Data: 2010-01-19 14:09:37 | |
Autor: maryjan | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Audi czy subaru?
Bo inne to takie raczej "prawie 4x4" czy nie? kwota w okolicach 35-38 tys z audi łatwiej z serwisem, bo co drugi kowal robi niemieckie w garażu, ale subaru ma boxera i jednak jest fuji. pojawia sie zgryz zasadniczo :( |
|
Data: 2010-01-19 14:31:37 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Dnia 19.01.2010 maryjan <no@where.com> napisał/a:
Audi czy subaru? Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes. Ale nie ma tez co przesadzac, to zadna kosmiczna technologia, czasem wystarczy po prostu rozgarniety, sensowny mechanik. Natomiast odnosze wrazenie, ze automatyczne skrzynie Subaru to nie jest cos na widok czego i pod wplywem dzialania czego uzytkownik powiedzialby "WOW!" :) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2010-01-19 14:38:39 | |
Autor: maryjan | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Jacek Rudowski napisał(a):
Dostepnosc do ogarnietego serwisu Subaru zalezy od tego skad jestes. łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy. nie ukrywam, że do przemyśleń przyczyniły się również obecne warunki pogodowe :) |
|
Data: 2010-01-20 02:33:58 | |
Autor: Michał | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
łał! nie musi być. bardziej chodzi o trakcję, wygodę i zapas mocy. to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :) 4motion, super trakcja z aktywnym zawieszeniem i odporność na dowolną pogode przy dowolnej prędkości ;) -- |
|
Data: 2010-01-20 11:21:24 | |
Autor: Hektor | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Użytkownik " Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał
to jak o to chodzi to masz jedyny dobry folkswagen :) A możesz uzasadnić te zachwyty, bo w niektórych 4Motion'ach siedzi zwykły Haldex i jakoś trudno uwierzyć w tę "super trakcje' i 'odporność na dowolną pogode przy dowolnej prędkości'. A aktywne zawieszenie, w którym modelu? Pheaton, może jakieś Touareg'i? Zbigniew Kordan |
|
Data: 2010-01-19 15:26:38 | |
Autor: Qlfon | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
maryjan pisze:
Audi czy subaru?A Jeep Cherokee to pies? Automat - jest 4x4 - jak najbardziej :)-- Qlfon, Lublin - w końcu:) |
|
Data: 2010-01-19 19:24:14 | |
Autor: Wojtek | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze:
Audi czy subaru? Mi się by bardziej wydawało, że jest to wybór raczej pomiędzy dieslem audi, a benzyną subaru. Pozdrawiam, Wojtek. |
|
Data: 2010-01-20 15:10:25 | |
Autor: maryjan | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
Wojtek napisał(a):
Mi się by bardziej wydawało, że jest to wybór raczej pomiędzy dieslem audi, a benzyną subaru. niekoniecznie. benzynowe audi z literką T tez byłoby ok. |
|
Data: 2010-01-19 19:43:06 | |
Autor: Tadeusz | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ... Audi czy subaru? przecież subaru to też prawie 4x4, tam nie ma np. czysto mechanicznego torsena tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50 rozdział mocy na osie ale z automatem to masz w subarynce bodajże 90:10 przód:tył... |
|
Data: 2010-01-19 21:53:27 | |
Autor: Tomasz Finke | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
W dniu 2010-01-19 19:43, Tadeusz pisze:
tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50 Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy. Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia podział 50:50 na żądanie kierowcy. T. |
|
Data: 2010-01-19 23:54:02 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
Tomasz Finke pisze:
Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-01-20 11:19:45 | |
Autor: Tomasz Finke | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
Maciej Browarczyk pisze:
Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. Niektórzy uważają, że prawdziwe 4x4 to są dopiero sztywne mosty, blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-) W Subaru możesz sobie wybrać stałe 4x4 plus reduktor przy ręcznej skrzyni albo płynny rozdział mocy przy automacie, ale w każdej wersji tylne koła są zawsze napędzane. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła. T. |
|
Data: 2010-01-21 03:51:00 | |
Autor: J.F. | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
On Wed, 20 Jan 2010 11:19:45 +0100, Tomasz Finke wrote:
Maciej Browarczyk pisze: Czy ten "plynny rozdzial mocy" to taki marketingowy eufemizm na zablokowany dyfer ? Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w produkcji i w eksploatacji .. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z Ale blokowanym czy nie ? Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest do d*, to caly naped jest ..." Co prawda dzis ASR/TCS potrafi to naprawic. J. |
|
Data: 2010-01-21 07:42:00 | |
Autor: Tomasz Finke | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze:
Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzęgło wielopłytkowe. W stanie otwartym tylne koła napędzane są tylko dzięki lepkości oleju, a zmieniając odstęp/docisk płytek można płynnie zwiększać moment przenoszony na tył. Nie słyszałem o problemach z tym sprzęgłem albo konieczności wymiany po jakimś przebiegu, rośnie tylko spalanie o ~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napędem na przód. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z Tu ktoś zrobił porządne zestawienie rozwiązań napędów 4x4: http://www.awd.ee/cars.html T. |
|
Data: 2010-01-20 15:11:25 | |
Autor: maryjan | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
Tomasz Finke napisał(a):
Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest no to muszę iść na jakiś kompromis. uparłem się, że MUSI mieć AT. |
|
Data: 2010-01-20 18:20:35 | |
Autor: Tadeusz | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ...
w tej sytuacji uważam że masz wybór między Audi a Volvo :) |
|
Data: 2010-01-19 23:49:21 | |
Autor: BartekK | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | |
W dniu 2010-01-19 15:09, maryjan pisze:
Audi czy subaru?Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieĹźnie oglÄ daĹem temat -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-01-19 23:55:28 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | |
BartekK pisze:
Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieĹźnie oglÄ daĹem temat A skad tam wytrzasnales staly 4x4? -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-01-20 11:22:46 | |
Autor: Hektor | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem... | |
UĹźytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisaĹ
Jeszcze dochodzi ci do tego Volvo XV70 i V70R, aczkolwiek tylko pobieĹźnie oglÄ daĹem temat Pewnie z ulotki reklamowej albo z grupy dyskusyjnej. ZK |
|
Data: 2010-01-20 18:16:43 | |
Autor: Tadeusz | |
zakup - automat, 4x4 i tu za czyna siÄ problem... | |
UĹźytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisaĹ w wiadomoĹci ... BartekK pisze: volvowskie AWD jest rĂłwnie staĹe jak 4x4 w Subaru z automatem ma 95:5 przĂłd:tyĹ przy peĹnej przyczepnoĹci z bardzo szybkim przeniesiem momentu przy uĹlizgu ktĂłrejĹ osi - czas reakcji systemu to 1/6 obrotu waĹu napÄdowego... ja osobiĹcie polecam Volvo AWD :) i to na podstawie wĹasnych doĹwiadczeĹ praktycznych :) |
|
Data: 2010-01-21 01:17:58 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | |
Tadeusz pisze:
volvowskie AWD jest rĂłwnie staĹe jak 4x4 w Subaru z automatem Tak? Rownie stale? No co Ty nie powiesz. http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-01-21 03:44:17 | |
Autor: J.F. | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
On Thu, 21 Jan 2010 01:17:58 +0100, Maciej Browarczyk wrote:
Tadeusz pisze: Brak kamery z drugiej strony - ale czy tu brak jakiegokolwiek LSD czy jest zepsute razem ASR/TCS ? J. |
|
Data: 2010-01-21 08:55:51 | |
Autor: Tadeusz | |
zakup - automat, 4x4 i tu za czyna siÄ problem... | |
UĹźytkownik "Maciej Browarczyk" <> napisaĹ w wiadomoĹci ... Tadeusz pisze: powiem Ĺźe to XC70 ma zepsuty napÄd... ewidentnie... |
|
Data: 2010-01-22 08:08:32 | |
Autor: Jacek | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna siÄ problem ... | |
Maciej Browarczyk pisze:
Tadeusz pisze: Sam sie kiedys powolywalem na ten film, ale uslyszalem ze to XC ma uszkodzony 4x4.. i patrzac po pozostalych filmach na YT chyba to jest mozliwe, takze jest to fake. Co do VOlvo to podczas tej zimy widzialem jak xc90 paruje obok najnowszego xc70. XC90 wjechalo w snieg, ale tylny naped zaskoczyl powiedzmy po 0,5 sekundy - po prostu widac bylo opoznienie w zadzialaniu mechaniznu.. i to faktycznie mozna nazwac marketingowym eufemizmem. Natomiast w XC70 III nie bylo zadnego opoznienia w kreceniu tylnymi kolami... taki "prawdziwy" 4x4.. tyle, ze w w 70-tce jest chyba haldex3.. no i przypuszczam, ze bylo mniej ztyrane niz to xc70, bo wyglada na prawie nowke |
|
Data: 2010-01-26 02:51:11 | |
Autor: jacek2v | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem.. . | |
On 22 Sty, 08:08, Jacek <mo...@spam-wp.pl> wrote:
Maciej Browarczyk pisze: Jak dla mnie to na tą górkę można by spróbować się wspiąć przednionapędówką - chyba mój stary golfik III by wlazł :) Żenujące są takie wyzwania dla 4x4 :) Jacek |
|