zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki

Data: 2016-05-30 23:56:54
Autor: Krzysiek
zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
Znajomy z Chin przyjezdza do Polski - zastanawia sie jak bedzie mogl wyplacac gotowke.

Ma chinska karte kredytowa Visa/MC (nie wiem ktora), nie ma karty debetowej (tylko lokalny UnionPay).
Z oczywistych wzgledow odpada wyplata gotowki w bankomacie.
Czy moze:
- korzystac z cash back w sklepach - czy czasem ta usluga nie jest dostepna tylko dla "polskich" kart?
- czy jest (np. w Warszawie) punkt/kantor gdzie mozna dokonac wyplaty PLN a transakcja bedzie potraktowana jako bezgotowkowa?

Dzieki za informacje:)

Data: 2016-05-31 01:24:26
Autor: Kris
zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
W dniu wtorek, 31 maja 2016 08:56:55 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:

Dzieki za informacje:)

Generalnie chyba wszystkiego się dowie studiując cos na wzór naszej TOiP swojego banku w Chinach.

Data: 2016-05-31 10:31:28
Autor: ąćęłńóśźż
zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
W W-wie jest nawet chiński bank (w budynku PAST-y), może to jakiś ślad?
Ciekawa może byc także opcja wypłaty w okienku na Poczcie Polskiej (do sprawdzenia).
Generalnie sporo zależy od tej "kredytówki", np. czy embosowana czy nie, czy na podpis czy na PIN, jakie ma limity dla poszczególnych rodzajów płatności itp. itd.

-- -- -
Generalnie chyba wszystkiego się dowie studiując cos na wzór naszej TOiP swojego banku w Chinach.

Data: 2016-05-31 01:51:48
Autor: Dawid Rutkowski
zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
nie ma karty debetowej (tylko lokalny UnionPay).
Jak to nie ma jak ma ?
Przynajmniej na jednym bankomacie euronetu (Rzymowskiego 53 w siedzibie deutsche bank) widziałem naklejkę UnionPay. Także - jeśli db nie okazał się jak zwykle "inny" - unionpay nie jest żadne "lokalne".
Visa i MC też kiedyś były tylko lokalne dla Kalifornii (w dawnych, dobrych czasach, gdy w USA bank mógł działać tylko w granicach jednego stanu).

Data: 2016-05-31 10:56:12
Autor: ąćęłńóśźż
zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
Na wszelkich tego rodzaju ograniczeniach zbudowała swoją siłę żydowska finansjera, podobnie jak mafia na prohibicji.

-- -- -

Data: 2016-05-31 09:08:48
Autor: Yakhub
Dnia Mon, 30 May 2016 23:56:54 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

[...]

Nie wiem, czy przypadkiem nie najwygodniejszy nie okaże się Western Union
:)

--
Yakhub

Data: 2016-05-31 09:58:48
Autor: Jacek Maciejewski
zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
Dnia Mon, 30 May 2016 23:56:54 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

Z oczywistych wzgledow odpada wyplata gotowki w bankomacie.

Niby dlaczego?? jak byłem w Chinach korzystałem z bankomatów (debetówka
Visa), dlaczego nie miało by to działać w drugą stronę? --
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a
jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert

Data: 2016-05-31 10:33:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jryxqm6mu1pn$.1qtphx589aewv.dlg@40tude.net...
[...]

Dziala, ale wyjatkowo nieoplacalne.
1) kredytowa
2) przewalutowania
3) oplaty i prowizje.

No chyba, ze chinskie banki nie zdzieraja tak jak nasze ...

Jesli maja tam jakies tanie kantory, to najlpiej by chyba bylo, gdyby euro w gotowce przywiozl - to sie dosc tanio wymienia w naszych kantorach.
Gdzies w Warszawie to moze i na dolara marza mala.

Przeczytanie jego taryfy oplat moze byc bardzo przydatne - ciekawe ile stron ma jego umowa.

J.

Data: 2016-05-31 16:13:00
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/31/2016 03:56 PM, Krzysiek wrote:
[...]

Dlaczego? Ile jego bank za to policzy? Niech sprawdzi, może lepiej/wygodniej będzie wyjąć pieniądze raz-dwa razy, niż jeździć po mieście w poszukiwaniu szczęscia...

Tak czy owak, niech weźmie ze sobą kilka stówek jakiejś wymienialnej waluty (USD, EUR).

[...]

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-31 17:13:09
Autor: August
Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:88e1c37a-006d-4070-b5fc-3fadff687c85googlegroups.com...
Znajomy z Chin przyjezdza do Polski - zastanawia sie jak bedzie mogl wyplacac gotowke.

Pewnie zastanawia się czy fizycznie bankomaty istnieją i tyle. A Ty mu zorganizujesz studia nad TOiP. Podejrzewam, że jakąkolwiek prowizję ma on w pompie lub obawia się jedynie wciągniecia karty.

Data: 2016-06-01 10:17:37
Autor: witek
On 5/31/2016 1:56 AM, Krzysiek wrote:
[...]

Niech sprawdzi jaki ma limit wypłat gotówkowych na karcie i jaką prowizję za to zapłaci.
Zwykle limit wypłat gotówki jest znacznie niższy niż limit samej karty i zwykle strasznie sie to nie opłaca

Nie powinno być problemu, o ile karta dopuscza taką możliwość no i cokolwiek ma jeszcze dostępnego na tej karcie.

Cashback w przypadku kredytowej może nie zadziałać.
Inną metodę, którą dosyć dawno przetestowałem było kupienie czegos w skelpie po czym oddanie tego. Czasami oddawali w gotówce zamiast zwrotu na kartę.

Na jego miejscu przyjechałbym jednak z gotówką w kieszeni lub zapewnił sobie jakies zapasowe zródło transferu zeby sie nie obudził z ręką w...
jeśli gotówki nie uda mu się wypłacić.

Wszystko zależy od tego jakich ma znajomych w Polsce.
Niech zrobią zakupy jego kartą a jemu dadzą gotówkę do ręki.

zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki