Data: 2009-08-22 12:17:47 | |
Autor: Marcin | |
zakup afly romeo 166 2,4 JTD | |
wchpikus pisze:
Witam! Witaj, Po pierwsze zawieszenie, jak jest jeszcze w normie to już jest dobrze bo jest ono drogie, co do opinii, że w 166 się co chwile psuje zawieszenie to nie jest to prawda może w 156 tak jest, ale tego nie wiem bo nie mam/nie miałem takiej. Poproś gościa żeby mocno przy gazował, a Ty patrz czy nie dymi na czarno, (oczywiście na rozgrzanym silniku :), jak dymi to najpierw popatrz na węże od turbiny i od intercooler'a czy nie są pęknięte - jak są to przez najprawdopodobniej dymi i to nie jest jakaś droga usterka. Jak wszystkie będą całe to zostaje zapchany EGR, padnięty przepływomierz lub lejące wtryski. EGRa podejrzewam, że gość Ci nie pozwoli rozkręcić i zobaczyć więc takie autko już bym sobie odpuścił... Sprawdź czy działa całą elektronika, elektryczna regulacja foteli, podgrzewanie foteli, radio, zmieniarka (w bagazniku), klimatyzacja, ponieważ naprawa tego jest dość droga. Alfa 166 ma to do siebie, że o wszystkim ładnie mówi mrugając lub świecąc ideogramami na desce, naciśnij przycisk check, żeby zobaczyć czy żadna żarówka się nie "spaliła" i przez to nie widzisz błędu. Jak masz laptopa to polecam przed zakupem zainwestować w ELM327 i w czasie oglądania auta odczytasz sobie czy nie ma błędów (można to zrobić np. programem ScanMaster - jest tam specjalny przycisk do odczytywania błędów w Alfach). Przejedź się autem na jakiejś dłuższej prostej i sprawdź czy nie znosi bo regulacja geometrii w tym aucie jest dość droga i skomplikowana. (zbieżność się ustawia z przodu i z tyłu) Jak nawigacja nie będzie działać to się nie przejmuj bo i tak jest do niczego :) Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam na priv :-) weloo (małpka) xin (kropeczka) pl Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2009-08-22 15:32:50 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
zakup afly romeo 166 2,4 JTD | |
Sat, 22 Aug 2009 12:17:47 +0200, w <h6ogla$ffb$1@inews.gazeta.pl>, Marcin
<nospam@noserver.pl> napisał(-a): Po pierwsze zawieszenie, jak jest jeszcze w normie to już jest dobrze bo jest ono drogie, co do opinii, że w 166 się co chwile psuje zawieszenie to nie jest to prawda może w 156 tak jest, ale tego nie wiem bo nie mam/nie miałem takiej. A zawieszenie 166 od 156 różni się w ogóle czym¶ (w sensie budowy)? Jeżeli nie, to nawet komplet oryginałów TRW nie jest czym¶ szczególnie drogim, kompletna wymiana (wł±cznie z dr±żkami kier. i stab.) powinno trochę przekroczyć 2k zł. |
|
Data: 2009-08-22 15:51:18 | |
Autor: Marcin | |
zakup afly romeo 166 2,4 JTD | |
radekp@konto.pl pisze:
Sat, 22 Aug 2009 12:17:47 +0200, w <h6ogla$ffb$1@inews.gazeta.pl>, Marcin z tego co mówi intercars.com.pl (http://sklep.intercars.com.pl/) to 166 i 156 maj± inne zawieszenie. Cennikowo same amortyzatory TRW to 2194zł przod+tyl Sprężyny przód: 396zł (kpl) Sprężyny tył: 374zł (kpl) Ł±czniki stabilizatora przód: 90zł (2szt) + osłony i odboje ale to już w porównaniu z tymi powyżej to groszowa sprawa :P Cało¶ć nieco przekracza 3000zł więc moim zdaniem remont jest do¶ć drogi. Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2009-08-22 16:26:23 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
zakup afly romeo 166 2,4 JTD | |
Sat, 22 Aug 2009 15:51:18 +0200, w <h6ot5l$lic$1@inews.gazeta.pl>, Marcin
<nospam@noserver.pl> napisał(-a): z tego co mówi intercars.com.pl (http://sklep.intercars.com.pl/) to 166 i 156 maj± inne zawieszenie. Eee, amorków i sprężyn nie liczyłem. Same wahacze, dr±żki itp. |
|