zakrzowek kraken (market)

Data: 2009-06-18 14:54:16
Autor: grupy
zakrzowek kraken (market)
Widoczność na Zakrzówku 10 metrów, temperatura do 7 metrów 19 stopni
Zapraszamy
MSC

Data: 2009-06-18 09:21:36
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
"grupy" <kraken@kraken.pl> wrote in message news:h1dddn$4bv$1news.task.gda.pl...
Widoczność na Zakrzówku 10 metrów, temperatura do 7 metrów 19 stopni

A co tam pod wodą można zobaczyć?

Data: 2009-06-18 18:40:49
Autor: _Slnt_
zakrzowek kraken (market)
Pszemol pisze:

A co tam pod wodą można zobaczyć?

siarkowodór

Data: 2009-06-18 13:24:28
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
"_Slnt_" <po@co.komu.to> wrote in message news:h1dr8g$e70$1nemesis.news.neostrada.pl...
Pszemol pisze:

A co tam pod wodą można zobaczyć?

siarkowodór

E... chyba nie, to jest gaz bezbarwny...
Można go poczuć nosem natomiast :-)
Pachnie zgniłymi jajami...

Data: 2009-06-18 18:54:12
Autor:
zakrzowek kraken (market)
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> siarkowodór

E... chyba nie, to jest gaz bezbarwny...
Można go poczuć nosem natomiast :-)
Pachnie zgniłymi jajami...

Wejdź na FN i przeczytaj temat "Tablica pamiątkowa"

pozdrawiam rc
ps. jak jest H2S to śmierdzi również pod wodą.

Data: 2009-06-18 14:05:49
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
<demolant@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h1e2gk$fh3$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Można go poczuć nosem natomiast :-)
Pachnie zgniłymi jajami...

Wejdź na FN i przeczytaj temat "Tablica pamiątkowa"

Co to jest FN? Masz jakiegoś linka?

ps. jak jest H2S to śmierdzi również pod wodą.

A to ciekawe, przecież oddychasz powietrzem z butli...

Data: 2009-06-19 05:57:39
Autor: jacekplacek
zakrzowek kraken (market)

http://forum-nuras.com/portal.php

> ps. jak jest H2S to śmierdzi również pod wodą.

A to ciekawe, przecież oddychasz powietrzem z butli...
...przechodzącym przez drugi stopień.
Poza bełtem na ok.28m, jest to jeden z najładniejszych polskich kamieniołomów. Pomijając: tor przeszkód, zatopione samochody(w tym autobus), platformy i klatkę, są tam piękne ścianki, sporo rybek z dość dobra wizura przez cały rok. Tylko trzeba trochę w bok odpłynąć, bo "tam gdzie wszyscy" mocno zmącone. Ale i to ma swoje zalety: pływanie na azymut, opanowanie stresu związanego z utratą wizury(czy wręcz strąconej maski) oraz trzymania nerwów na wodzy, jak piętnasty raz jakiś palant wpłynie Ci na głowę :D Poza tym, pływanie za kraulującymi nurkami daje możliwość obserwacji żerujących za nimi rybek: łapią robaczki z podbitego w górę osadu.

Data: 2009-06-19 07:15:24
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
" jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h1f9cj$bgu$1inews.gazeta.pl...
> Wejdź na FN i przeczytaj temat "Tablica pamiątkowa"

Co to jest FN? Masz jakiegoś linka?

http://forum-nuras.com/portal.php

Dzięks.

> ps. jak jest H2S to śmierdzi również pod wodą.

A to ciekawe, przecież oddychasz powietrzem z butli...

..przechodzącym przez drugi stopień.

No tak, ale przecież nie oddychasz wodą :-)
No ale masz rację, że w kontakcie z wodą z rozpuszczonym H2S
będzie się on ulatniał tam gdzie mu się uda...

Poza bełtem na ok.28m, jest to jeden z najładniejszych polskich
kamieniołomów.

Bełt? :-)

[...]

Nurkowałeś w nocy? Jakie rybki wtedy widać?

Data: 2009-06-19 08:07:03
Autor: grupy
zakrzowek kraken (market)

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h1f9cj$bgu$1inews.gazeta.pl...
oraz trzymania
nerwów na wodzy, jak piętnasty raz jakiś palant wpłynie Ci na głowę :D

Jak rozumiem wspominasz siebie jak robiłeś swoje pierwsze nurkowanie w życiu na wodach otwartych :-)

MSC

Data: 2009-06-19 08:09:05
Autor: jacekplacek
zakrzowek kraken (market)
grupy <kraken@kraken.pl> napisał(a):

> [...]
> nerwów na wodzy, jak piętnasty raz jakiś palant wpłynie Ci na głowę :D

Jak rozumiem wspominasz siebie jak robiłeś swoje pierwsze nurkowanie w

Skąd wiedziałeś, że już wtedy na mnie wpadali? :P

Data: 2009-06-19 07:31:24
Autor:
zakrzowek kraken (market)
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> ps. jak jest H2S to śmierdzi również pod wodą.

A to ciekawe, przecież oddychasz powietrzem z butli...

W ramach eksperymentu weź AO i oddychaj gdy kierownica jest w górze. Czy jest
tak samo suche powietrze ?
Czy zaworek wydechowy jest 100% szczelny ?
H2S ma tą własność że mocno śmierdzi i jest wyczuwalny jeszcze przed dawkami
letalnymi. Dla ludzi pracujących w toksycznym środowisku są specjalne skafandry.
Pełna maska na twarzy, wydech do skafandra, dopiero potem wylot na zewnątrz
skafandra. AO nadciśnieniowy. Nurek ma fragment twarzy w kontakcie z wodą w
większości skafandrów. Zaworek już omówiony.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-19 07:12:39
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
<demolant@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h1fesc$6ki$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> ps. jak jest H2S to śmierdzi również pod wodą.

A to ciekawe, przecież oddychasz powietrzem z butli...

W ramach eksperymentu weź AO i oddychaj gdy kierownica jest w górze.

Hm... co to jest "kierownica"? :-)

Czy jest tak samo suche powietrze ?
Czy zaworek wydechowy jest 100% szczelny ?

Nie wiem, nie jest?

Ja mam regulator Sherwood Blizzard - tam jest chyba AO nadciśnieniowy.

[...]

Sugerujesz w skrócie, że nie jest bezpiecznie nurkować na Zakrzówku?

Data: 2009-06-19 13:00:43
Autor: jacekplacek
zakrzowek kraken (market)
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Ja mam regulator Sherwood Blizzard - tam jest chyba AO nadciśnieniowy.

Z rok temu czytałem testy kilku automatów. "Sherwood: doskonały na prezent dla kochanka żony" :D Żeby nie było: sam mam Blizzarda :)

> [...]
> większości skafandrów. Zaworek już omówiony.

Sugerujesz w skrócie, że nie jest bezpiecznie nurkować na Zakrzówku?
Co by nie sugerował, akwen jest fajny. Ma parę minusów: kompresorownia i tlen jest w Krakenie. A przynajmniej tlen powinien być zabezpieczony na miejscu. Gdyby Maciek wziął przykład z Kierepki(Koparki: tlen i defibrylator) Zakrzówek przynajmniej trochę drgnąłby w stroną Europy. Ale na pewno "bełt" nie jest zagrożeniem. Traktowałbym go jako kolejną atrakcję: dość fajna sceneria, jak unosisz się na samej granicy :)

Data: 2009-06-19 13:01:05
Autor: jacekplacek
zakrzowek kraken (market)

Data: 2009-06-19 08:41:46
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)

Ciekawe na jakiej podstawie ktoś napisał tak złą rekomendację... :-)

> [...]

nie jest zagrożeniem. Traktowałbym go jako kolejną atrakcję: dość fajna
sceneria, jak unosisz się na samej granicy :)

No to fajnie... jak będę kiedyś w lecie/jesieni w Krakowie to się tam wybiorę.
Zwykle jednak jestem w zimie, a wtedy może być ciężko ;-)

Data: 2009-06-19 14:04:10
Autor: jacekplacek
zakrzowek kraken (market)
> [...]
> dla kochanka żony" :D Żeby nie było: sam mam Blizzarda :)

Ciekawe na jakiej podstawie ktoś napisał tak złą rekomendację... :-)
 Porównanie było kilku różnych firm. M. in. Apeks, Mares, Scubapro. Nurkowanie do 50m(o ile pamiętam) i zebrał tam same cięgi. Jakaś angielska gazeta to zrobiła.

> [...]

No to fajnie... jak będę kiedyś w lecie/jesieni w Krakowie to się tam wybiorę.
Zwykle jednak jestem w zimie, a wtedy może być ciężko ;-)
W zimie/jesień/wiosna jest czynne w weekendy: http://www.kraken.pl/index.php?dzial=zakrzowek
Jak tam zamarznie, to znaczy, że wszędzie zamarzło :) Poza tym, kwestia gustu, czym dla kogo jest sezon. Był luz, zacznie się tłok. Bardzo, bardzo nie fajny okres... :(

Data: 2009-06-19 11:00:35
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
" jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h1g5sp$8i1$1inews.gazeta.pl...

> [...]

do 50m(o ile pamiętam) i zebrał tam same cięgi. Jakaś angielska gazeta to

Poszukałbyś jakoś tego review, co? Chętnie bym to przeczytał a Tobie
będzie pewnie łatwiej znaleźć bo pamiętasz czego szukasz :-)

[...]

Nie będę się katował w suchaczu na mrozie :-)
Gdyby to była Antarktyka, kry lodowe, misie polarne, może dałbym
się skusić, ale nurkować w zimie wśród samochodowych wraków?
Odpuszczę sobie ;-)

Poza tym, kwestia gustu, czym dla kogo jest sezon.
Był luz, zacznie się tłok. Bardzo, bardzo nie fajny okres... :(

A da się tam nurkować nocą? Jak jest teren zabezpieczony?
Kto tego pilnuje? Czy nocą nurkowałeś tam? Będzie mniej ludzi
a pewnie więcej ryb zobaczysz zaciekawionych Twoją latarką... ;-)

Ja się nie mogę już doczekać kiedy wreszcie mój kumpel będzie
miał czas i wybierzemy się nocą przetestować moją latarkę ;-)
Właściwie nocą to jeszcze jest znośnie nurkować w kamieniołomie,
więcej ryb drapieżnych widać, polują ładnie w świetle latarek,
coś się dzieje. W dzień wszystko pochowane, tylko jakieś małe
rybki przy powierzchni wegetują - przynajmniej tak jest u nas...

Data: 2009-06-19 14:39:58
Autor:
zakrzowek kraken (market)
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> W ramach eksperymentu weź AO i oddychaj gdy kierownica jest w górze.

Hm... co to jest "kierownica"? :-)

Kierownica wydechu to te 2 z których wylatuje wydychane powietrze, wtedy zawór
wydechowy jest w górze AO, słabo opróżnia się z wody, przy wdechu woda się
rozpyla, jak czysta to może być.

> Czy jest tak samo suche powietrze ?
> Czy zaworek wydechowy jest 100% szczelny ?

Nie wiem, nie jest?

Potrafi być różnie, przy dużych różnicach ciśnień jest szczelny, przy jeszcze
większych puszcza, przy małych trochę podcieka. Tania gumka a potrafi psikusy
robić.

Ja mam regulator Sherwood Blizzard - tam jest chyba AO nadciśnieniowy.

Na pewno nie jest to AO nadciśnieniowy, nie podaje powietrza z nadciśnieniem
nie ma zaworu wydechowego podpartego sprężyną zwiększającą ciśnienie otwarcia.
Takie rozwiązanie techniczne zapewnia większy komfort oddechowy przy dużym
wysiłku.

> [...]
> większości skafandrów. Zaworek już omówiony.

Sugerujesz w skrócie, że nie jest bezpiecznie nurkować na Zakrzówku?

NIE sugeruję niczego takiego, to opis sprzętu dla strażaka w toksycznym
środowisku. Dobrze oddzielający od niego. Z zadbaniem o brak możliwości
przedostania się czegokolwiek do człowieka.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-19 20:03:16
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
<demolant@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h1g7vu$hn7$1inews.gazeta.pl...
> [...]

wydechowy jest w górze AO, słabo opróżnia się z wody, przy wdechu woda się

Acha... Nie spotkałem się z takim określeniem wcześniej :-)

> [...]

Takie rozwiązanie techniczne zapewnia większy komfort oddechowy przy dużym

O, to nie wiedziałem nawet że są takie.

> [...]

środowisku. Dobrze oddzielający od niego. Z zadbaniem o brak możliwości
przedostania się czegokolwiek do człowieka.

No ale jeśli do nurkowania w wodzie z H2S wymagany jest skafander
z full-face mask, i H2S jest na Zakrzówku, to bez maski nie jest bezpiecznie.
Złe wnioskowanie?

