zajmowanie pasa przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania

Data: 2020-09-02 06:53:55
Autor: Shrek
zajmowanie pasa przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania
W dniu 02.09.2020 o 03:26, PlaMa pisze:

Z drogi o której wspomniałem na początku (dwupasmowej) w lewo skręcają dwa samochody. Jeden z prawego, drugi z lewego pasa. Przejeżdżają przez skrzyżowanie i na drodze docelowej oba próbują zając ten sam, trzeci pas.

Kto będzie winien kolizji?

Policja powie że ten co miał drugiego po prawej. Chyba że będzie filmik i będzie widać kto w kogo fizycznie wjechał to może... A na logikę to sam wiesz jak być powinno.

--
Shrek

Data: 2020-09-02 12:40:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f4f2563$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I bez filmiku moze byc widac, ze jeden ma rozbity zderzak, a drugi drzwi :-)

A na logikę to sam wiesz jak być powinno.

Gdzies tam moze jeszcze byc linia dzielaca pasy ...

Ja mam podobny problem tu
https://www.google.com/maps/@51.1069835,17.0440718,144m/data=!3m1!1e3

Z gory moze lepiej widac, ale z poziomu jezdni ... jak tu pasy biegna ?

J.

Data: 2020-09-02 17:19:14
Autor: Shrek
W dniu 02.09.2020 o 12:40, J.F. pisze:

Policja powie że ten co miał drugiego po prawej. Chyba że będzie filmik i będzie widać kto w kogo fizycznie wjechał to może...

I bez filmiku moze byc widac, ze jeden ma rozbity zderzak, a drugi drzwi :-)

A myślisz, że nie da się wbić komus drzwiami w zderzak?

A na logikę to sam wiesz jak być powinno.

Gdzies tam moze jeszcze byc linia dzielaca pasy ...

No nie wszędzie są linie naprowadzające. A newet jeśli to zwykle tylko dla jednego pasa.

Ja mam podobny problem tu
https://www.google.com/maps/@51.1069835,17.0440718,144m/data=!3m1!1e3

Z gory moze lepiej widac, ale z poziomu jezdni ... jak tu pasy biegna ?

Moim zdaniem widać nieźle.

--
Shrek

Data: 2020-09-02 21:40:33
Autor: PlaMa
W dniu 2020-09-02 o 06:53, Shrek pisze:

Policja powie że ten co miał drugiego po prawej. Chyba że będzie filmik i będzie widać kto w kogo fizycznie wjechał to może... A na logikę to sam wiesz jak być powinno.

No właśnie, ale w sumie ten po prawej skręcając też może wjechać w drzwi tego po lewej.

No na logikę to wydaje mi się, że ten z lewego ma zająć skrajnie lewy (4) pas.

Data: 2020-09-03 06:39:55
Autor: Shrek
W dniu 02.09.2020 o 21:40, PlaMa pisze:

No właśnie, ale w sumie ten po prawej skręcając też może wjechać w drzwi tego po lewej.

No na logikę to wydaje mi się, że ten z lewego ma zająć skrajnie lewy (4) pas.

Na logikię, to mają jechać dowolnie, byle zachowali separację. W praktyce ten z prawej wybiera pas, a ten z lewej wybiera dowolny z dostępnych po decyzji prawego.

--
Shrek

zajmowanie pasa przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania