Boney M to zaimplementuje.

--
Tomek

Data: 2010-08-26 17:03:13
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.vh1u8llol60ql1unk...
Dnia 26-08-2010 o 15:57:37 Krzysztof <kdoriain@antyspam.pl> napisał(a):

Przecież ub. chorobowe to 2,45% właśnie dlatego że płacą dopiero po 33. dniach

Ale pracodawca nie dysponuje nawet tymi 2,45%, więc powinien wypłacać równowartość uzbieranych i zainwestowanych składek, czyli zero.
Z kolei nie ma przeszkód, by ZUS wypłacał nie 80%, ale np. 40-60% wynagrodzenia za pierwszy miesiąc czy 2 tygodnie. Myślę, że od razu skończyłyby się różne "kacowe" i inne tego typu "choroby".

inaczej byłoby pewnie z 24,5%.

Absurd.

K.

Data: 2010-08-26 17:51:31
Autor: Icek
> [...]

wynagrodzenia za pierwszy miesiąc czy 2 tygodnie. Myślę, że od razu
skończyłyby się różne "kacowe" i inne tego typu "choroby".

na 100%. U nas w firmie np. jest dodatek na koniec miesiaca za
niechorowanie. Jak masz dobra obecnosc to masz +500. I jakos trudno mi
zobaczyc kogos na zwolnieniu

Icek

Data: 2010-08-26 19:52:01
Autor: Tomek
Dnia 26-08-2010 o 17:51:31 Icek <icek@do.pl> napisał(a):

> [...]

na 100%. U nas w firmie np. jest dodatek na koniec miesiaca za
niechorowanie. Jak masz dobra obecnosc to masz +500. I jakos trudno mi

Do czasu - przecieĹź to nielegalna dyskryminacja chorowitych :)

--
Tomek

Data: 2010-08-26 18:36:27
Autor: animka
W dniu 2010-08-26 17:03, Krzysztof pisze:
Myślę, że od razu
skończyłyby się różne "kacowe" i inne tego typu "choroby".

Nazwę tych dni z urlopu na żadanie wymyślili sobie chyba pijacy. Nie tylko pijak potrzebuje dzień wolny, bo może kogoś boleć np. kręgosłup, może np. chce iść do dentysty, czy w ogóle ma coś pilnego do załatwienia.

--
animka

Data: 2010-08-26 22:29:47
Autor: Krzysztof
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał

Nazwę tych dni z urlopu na żadanie wymyślili sobie chyba pijacy. Nie tylko pijak potrzebuje dzień wolny, bo może kogoś boleć np. kręgosłup, może np. chce iść do dentysty, czy w ogóle ma coś pilnego do załatwienia.

Ale my nie mówimy teraz o urlopie na żądanie, tylko o zwolnieniu chorobowym, często branym całkowicie bezzasadnie.

K.

Data: 2010-08-27 08:26:27
Autor: MW
W dniu 2010-08-26 15:57, Krzysztof pisze:

[...]

Nie tak do końca, jeżeli w przeciągu tych 33 dni ustanie stosunek pracy to wypłatę świadczenia przejmuje ZUS.
W sprawie tu poruszanej zakład pracy ma przestać istnieć a co za tym idzie ulegnie rozwiązaniu stosunek pracy.
p,M

Data: 2010-08-27 09:40:58
Autor: Krzysztof

Użytkownik "MW" <wojcikmarcin@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i57lqj$tiv$1news.task.gda.pl...

[...]

Masz rację, umknęło mi to.

K.

Data: 2010-08-27 20:15:15
Autor: cef
Krzysztof wrote:

[...]

Zaproponuj i wprowadź w życie przepis, że za pierwszy miesiąc próbny
pracy pracownika skadki odprowadza ZUS.
Zostaniesz "królem" pracodawców .
A jaki ruch będzie na rynku pracy. :-)
Eeeh...

Data: 2010-08-27 20:32:11
Autor: Krzysztof
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał

[...]

A możesz podkręcić ostrość? Bo nie do końca łapię, co poeta miał na myśli.

K.

Data: 2010-08-27 20:53:55
Autor: cef
Krzysztof wrote:

A możesz podkręcić ostrość? Bo nie do końca łapię, co poeta miał na
myśli.

Było na maksa. Trudno.