Data: 2009-06-20 06:24:26
Autor:
> [...]
> Takie rozwiązanie techniczne zapewnia większy komfort oddechowy przy dużym

Masz prawo nie znać całego sprzętu izolacyjnego (nie znam nikogo kto orientuje
się w całym sprzęcie).

No ale jeśli do nurkowania w wodzie z H2S wymagany jest skafander
z full-face mask, i H2S jest na Zakrzówku, to bez maski nie jest bezpiecznie.
Złe wnioskowanie?
 "Zatrucie ostre 1mg/l szybko występują drgawki. Działanie drażniące 0,2-0,28mg/l łzawienie, pieczenie w oczach wrażliwość na
światło, metaliczny smak w ustach, znużenie, bóle głowy. Dopuszczalne stężenie
w powietrzu 0,01mg/l. Pierwsza pomoc Świerze powietrze, Sztuczny oddech,
wdychanie tlenu z 5%CO2". Fragmenty z Kalendarza Chemicznego. H2S jak pisałem i jak Włodek pisał śmierdzi mocno, jak śmierdzi to jeszcze
bardzo trujący nie jest. Bez przesady.
Konfiguracja sprzętowa którą opisałem dotyczy mocno toksycznej atmosfery,
dodatkowo to powierzchniowy sprzęt.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-20 07:40:42
Autor: jacekplacek
zakrzowek kraken (market)
[...]
Jako akwarysta, powinieneś wiedzieć. Ryby żyją i się rozmnażają.

Data: 2009-06-19 20:42:15
Autor: Włodzimierz Kołacz
zakrzowek kraken (market)

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h1dhjt.4nk.0poczta.onet.pl...
> [...]

Co to jest FN? Masz jakiegoś linka?

ps. jak jest H2S to śmierdzi również pod wodą.

A to ciekawe, przecież oddychasz powietrzem z butli...

To nie ma znaczenia bo zawsze masz nieco wody w masce z przesięków. Nawet gdy nie przeciągasz przez nos gazów to za pomocą dyfuzji docierają do receptorów powonienia cząstki H2S wydzielające się z wody.
Zapraszam na siarkowodorowe wody to sam poczujesz;-)
Mała dygresja H2S capi wtedy gdy jego stężenie jest bezpieczne. Gdy stężenie zaczyna być progowe do zabójczego to przestajesz czuć ze względu na podrażnienie receptorów powonienia. Trochę "robiłem" przy ocenie toksyczności środowiska pracy to się wie o takich niuansach dopuszczalnych stężeń toksycznych różnych gazów.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-06-19 13:58:49
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
"Wlodzimierz Kolacz" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:h1gmae$isc$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A na tym Zakrzówku to H2S capi wszędzie, czy trzeba zejść bliżej dna?

Data: 2009-06-20 11:35:33
Autor: Adam
zakrzowek kraken (market)
Pszemol pisze:

A na tym Zakrzówku to H2S capi wszędzie, czy trzeba zejść bliżej dna?

Ja nawet w trakcie kilkuminutowego zanurzenia w bełcie nie czuje tego pod wodą ale po wyjściu z wody czuję że mój szpej wali
--
 Adam instr. NAUI 49419

Data: 2009-06-20 18:47:18
Autor: Pszemol
zakrzowek kraken (market)
"Adam" <scaner@autograf.pl> wrote in message news:h1iah6$ngh$1news.onet.pl...
Pszemol pisze:

A na tym Zakrzówku to H2S capi wszędzie, czy trzeba zejść bliżej dna?

Ja nawet w trakcie kilkuminutowego zanurzenia w bełcie nie czuje tego pod wodą ale po wyjściu z wody czuję że mój szpej wali

E... to nie jest tak źle. Na pewno jest jakiś sposób na neutralizację zapachu.
Sam być może odparowuje po jakimś czasie, nie?

Data: 2009-06-21 09:19:31
Autor: Adam
zakrzowek kraken (market)
Pszemol pisze:

E... to nie jest tak źle. Na pewno jest jakiś sposób na neutralizację zapachu.
Sam być może odparowuje po jakimś czasie, nie?

Po kolejnym nurkowanku tylko ponad bełtem lub po godzinie maks dwóch na powierzchni, zapach siary z bełtu nie jest zbyt uciążliwy.

zakrzowek kraken (market)