zakaz burek przyjęty prawie jednogłośnie

Data: 2010-07-13 19:54:01
Autor: Grzegorz Z.
zakaz burek przyjęty prawie jednogłośnie
Francuskie Zgromadzenie Narodowe, izba niższa parlamentu, przyjęło
przygniatającą większością głosów projekt ustawy zakazujący kobietom
noszenia we wszystkich miejscach publicznych muzułmańskich zasłon, takich
jak burka czy nikab.

Za projektem ustawy głosowało 335 deputowanych, w tym głównie politycy
rządzącej centroprawicowej Unii na Rzecz Ruchu Ludowego (UMP) oraz
nieliczni reprezentanci radykalnej lewicy. Przeciw projektowi oddano tylko
jeden głos. Większość deputowanych głównej siły opozycyjnej, Partii
Socjalistycznej (PS), demonstracyjnie nie wzięła udziału w głosowaniu.

Przyjęty tekst zabrania noszenia burek i nikabów we wszystkich miejscach
publicznych, w tym także na ulicach miast. Zakłada on, że kobieta łamiąca
wspomniany zakaz może otrzymać karę grzywny do 150 euro.

Rok więzienia lub 30 tys. euro grzywny grozi zaś osobie, która siłą
nakłania kobiety do zakładania burek, nikabów, czy innych tego rodzaju
zasłon; kary mogą być dwukrotnie wyższe w wypadku, jeśli osoba zmuszana do
noszenia tych zasłon jest nieletnia.

Aby zakaz wszedł w życie, musi go jeszcze przegłosować we wrześniu Senat. Z
uwagi na zdecydowaną przewagę UMP w izbie wyższej francuskiego parlamentu,
wydaje się to przesądzone.

Jeśli senatorzy zatwierdzą projekt ustawy, Francja będzie drugim, po
Belgii, krajem europejskim, gdzie zostanie wprowadzony zakaz noszenia
muzułmańskich zasłon całkowicie zakrywających kobietę od stóp do głów.

Propozycja zakazu wywołała we Francji wielomiesięczne gorące dyskusje i
liczne wątpliwości, w tym także natury prawnej. Wielu uczestników tej
debaty uważa, że taki przepis będzie sprzeczny ze swobodami obywatelskimi i
że wobec tego ów zakaz należy ograniczyć tylko do niektórych miejsc
publicznych.

Takimi argumentami uzasadniali też deputowani PS swój bojkot wtorkowego
głosowania. Podkreślają oni, że są zwolennikami zakazu noszenia burek i
nikabów. Chcą go jednak wprowadzić tylko w pewnych miejscach, jak
posterunki policji, urzędy i sklepy, gdzie jest to uzasadnione względami
bezpieczeństwa czy koniecznością ustalenia tożsamości danej osoby.

W odpowiedzi na krytykę opozycji reprezentanci rządzącej prawicy
zapowiedzieli, że sami przedłożą ustawę francuskiej Radzie Konstytucyjnej,
aby rozwiać wszelkie prawne wątpliwości. Komentatorzy zauważają, że jest to
ryzykowne, gdyż nie można wykluczyć, iż Rada zakwestionuje nowe przepisy,
powołując się na swobody obywatelskie.

Według rządowych statystyk, noszenie wspomnianych zasłon muzułmańskich,
choć budzi wiele emocji, jest we Francji zjawiskiem marginalnym. Francuskie
MSW twierdzi, że obecnie w burkach lub nikabach chodzi w tym kraju blisko 2
tys. kobiet. Zdaniem resortu, większość z nich to rodowite Francuzki, z
których znaczna część nawróciła się na islam. Kobiety w burkach i nikabach
twierdzą na ogół, że czynią to z własnego wyboru, a nie pod presją partnera
czy rodziny.

Niebieska burka, jak też podobny do niej i dużo częściej spotykany w
Europie ciemny nikab, są religijnymi ubiorami rozpowszechnionymi zwłaszcza
wśród radykalnych muzułmanów, przede wszystkim salafitów.

http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/francja-zgromadzenie-narodowe-przeciw-noszeniu-burek,1505835

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-07-13 20:01:04
Autor: =heÂŽsk=
zakaz burek przyjęty prawie jednogłośnie
On Tue, 13 Jul 2010 19:54:01 +0200, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

[...]

 a tobie sie marzy zakaz bicia w dzwony, zrobienie z kosciolow stajni,
 katole "w bydlece wagony i won do watykanu", prawda ?

--

 HeSk

Data: 2010-07-13 20:06:04
Autor: Grzegorz Z.

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie wekslujcie, TW.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-07-13 20:29:56
Autor: =heÂŽsk=
zakaz burek przyjęty prawie jednogłośnie
On Tue, 13 Jul 2010 20:06:04 +0200, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

>  katole "w bydlece wagony i won do watykanu", prawda ?

Nie wekslujcie, TW.

 grzesiuz, nie moge cie traktowac powaznie. wypisujesz bzdury metoda
 "lapaj zlpdzieja". sadze, ze jako kochajacy inaczej na pewno byles
 i jestes tw. tym cie szantazowano, prawda?

--

 HeSk

Data: 2010-07-13 20:15:15
Autor: Panslavista
zakaz burek przyjęty prawie jednogłośnie

Powinni iść dalej. Parchy bez chałatów, mycek i kapeluszy z dużymi rondami z futrem. Nie mówiąc także o innych religiach - umundurowanie jedynie podczas pełnienia służby wewnątrz...

Data: 2010-07-13 20:31:25
Autor: bolek

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c3cad3d$0$19180$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jak się nie podoba to na Madagaskar.
Dziwię się Niemcom, że pozwalają żeby im takie w chałatach
po ulicach się szwendali i na przystankach kiwali jak naćpani.

bolek

Data: 2010-07-13 20:33:10
Autor: u2
zakaz burek przyjęty prawie jednogłośn ie
W dniu 2010-07-13 20:31, bolek pisze:
DziwiĂŞ siĂŞ Niemcom, Âże pozwalajÂą Âżeby im takie w chaÂłatach
po ulicach siĂŞ szwendali i na przystankach kiwali jak naĂŚpani.

W KL Auschwitz-Birkenau na kiwających się nazywano właśnie Araby.

Data: 2010-07-13 20:42:34
Autor: bolek

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c3cb16b$0$19165$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-07-13 20:31, bolek pisze:
Dziwie sie Niemcom, ?e pozwalaj? ?eby im takie w cha3atach
po ulicach sie szwendali i na przystankach kiwali jak naapani.

W KL Auschwitz-Birkenau na kiwających się nazywano właśnie Araby.

Muzułmanie !

Data: 2010-07-13 21:16:32
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:31:25 +0200, bolek napisał(a):

[...]

Osobiście numerku wolałbym sześć godzin jechać w jednym przedziale w
pociągu z chasydem niż ze śmierdzącą potem babą mamroczącą całą drogę
różaniec.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-07-14 02:12:18
Autor: Jaksa
zakaz burek przyjęty prawie jednogłośnie
On Tue, 13 Jul 2010 21:16:32 +0200, Grzegorz Z. <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

Dnia Tue, 13 Jul 2010 20:31:25 +0200, bolek napisał(a):

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości
"Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> wrote in message

Powinni iść dalej. Parchy bez chałatĂłw, mycek i kapeluszy z duĹźymi  rondami
[...]

róşaniec.

Po pederascie nie spodziewialbym sie niczego innego.

A chasydzi smierdza, smierdza bo sa grubo ubrani, czasem potrafia tez
cuchnac cebula a resztki pozywienia poniewieraja sie im pomiedzy zebami,
w sumie chasyd ani troche nie kojarzy mi sie z higiena ani elegancja.

Nie wiem czy podobnie nieciekawie prezentuja sie np Amisze.

Jaksa

Data: 2010-07-14 12:57:30
Autor: bolek

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1unyy0vimugzs.z7c2f3pjyfhl.dlg40tude.net...
[...]

Swój ciągnie do swoich.

Data: 2010-07-14 13:14:42
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 14 Jul 2010 12:57:30 +0200, bolek napisał(a):

[...]

Każdy kto nie wystawia sześć lub cztery razy dziennie w kierunku przeciwnym
do Mekki jest wg ciebie chasydem?

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-07-14 16:06:26
Autor: bolek

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1wl8c3n69bie6.2uhgk3s1yh78$.dlg40tude.net...
[...]

Nie, ale ja nie uważam żeby jakiś żyd był czymś lepszym od araba.
A ta baba mamrocząca różaniec jest u siebie.

bolek

Data: 2010-07-14 16:59:16
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 14 Jul 2010 16:06:26 +0200, bolek napisał(a):

Nie, ale ja nie uważam żeby jakiś żyd był czymś lepszym od araba.

Słyszałeś kiedyś żeby jakiś Żyd wsiadał do pociągu w pasie szachida?

A ta baba mamrocząca różaniec jest u siebie.

A Żyd nie?

--
Nasz bog to my i nasze idee.

zakaz burek przyjęty prawie jednogłośnie