zajęcie konta przez ZUS

Data: 2012-07-17 14:54:25
Autor: lehko
zajęcie konta przez ZUS
Witam

Sprawa wygl±da następuj±co. dostałem list z ZUS że zajmuj± mi konto za składki nieoplacone, więc odrazu zapłaciłem z tego samego konta co chcieli zaj±ć. Opłaciłem również wszystkie skladki aby byc na bież±co. Konto działało około tygodnia po czym zablokowali. Pojechałem do ZUS Pani wystawiła mi jakie¶ za¶wiadczenie że już zostały uregulowane zaległo¶c i rano w banku przedłożyłem to, coby mi odblokowali konto. Dzi¶ mija 3 dzień roboczy a konto dalej zablokowane. Gdzie tu jest sens i logika skoro na koncie tymże mam okolo 9tys. zajecie przyszlo na 1000zl to po co blokowac cala kwote. Nie moze bank zablokowac tego tysiaka którego wisze a kij tam jakby przeleli do Zus poszlo by na nastepny miesiac, a majac zablokowana cał± kwote nie moge nawet faktur oplacac ktorych termin przypada mi na dzis. Jest to jako¶ prawnie uregulowane ile bank ma czasu na odblokowanie konta? Poza tym skoro bank widzi jakie kwoty ma przekazac Zusowi i nie może sprawdzić ze te kwoty za te ten miesiac zostały już przelane? Przepraszam jakby co za bledy i prosze o rady co w takiej sytuacji zrobic.

Pozdrawiam
lehko

Data: 2012-07-17 16:07:15
Autor: Aha....
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-17 14:54, lehko pisze:
[...]

Dlatego zawsze dla firmy otwiera sie 2 lub wiecej kont i jedno podajesz ZUSowi to juz chyba kazdy w tym jebnietym kraju wie ?

Data: 2012-07-17 21:43:30
Autor: Robert Tomasik
zajęcie konta przez ZUS
Użytkownik "Aha...." <niepisztu@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:ju3rig$21f$1news.dialog.net.pl...

Dlatego zawsze dla firmy otwiera sie 2 lub wiecej kont i jedno podajesz ZUSowi to juz chyba kazdy w tym jebnietym kraju wie ?

To raczej nie jest funkcjonalne rozwi±zanie. Oczywi¶cie najlepiej byłoby po prostu w terminie płacić. Rozumiem, że czasem nie ma ¶rodków i nie da się. No ale skoro na rachunku bież±cym jest 9 razy wiecej, niż zadłużenie, no to za bardzo nie rozumiem jaki sens miało niepłacenie. Z drugiej strony nie chce mi sie analizować teraz przepisów dotycz±cych egzekucji, no ale zajęcie do banku powinno i¶ć chyba na kwotę zadłużenia wraz z ewentualnymi kosztami egzekucji, jakimi¶ tam karami itd.

Data: 2012-07-17 21:54:53
Autor: Aha....
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-17 21:43, Robert Tomasik pisze:
[...]

Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal wszystko co bylo na koncie tzn Blokowal.

Data: 2012-07-18 06:01:52
Autor: spp
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-17 21:54, Aha.... pisze:

Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal
wszystko co bylo na koncie tzn Blokwal.

Tylko wtedy gdy wysoko¶ć zajęcia była większa od stanu konta.

--
spp

Data: 2012-07-18 09:04:02
Autor: Liwiusz
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-18 06:01, spp pisze:
W dniu 2012-07-17 21:54, Aha.... pisze:

Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal
wszystko co bylo na koncie tzn Blokwal.

Tylko wtedy gdy wysoko¶ć zajęcia była większa od stanu konta.

Komornik faktycznie wysyła zajęcie tylko do wysoko¶ci zadłużenia wraz z kosztami. Niemniej jednak czasem bank "blokuje" wszystko, przynajmniej o takich przypadkach słyszałem.

--
Liwiusz

Data: 2012-07-18 09:36:27
Autor: spp
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-18 09:04, Liwiusz pisze:

[...]

Ale to już jest wina pracowników banku a nie komornika czy 'systemu'.

--
spp

Data: 2012-07-18 23:56:19
Autor: Robert Tomasik
zajęcie konta przez ZUS
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ju5n50$e0m$1inews.gazeta.pl...
[...]

W mojej ocenie - ale ne grzebałem w przepisach - to bezprawne działanie. A skoro tak, to na pierwszy rzut oka jest to przywłaszczenie ¶rodków.

Data: 2012-07-18 09:17:01
Autor: lehko
zajęcie konta przez ZUS

Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ju5cfm$aes$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-07-17 21:54, Aha.... pisze:

Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal
wszystko co bylo na koncie tzn Blokwal.

Tylko wtedy gdy wysoko¶ć zajęcia była większa od stanu konta.

Dziekuje za zainteresowanie tematem. Wysoko¶ć zajęcia jest mniejsza niż stan konta a mimo wszystko mam wszystkie srodki zablokowane. Jak przedmówca napisal to naprawde jest chore, bo przez takie działania jestem w kropce. Staje sie mniej wiarygodny dla moich dostawcow gdyz przez to niedotrzymuje terminów platnosci. Ja wcale nie twierdze ze nie powinni sie ode mnie tego domagac wrecz przeciwnie - powinni, ale rodzaj egzekucji powinien byc inny. Bank dostaje list ze ma przelac zusowi 1000 wiec go przelewa i tyle a nie utrudniac ludziom dalsze dzialania zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci. Poza tym to moje zaleglo¶ci nie wynikły z zapominalstwa tylko z braków ¶rodków.

Pozdrawiam
lehko

Data: 2012-07-18 09:21:09
Autor: Andrzej Lawa
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 18.07.2012 09:17, lehko pisze:

[...]

A co to za gówniany bank, co blokuje wszystkie ¶rodki, zamiast tylko to,
co każe mu komornik czy inny taki organ?

Może warto pomy¶leć o zmianie, bo cholera wie, co jeszcze wymy¶l± - np.
będziesz robił przelew na 1000zł a oni puszcz± 10000, bo im się jedno
zero "omsknie"...

Przede wszystkim pretensje do banku, bo to oni co¶ namieszali.

Data: 2012-07-18 09:26:58
Autor: lehko
zajęcie konta przez ZUS

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:500663d5$1news.home.net.pl...
[...]

Moze tego nie zaznaczylem ale mam tylko pretensje do banku bank to Pekao s.a. I dlatego wła¶nie pisze na t± grupę czy s± może jakie¶ terminy których bank ma przestrzegać. Dzowniłem do centrali to nic mi nie mog± powiedzieć trzeba i¶ć do placówki, w placówce kobieta mówi że nie może się gdzie¶ tam dodzwonić a dni lec±.

Data: 2012-07-18 09:45:28
Autor: Andrzej Lawa
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 18.07.2012 09:26, lehko pisze:

Przede wszystkim pretensje do banku, bo to oni co¶ namieszali.

Moze tego nie zaznaczylem ale mam tylko pretensje do banku bank to Pekao s.a. I dlatego wła¶nie pisze na t± grupę czy s± może jakie¶ terminy których

Aaaa, już dawno od nich odszedłem i nigdy więcej z tymi łobuzami nie
chcę mieć nic do czynienia.

Ni z tego ni z owego nie odnowili mi umowy na linię kredytow± "bo tak,
bo nam się zmieniły procedury" i musiałem pilnie kombinować, jak spłacić
jej znaczn± czę¶ć. Mimo wielu lat bycia tzw. wiernym klientem.

Nawet, chamy, nie przeprosili i jeszcze sobie ekstra stówę policzyli za
"reorganizację zadłużenia".

Data: 2012-07-18 20:11:10
Autor: Aha....
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-18 09:21, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Kazdy Bank odkad pamietam blokuje wszystkie srodki na koncie az do chwili zdjecia blokady przez komornika odkad siegam pamiecia czyli od poczatku budowy gownianej balcerowiczowskiej polski . Przez ostatnie 20 lat tak to wlasnie dziala podobnie drugie konto to kazdy srednio rozgarniety nie dajacy sie dymac polak wiedziec powinien.

Data: 2012-07-18 20:21:56
Autor: spp
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-18 20:11, Aha.... pisze:

[...]

Jeżeli chodzi o pamięć to też mocny nie jeste¶ ?

--
spp

Data: 2012-07-18 22:21:46
Autor: Aha....
zajęcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-18 20:21, spp pisze:
[...]

Wczesniej nie mozna bylo zakladac firm wiec nie dotyczy to tej dyskusji.

Data: 2012-07-20 00:09:43
Autor: Ula
zajęcie konta przez ZUS

Wczesniej nie mozna bylo zakladac firm wiec nie dotyczy to tej dyskusji.

