zakup auta u dealera - umowa (a raczej brak umowy)

Data: 2010-05-25 01:59:14
Autor: karamba
zakup auta u dealera - umowa (a raczej brak umowy)
mam właśnie zakupić auto (nowe) u autryzowanego dealera
i podpisując umowę przedwstępną zakupu dowiedziałem się, że nie będzie umowy przyrzeczonej (o jakiej de facto mowa w umowie przedwstepnej), a raczej  że owszem będzie, tyle że będzie stanowić ją faktura zakupu.
- Czy to normalny zabieg?
- Czy nie oznacza to dla mnie, że - w zależnosci co zostanie napisane na fakturze - to coś będzie przedmiotem sprzedaży - zatem więc nie wiem nawet, czy będzie istniał szczegółowy zapis, że kupuję auto nowe, tudzież inne kwestie związane z zakupem (te sformułowane w umowie przedswtępnej, lub które powinny (?) zostać sformułowane w zakupie auta (jakie?)). Proszę o radę..

Po wtóre, czy - kredytując auto przez salon - zapis w umowie przedwstepnej że 'kupuję jako osoba fizyczna a nie działność czy spółka, ma znacznie (j jakie), jeśli posiadam działalność i plnauję auto włączyć w środki trwałe (amortyzować, odliczać VAT i koszty kredytu wliczać w koszty DG)?
obawiam się, że przez taki zapis albo nie będe mógł auta wziąć w środki trwałe albo bank kredytujący odmówi mi warunków na których udzielał kredytu (lub pozostanę w niezgodzie z tymi warunkami) lub cokolwiek innego

zakup auta u dealera - umowa (a raczej brak umowy)