zakup 7-miejscowego vana

Data: 2011-07-26 11:32:42
Autor: omega_fan
zakup 7-miejscowego vana

Celowany rocznik i przebieg: od 2008, do 100tys. km, konieczenie diesel z reczna
skrzynia (albo - jak kto woli - w manualu). Zakladany budzet zakupu: 13-14 tys.
Euro (bede sprowadzal sam z Niemiec).

Najpowazniejszy kandydat to seat alhambra, 1.9tdi, 115KM.
Niestety nie mam doswiadczenia z silnikami vw, jedyne co znam to opinie ze
silniki 1.9tdi to solidna i sprawdzona konstrukcja - choc glosna. Tutaj moja
wiedza sie urywa a czytanie formow nie pomaga. Czy silnik AUY ma jakies
powazniejsze wady?

Nie wiem czy były jescze AUY w 2008.
Generalnie wad nie ma poza niedostatkiem mocy - ale na to można łatwo
zaradzić kosztem ~ 800 zł. Reszta wszystko typowo dla silnika z
pompowtryskiwaczami. Mam AUY z 2001 jeszcze z hydraulicznym napinaczem
rozrządu (zwiększa koszt wymiany), później to zmienili.

Szukalem na alledrogo filtrow i innych drobnych rzeczy do tego silnika, ale jest
tego malo. Czy to oznacza, ze wszystko pasuje od 1.9TDI  AUY dla np. golfa?

AUY to AUY, pasuje.

Kolejny kandydat to zafira B FL, ale koniecznie 1.9 DT(H). Silnik 1.7 odpada.

Dużo mniejszy niż S/G/A. Te dodatkowe miejsca w bagażniku to tylk dla
dzieci, ew. jak dla dorosłych to na bardzo krótką trasę - no chyba że
właśnie o to chodzi.

zakup 7-miejscowego vana