zak艂贸cenia od... abs ?

Data: 2010-08-04 18:39:18
Autor: BartekK
zak艂贸cenia od... abs ?
Opel combo 2010 1.3 cdti (diesel!)
Mam zak艂贸cenia (w eterze, nie po zasilaniu) na oko艂o S8-9 (bardzo upierdliwe w AM, SSB, a w FM ze wzgl臋du na sw贸j poziom zapychaj膮ce odbiornik) w pa艣mie od ~4MHz do prawie ~55MHz o charakterystyce takiej prawie jak "silnik iskrowy spalinowy" i to o do艣膰 wysokich obrotach...

Ale rebus jest ciekawszy - zak艂贸cenia s膮 tylko (!) gdy si臋 jedzie.
Im szybciej (wystarczy 20km/h) tym silniejsze.
Niezale偶nie od obrot贸w silnika, w艂膮czenia wentylatora, spryskiwaczy wycieraczek itd - na postoju jest cisza. Wy艂膮czenie ca艂kowite silnika podczas jazdy (jazda z rozp臋du) - pyrczenie w eter nie znika.
Co jeszcze lepsze - wystarczy 偶e podczas jazdy nacisn臋 (cho膰by delikatnie) peda艂 hamulca - w eterze momentalnie cisza.
Ki czort? Impulsatory (czujniki) od abs? Ale co z tym hamowaniem ?

Data: 2010-08-05 11:56:17
Autor: kamil
zak艂贸cenia od... abs ?

"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:4c5998be$0$17091$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wyglada na jakis problem z masa, wcisniecie pedalu zamyka obwod i problem znika.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-05 21:08:57
Autor: BartekK
zak艂贸cenia od... abs ?
W dniu 2010-08-05 12:56, kamil pisze:

[...]

Hm, rebus. Jak ju偶 to problem masy instalacji auta, a nie samej radiostacji. Co jeszcze 艣mieszniejsze - zauwa偶y艂em 偶e poci膮gni臋cie _r臋cznego_ (nawet nie tak mocno by zwalnia膰, wystarczy troch臋, ale nie ma to zwi膮zku z zapaleniem kontrolki od r臋cznego na desce, tylko troch臋 dalej) r贸wnie偶 powoduje idealn膮 cisz臋 w eterze! Nie wa偶ne 偶e r贸wnocze艣nie cisn臋 gazu, tak 偶e faktycznie przyspieszam...

Masa oraz plus id膮 prosto z akumulatora do radiostacji. Oba przewody to bardzo porz膮dne 6mm^2, zako艅czone tulejkami zaprasowanymi gazoszczelnie, dobrze przykr臋conymi do odpowiednich miejsc na klemach. Sama radiostacja wi臋cej styk贸w z mas膮 auta nie posiada. 呕e to problem nie zasilania widz臋 r贸wnie偶 dlatego, 偶e ta sama radiostacja zasilona wprost z akumulatora osobnego 偶elowego 7Ah w kabinie - odbiera te same zak艂贸cenia.

Data: 2010-08-06 09:53:42
Autor: Marek P.
zak丑cenia od... abs ?
Masa oraz plus id prosto z akumulatora do radiostacji. Oba przewody
to bardzo porz眃ne 6mm^2, zako馽zone tulejkami zaprasowanymi
gazoszczelnie, dobrze przykr阠onymi do odpowiednich miejsc na
klemach. Sama radiostacja wi阠ej styk體 z mas auta nie posiada. 痚
to problem nie zasilania widz r體nie dlatego, 縠 ta sama
radiostacja zasilona wprost z akumulatora osobnego 縠lowego 7Ah w
kabinie - odbiera te same zak丑cenia.

Samo poprowadzenie przewod體 od aku to za ma硂. U mnie zasilanie z zapalniczni mniej sieje ni bezpo秗enio z aku. Pod mask masz wi阫szo舵 siej眂ej elektroniki. Jak tego por眃nie nie zaekranujesz to na pewno co zbierze. Zdejmij anten i sprawd czy wchodzi ci to przez anten czy przez zasilanie. R阠zny by wskazywa ze co przy tylnych ko砤ch si dzieje. Sprawd tam czujniki.Zdejmij czujniki ABS i za丑 spowrotem. Moim mo縠 sia te sterownik ABS. Zasil z zapalniczki i sprawd czy si poprawi硂. Wyjmij bespiecznik ABS i sprawd czy si poprawi硂.

Data: 2010-08-06 13:00:09
Autor: BartekK
zak艂贸cenia od... abs ?
W dniu 2010-08-06 09:53, Marek P. pisze:
  Jak tego por膮dnie nie zaekranujesz to na pewno co艣
zbierze. Zdejmij anten臋 i sprawd偶 czy wchodzi ci to przez anten臋 czy przez
zasilanie.
Gdy zasilam radio z osobnego aku w kabinie - zak艂贸cenia nadal s膮 takie same.
Gdy od艂膮cz臋 anten臋 na dachu (uchwycie) a pod艂膮cz臋 wprost do radia ma艂膮 anten臋 od urz膮dzenia r臋cznego (helikal) - zak艂贸cenia s膮 s艂absze, bo i antena duu偶o s艂absza, ale nadal s膮.

