zakaz konkurencji

Data: 2012-04-16 07:23:06
Autor: januszek
zakaz konkurencji
Iga napisa?(a):

mam pytanie: mąż podpisał w firmie zakaz konkurencji. Jest tam zapis, że po odejściu z pracy, za podjęcie współpracy z kontrahentami z którymi współpracuje firma lub z potencjalnymi klientami, grożą mu wysokie kary (w setkach tysięcy :( ) Zastanawiam się, czy to nie jest nadużycie (mam na myśli tych "potencjalnych")...

Znam podobna sprawe od drugiej strony wiec do konca nie jestem pewny ale OIMW to taki zakaz dziala w trakcie trwania umowy. Dlatego czesto pracodawca wpisuje w takie umowy, ze po odejsciu pracownika nadal placi mu za niepodejmowanie dzialan konkurencyjnych, wtedy zakaz nadal dziala, w czasie za ktory jest przekazywana ta oplata.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-04-16 13:22:44
Autor: fct159
zakaz konkurencji
[...]

dokladnie sa dwie mozliwosci:
- zakaz konkurencji w trakcie trwania wspolpracy/umowy o prace - powszechny i raczej nie warto z tym walczyc (wyjatek kary umowne, choc te jesli ktos ma umowe o prace sa troche "zwalczane" kodeksem pracy i orzecznictwem)
- zakaz konkurencji po ustaniu wsplpracy/umowy o prace - rzadki i tu musi byc placenie

Data: 2012-04-16 19:00:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
zakaz konkurencji
W dniu 16.04.2012 13:22, fct159 pisze:
[...]

Tylko że problem jest inny -- oskarżenie o nieuczciwą konkurencję. Jeżeli np. gość nagle po ustaniu zatrudnienia podejmuje współpracę z klientami, których obsługiwał, jako pracownik firmy X, to znaczy, że wyniósł bazę klientów i nawiązał z nimi kontakt już jako inna firma.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-04-16 12:23:37
Autor: Iga
zakaz konkurencji
W dniu poniedzia³ek, 16 kwietnia 2012 19:00:42 UTC+2 u¿ytkownik Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³:
> [...]
> orzecznictwem)
> - zakaz konkurencji po ustaniu wsplpracy/umowy o prace - rzadki i tu

Tylko ¿e problem jest inny -- oskar¿enie o nieuczciw± konkurencjê.. Je¿eli np. go¶æ nagle po ustaniu zatrudnienia podejmuje wspó³pracê z klientami, których obs³ugiwa³, jako pracownik firmy X, to znaczy, ¿e wyniós³ bazê klientów i nawi±za³ z nimi kontakt ju¿ jako inna firma.

-- Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

oskar¿enie o nieuczciw± konkurencjê w przypadku wyniesienia bazy klientów i nawi±zanie z nimi kontaktu, jeszcze jestem w stanie zrozumieæ...ale co z tymi "potencjalnymi" ?

Data: 2012-04-17 04:58:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
zakaz konkurencji
W dniu 16.04.2012 21:23, Iga pisze:

oskarżenie o nieuczciwą konkurencję w przypadku wyniesienia bazy klientów i nawiązanie z nimi kontaktu, jeszcze jestem w stanie zrozumieć..ale co z tymi "potencjalnymi" ?

No ale jak to oddzielisz? Niby ,,potencjalnie'' dawni klienci mogą chcieć skorzystać z nowej ,,firmy''. Ale niestety powiązanie zawsze jest i podejrzenie, że zostali zwerbowani, bo gość wiedział do kogo uderzyć. Pół biedy, jak się ogłosił w prasie i oni sami się zgłaszali.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-04-17 07:49:21
Autor: Bydlê
zakaz konkurencji
On 2012-04-16 21:23:37 +0200, Iga <she30-30@o2.pl> said:

(ciach ¶mieci)

1. tnij zbêdne cytaty
2. wycinaj sygnaturki

oskar¿enie o nieuczciw± konkurencjê w przypadku wyniesienia bazy klie
ntów i nawi±zanie z nimi kontaktu, jeszcze jestem w stanie zrozumieæ.
.ale co z tymi "potencjalnymi" ?

99. (albo zero)

Nic. Ju¿ jest po ptokach, gdy¿:

On 2012-04-15 23:58:00 +0200, Iga <she30-30@o2.pl> said:

m±¿ podpisa³ w firmie zakaz konkurencji.

Gdyby by³o to _przed_, to mo¿naby dywagowaæ jak zmieniæ zapis umowy.

--
Bydlê

zakaz konkurencji