Nie można było? Co Ty nie powiesz.
To jak ja prowadziłem działalno¶ć w 1986 roku?
Bo wtedy zacz±łem.

pozdrawiam

Data: 2012-07-18 09:38:57
Autor: spp
zaj�cie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-18 09:17, lehko pisze:
U�ytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa� w wiadomo�ci
W dniu 2012-07-17 21:54, Aha.... pisze:

Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal
wszystko co bylo na koncie tzn Blokwal.

Tylko wtedy gdy wysoko�� zaj�cia by�a wi�ksza od stanu konta.

Dziekuje za zainteresowanie tematem. Wysoko�� zaj�cia jest mniejsza ni� stan
konta a mimo wszystko mam wszystkie srodki zablokowane. Jak przedm�wca
napisal to naprawde jest chore, bo przez takie dzia�ania jestem w kropce.

Trzeba zmienić bank. :(

--
spp

Data: 2012-07-18 15:30:47
Autor: kamil
zajĂŞcie konta przez ZUS
On 18/07/2012 08:17, lehko wrote:
UÂżytkownik "spp"<spp-to-ja@gazeta.pl>  napisaÂł w wiadomo¶ci
W dniu 2012-07-17 21:54, Aha.... pisze:

Nigdy nie prowadziles firmy to widac, od zawsze komornik zajmowal
wszystko co bylo na koncie tzn Blokwal.

Tylko wtedy gdy wysoko¶æ zajêcia by³a wiêksza od stanu konta.

Dziekuje za zainteresowanie tematem. Wysoko¶æ zajêcia jest mniejsza ni¿ stan
konta a mimo wszystko mam wszystkie srodki zablokowane. Jak przedmĂłwca
napisal to naprawde jest chore, bo przez takie dziaÂłania jestem w kropce.
Staje sie mniej wiarygodny dla moich dostawcow gdyz przez to niedotrzymuje
terminĂłw platnosci. Ja wcale nie twierdze ze nie powinni sie ode mnie tego
[...]
Poza tym to moje zaleglo¶ci nie wynik³y z zapominalstwa tylko z braków
¶rodków.

Czekaj, czekaj. Chciałeś wydymać fiskusa mimo że masz środki dostępne (i to po kilku upomnieniach, komornik nie zajmuje konta po dwudniowym opóźnieniu), a teraz płaczesz że tracisz wiarygodność?

Polski byznes pełną gębą.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-19 08:47:43
Autor: lehko
zajecie konta przez ZUS

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:ju6han$ea5$1inews.gazeta.pl...
On 18/07/2012 08:17, lehko wrote:

Czekaj, czekaj. Chciałe¶ wydymać fiskusa mimo że masz ¶rodki dostępne (i to po kilku upomnieniach, komornik nie zajmuje konta po dwudniowym opóĽnieniu), a teraz płaczesz że tracisz wiarygodno¶ć?

Polski byznes pełn± gęb±.

Długo jeste¶ w UK, że czytanie ze zrozumieniem sprawia ci problem?

Data: 2012-07-19 10:57:16
Autor: kamil
zajecie konta przez ZUS
On 19/07/2012 07:47, lehko wrote:
UÂżytkownik "kamil"<kamil@spam.com>  napisaÂł w wiadomo¶ci
On 18/07/2012 08:17, lehko wrote:

Czekaj, czekaj. Chcia³e¶ wydymaæ fiskusa mimo ¿e masz ¶rodki dostêpne (i
to po kilku upomnieniach, komornik nie zajmuje konta po dwudniowym
opó¼nieniu), a teraz p³aczesz ¿e tracisz wiarygodno¶æ?

Polski byznes pe³n± gêb±.

D³ugo jeste¶ w UK, ¿e czytanie ze zrozumieniem sprawia ci problem?

Na tyle długo, żeby takie kombinowanie dawno wyparowało z mojego krwiobiegu.

Wybacz stary, ale wiarygodność takiej firmy jest u mnie zerowa, a akurat przez kilka miesięcy współpracowałem z dwoma polskimi dostawcami.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-19 12:22:14
Autor: SQLwiel
zajĂŞcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-18 16:30, kamil pisze:

Czekaj, czekaj. Chciałeś wydymać fiskusa mimo że masz środki dostępne (i
to po kilku upomnieniach, komornik nie zajmuje konta po dwudniowym
opóźnieniu), a teraz płaczesz że tracisz wiarygodność?

Już Ci odpowiedział, ale dodam swoje:
Wydymać fiskusa - rzecz chwalebna. To jak złamać doliniarzowi rękę, którą włożył do mojej kieszeni.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-19 12:36:08
Autor: spp
zajĂŞcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-19 12:22, SQLwiel pisze:

[...]

Po czym kończy się to upierd ... twojej rączki przy samym tułowiu i to w majestacie prawa - dobrze mieć tego świadomość. :(

--
spp

Data: 2012-07-19 13:32:27
Autor: kamil
zajĂŞcie konta przez ZUS
On 19/07/2012 11:22, SQLwiel wrote:
[...]

Nie przeczę, że US obywateli doi na każdym kroku, ale litości. Narobił sobie kłopotów na własne życzenie olewając kolejne pisma i ponaglenia, a teraz biedny, pokrzywdzony i należy się zadośćuczynienie.

Miejcie jaja, ludzie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-19 14:56:57
Autor: SQLwiel
zajĂŞcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-19 14:32, kamil pisze:

[...]

Jaja (i to żelazne), to mają ci, którzy nie płacą ZUSu...
;)

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-20 13:38:51
Autor: Aha....
zajĂŞcie konta przez ZUS
W dniu 2012-07-19 14:56, SQLwiel pisze:
[...]

Njaglupsze w tym wszystkim jest to ze firmy TFu Pantwowe tego zusu najczesciej nie placily w imie zasady i co nam teraz zrobisz ?

Data: 2012-07-19 16:22:16
Autor: Andrzej Lawa
zajĂŞcie konta przez ZUS
W dniu 19.07.2012 14:32, kamil pisze:

Nie przeczę, że US obywateli doi na każdym kroku, ale litości. Narobił
sobie kłopotów na własne życzenie olewając kolejne pisma i ponaglenia, a
teraz biedny, pokrzywdzony i należy się zadośćuczynienie.

Wiesz, co innego kary, odsetki itepe.

Ale tutaj chodzi o niekompetencję/złą wolę banku - przecież równie
dobrze mogła nastąpić jakaś pomyłka albo jakiś nieuczciwy windykatorzyna
zakombinuje tak, żeby wezwania szły na zły adres, a komornik dostanie
właściwy adres.

Nie uważasz, że to by było trochę głupio, jakby bank zablokował komuś
konto firmowe z kasą na bieżącą działalność na kilkadziesiąt tysięcy (w
tym i np. wypłaty dla pracowników) bo jakiś operator telekomunikacyjny
miał burdel w papierach i sprzedał jakiemuś oszustowi nieistniejący dług?

Data: 2012-07-19 17:28:44
Autor: kamil
zajĂŞcie konta przez ZUS
On 19/07/2012 15:22, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Tu nawet nie ma co dyskutować, bank dał ciała i tyle, jeśli zajęte miało być tylko do kwoty XXX.

Ja jedynie odnoszę się do biadolenia o "wiarygodności" przez kogoś, kto unika płacenia podatków. Bo biadoli jak tancerka egzotyczna, którą znajomy przydybał kiedy kręciła tyłkiem na rurze i biedna teraz ma pretensje do znajomego, że straci szacunek w chórze kościelnym.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-21 18:29:38
Autor: SDD
zajĂŞcie konta przez ZUS
SQLwiel pisze:

Już Ci odpowiedział, ale dodam swoje:
Wydymać fiskusa - rzecz chwalebna. To jak złamać doliniarzowi rękę,
którą włożył do mojej kieszeni.

Czym innym jest "dymanie fiskusa" a czym innym nieplacenie zobowiazan podatkowych.

Dymac fiskusa mozna ukrywajac dochody, robiac lewe koszty - postepujac tak, by nizszy podatek wynikal z prowadzonej dokumentacji.

Nieplacenei podatkow wynikajacych z dokumentow to nie jest dymanie - to jest cos wrecz przeciwnego a mianowicie "dawanie dupy" - ewidentne robienie sobie krzywdy.

To tak, jak z abonamentem RTV - jedni nie rejestruja telewizora i nie placa - i tym pomniki mozna stawiac, ale sa tez tacy, ktorzy maja zarejestrowany telewizor i nie placa - i oni sa zwyczajnymi debilami a nie cwaniakami, bo rosnie im dlug, ktory moze byc od nich prawnei wyegzekwowany.

Pozdrawiam
SDD

zajęcie konta przez ZUS