R臋czny by wskazywa艂 ze co艣 przy tylnych ko艂ach si臋 dzieje.
Sprawd偶 tam czujniki.Zdejmij czujniki ABS i za艂贸偶 spowrotem. Moim mo偶e sia膰
te偶 sterownik ABS. Zasil z zapalniczki i sprawd偶 czy si臋 poprawi艂o. Wyjmij
bespiecznik ABS i sprawd偶 czy si臋 poprawi艂o.
Bezpiecznika ABS zdj膮膰 si臋 boj臋, bo auto na gwarancji, jeszcze przed pierwszym przegl膮dem, a wiem 偶e po jego wyci膮gni臋ciu zostaje b艂膮d w komputerze, nie wiem czy si臋 do tego nikt mi nie przyczepi (a auto w leasingu flotowym)

Wpad艂 mi jeszcze taki pomys艂 - mo偶e uziemi臋 sam samoch贸d? Na pr贸b臋 wyrzuc臋 na asfalt 40cm kabla z 艣rubk膮 na ko艅cu, podpi臋tego do masy.
Mo偶e problem wyst臋puje z powodu brak kontaktu auto-ziemia (a dotkni臋cie klockami tarcz/b臋bn贸w powoduje lepsze uziemienie? Albo hamulce si臋 elektryzuj膮 od lekkiego tarcia, i wyst臋puje na nich iskrzenie-ulot... wr贸偶enie z fus贸w troche...

Data: 2010-08-06 13:45:18
Autor: Marek P.
zak丑cenia od... abs ?
Bezpiecznika ABS zdj辨 si boj, bo auto na gwarancji, jeszcze przed
pierwszym przegl眃em, a wiem 縠 po jego wyci眊ni阠iu zostaje b潮d w
komputerze, nie wiem czy si do tego nikt mi nie przyczepi (a auto w
leasingu flotowym)

Jeszcze zr骲 jeden myk. Rozp阣 go i wrzu na luz / zga silnik. (oczywi禼ie przy ma硑ch pr阣ko禼iach) Mo縠 silnik sieje. A co do wypi阠ie bezpiecznika to raczej nc nie zrobi. Przecie nie udowodni Ci 縠 go wypie砮. Najwy縠j b阣a mieli zagatk dlaczego ABS szwankuje. Uwie mi 縠 pewnie nawet nie b阣a dochodzi dlaczego jak b潮d min背 i nie wr骳i. Wykasuj b酬dy i ju.

Data: 2010-08-07 11:44:04
Autor: BartekK
zak艂贸cenia od... abs ?
W dniu 2010-08-06 13:45, Marek P. pisze:
[...]

Jeszcze zr贸b jeden myk. Rozp臋d藕 go i wrzu膰 na luz / zga艣 silnik. (oczywi艣cie
przy ma艂ych pr臋dko艣ciach) Mo偶e silnik sieje.
Jak ju偶 pisa艂em - zrobi艂em to (przy ~90km/h) - nawet wyci膮gni臋cie (na chwil臋, na prostej drodze) kluczyka ze stacyjki nie powoduje znikni臋cia zak艂贸ce艅. Auto nie ma kontroli trakcji.

Data: 2010-08-06 13:50:18
Autor: Marek P.
zak丑cenia od... abs ?
Ale rebus jest ciekawszy - zak丑cenia s tylko (!) gdy si jedzie.
Im szybciej (wystarczy 20km/h) tym silniejsze.
Niezale縩ie od obrot體 silnika, w潮czenia wentylatora, spryskiwaczy
wycieraczek itd - na postoju jest cisza. Wy潮czenie ca砶owite silnika
podczas jazdy (jazda z rozp阣u) - pyrczenie w eter nie znika.
Co jeszcze lepsze - wystarczy 縠 podczas jazdy nacisn (cho鎎y
delikatnie) peda hamulca - w eterze momentalnie cisza.
Ki czort? Impulsatory (czujniki) od abs? Ale co z tym hamowaniem ?

Kilka chwil w google i nie mam dobrych wiadomo禼i

http://cb-kf.pl/viewtopic.php?t=958

Data: 2010-08-07 11:45:14
Autor: BartekK
zak艂贸cenia od... abs ?
W dniu 2010-08-06 13:50, Marek P. pisze:
[...]

Kilka chwil w google i nie mam dobrych wiadomo艣ci
http://cb-kf.pl/viewtopic.php?t=958

Fakt, nie s膮 to dobre, bo ani kontroli trakcji nie posiadam, ani aluminiowych felg, tylko najzwyklejsze stalowe. Ale spr贸buje z chwilowym uziemieniem budy do asfaltu - najwy偶ej zamontuje "pasek" uziemiaj膮cy

Data: 2010-08-15 18:45:46
Autor: BartekK
zak艂贸cenia od... abs ?
W dniu 2010-08-04 18:39, BartekK pisze:
[...]

Dalej nie wiem o co chodzi. ABS wylaczony, czujniki odlaczone - brak jakichkolwiek zmian. 艁o偶yska w ko艂ach sprawdzone - luz nominalny jak ma by膰. Wystarczy deszcz i zak艂贸ce艅 nie ma...

Wyglada to tak: (sory za jakosc)
http://www.youtube.com/watch?v=7KN5VW9hdDU

--
| Bartlomiej Kuzniewski