Data: 2010-08-27 20:57:46
Autor: Jotte
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
W wiadomości news:4c7809c4$0$20995$65785112news.neostrada.pl cef
<cezfar@interia.pl> pisze:

A możesz podkręcić ostrość? Bo nie do końca łapię, co poeta miał na
myśli.
Było na maksa. Trudno.
A już miałem napisać, że będziesz miał robotę, bo tuman nie zrozumie... ;)

--
Jotte

Data: 2010-08-27 21:36:26
Autor: Krzysztof
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał

Było na maksa. Trudno.

To może prościej, bo widzę, że teraz Ty nie bardzo łapiesz.
Nie chodziło mi o przetłumaczenie z polskiego na polski, bo z tym na razie nie mam problemów, tylko o wyjaśnienie sensu i zasadności Twojej wypowiedzi. Mówiąc prosto - po jakiego grzyba mi to napisałeś i co miałbym zrobić z tą jakże błyskotliwą myślą?
No chyba, że to tylko luźny wniosek, ale wtedy sugerowałbym wywnętrzanie się na jakimś blogu.

K.

Data: 2010-08-27 22:19:14
Autor: cef
Krzysztof wrote:

To może prościej, bo widzę, że teraz Ty nie bardzo łapiesz.

Napisz czego nie zrozumiałeś. Będzie prościej i szybciej.

Data: 2010-08-28 00:13:37
Autor: Krzysztof
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał

Napisz czego nie zrozumiałeś. Będzie prościej i szybciej.

Przede wszystkim nie rozumiem wydźwięku Twojej wypowiedzi.
To ma być ironia? Kpina? Luźny żarcik? "Takie tam" bez znaczenia? Czy może
jeszcze coś innego?
I co miało oznaczać owo "Eeeh" ;-)

A poważnie - owszem, chętnie widziałbym zmianę w tych przepisach, ale skąd
kuriozalny pomysł, bym to ja miał je zmieniać?

K.

Data: 2010-08-28 00:26:46
Autor: cef
Krzysztof wrote:

Napisz czego nie zrozumiałeś. Będzie prościej i szybciej.

Przede wszystkim nie rozumiem wydźwięku Twojej wypowiedzi.

Sądząc po propozycjach odczytałeś znakomicie.
Dodaj jeszcze politowanie.

Data: 2010-08-28 00:39:02
Autor: Krzysztof
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał

Dodaj jeszcze politowanie.

Zatem wytłumacz mi łaskawie powód owegoż politowania, najlepiej argumentując to w sensowny sposób.
No chyba, że zamiast argumentować, potrafisz uprawiać jedynie takie właśnie dziwaczne przepychanki słowne.

K.

Data: 2010-08-28 08:14:24
Autor: cef
Krzysztof wrote:

Dodaj jeszcze politowanie.

Zatem wytłumacz mi łaskawie powód owegoż politowania, najlepiej
argumentując to w sensowny sposób.

Czy wystarczy wyjaśnić, że jest znacznie więcej złodziejskich przepisów
w ZUS i skoro widzisz łatwość wprowadzenia zerowego czy 40% chorobowego,
to może łatwo Ci pójdzie z innymi zmianami, z których ucieszyli by się pracodawcy.
Czy mam jeszcze do tego dołożyć wyjaśnianie jaki jest mój
stosunek do przepisów dotyczacych ubezpieczeń społecznych?
Słowo "próbny" nie ma większego znaczenia - można je pominać.
Skoro masz problemy z przyjęciem najprostszej kontrastowej parafrazy
i traktujesz ją niezwykle osobiście, to nie dziw się, że pojawia się politowanie.

Data: 2010-08-28 12:44:20
Autor: Krzysztof
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał

i skoro widzisz łatwość wprowadzenia zerowego czy 40% chorobowego,

Skąd wniosek, że gdzieś widzę łatwość?
Masz jak sądzę problem z odszyfrowaniem luźnego wniosku albo sarkazmu.

Czy mam jeszcze do tego dołożyć wyjaśnianie jaki jest mój
stosunek do przepisów dotyczacych ubezpieczeń społecznych?

Sądząc z wydźwięku Twoich wypowiedzi i dziwacznej reakcji na mój pogląd
można odnieść wrażenie, że jesteś głównym pomysłodawcą wszelkich
ubezpieczeń społecznych ;-)

Słowo "próbny" nie ma większego znaczenia - można je pominać.

