zakaz 'ograniczania widoczności'

Data: 2010-12-12 14:52:44
Autor: lamia
zakaz 'ograniczania widoczności'
czy wspólnota może umieścić znak na zewntrznej częsci bramy wjazdowej na osiedle (zakaz zastawiania / zatrzymywania / postoju..)
zastanawiam się czy taki znak obowiązuje dla części drogi która znajduje się de facto poza osiedlem.. (?)

Chcemy zminimalizować lub wyeliminować utrudninie wjazdu/wyjazdu i ograniczenia widoczności systematycznie powodowane przez pojazdy zatrzymujące się (nie koniecznie parkujące) przed bramą osiedlową (jest to już droga djazdowa). /Na samym odcinku drogi o którym mowa nie ma oczywiście takiego zakazu./

Data: 2010-12-12 16:59:43
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-12-12 14:52, lamia pisze:

[...]

Musicie się zgłosić do zarządcy tej zewnętrznej drogi, że macie tam ruchliwy wyjazd i potrzebny jest zakaz zatrzymywania.

Data: 2010-12-12 23:03:56
Autor: lamia
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4d04f16e$0$22816$65785112news.neostrada.pl...
Musicie się zgłosić do zarządcy tej zewnętrznej drogi, że macie tam ruchliwy wyjazd i potrzebny jest zakaz zatrzymywania.

właśnie dokładnie zakazu zatrzymywnia trzeba - ale samą przed bramą ale nie koniecznie nie na całej długości do skrzyżowania .... (to by trochę utrudniło życie) - jest taka opcja?

Data: 2010-12-12 17:38:52
Autor: Alek
zakaz 'ograniczania widoczności'
Użytkownik "lamia" <lamia3c@o2.pl> napisał

czy wspólnota może umieścić znak na zewntrznej częsci bramy wjazdowej na osiedle (zakaz zastawiania / zatrzymywania / postoju..)

Zakaz zastawiania obowiązuje i bez tego. Taki znak byłby tylko zwróceniem uwagi na ten wjazd i przypomnieniem o zakazie. Zwykle to działa, gdyż często ludzie zastawiają wjazdy których nie widzą (np. zamkniętą bramę postrzegają jako fragment ogrodzenia).

zastanawiam się czy taki znak obowiązuje dla części drogi która znajduje się de facto poza osiedlem.. (?)

Zakaz zatrzymywania i postoju - nie.

Data: 2010-12-12 23:00:29
Autor: lamia
"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message news:ie2tqu$4fp$1news.onet.pl...
Zakaz zastawiania obowiązuje i bez tego. Taki znak byłby tylko

chodzi gółownie o kwestię zatrzymywnia się pojazdów (z kierowcą w środku). Stoją na zapalonym lub zgaszonym silniku i czekają (np na otwarcie bramy, albo na czyjś przyjazd - np doręczyciele). Tabliczka by spowodowała że chociaż co niektóry stanie trochę mniej na samym rogu - inaczej wyjazd/wjazd jest trochę niebezpeczny bo nie widać czy zza takiego auta nie wyjedzie taki jak ty, na 'czołówę'. Czyli wniioskuję, że wspólnota ma se staki znaczek kupić i zawiesić po prostu.

Data: 2010-12-12 23:50:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.12.2010 23:00, lamia pisze:

[...]

Moment, chcesz zakazać czekania przed bramą na jej otwarcie (jeśli np.
ktoś chce przez tą bramę przejechać) ??????????

Data: 2010-12-12 23:58:10
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d0551fa$1news.home.net.pl...
 chcesz zakazać czekania przed bramą na jej otwarcie (jeśli np.
ktoś chce przez tą bramę przejechać) ??????????

a czy zakaz 'jechania wolniej niż' uniemożiwia jechanie wolniej?
albo zakaz zatrzymwyania się - czy unimożliwa w ogóle fizyczne zatrzymanie bez wejścia w konflikt z prawem czy jak?

howgh

Jak ktoś stoi półgodziny i czeka 'na dziewczynę', to ja mu wolę zwrócić uwagę / poprosić o przesunięcie auta dalej, kiedy taka tabliczka se wisi.

Data: 2010-12-13 00:07:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.12.2010 23:58, lamia pisze:
[...]

Zasadniczo tak, pomijając "trudności obiektywne" typu korek lub światła
(zatrzymywanie się) lub oblodzenie (prędkość minimalna).

Zamknięta bariera będzie IMHO podpadać pod taki wyjątek, więc znak
będzie bez sensu.

howgh

Jak ktoś stoi półgodziny i czeka 'na dziewczynę', to ja mu wolę zwrócić
uwagę / poprosić o przesunięcie auta dalej, kiedy taka tabliczka se wisi.

Cóż, wygląda na to, że to powszechny problem tych idiotycznych obozów
koncentracyjnych/gett - goście/dostawcy czekają, aż cieć wreszcie
otworzy albo mieszkaniec znajdzie klucz/whatever i czekają. Co mają zrobić?

Data: 2010-12-13 00:48:13
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d0555e5$1news.home.net.pl...
otworzy albo mieszkaniec znajdzie klucz/whatever i czekają. Co mają zrobić?

stanąć z głową (2 metry dalej).

Data: 2010-12-13 00:50:52
Autor: lamia
zakaz 'ograniczania widoczności'
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d0555e5$1news.home.net.pl...
będzie bez sensu.

rzeczy oczywiste są oczywiste w zależnosci od perspektywy
tak jak rowerzysta myśli że go widać bo on widzi.

tabliczka ma wg mnie sens, bo 'zastępuje' brak wyobraźni. Czyli duży.

Data: 2010-12-13 08:19:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.12.2010 00:50, lamia pisze:
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message
będzie bez sensu.

rzeczy oczywiste są oczywiste w zależnosci od perspektywy
tak jak rowerzysta myśli że go widać bo on widzi.

Zasadniczo inni uczestnicy ruchu mają obowiązek się uważnie rozglądać ;)

Ale wracając do sedna sprawy: bez szczegółowego planu/zdjęć ciężko mi
cokolwiek więcej powiedzieć, bo może np. nie mogą stawać 2m dalej, bo
tam jest skrzyżowanie albo jakiś hydrant.

Data: 2010-12-13 11:02:15
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d05c931$1news.home.net.pl...
Ale wracając do sedna sprawy: bez szczegółowego planu/zdjęć ciężko mi
cokolwiek więcej powiedzieć, bo może np. nie mogą stawać 2m dalej, bo
tam jest skrzyżowanie albo jakiś hydrant.

w zadaniu jest że nie ma! :)

Data: 2010-12-13 22:00:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.12.2010 11:02, lamia pisze:
[...]

Tak czy inaczej jest to inherentny problem takich zamkniętych obozów
koncentracyjnych i wynika z tego, że projektant nie pomyślał o
pozostawieniu miejsca dla oczekujących na możliwość wjazdu.

Jeśli problemem jest tylko ograniczanie widoczności, to ja bym poszedł w
kierunku uzgodnienia postawienia odpowiedniego zwierciadła.

Data: 2010-12-14 01:49:26
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d0689a4$1news.home.net.pl...
Tak czy inaczej jest to inherentny problem takich zamkniętych obozów
koncentracyjnych i wynika z tego, że projektant nie pomyślał o
pozostawieniu miejsca dla oczekujących na możliwość wjazdu.
no ja nawet nie dociekam, jak dewelopera postawić przed kwestią że miejsc parkingowych jest mniej niż wg przepisów (u nas zdaje się 1,2 na lokal...), czy
brama - pułapka anty-przeciw-pożarowa, etc.

Jeśli problemem jest tylko ograniczanie widoczności, to ja bym poszedł w
kierunku uzgodnienia postawienia odpowiedniego zwierciadła.
może być - u kogo to dają?
(oczywiście jak dla mnie - niezależnie od tabliczki. Nieliczi na skutek tabliczki się zrefektują - zawsze coś.)

Data: 2010-12-14 08:00:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.12.2010 01:49, lamia pisze:
[...]

Teraz to jest już broszka zarządcy czyli zapewne wspólnoty czyli m.in.
Twoja.

Jeśli problemem jest tylko ograniczanie widoczności, to ja bym poszedł w
kierunku uzgodnienia postawienia odpowiedniego zwierciadła.
może być - u kogo to dają?

Use Google, young Jedi ;)

Data: 2010-12-14 11:54:36
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d071624$1news.home.net.pl...
Teraz to jest już broszka zarządcy czyli zapewne wspólnoty czyli m.in.

a 'teraz' to czyli od jakiego momentu?

Data: 2010-12-14 14:38:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.12.2010 11:54, lamia pisze:
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message
Teraz to jest już broszka zarządcy czyli zapewne wspólnoty czyli m.in.

a 'teraz' to czyli od jakiego momentu?

Od momentu przejęcia zarządu.

Data: 2010-12-14 23:09:55
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d077397$1news.home.net.pl...
Od momentu przejęcia zarządu.
od wtedy wygasa podleganie dewelopera przepisom?

Data: 2010-12-14 23:36:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.12.2010 23:09, lamia pisze:
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message
Od momentu przejęcia zarządu.
od wtedy wygasa podleganie dewelopera przepisom?

"Developer" to takie zwierzę, co domy buduje.

Potem z reguły ktoś inny przejmuje zarząd nad nieruchomością.

Kto jest obecnie właścicielem i kogo właściciel/właściciele wybrali na
administratora?

Data: 2010-12-13 11:24:37
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 12.12.2010 14:52, lamia pisze:
[...]

Nie. Będzie obowiązywać na terenie osiedla.

[...]

Wolno im, musicie te pół minuty przeczekać.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-13 11:39:51
Autor: lamia
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:ie4s95$tmp$1news.onet.pl...
Nie. Będzie obowiązywać na terenie osiedla.
(przecież) nie będzie od strony osiedla

Wolno im, musicie te pół minuty przeczekać.
e? nie wiem o czym mowa.
auta które sie tam zatrzymują (na różne interwały czasu - kwadrans, pół godz...) trzeba omijać, (zgadując czy zza aut nie wyhyli się taki am jak ty)

Data: 2010-12-13 12:37:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 13.12.2010 11:39, lamia pisze:
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message
Nie. Będzie obowiązywać na terenie osiedla.
(przecież) nie będzie od strony osiedla

Nie rozumiem... Jeśli będzie poza osiedlem, to będzie postawiony
nielegalnie.

Wolno im, musicie te pół minuty przeczekać.
e? nie wiem o czym mowa.
auta które sie tam zatrzymują (na różne interwały czasu - kwadrans, pół
godz...)

Napisałaś ,,zatrzymujące, ale niekoniecznie parkujące''. Zrozumiałem
więc, że użyłaś słowa ,,parkujące'' jako potocznej nazwy na postój i że
chodzi Ci o to, że pojazdy te się zatrzymują (zatrzymanie z własnej
woli[1] trwa do minuty, powyżej to już postój (potocznie parkowanie)), a
nie wykonują postój.

[1] Zakładam, ze chodzi o zatrzymanie z własnej woli, bo zatrzymania
wynikającego z warunków ruchu drogowego nie można ograniczyć znakami i
przepisami.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-13 21:58:32
Autor: Andrzej Lawa
zakaz 'ograniczania widoczności'

[1] Zakładam, ze chodzi o zatrzymanie z własnej woli, bo zatrzymania
wynikającego z warunków ruchu drogowego nie można ograniczyć znakami i
przepisami.

A IMHO zatrzymanie się w oczekiwaniu aż ktoś łaskawie bramę otworzy
podpada właśnie pod taką sytuację.

Data: 2010-12-14 01:52:20
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d068920$1news.home.net.pl...
A IMHO zatrzymanie się w oczekiwaniu aż ktoś łaskawie bramę otworzy
podpada właśnie pod taką sytuację.
czym samym tych tabliczka nie dotyczy.
chodzi tu o rozwiązanie problemu z pozostałymi przypadkami.

Data: 2010-12-14 07:58:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.12.2010 01:52, lamia pisze:
[...]

A jak je odróżnisz, hmm? "Czekam, aż znajoma znajdzie
klucz/pilota/ciecia i mnie wpuści". I co mu zrobisz?

Data: 2010-12-14 11:56:30
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d0715c4$1news.home.net.pl...
A jak je odróżnisz, hmm? "Czekam, aż znajoma znajdzie
klucz/pilota/ciecia i mnie wpuści". I co mu zrobisz?

a jak policja odróżna jadącego z niższą prędkością od nakazanej z uzasadnioneych przyczyn i bez przyzczyny? (uzasadnień trudno weryfikwaalnych jest tyle, ilu pomysowych)

Data: 2010-12-14 14:46:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.12.2010 11:57, lamia pisze:
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message
"Czekam, aż znajoma znajdzie
klucz/pilota/ciecia i mnie wpuści". I co mu zrobisz?

źle czeka.

Chce wjechać i czeka na otwarcie bramy. Nie jego wina, że zarząd getta
nie potrafi tego dobrze zorganizować.

Data: 2010-12-14 23:11:15
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d07754a$1news.home.net.pl...
źle czeka.
Chce wjechać i czeka na otwarcie bramy. Nie jego wina, że zarząd getta
nie potrafi tego dobrze zorganizować.

zarząd nie zaprojktował ani nie wybudował getta
zarząd nim zarządza
zarząd planuje powiesić tabliczkę w tym celu

- gdzieś jest błąd?

Data: 2010-12-14 23:41:39
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.12.2010 23:11, lamia pisze:

Chce wjechać i czeka na otwarcie bramy. Nie jego wina, że zarząd getta
nie potrafi tego dobrze zorganizować.

zarząd nie zaprojktował ani nie wybudował getta

Ja nie zaprojektowałem ani nie skonstruowałem pojazdu, którym się
dotychczas przemieszczałem, ale obecnie nie spełnia on moich potrzeb.
Mam pozwać producenta? ;->

zarząd nim zarządza
zarząd planuje powiesić tabliczkę w tym celu

Równie dobrze może kucnąć i zaśpiewać piosenkę o młodym robocie co się
wody nie boi.

Skoro jest brama, to osoby oczekujące na możliwość wjazdu nie podlegają
pod zakaz zatrzymywania się (nawet gdyby przekonać administratora drogi
dojazdowej do jego postawienia) bo ich postój wynika z warunków
drogowych (oczekiwanie na otwarcie zapory) a nie z własnego widzimisię.

- gdzieś jest błąd?

W rozumowaniu.

Data: 2010-12-14 10:33:54
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 13.12.2010 21:58, Andrzej Lawa pisze:

[...]

O ile rozumiem gość nie czeka pół godziny na otwarcie bramy, tylko np.
na guzdrzącą się narzeczoną.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-14 11:30:35
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Na jedno wychodzi - przesłuchania nie urządzisz ;)

Data: 2010-12-15 01:40:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Dec 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

....w wersji gościa: "ona ma przynieść klucze". I co mu zrobisz?
  A jak już przyjdzie - "zmieniliśmy zamiar, jedziemy" :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-15 11:43:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

I to jest zatrzymanie z powodu warunków ruchu drogowego? Ja mam klucze i
ja mogę jechać.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-15 11:45:50
Autor: Andrzej Lawa
[...]

No to otwórz człowiekowi.

Data: 2010-12-15 11:57:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 15.12.2010 11:45, Andrzej Lawa pisze:
I to jest zatrzymanie z powodu warunków ruchu drogowego? Ja mam klucze i
ja mogę jechać.
No to otwórz człowiekowi.

Dlaczego mam wpuszczać na mój ogródek obcego? Uważam, że zatrzymanie w
bramie, przez którą nie mogę przejechać, bo nie mam uprawnień nie jest
zatrzymaniem z powodu warunków ruchu drogowego, a co za tym idzie, po
minucie przekształca się w postój i jest zabronione.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-15 13:01:50
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ale to nie jest (wyłącznie) twój ogródek. Człowiek czeka na innego
(współ)właściciela, aż ten znajdzie klucz, przyjdzie i go wpuści.

bramie, przez którą nie mogę przejechać, bo nie mam uprawnień nie jest
zatrzymaniem z powodu warunków ruchu drogowego, a co za tym idzie, po
minucie przekształca się w postój i jest zabronione.

No popatrz - zupełnie jak przed zaporami przy przejeździe kolejowym.

Data: 2010-12-14 01:50:26
Autor: lamia
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:ie50hl$dhd$1news.onet.pl...
Nie rozumiem... Jeśli będzie poza osiedlem, to będzie postawiony
nielegalnie.
będzie na bramie.

Data: 2010-12-14 10:35:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.12.2010 01:50, lamia pisze:
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message
Nie rozumiem... Jeśli będzie poza osiedlem, to będzie postawiony
nielegalnie.
będzie na bramie.

No. Więc będzie obowiązywał za bramą, na terenie prywatnym.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-14 11:59:16
Autor: lamia
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:ie7dps$l5a$2news.onet.pl...
będzie na bramie.
No. Więc będzie obowiązywał za bramą, na terenie prywatnym.

na stronie zewnętrznej bramy, (tak jak powieszechnie na tysiącach wjazdów)

Data: 2010-12-14 14:21:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.12.2010 11:59, lamia pisze:
[...]

No... Wisi sobie na wjeździe na teren prywatny i na tymże terenie
prywatnym obowiązuje. Nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz.....

=========================B============
[ samochodzik  ]                         XXXXXXXXXXXX
=========================B============

W pewnym momencie jest brama, na niej zakaz. Nie wiem czy się czcionki
nie rozjadą, ale XXXXX jest od bramy w głąb. To zakres obowiązywania znaku.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-14 14:45:27
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Przykro mi, ale to już nie jest teren getta, więc decyzja nie należy do
getta.

Data: 2010-12-14 23:14:23
Autor: lamia
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4d077520$1news.home.net.pl...
Przykro mi, ale to już nie jest teren getta, więc decyzja nie należy do
getta.

co zatem z tabliczkami  na bramach posesji (domków) prywatnych? mogę im zastawić wjazd, stojąc na drodze pod płotem? jakaś musi być rónica miedzy wszystkimi tabliczkami 'na świece' , a moją co-jej-nie-ma-a-ma-być  na bramie.

Data: 2010-12-14 23:49:37
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.12.2010 23:14, lamia pisze:

[...]

Tabliczki na bramie nie mają żadnego znaczenia przed bramą. Blokowanie
wyjazdu poprzez nieprawidłowe parkowanie podlega przepisom ogólnym i
jest zabronione, ale jak krowie na miedzy tłumaczę ci, że co innego jak
sobie ktoś zaparkuje byle gdzie zastawiając komuś wyjazd, a co innego
jak ktoś stoi przed bramą czekając, aż mu ją otworzą.

I nie ma większego znaczenia ile domów jest za bramą. Tylko że jak jest
jeden jednorodzinny to łatwo stwierdzić, że ten ktoś pomylił adresy i
nie ma po co tu czekać.

Aktualny właściciele/administrator muszą zakombinować jak stworzyć
miejsce dla takich czekających na kogoś z wewnątrz - a nie "pudrować
syfa" bezsensownymi tabliczkami.

Data: 2010-12-15 01:42:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Dec 2010, lamia wrote:

[...]

  Nie możesz, bo na to jest przepis, a nie ma wyjątku - nie dasz rady
udowodnić, że czekasz na otwarcie TEJ bramy (do czyjegoś garażu
lub domu, chyba że faktycznie jesteś gościem).

pzdr, Gotfryd

zakaz 'ograniczania widoczności'