zakaz konkurencji - oszczedne sformulowanie w umowie

Data: 2009-03-02 23:16:57
Autor: budo
zakaz konkurencji - oszczedne sformulowanie w umowie
Witam,

czy ktos z grupowiczow posiadajacy praktyke w kodeksie pracy (sad) moglby mi podpowiedziec czy zgodnie z zapisem umowy, ktory cytuje ponizej jestem zobowiazany przestrzegac zakazu konkurencji przez 6 miesiecy czy tez nie.

sprawa bardzo pilna i gardlowa.

Przemek

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Zakaz Konkurencji oraz Klauzula dotycząca konkurencji
1. W okresie obowiazywania niniejszej umowy, Pracownik zobowiazuje sie, iz nie bedzie sie angazowal w jakikolwiek rodzaj dzialalnosci sprzecznej z interesami Pracodawcy, a w szczegolnosci do:

a) nie podejmowania zatrudnienia na umowe o prace ani nie nawiazywania zadych innych stosunkow prawnych w spolkach konkurencyjnych

b) nie przyjmowania funkcji w instytucjach zarzadczych spolek konkurencyjnych, jak rowniez funkcji doraznych w tego typu spolkach,

c) nie uczestniczenia w konkurencyjnych przedsiewzieciach lub podmiotach,  a w szczegolnosci poprzez wniesienie wkladu, nabywanie lub subskrybcje akcji lub udzialow,

d) nie angazowania sie w prowadzenie wlasnej dzialanosci gospodarczej lub dzialanosci osoby trzeciej, jesli wspomniany rodzaj dzialanosci ma charakter konkurencyjny w stosunku do dzialalnosci Pracodawcy

2. zakaz konkurencji, o ktorym mowa w tresci paragrafu 1, zachowa pelna moc prawna przez okres 6 miesiecy od daty rozwiazania lub wygasniecia Umowy

3. Przedsiebiorstwem konkurencyjnym lub dzialanoscia konkurencyjna bedzie dowolne przedsiebiorstwo lub dzialanosc prowadzona w Polsce lub za granica, niezaleznie od formy prawnej, ktora obejmuje cel przedsiebiorstwa Pracodawcy.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-03-02 16:23:57
Autor: witek
budo wrote:
[...]

a do czego to było przypięte?
Nie widzę powodów dla których miałoby to nie obowiązywać, pod warunkiem, że wywiązują się z płatności względem ciebie za przestrzeganie zakazu konkurencji.

Data: 2009-03-02 23:40:00
Autor: budo
zakaz konkurencji - oszczedne sformulowanie w umowie

-- -- - Original Message -- -- - From: "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>
[...]

to jest wyjety kawalek z mojej umowy o prace.
zastanawiam sie co z tym robic - czy czekac 6 miesiecy i wystapic do sadu o
wyplate zaleglego odszkodowania...

prosze innych uczestnikow grupy o wypowiedz czy tak lakoniczne stwierdzenie
obowiazuje.
dodam, ze wiecej w umowie nic nie bylo - niczego o odszkodowaniu ale jak
znalazlem juz w sieci nie zwalnia to pracodawcy z wyplaty odszkodowania.

Przemek

Data: 2009-03-03 09:16:40
Autor: Mati
zakaz konkurencji - oszczedne sformulowanie w umowie
zastanawiam sie co z tym robic - czy czekac 6 miesiecy i wystapic do sadu o
wyplate zaleglego odszkodowania...

Tak, ale pewnie masz gdzies tez zapisane ze ten okres moze ulec skroceniu, takze wez to pod uwage przy wojowaniu, bo bedziesz liczyc na pieniadze za 6 miesiecy, przepadnie CI dobra praca itp, a pracodawca napisze ze zwalnia CIe z umowy np po 2 miesiacach:) dokladnie tak ja mialem.
Pozdrawiam

Data: 2009-03-03 13:27:39
Autor: bud
Mati pisze:
[...]

nie, bo juz jestem bezrobotny. sam zrezygnowalem z pracy w grudniu i zlozylem wypowiedzenie.

Pyta wiec jeszce raz czy moj zapis w umowie obowiazuje od grudnia przez 6 miesiecy?

Przemek

Data: 2009-03-03 00:06:42
Autor: bud
witek pisze:
budo wrote:
[...]

To jest czesc zapisow z mojej umowy o prace.
to sa wszystkie zapisy dotyczace zakazu konkurencji - nic wiecej nie ma
Przemek