Więc niech zostanie nawet "pierwszy miesiąc pracy".
Co to ma wspólnego z "pierwszym miesiącem zwolnienia", oprócz faktu,
że_czasem_zdarzyć się może, że to ten sam miesiąc?

Skoro masz problemy z przyjęciem najprostszej kontrastowej parafrazy

Miałem zasadniczo problem ze zrozumieniem Twoich intencji.
I prawdę powiedziawszy nadal nie do końca czuję, co właściwie
miałeś na myśli lub co chciałeś osiągnąć uczepiwszy się mojej prywatnej
opinii na temat złodziejskiego przepisu. Zrzucam to na karb wolnego,
piątkowego wieczoru ;-)

to nie dziw się, że pojawia się  politowanie.

Cóż, ja też Cię chyba zdeczko przeceniłem.
EOT, bo robi się z tego kabaret.

K.

Data: 2010-08-28 13:12:09
Autor: cef
Krzysztof wrote:

[...]

Pisałeś, że nie ma przeszkód, żeby ZUS nic nie wypłacał albo 40-60%
Z odbieraniem sarkazmu i ironii to Ty masz raczej problem.

Skoro masz problemy z przyjęciem najprostszej kontrastowej parafrazy

Miałem zasadniczo problem ze zrozumieniem Twoich intencji.
I prawdę powiedziawszy nadal nie do końca czuję
Cóż, ja też Cię chyba zdeczko przeceniłem.

Można napisać komuś, że ma problem z odbiorem luźno rzuconej uwagi,
że odbiera je jako personalne ataki, domaga się wyjaśnień czy nawet, że został przeceniony.
Zawsze to brzmi jakoś lepiej niż walnąć prosto z mostu, że jest tępy.

EOT, bo robi się z tego kabaret.

Mam nadzieję.
Z mojej strony na pewno EOT.

Data: 2010-08-28 00:43:44
Autor: Krzysztof

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c7800b4$0$27046$65785112news.neostrada.pl...
Krzysztof wrote:

[...]

I jeszcze jedno - skąd Ci się tu wziął "pierwszy miesiąc próbny pracy", jeśli ja piszę co najwyżej o "pierwszym miesiącu zwolnienia" :]

K.

Data: 2010-08-27 08:36:15
Autor: gazebo
Użytkownik MW napisał:
[...]

Wielu ludzi chodzi do pracy nawet jeśli należy im się zwolnienie lekarskie. Nie chcą ryzykować pomniejszenia zarobków. Dopiero jak im się grunt pod nogami przypali to próbują się ratować wcale nie wymyśloną chorobą.

--
bla

Data: 2010-08-27 09:45:52
Autor: Krzysztof
"gazebo" <gazebo@cannabis.net> napisał w wiadomości news:4c775cc0$0$21004$65785112news.neostrada.pl...

Wielu ludzi chodzi do pracy nawet jeśli należy im się zwolnienie lekarskie. Nie chcą ryzykować pomniejszenia zarobków. Dopiero jak im się grunt pod nogami przypali to próbują się ratować wcale nie wymyśloną chorobą.

Logika idiotów.
Zamiast wykurować się przez 3-4 dni siedząc wprawdzie w domu za mniejszą kasę, to potem siedzą miesiąc lecząc powikłania :/
Oczywiście też za mniejszą kasę.

K.

Data: 2010-08-27 19:28:38
Autor: Jotte
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
W wiadomości news:i55qq6$iig$1news.task.gda.pl MW
<wojcikmarcin@gazeta.pl> pisze:

A moze jest jeszcze inna droga ?
Idź na zwolnienie. Dostaniesz kasę za darmo.
A potem zdziwienie że ZUS nie ma pieniędzy jak nawet na liście dotyczącej PRAWA namawia się do oszustw.
Gdzie ty widzisz namawianie do oszustw?

--
Jotte

Data: 2010-08-27 19:46:59
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:i58sjf$udn$2news.dialog.net.pl...
[...]

Jotte, wszyscy już wiemy, że jesteś wyjątkowym pajacem, ale wyluzuj - naprawdę nikt nie oczekuje, że pobijesz swój własny rekord.

K.

Data: 2010-08-28 10:01:15
Autor: Zbynek Ltd.
zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
BETON napisał(a) :
Pracuje tam od 2005 lat

Matuzalem? Tutaj?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu