zakaz wjazdu LPG - podstawa?

Data: 2013-11-21 10:08:21
Autor: sqlwiel
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Czołem.
Mignął mi niedawno znak typu "zakaz wjazdu" z wymalowanym autkiem i literami LPG nad garażem w piwnicy budynku mieszkalnego.
Pomijając fakt, że nie jest to "znak drogowy" w rozumieniu PoRD, (mogłaby być tabliczka z napisem i podpisem "zarządca") to pytanie:

Czy taki zakaz jest czymkolwiek formalnie podparty, czy to tylko radosna i nadmierna twórczość administratora/zarządcy budynku?

Dodam, że np. B-13 i B-13a dotyczą pojazdów z *TOWARAMI*, a nie "zbiornikiem stanowiącym część pojazdu".

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-21 10:41:28
Autor: Chris
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):

[...]

Tak, jest to dozwolone bo garaż nie jest terenem publicznym i obowiązują zasady wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.

Data: 2013-11-21 03:07:07
Autor: przemek.jedrzejczak
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
-- Tak, jest to dozwolone bo gara¿ nie jest terenem publicznym i obowi±zuj± zasady wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.

tez bym sie sklanial ku tej wersji, ogolne przepisy nie zabraniaja ale wlasciciel robi co chce ...

P.

Data: 2013-11-21 12:12:25
Autor: Chris
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
przemek.jedrzejczak@gmail.com nabazgra³(a):

[...]

Brata ¿ona jest we wspólnocie i maj± wprowadzony taki zakaz a kazdy przepis jest wcze¶niej konsultowany z prawnikami.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-11-21 23:18:06
Autor: BartekK
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 12:07, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Ale nie zawsze to co właściciel chce robić i robi - jest zgodne z prawem. Istnieją klauzule niedozwolone, istnieją też "martwe" zapisy, tzn niby są - ale jest zerowa szansa ich wyegzekwowania.

Btw widziałem taki kwiatek właściciela/zarządcy/wspólnoty (? osiedle strzeżone, cuda zwidy, loftowo-multiinterfejsowe jakby to teraz nazwali) - przed wjazdem na parking znak "zakaz ruchu" i pod spodem tabliczka "dotyczy pojazdów starszych niż 4 lata" (albo tam było 5 lat, w każdym razie poziom absurdu +500)...

Data: 2013-11-22 01:00:03
Autor: Gotfryd Smolik news
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
On Thu, 21 Nov 2013, BartekK wrote:

Btw widzia³em taki kwiatek w³a¶ciciela/zarz±dcy/wspólnoty (? osiedle strze¿one, cuda zwidy, loftowo-multiinterfejsowe jakby to teraz nazwali) - przed wjazdem na parking znak "zakaz ruchu" i pod spodem tabliczka "dotyczy pojazdów starszych ni¿ 4 lata" (albo tam by³o 5 lat, w ka¿dym razie poziom absurdu +500)...

  Czy ja wiem?
  Skoro podobnu pogl±d widzia³em na niniejszej grupie (z konceptem do
wpisania do przepisów o dopuszczeniu do ruchu w ogóle), to chyba
do +500 jeszcze brakuje ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-21 10:53:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 10:41, Chris pisze:

[...]

wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-11-21 11:37:25
Autor: mappl
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

a zezwolić ciapatym, zazwyczaj ze szkodą dla wspólnoty

Data: 2013-11-21 16:23:40
Autor: sqlwiel
zakaz wjazdu LPG - podstawa?

Tak, jest to dozwolone bo garaż nie jest terenem publicznym i
obowiązują zasady wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.

wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

.... ale jak zabroni pedałom i żydom, to już się w sądzie nie obroni :)

Wobrażam sobie scenariusz, że mam od 40 lat umowę najmu na ten garaż (albo, co lepsze - wykupiłem go razem z mieszkaniem jako pomieszczenie przynależne i teraz jest "mój własny") z czasów, gdy w budynku na 20 mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym zagazowuję sobie samochód - i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi ten garaż?
Wiem - to pytanie bardziej na forum o wspólnotach, niż o samochodach, ale chciałem tylko podświetlić kolejną dziurę, w której można coś sobie urwać.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-21 16:58:55
Autor: ToMasz
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Wobrażam sobie scenariusz, że mam od 40 lat umowę najmu na ten garaż
(albo, co lepsze - wykupiłem go razem z mieszkaniem jako pomieszczenie
przynależne i teraz jest "mój własny")
nie. jego wnętrze jest "Twoje własne", możesz nim dysponować jak chcesz, ale na zewnątrz dalej należy do wspólnoty.(piwnica, strych..) chyba że masz go "Wydzielony", ale to chyba musi być większa sprawa i inne księgi wieczyste.

z czasów, gdy w budynku na 20
mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym zagazowuję sobie samochód
- i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi ten garaż?
nie. Pi razy oko przepisy są takie: gdzie stoi, leży jest wwożona butla z gazem - budynek musi......
Wiec poprostu musisz dorobić wentylacje i po sprawie. jak staniesz okoniem, będą pisać do admina, on wezwie kominiarza, dostaniesz grzywnę.
ToMasz

Data: 2013-11-21 17:15:45
Autor: J.F
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Użytkownik "sqlwiel"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ale po co gazowales, skoro masz taki garaz ? :-)

Wyrwac nie wyrwie, chyba ze spoldzielnia ma jakies zapisy o pustostanach czy przeznaczeniu.
Ale  garaz sobie poczeka na inne auto.
Pewnie mozesz wynajac, albo odsprzedac (w spoldzielni moze byc roznie).

Bo jak zaczniesz korzystac ... jest jakis zapis "kto sprowadza ryzyko katastrofy".
No i skoro nie mozna po dobroci, to mozna np lakier porysowac, albo opony przebic, albo drzwi nie domknac, wleca wrobelki, podziubia blache  :-)

Wsrod lokatorow na pewno znajdzie sie paru przekonanych ze gaz wybucha, paru formalistow, moze jakich prawnik ktory odkryje ze w razie wybuchu ubezpieczenie sie wypnie ..

Wiem - to pytanie bardziej na forum o wspólnotach, niż o samochodach, ale chciałem tylko podświetlić kolejną dziurę, w której można coś sobie urwać.

Sasiedzi w szeregowce czy blizniaku, a nawet w domku wolnostojacym tez sie moga poczuc zagrozeni :-)

J.

Data: 2013-11-21 18:24:44
Autor: LEPEK
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 16:23, sqlwiel pisze:

[...]

Nie. On jest dalej twój. Tyle, że większość wspólnoty mieszkaniowej ustaliła, że nie wolno tam wjeżdżać z LPG i dotyczy to też ciebie.

Tak samo, jak np. we własnej piwnicy nie możesz prowadzić działalności gospodarczej, a w mieszkaniu przechowywać paliwa, jeśli tak ustali wspólnota

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-11-21 18:44:30
Autor: J.F
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Użytkownik "LEPEK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Z tym bym uwazal, bo wiekszosc moze ustalic ze nie wolno przez brame przechodzic ludziom po 50-tce.
Lepiej zeby ta wspolnota miala jakas solidna podstawe.

Tak samo, jak np. we własnej piwnicy nie możesz prowadzić działalności gospodarczej, a w mieszkaniu przechowywać paliwa, jeśli tak ustali wspólnota

Z tym ze na przechowywanie paliwa to przepis sie znajdzie,
a co do dzialalnosci to kto wie ...

J.

Data: 2013-11-22 16:32:40
Autor: LEPEK
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 18:44, J.F pisze:

Z tym bym uwazal, bo wiekszosc moze ustalic ze nie wolno przez brame
przechodzic ludziom po 50-tce.
Lepiej zeby ta wspolnota miala jakas solidna podstawe.

Wspólnota nie może egzekwować uchwał niezgodnych z prawem.

Z tym ze na przechowywanie paliwa to przepis sie znajdzie,
a co do dzialalnosci to kto wie ...

Jw. I to akurat niezgodne z prawem nie jest.

Pozdr,

Data: 2013-11-22 08:54:28
Autor: Andrzej Lawa
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 21.11.2013 16:23, sqlwiel pisze:

mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym zagazowuję sobie samochód
- i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi ten garaż?

Jak najbardziej istnieją prawne mechanizmy pozbycia się zagrożenia.

--
Åšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-11-21 16:40:05
Autor: J.F
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Użytkownik ""RafaÅ‚ \"SP\" Gil""  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2013-11-21 10:41, Chris pisze:
Tak, jest to dozwolone bo garaż nie jest terenem publicznym i
obowiązują zasady wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.

wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

Brzmi jak dyskryminacja, aby na pewno wolno ?
Jak sie jakis katolik obrazi i zaskarzy wspolnote z powodu uniemozliwienia mu korzystania ze wspolnego/jego garazu ?

J.

Data: 2013-11-22 16:38:35
Autor: Shrek
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
On 2013-11-21 10:53, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Tak, jest to dozwolone bo garaż nie jest terenem publicznym i
obowiązują zasady wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.

wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

Wspólnota może podjąć dowolnie głupią uchwałę. Ale można ją zaskarżyć w sądzie.

Shrek.

Data: 2013-11-21 11:03:20
Autor: Andrzej Lawa
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 21.11.2013 10:41, Chris pisze:
sqlwiel" <"nick nabazgrał(a):

Czołem.
MignÄ…Å‚ mi niedawno znak typu "zakaz wjazdu" z wymalowanym autkiem i
[...]

Plus obowiązują ogólne przepisy bezpieczeństwa m.in. p-poż, a parkingi podziemne bez specjalnych instalacji nie nadają się do pojazdów napędzanych przez LPG.

--
Åšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-11-21 11:24:48
Autor: orcos
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 11:03, Andrzej Lawa pisze:

Plus obowiązują ogólne przepisy bezpieczeństwa m.in. p-poż, a parkingi
podziemne bez specjalnych instalacji nie nadają się do pojazdów
napędzanych przez LPG.

Na podstawie jakich przepisów? Bo badania pokazują, że LPG jest w zasadzie bezpieczniejsze niż benzyna. Baki wybuchają, a butle nie.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2013-11-21 11:40:39
Autor: mappl
zakaz wjazdu LPG - podstawa?

http://www.cda.pl/video/68067d3/Eksplozja-butli-lpg

Data: 2013-11-21 11:52:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Hello mappl,

Thursday, November 21, 2013, 11:40:39 AM, you wrote:

Na podstawie jakich przepisów? Bo badania pokazuj±, ¿e LPG jest w zasadzie bezpieczniejsze ni¿ benzyna. Baki wybuchaj±, a butle nie.

http://www.cda.pl/video/68067d3/Eksplozja-butli-lpg

Ale to nie butla wybuch³a tylko jakie¶ minimalne ilo¶ci gazu z
nieszczelno¶ci.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-21 16:42:05
Autor: J.F
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci
Hello mappl,
[...]

A jak nieszczelnosc wystapi w zbiorniku w samochodzie ?

J.

Data: 2013-11-21 12:09:55
Autor: orcos
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 11:40, mappl pisze:
Na podstawie jakich przepisów? Bo badania pokazują, że LPG jest w
zasadzie bezpieczniejsze niż benzyna. Baki wybuchają, a butle nie.

http://www.cda.pl/video/68067d3/Eksplozja-butli-lpg

Wybuchł gaz zgromadzony w bagażniku, pewnie z powodu nieszczelności. Baki wybuchają w podobny sposób z powodu zgromadzonych oparów.

Gdyby wybuchła *butla* nic by nie zostało z samochodu, kierowcy, drugiego samochodu i stacji, ale tak jak mówię - butle nie wybuchają.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2013-11-21 15:04:10
Autor: mappl
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Wybuchł gaz zgromadzony w bagażniku, pewnie z powodu nieszczelności. Baki wybuchają w podobny sposób z powodu zgromadzonych oparów.

i z takiego właśnie powodu powstał zakaz wjazdu, o który pytał wątkotwórca

Data: 2013-11-21 21:02:47
Autor: nom
zakaz wjazdu LPG - podstawa?

Użytkownik "mappl" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:528de32a$0$2286$65785112news.neostrada.pl...
Na podstawie jakich przepisów? Bo badania pokazują, że LPG jest w zasadzie bezpieczniejsze niż benzyna. Baki wybuchają, a butle nie.

http://www.cda.pl/video/68067d3/Eksplozja-butli-lpg
Zapewne miał nieszczelne połączenie w wielozaworem, często nieszczelność pojawia się przy zaworze tankowania, gdyż pistolet jest dość ciężki i połączenie się rozszczelnia.

Data: 2013-11-21 11:40:44
Autor: Chris
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
orcos nabazgrał(a):

[...]

A dla czego w ameryce biją murzynów ... a dla czego trzeba zmieniać opony na zimowe .. a dla czego reprezentacja nie wygrywa meczy .. a dla czego itd. ..... wina tuska i już :)

Data: 2013-11-21 15:15:34
Autor: anacron
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 21.11.2013 11:40, Chris pisze:
A dla czego

a nie dlaczego?

--
anacron

Data: 2013-11-21 12:11:33
Autor: Gregoriusx
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 11:24, orcos pisze:

Na podstawie jakich przepisów? Bo badania pokazują, że LPG jest w
zasadzie bezpieczniejsze niż benzyna. Baki wybuchają, a butle nie.

Chodzi o nieszczelne instalacje - LPG jest cięższe od powietrza i będzie zalegało w obniżeniu terenu. Jak dojdzie to odpowiedniego stężenia to może wybuchnąć. Aby bezpiecznie parkować taki garaż powinien mieć odpowiednie kratki wentylacyjne w lub przy podłodze podłączone do wentylacji.

--
Gregorius

Data: 2013-11-21 13:49:34
Autor: Poldek
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Gregoriusx wrote:
[...]

U mnie w bloku zakazu wjazdu LPG nie ma. Wentylacja jest i kratki przy podłodze (na wysokości ok. 30 cm) też są. Blok z końca lat 90-tych ub. wieku.

Data: 2013-11-21 12:15:30
Autor: Andrzej Lawa
zakaz wjazdu LPG - podstawa?

http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=47&id=32378

--
Åšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-11-21 12:48:33
Autor: orcos
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 12:15, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Wreszcie jakieś konkrety. Dzięki.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2013-11-21 18:57:23
Autor: jerzu
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
On Thu, 21 Nov 2013 12:15:30 +0100, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=47&id=32378

I jeszcze to:
http://www.polskiinstalator.com.pl/kontakt/665-czy-mozna-parkowac-w-garazach-podziemnych-samochody-z-instalacja-lpg.html

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-21 11:39:11
Autor: Chris
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Andrzej Lawa nabazgrał(a):

[...]

DokÅ‚adnie miaÅ‚em to dopisać (już nawet zaczÄ…Å‚em) ale  musialem odejść od kompa to skasowaÅ‚em nie peÅ‚ny tekst i tak poszÅ‚o :)

Data: 2013-11-21 15:19:21
Autor: anacron
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 21.11.2013 10:08, sqlwiel pisze:
Czołem.
MignÄ…Å‚ mi niedawno znak typu "zakaz wjazdu" z wymalowanym autkiem i
literami LPG nad garażem w piwnicy budynku mieszkalnego.

W wielu miejscach jest i tak to wszyscy olewają i w takich garażach
widuję auta z LPG. Problemem nie jest butla tylko możliwa nieszczelność
instalacji LPG oraz fakt, że LPG jest cięższe od powietrza.

Czy taki zakaz jest czymkolwiek formalnie podparty, czy to tylko radosna
i nadmierna twórczość administratora/zarządcy budynku?

W PoRD nie znam, chyba jakieś przepisy ppoż, ale głowy sobie uciąć za to
nie dam.

--
anacron

Data: 2013-11-21 16:36:38
Autor: MadMan
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
Dnia Thu, 21 Nov 2013 15:19:21 +0100, anacron napisa³(a):

W wielu miejscach jest i tak to wszyscy olewaj± i w takich gara¿ach
widujê auta z LPG.

A w jaki sposób rozpoznaæ takie auto nie zagl±daj±c do ¶rodka? Zak³adam
¿e wlew gazu jest pod klapk± wlewu paliwa. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-11-21 16:41:40
Autor: sqlwiel
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 16:36, MadMan pisze:
[...]

Po zapachu spalin?

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-21 16:18:03
Autor: AZ
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
On 2013-11-21, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

A w jaki sposób rozpoznać takie auto nie zaglądając do środka? Zakładam
że wlew gazu jest pod klapką wlewu paliwa.

Po zapachu spalin?

Zwlaszcza, ze na zimno odpala i tak na benzynie a na cieplo wiele nie poczujesz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-21 16:59:03
Autor: anacron
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 21.11.2013 16:36, MadMan pisze:
[...]

Czêsto jest na zderzaku lub pod nim. O takich przypadkach mówiê.

--
anacron

Data: 2013-11-21 23:31:43
Autor: Hybki
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-21 10:08, sqlwiel pisze:

Czy taki zakaz jest czymkolwiek formalnie podparty, czy to tylko radosna
i nadmierna twórczość administratora/zarządcy budynku?

Właściwości LPG są odmienne niż gazu ziemnego.
Gaz ziemny jest lżejszy od powietrza i w razie nieszczelności zostaje grawitacyjnie
usunięty przez kanały wentylacyjne.
Gaz LPG jest cięższy i w razie nieszczelności zalega w najniższych częściach obiektu,
studzienkach, kanałach itd.
Dlatego też jeśli budynek posiada instalacje gazu ziemnego, zabronione jest
korzystanie np z urządzeń zasilanych gazem z butli.
Nieszczelności w instalacjach LPG nie należy do rzadkości.

http://www.cda.pl/video/997218c/Wybuch-auta-w-Rosji-

--
I Have a Dream
http://img2.demotywatoryfb.pl//uploads/201311/1383485854_a9fifb_600.jpg

Data: 2013-11-21 15:42:31
Autor: kogutek444
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu czwartek, 21 listopada 2013 23:31:43 UTC+1 u¿ytkownik Hybki napisa³:
W dniu 2013-11-21 10:08, sqlwiel pisze:

> Czy taki zakaz jest czymkolwiek formalnie podparty, czy to tylko radosna

> i nadmierna twórczo¶æ administratora/zarz±dcy budynku?

W³a¶ciwo¶ci LPG s± odmienne ni¿ gazu ziemnego.

Gaz ziemny jest l¿ejszy od powietrza i w razie nieszczelno¶ci zostaje grawitacyjnie

usuniêty przez kana³y wentylacyjne.

Gaz LPG jest ciê¿szy i w razie nieszczelno¶ci zalega w najni¿szych czê¶ciach obiektu,

studzienkach, kana³ach itd.

Dlatego te¿ je¶li budynek posiada instalacje gazu ziemnego, zabronione jest

korzystanie np z urz±dzeñ zasilanych gazem z butli.

Nieszczelno¶ci w instalacjach LPG nie nale¿y do rzadko¶ci.

http://www.cda.pl/video/997218c/Wybuch-auta-w-Rosji-

-- I Have a Dream

http://img2.demotywatoryfb.pl//uploads/201311/1383485854_a9fifb_600.jpg

Chyba jednak do rzadko¶ci skoro w tytule jest wybuch auta w Rosji. Na tyle samochodów co jest na Ziemi jak wybuchnie jedno dziennie od gazu to siê to w ¿adnych statystykach nie mie¶ci.

Data: 2013-11-22 16:37:25
Autor: Hybki
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-22 00:42, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Porozmawiaj z mechanikami, ile razy maj± do czynienia z nieszczelno¶ciami, Nieraz strach zapaliæ ko³o zaparkowanego auta z LPG, Nie chcia³ bym mieæ sypialni nad szrotem zaparkowanym pod mieszkaniem. Pomimo dodatkowych zabezpieczeñ przeciwpo¿arowych
ryzyko jest zbyt du¿e.
Patrz±c na trend zwy¿ki cen LPG wzglêdem Pb, nied³ugo skórka nie bêdzie warta wyprawki.

--
http://img.sadistic.pl/pics/d8d753960a75.jpg

Data: 2013-11-22 17:12:32
Autor: BartekK
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-22 16:37, Hybki pisze:
Porozmawiaj z mechanikami, ile razy majÄ… do czynienia z
nieszczelnościami, Nieraz strach zapalić koło zaparkowanego auta z LPG,
Porozmawiaj z mechanikami, ile razy mają do czynienia z autami z całkowicie niesprawnymi hamulcami, albo z zawieszeniem ktore w każdej chwili grozi uszkodzeniem i katastrofą. Nieraz strach wyjść z domu, tyle jeździ aut, które w każdej chwili mogą się rozpaść, stracić kierowalność i cię zabić...
A jakoś ani auta z lpg nie wybuchają dziesiątkami na każdym rogu, ani od trupów nie odpadają koła 3x dziennie, zabijając przechodniów...

Nie chciał bym mieć sypialni nad szrotem zaparkowanym pod mieszkaniem.
Pomimo dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych
ryzyko jest zbyt duże.
Ale to ty oceniasz ryzyko, i w razie czego przenosisz swoją sypialnię, a nie - inni mają przenosić swoje auto. Równie dobrze można podejść do tego: "tylu jest idiotów i psychopatów, do tego piromanów i instrukcji "jak zbudować bombę" w internecie, nie chciałbym mieć sypialni nad kimś, bo może się okazać wariatem budyjącym bomby".

Data: 2013-11-22 18:15:37
Autor: Hybki
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-22 17:12, BartekK pisze:

No to może argument  prawny.
Zgodnie z wymaganiami § 108 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), obowiązującymi od dnia 8 lipca 2009 r., garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadać wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan.

Za sponsoruj wspólnocie odpowiednią infrastrukturę, to pewnie cię wpuszczą.

Data: 2013-11-23 15:12:52
Autor: Andrzej Lawa
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 22.11.2013 17:12, BartekK pisze:

Nie chcia³ bym mieæ sypialni nad szrotem zaparkowanym pod mieszkaniem.
Pomimo dodatkowych zabezpieczeñ przeciwpo¿arowych
ryzyko jest zbyt du¿e.
Ale to ty oceniasz ryzyko, i w razie czego przenosisz swoj± sypialniê, a
nie - inni maj± przenosiæ swoje auto. Równie dobrze mo¿na podej¶æ do

Ty kpisz czy masz jaki¶ samochodowy fetysz?

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-11-23 16:36:50
Autor: BartekK
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 2013-11-23 15:12, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 22.11.2013 17:12, BartekK pisze:

Nie chciał bym mieć sypialni nad szrotem zaparkowanym pod mieszkaniem.
Pomimo dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych
ryzyko jest zbyt duże.
Ale to ty oceniasz ryzyko, i w razie czego przenosisz swojÄ… sypialniÄ™, a
nie - inni mają przenosić swoje auto. Równie dobrze można podejść do

Ty kpisz czy masz jakiÅ› samochodowy fetysz?

Nie mam fetyszu, uważam że do wszystkiego należy podchodzić racjonalnie, w tym do zagrożeń i niebezpieczeństw, pedofilów czających się na każdym placu zabaw, wybuchających aut z lpg, śmiertelnego zagrożenia w samochodzie który "nie jest nowy" albo miał jakieś naprawy blacharskie, czarnych wołg itp.

Potencjalny nieszczelny zbiornik - to powinien być problem jego wÅ‚aÅ›ciciela. On (oraz/lub jego ubezpieczyciel) powinien siÄ™ martwić, co jego wÅ‚asność może wyrzÄ…dzić innym,  tak samo jak wÅ‚aÅ›ciciel psa.

A z drugiej strony - jak coś jest przeznaczone dla samochodów np do 3.5T- to powinno być obligatoryjnie przeznaczone dla wszystkich samochodów do 3.5T dopuszczonych do ruchu, a nie tylko wybranych (wide mój przykład absurdalnego zakazu dla samochodów o niewystarczającym poziomie prestiżu). Np za chwilę się okaże - że auta elektryczne zawierają baterie litowo-jonowe (itp), a lit jest potencjalnie bardzo niebezpieczny, więc zakazujemy im wjazdu na parking - bo przepisy pożarowe, i co by było jakby się uwolniło/zapaliło/wybuchło...

Albo jeszcze lepsze (i wcale nie absurdalne!)- wprowadźmy zakaz wjazdu do centrów miast nowiutkich samochodów, tych z nowym czynnikiem w klimatyzacji R1234yf. Wszak przepisy przeciwpożarowe itd, a instrukcje gaśnicze (dla straży pożarnych) pojazdu wyposażonego w ten czynnik są praktycznie takie, jak dla rozszczelnionej cysterny z jakimś amoniakiem czy innym cyklonemB http://strazacki.pl/szkolenia/633-nowa-klimatyzacja-zagrozeniem-dla-strazakow

Poza tym - po prostu mam już doświadczenie z ludźmi, którzy sobie coś uroją i chcą koniecznie pod ten pomysł świat zmieniać. A to walnąć wszędzie strefę 30km/h, albo zamknąć pół miasta dla samochodów "bo miasta są dla ludzi nie da aut", a to zakazać tego albo tamtego, albo tiry na tory, albo zakazać lpg, albo zakazać gry w piłkę i innych zabaw na podwórku, albo posiadania zwierząt w bloku, itd.

Data: 2013-11-23 17:13:12
Autor: Cavallino
zakaz wjazdu LPG - podstawa?

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Potencjalny nieszczelny zbiornik - to powinien być problem jego wÅ‚aÅ›ciciela. On (oraz/lub jego ubezpieczyciel) powinien siÄ™ martwić, co jego wÅ‚asność może wyrzÄ…dzić innym,  tak samo jak wÅ‚aÅ›ciciel psa.

Ja tam wolę się nie zdawać na dobrą wolę właściciela samochodu, który ni z tego ni z owego może spowodować wybuch.
Tak jak nie chciałbym magazynowania benzyny w kanistrach w piwnicy mojego bloku.
Cieszę się, że to nie jest dozwolone.

A z drugiej strony - jak coś jest przeznaczone dla samochodów np do 3.5T- to powinno być obligatoryjnie przeznaczone dla wszystkich samochodów do 3.5T dopuszczonych do ruchu, a nie tylko wybranych

I tak jest, w miejscach gdzie gazowanie mogą parkować bezpiecznie, nie ma obostrzeń.
A w miejscach gdzie przepisy bezpieczeństwa zakazują - mówi sie trudno.
Czasem trzeba zaufać, że nie zostały stworzone bez powodu, choćby by lekko na wyrost.
Zawsze możesz parkingowi na własny koszt zafundować potrzebną do parkowania gazowni instalację - jesteś zainteresowany?

Data: 2013-11-25 08:26:54
Autor: Andrzej Lawa
zakaz wjazdu LPG - podstawa?
W dniu 23.11.2013 16:36, BartekK pisze:

Potencjalny nieszczelny zbiornik - to powinien być problem jego
właściciela. On (oraz/lub jego ubezpieczyciel) powinien się martwić, co

Tak, to powinien być tylko i wyłącznie jego problem. Więc niech wyp*.*dala z parkingu niedostosowanego do LPG.

jego wÅ‚asność może wyrzÄ…dzić innym,  tak samo jak wÅ‚aÅ›ciciel psa.

Dużo mi przyjdzie z odszkodowania jak będę martwy bo miałeś nieszczelną instalację i pierdyknęło.

[ciach]

Poza tym - po prostu mam już doświadczenie z ludźmi, którzy sobie coś
uroją i chcą koniecznie pod ten pomysł świat zmieniać. A to walnąć
wszędzie strefę 30km/h, albo zamknąć pół miasta dla samochodów "bo

Ponownie: chciałbym jechać aż 30km/h w Warszawie z np. Dworca Zachodniego do Marriotu.