Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zakłócenia od... abs ?

zakłócenia od... abs ?

Data: 2010-08-05 11:56:17
Autor: kamil
zakłócenia od... abs ?


"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:4c5998be$0$17091$65785112news.neostrada.pl...
Opel combo 2010 1.3 cdti (diesel!)
Mam zakłócenia (w eterze, nie po zasilaniu) na około S8-9 (bardzo upierdliwe w AM, SSB, a w FM ze względu na swój poziom zapychające odbiornik) w paśmie od ~4MHz do prawie ~55MHz o charakterystyce takiej prawie jak "silnik iskrowy spalinowy" i to o dość wysokich obrotach...

Ale rebus jest ciekawszy - zakłócenia są tylko (!) gdy się jedzie.
Im szybciej (wystarczy 20km/h) tym silniejsze.
Niezależnie od obrotów silnika, włączenia wentylatora, spryskiwaczy wycieraczek itd - na postoju jest cisza. Wyłączenie całkowite silnika podczas jazdy (jazda z rozpędu) - pyrczenie w eter nie znika.
Co jeszcze lepsze - wystarczy że podczas jazdy nacisnę (choćby delikatnie) pedał hamulca - w eterze momentalnie cisza.
Ki czort? Impulsatory (czujniki) od abs? Ale co z tym hamowaniem ?

Wyglada na jakis problem z masa, wcisniecie pedalu zamyka obwod i problem znika.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-05 21:08:57
Autor: BartekK
zakłócenia od... abs ?
W dniu 2010-08-05 12:56, kamil pisze:


"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message
news:4c5998be$0$17091$65785112news.neostrada.pl...
Opel combo 2010 1.3 cdti (diesel!)
Mam zakłócenia (w eterze, nie po zasilaniu) na około S8-9 (bardzo
upierdliwe w AM, SSB, a w FM ze względu na swój poziom zapychające
odbiornik) w paśmie od ~4MHz do prawie ~55MHz o charakterystyce takiej
prawie jak "silnik iskrowy spalinowy" i to o dość wysokich obrotach...

Ale rebus jest ciekawszy - zakłócenia są tylko (!) gdy się jedzie.
Im szybciej (wystarczy 20km/h) tym silniejsze.
Niezależnie od obrotów silnika, włączenia wentylatora, spryskiwaczy
wycieraczek itd - na postoju jest cisza. Wyłączenie całkowite silnika
podczas jazdy (jazda z rozpędu) - pyrczenie w eter nie znika.
Co jeszcze lepsze - wystarczy że podczas jazdy nacisnę (choćby
delikatnie) pedał hamulca - w eterze momentalnie cisza.
Ki czort? Impulsatory (czujniki) od abs? Ale co z tym hamowaniem ?

Wyglada na jakis problem z masa, wcisniecie pedalu zamyka obwod i
problem znika.
Hm, rebus. Jak już to problem masy instalacji auta, a nie samej radiostacji. Co jeszcze śmieszniejsze - zauważyłem że pociągnięcie _ręcznego_ (nawet nie tak mocno by zwalniać, wystarczy trochę, ale nie ma to związku z zapaleniem kontrolki od ręcznego na desce, tylko trochę dalej) również powoduje idealną ciszę w eterze! Nie ważne że równocześnie cisnę gazu, tak że faktycznie przyspieszam...

Masa oraz plus idą prosto z akumulatora do radiostacji. Oba przewody to bardzo porządne 6mm^2, zakończone tulejkami zaprasowanymi gazoszczelnie, dobrze przykręconymi do odpowiednich miejsc na klemach. Sama radiostacja więcej styków z masą auta nie posiada. Że to problem nie zasilania widzę również dlatego, że ta sama radiostacja zasilona wprost z akumulatora osobnego żelowego 7Ah w kabinie - odbiera te same zakłócenia.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-08-06 09:53:42
Autor: Marek P.
zak³ócenia od... abs ?
Masa oraz plus id± prosto z akumulatora do radiostacji. Oba przewody
to bardzo porz±dne 6mm^2, zakoñczone tulejkami zaprasowanymi
gazoszczelnie, dobrze przykrêconymi do odpowiednich miejsc na
klemach. Sama radiostacja wiêcej styków z mas± auta nie posiada. ¯e
to problem nie zasilania widzê równie¿ dlatego, ¿e ta sama
radiostacja zasilona wprost z akumulatora osobnego ¿elowego 7Ah w
kabinie - odbiera te same zak³ócenia.

Samo poprowadzenie przewodów od aku to za ma³o. U mnie zasilanie z zapalniczni mniej sieje ni¿ bezpo¶renio z aku. Pod mask± masz wiêkszo¶æ siej±cej elektroniki. Jak tego por±dnie nie zaekranujesz to na pewno co¶ zbierze. Zdejmij antenê i sprawd¿ czy wchodzi ci to przez antenê czy przez zasilanie. Rêczny by wskazywa³ ze co¶ przy tylnych ko³ach siê dzieje. Sprawd¿ tam czujniki.Zdejmij czujniki ABS i za³ó¿ spowrotem. Moim mo¿e siaæ te¿ sterownik ABS. Zasil z zapalniczki i sprawd¿ czy siê poprawi³o. Wyjmij bespiecznik ABS i sprawd¿ czy siê poprawi³o.

Data: 2010-08-06 13:00:09
Autor: BartekK
zakłócenia od... abs ?
W dniu 2010-08-06 09:53, Marek P. pisze:
  Jak tego porÄ…dnie nie zaekranujesz to na pewno coÅ›
zbierze. Zdejmij antenę i sprawdż czy wchodzi ci to przez antenę czy przez
zasilanie.
Gdy zasilam radio z osobnego aku w kabinie - zakłócenia nadal są takie same.
Gdy odłączę antenę na dachu (uchwycie) a podłączę wprost do radia małą antenę od urządzenia ręcznego (helikal) - zakłócenia są słabsze, bo i antena duużo słabsza, ale nadal są.

Ręczny by wskazywał ze coś przy tylnych kołach się dzieje.
Sprawdż tam czujniki.Zdejmij czujniki ABS i załóż spowrotem. Moim może siać
też sterownik ABS. Zasil z zapalniczki i sprawdż czy się poprawiło. Wyjmij
bespiecznik ABS i sprawdż czy się poprawiło.
Bezpiecznika ABS zdjąć się boję, bo auto na gwarancji, jeszcze przed pierwszym przeglądem, a wiem że po jego wyciągnięciu zostaje błąd w komputerze, nie wiem czy się do tego nikt mi nie przyczepi (a auto w leasingu flotowym)

Wpadł mi jeszcze taki pomysł - może uziemię sam samochód? Na próbę wyrzucę na asfalt 40cm kabla z śrubką na końcu, podpiętego do masy.
Może problem występuje z powodu brak kontaktu auto-ziemia (a dotknięcie klockami tarcz/bębnów powoduje lepsze uziemienie? Albo hamulce się elektryzują od lekkiego tarcia, i występuje na nich iskrzenie-ulot... wróżenie z fusów troche...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-08-06 13:45:18
Autor: Marek P.
zak³ócenia od... abs ?
Bezpiecznika ABS zdj±æ siê bojê, bo auto na gwarancji, jeszcze przed
pierwszym przegl±dem, a wiem ¿e po jego wyci±gniêciu zostaje b³±d w
komputerze, nie wiem czy siê do tego nikt mi nie przyczepi (a auto w
leasingu flotowym)

Jeszcze zrób jeden myk. Rozpêd¼ go i wrzuæ na luz / zga¶ silnik. (oczywi¶cie przy ma³ych prêdko¶ciach) Mo¿e silnik sieje. A co do wypiêcie bezpiecznika to raczej nc nie zrobi±. Przecie¿ nie udowodni± Ci ¿e go wypie³e¶. Najwy¿ej bêda mieli zagatkê dlaczego ABS szwankuje. Uwie¿ mi ¿e pewnie nawet nie bêda dochodziæ dlaczego jak b³±d min±³ i nie wróci³. Wykasuj± b³êdy i ju¿.

Data: 2010-08-07 11:44:04
Autor: BartekK
zakłócenia od... abs ?
W dniu 2010-08-06 13:45, Marek P. pisze:
Bezpiecznika ABS zdjąć się boję, bo auto na gwarancji, jeszcze przed
pierwszym przeglądem, a wiem że po jego wyciągnięciu zostaje błąd w
komputerze, nie wiem czy siÄ™ do tego nikt mi nie przyczepi (a auto w
leasingu flotowym)

Jeszcze zrób jeden myk. Rozpędź go i wrzuć na luz / zgaś silnik. (oczywiście
przy małych prędkościach) Może silnik sieje.
Jak już pisałem - zrobiłem to (przy ~90km/h) - nawet wyciągnięcie (na chwilę, na prostej drodze) kluczyka ze stacyjki nie powoduje zniknięcia zakłóceń. Auto nie ma kontroli trakcji.


--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

zakłócenia od... abs ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona