zakaz zatrzymywania się a dojazdówki

Data: 2009-03-11 12:25:32
Autor: mdrok
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki

Witam,
Zacznę od legendy na zdjęciu.

Z- znak zatrzymywania się
S- zaparkowany samochód.

Straż miejska wezwała mnie w celu wystawieniu mandatu za parkowanie w miejsc
niedozwolnym znakiem "Zakaz zatrzymywania się".

Wedłu mnie to jest zupełnie bezprawne. Przeciez jest wyjazd z garaż i droga
pożarowa.
Droga pożarowa jest zamknięta więc tego można nie brać pod uwagę ale jeśli
wyjeżdzam z garażu podziemnego w prawo to w jaki sposób mam dowiedzieć się o zakazie parkowania? Znak nie jest powtórzony.
Telefonicznie SM upiera się, że wjazd do garażu i droga pożarowa nie odwołuje
tego znaku i nie musi on być powtórzony i on mi się należy.
Kto ma rację? Jeśli odbierałem samochód od znajomego i wyjeżdzałem pierwszy
raz z tamtąd to jakim cudem mam wiedzieć, że gdzieś wcześniej był jakiś zakaz?

Dzięki za odpowiedź

______________________________Z           _____
| |
| |
| |
| |
| |
| |
________________________________ |

WJAZD DO GARAŻU PODZIEMNEGO |
________________________________
| |
| |
| |
_________________________________ |
Droga pożarowa |

________________________________ |______________________________

| Wyjazd z parkingu
| _______________________________
| |
| |
| |

Data: 2009-03-11 13:52:43
Autor: mocniak
Użytkownik mdrok napisał:
[...]

Przeproś i zapłać. Tylko skrzyżowania odwołują znaki.

--
Mocniak

Data: 2009-03-11 14:00:55
Autor: Wiesław
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki

Przeproś i zapłać. Tylko skrzyżowania odwołują znaki.
bzdury piszesz kolego, jeżeli nie widziałeś znaku to jak masz się stosować do niego, jeżeli wyjeżdżając z parkingu nie ma znaku i jest sytuacja jak opisał kolego, do sądu bo innej drogi nie ma, a swoją drogą przy wyjeździe musi być znak powtórzony, bo co w przypadku kiedy do parkingu są inne dojazdy niż ten wymieniony??

Data: 2009-03-11 14:36:33
Autor: Jakub Witkowski
Wiesław pisze:
Przeproś i zapłać. Tylko skrzyżowania odwołują znaki.
bzdury piszesz kolego, jeżeli nie widziałeś znaku to jak masz się stosować

Podobnie, jeśli wjedziesz do miasta jakąś polną drogą, na której
nie ma tabliczki "teren zabudowany" - ograniczenie prędkości
Cię nie obowiązuje.

Data: 2009-03-11 07:53:47
Autor: Adam Adamaszek
On 11 Mar, 14:36, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
Wiesław pisze:

> [...]

Podobnie, jeśli wjedziesz do miasta jakąś polną drogą, na której
nie ma tabliczki "teren zabudowany" - ograniczenie prędkości

Bylo tak przez dobre ponad pol roku przy wjezdzie do Krakowa od strony
Kryspinowa przez Bielany (ks. Jozefa itd.) - niestety, nie udalo mi
sie skorzystac z "okazji".

pozdr
AA

Data: 2009-03-12 22:44:18
Autor: LEPEK
Wiesław pisze:

[...]

Ba, tak było swego czasu przy wjeździe "7" od Gdańska do Wawy :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-03-11 14:42:23
Autor: Michał
[...]

Jeśli parkujesz po lewej stronie drogi dwukierunkowej o małym ruchu też nie widzisz znaku zakazu zatrzymywania ,a on obowiązuje ty masz się upewnić czy nie ma tam zakazu.

pozdr.
Michał

Data: 2009-03-11 14:48:37
Autor: Jakub Witkowski
Michał pisze:
[...]

a takiej o nieco większym ruchu?

widzisz znaku zakazu zatrzymywania ,a on obowiązuje ty masz się upewnić czy nie ma tam zakazu.

dzięki za staranne naprowadzenie na ten wniosek ;)

Data: 2009-03-11 15:57:45
Autor: szadok
Dnia 11.03.2009 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:

Jeśli parkujesz po lewej stronie drogi dwukierunkowej o małym ruchu też nie

a takiej o nieco większym ruchu?

W ogóle nie wolno. Art. 49.1.7) PORD

--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-03-11 15:55:56
Autor: szadok
Dnia 11.03.2009 Michał <michalkondratowicz@poczta.onet.pl> napisał/a:

Jeśli parkujesz po lewej stronie drogi dwukierunkowej o małym ruchu też nie widzisz znaku zakazu zatrzymywania ,a on obowiązuje ty masz się upewnić czy nie ma tam zakazu.

Jakaś podstawa prawna?

Data: 2009-03-12 21:34:04
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Michał pisze:

Jeśli parkujesz po lewej stronie drogi dwukierunkowej o małym ruchu też nie widzisz znaku zakazu zatrzymywania ,a on obowiązuje ty masz się upewnić czy nie ma tam zakazu.

Jeśli nie wiesz czy w mieście nie obowiązuje strefowe 40 musisz przypie(*&^ić z buta na peryferia i obejrzeć znaki ;)

Części do skuterów   Kaski do motocykli

Data: 2009-03-11 14:57:15
Autor: JG
Jakub Witkowski pisze:
Podobnie, jeśli wjedziesz do miasta jakąś polną drogą, na której
nie ma tabliczki "teren zabudowany" - ograniczenie prędkości
Cię nie obowiązuje.
3-4 lata temu wkurzyliśmy się z kolegą - dostał mandat za parkowanie w SPPN (Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego) w Warszawie.
Sęk w tym, że stał na miejscu niewydzielonym (zaparkował prawidłowo), w którym do najbliższego parkomatu było dobre kilkaset metrów, ale niestety po wgłębieniu się w rozporządzenie odnośnie strefy okazało się, że Straż Miejska miała rację, wystawiając mandat - opłata obowiązuje w całej strefie, nie tylko na miejscach wydzielonych.

Stwierdziliśmy, że jeśli oni trzymają się tak dosłownie litery prawa, to i my będziemy. Objechaliśmy pół Warszawy w poszukiwaniu wjazdu do strefy, na którym nie byłoby znaku oznaczającego ów wjazd.
Udało się - nie było go na ul. Prostej - jednej z większych ulic w Warszawie. Wykonaliśmy odpowiednią dokumentację fotograficzną wraz z opisem dojazdu do strefy przez tę drogę. I odczepili się :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 15:14:42
Autor: Wiesław
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki
Podobnie, jeśli wjedziesz do miasta jakąś polną drogą, na której
nie ma tabliczki "teren zabudowany" - ograniczenie prędkości
Cię nie obowiązuje.

tak na parking też polną drogą sobie przyjechał, gratulacje

Data: 2009-03-11 14:53:49
Autor: Paweł
Użytkownik "Wiesław" <robert_vv@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp8cju$620$1news.onet.pl...

[...]

Gdzie kupiłeś prawo jazdy? --
Paweł

Data: 2009-03-11 15:15:52
Autor: Wiesław
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki

Gdzie kupiłeś prawo jazdy?
 teraz się kupuje prawo jazdy?? no to gratulacje ciekawe ile dałeś

Data: 2009-03-11 16:34:30
Autor: gacek
Wiesław wrote:
Gdzie kupiłeś prawo jazdy?
 teraz się kupuje prawo jazdy?? no to gratulacje ciekawe ile dałeś

no w Gdansku mozna bylo, ale cos ponoc zamkneli sklep.

gacek

Data: 2009-03-11 14:37:24
Autor: Jakub Witkowski
mdrok pisze:

Droga pożarowa jest zamknięta więc tego można nie brać pod uwagę ale jeśli
wyjeżdzam z garażu podziemnego w prawo to w jaki sposób mam dowiedzieć się o zakazie parkowania?

Masz całkowitą rację, zakazy powinny być powtarzane za każdym
wyjazdem z posesji, podwórka, garażu itd, jak ulica długa.

Data: 2009-03-11 15:11:46
Autor: Wiesław
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki

Masz całkowitą rację, zakazy powinny być powtarzane za każdym
wyjazdem z posesji, podwórka, garażu itd, jak ulica długa.

wcale tak napisałem, ale załóż, że na parking wjeżdżasz w lewo jesteś obcy w mieście i wyjeżdżasz z parkingu w prawo, to czy twoim obowiązkiem jest najpierw iść w lewo i szukać znaków zakazu, trochę rozsądku by się przygało, a tak nawiasem na wyjeździe z parkingu pod kinem tam gdzie jeżdżę taki znak został postawiony (powtórzony) ciekawe dlaczego??

Data: 2009-03-11 14:14:45
Autor: mdrok
Wiesław <robert_vv@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

wcale tak napisałem, ale załóż, że na parking wjeżdżasz w lewo jesteś obcy w mieście i wyjeżdżasz z parkingu w prawo, to czy twoim obowiązkiem jest najpierw iść w lewo i szukać znaków zakazu, trochę rozsądku by się przygało, a tak nawiasem na wyjeździe z parkingu pod kinem tam gdzie jeżdżę taki znak został postawiony (powtórzony) ciekawe dlaczego??

Dla mnie to jakaś paranoja, chyba specjalnie tak stawiają znaki żeby SM mogła
zarobić. To się działo na ulicy Chełmońskiego w DC (Ursus).
Ciekawe dlaczego na prostopadłej ulicy Skoroszewskiej są powtórzenia ;/
Jak myślicie, warto walczyć i nie przyjąć mandatu? Jakie są ewentualne koszty
sądowe?

Data: 2009-03-11 16:05:38
Autor: Wiesław
[...]

w przypadku wygranej zerowe, warto walczyć,  a jak nie masz siły i ochoty znajdź studenta prawa, który ma ochotę, a napewno takich jest wielu, dobrze udokumentowane i napisane powództwo to sukces

Data: 2009-03-11 20:00:55
Autor: vpw

Użytkownik "Wiesław" <robert_vv@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp8gp7$jjc$1news.onet.pl...

[...]

No a może lepszym jeszcze przypadkiem jest sytuacja, kiedy przyjechałeś na parking a w nocy ci znaki pozamieniali. Bez przesady. Wyjazdy z posesji, parkingów, stref i tym potobnych (niepublicznych) części infrastruktury nie mogą zmieniać (odwoływać) zakazów, bo to nie są częścią dróg publicznych. Dlatego jak wjeżdzasz na swoją posesję (do garażu, na parking) to musisz pamiętać, że przyjechałeś np.drogą jednokierunkwoą. Ty źle zaparkowałeś, ale gdybyś wyjechał pod prąd lub i spowodował kolizję, to też byś się tłumaczył, że nie powtórzyli znaków - a one są tylko na początku i końcu takiej drogi.

--
vpw

Data: 2009-03-11 23:08:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 11 Mar 2009, Jakub Witkowski wrote:

mdrok pisze:

[...]

  Ktoś nawet udokumentował jak to wygląda (1. zdjęcie):
http://www.mikula.rzeszow.net/humor/znaki5.html
(aby nie było - to inny przykład, bo "tylko" seria skrzyżowań)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-11 18:27:29
Autor: Wiktor
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki
Czy zakaz zatrzymywania się znajduje się przy tej ulicy na samej górze, czy na drodze przy której zaparkowałeś?
Jeśli to pierwsze, to po skręcie w prawo w tę uliczkę to znak już nie obowiązuje, bo został odwołany przez to samo skrzyżowanie

--
Wiktor

Data: 2009-03-11 21:43:22
Autor: Adam Płaszczyca
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki
Dnia Wed, 11 Mar 2009 12:25:32 +0000 (UTC), mdrok napisał(a):

Z- znak zatrzymywania się

Ustawiony w która stronę? Jeśli by był na tym planie 'poziomo', to
obowiązuje Cię.
Droga pożarowa jest zamknięta więc tego można nie brać pod uwagę ale jeśli
wyjeżdzam z garażu podziemnego w prawo to w

A jak wjechałeś?

Kto ma rację? Jeśli odbierałem samochód od znajomego i wyjeżdzałem pierwszy
raz z tamtąd to jakim cudem mam wiedzieć, że gdzieś wcześniej był jakiś zakaz?

To możesz się wyłgac na podstawie art. 2. KW. --
     ___________ (R)

Data: 2009-03-12 19:38:43
Autor: mdrok
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):

> Kto ma rację? Jeśli odbierałem samochód od znajomego i wyjeżdzałem pierwszy
> raz z tamtąd to jakim cudem mam wiedzieć, że gdzieś wcześniej był jakiś zakaz
?

To możesz się wyłgac na podstawie art. 2. KW.

No i pojechałem na SM i odmówiłem przyjęcia. Spisali zeznani i moje
wyjaśnienia, narysowałem nawet plan.
Czy sąd mi zasądzi czy nie to już ma mniejsze znaczenie. Bardziej po tym
wszystkim denerwuje mnie jak SM traktuje ludzi. Ci u których byłem czuli się
szeryfami i władcami świata. Jeden z szeryfów zmusił mnie do ostrych ripost bo
już nie mogłem go słuchać jak mówił, że ze swoim pomysłami to z Palikotem
powinienem bojować.

Powinni zlikwidować to całe SM.

Data: 2009-03-12 21:06:30
Autor: J.F.
On Thu, 12 Mar 2009 19:38:43 +0000 (UTC),  mdrok wrote:
[...]

tylko ze oni cie teraz z automatu potraktuja.
Wniosek do sadu wysla, sad cie zaocznie uzna winnym, wyrok przysle ..
protestujesz czy nie ? J.

Data: 2009-03-12 20:39:28
Autor: mdrok
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Thu, 12 Mar 2009 19:38:43 +0000 (UTC),  mdrok wrote: >No i pojechałem na SM i odmówiłem przyjęcia. Spisali zeznani i moje
> [...]

tylko ze oni cie teraz z automatu potraktuja.
Wniosek do sadu wysla, sad cie zaocznie uzna winnym, wyrok przysle ..

No nie...czy na prawdę w Polsce jest tak źle, że takie rzeczy dzieją się z
automatu? :( To po co jak piszę wyjaśnienia na 2 strony podaniowe? Napisałem,
że w razie pytań jestem do dyspozycji więc mogę pojawić się na rozprawie. To
straszne, że w tym kraju tak traktuje się obywatela, z góry i z automatu.
Jeśli przyjdzie zaoczna odpowiedź z sądu to jak wygląda odwoływanie się? Jakie
są koszty sądowe?

Data: 2009-03-13 09:02:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 12 Mar 2009, mdrok wrote:

[...]

....straży, nie sądowi jak się można domyśleć, prawda?

Jeśli przyjdzie zaoczna odpowiedź z sądu to jak wygląda odwoływanie się? Jakie
są koszty sądowe?

IMVHO powinieneś zajrzeć na .prawo i rozeznać się jak takie postępowanie
wygląda.
  Co nieco powinno być w archiwum...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-13 12:14:55
Autor: Tomasz Pyra
mdrok pisze:
[...]

Ale te automaty są w zasadzie dla Twojej wygody.
Zapadnie wyrok bez konieczności targania Cię po jakiś dalekich miastach, a jeżeli Ci się nie spodoba to się odwołasz i wtedy już normalnie możesz sobie brać prawników powoływać biegłych i tak aż do Strasburga.

Po prostu większość spraw tego typu daje się załatwić z automatu bez krzywdy dla nikogo i chwała że taki uproszczony tryb działa, bo inaczej sądy by stanęły (i tak już prawie stoją).

Data: 2009-03-13 00:55:04
Autor: arek
zakaz zatrzymywania się a dojazdówki
On 11 Mar, 13:25, "mdrok" <md...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Witam,
(...)
[...]

W jaki tylko chcesz. Jestes kierowca, masz wiedziec
gdzie jedziesz, dokad jedziesz, czym jedziesz.

W szczegolnym przypadku, gdzie sie zatrzymujesz.

Po prostu masz to wiedziec i juz, bo tak.

Zupelnie inna  sprawa jest, ze te chujki ze SM
mogliby pomyslec, kim sa, po co sa i jak powinna
wygladac ich sluzba.

Skoro ludzie sie myla, to powinni sie o nogi
potykac biegnac z wnioskiem o lepsze oznakowanie
tego terenu.

No ale, badzmy szczerzy, do SM bystrzy nie ida.

zakaz zatrzymywania się a dojazdówki