Data: 2010-01-19 19:43:06 | |
Autor: Tadeusz | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ... Audi czy subaru? przecież subaru to też prawie 4x4, tam nie ma np. czysto mechanicznego torsena tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50 rozdział mocy na osie ale z automatem to masz w subarynce bodajże 90:10 przód:tył... |
|
Data: 2010-01-19 21:53:27 | |
Autor: Tomasz Finke | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
W dniu 2010-01-19 19:43, Tadeusz pisze:
tylko sprzęgło - jeszcze z manualem to masz 50:50 Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest podział momentu 90:10 w 4-biegowym automacie i 55:45 w 5-biegowym (były podobno też inne proporcje), ale na pierwszym biegu, przy przyspieszaniu albo w razie wykrycia poślizgu/uślizgu centralne sprzęgło jest błykawicznie zaciskane i na tylną oś trafia 50% mocy. Na angielskojęzycznych forach dyskusyjnych można znaleźć opis sposobu podłączenie ręcznego włącznika sterującego tym sprzęgłem, który ustawia podział 50:50 na żądanie kierowcy. T. |
|
Data: 2010-01-19 23:54:02 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
Tomasz Finke pisze:
Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-01-20 11:19:45 | |
Autor: Tomasz Finke | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
Maciej Browarczyk pisze:
Fantastycznie, to prawie stale 4x4, prawie tak jak Rav4. Niektórzy uważają, że prawdziwe 4x4 to są dopiero sztywne mosty, blokady wszystkich dyfrów i snorkel ;-) W Subaru możesz sobie wybrać stałe 4x4 plus reduktor przy ręcznej skrzyni albo płynny rozdział mocy przy automacie, ale w każdej wersji tylne koła są zawsze napędzane. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z centralnym mechanizmem różnicowym i stałym napędem na 4 koła. T. |
|
Data: 2010-01-21 03:51:00 | |
Autor: J.F. | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
On Wed, 20 Jan 2010 11:19:45 +0100, Tomasz Finke wrote:
Maciej Browarczyk pisze: Czy ten "plynny rozdzial mocy" to taki marketingowy eufemizm na zablokowany dyfer ? Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn owszem - jest pare pomyslow, ale wszystkie raczej dosc kosztowne i w produkcji i w eksploatacji .. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z Ale blokowanym czy nie ? Zeby sie nie skonczylo "jak jedno kolo jest do d*, to caly naped jest ..." Co prawda dzis ASR/TCS potrafi to naprawic. J. |
|
Data: 2010-01-21 07:42:00 | |
Autor: Tomasz Finke | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
W dniu 2010-01-21 03:51, J.F. pisze:
Nie bardzo sobie wyobrazam zmienne sterowanie rozdzialem momentu, tzn w Subaru jest sterowane hydraulicznie mokre sprzęgło wielopłytkowe. W stanie otwartym tylne koła napędzane są tylko dzięki lepkości oleju, a zmieniając odstęp/docisk płytek można płynnie zwiększać moment przenoszony na tył. Nie słyszałem o problemach z tym sprzęgłem albo konieczności wymiany po jakimś przebiegu, rośnie tylko spalanie o ~1,5 l/100 km w porównaniu z autem z napędem na przód. Zresztą Rav4 też były produkowane w wersji z Tu ktoś zrobił porządne zestawienie rozwiązań napędów 4x4: http://www.awd.ee/cars.html T. |
|
Data: 2010-01-20 15:11:25 | |
Autor: maryjan | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się pro blem... | |
Tomasz Finke napisał(a):
Przy jeździe ze stałą prędkością na wprost rzeczywiście jest no to muszę iść na jakiś kompromis. uparłem się, że MUSI mieć AT. |
|
Data: 2010-01-20 18:20:35 | |
Autor: Tadeusz | |
zakup - automat, 4x4 i tu zaczyna się problem... | |
Użytkownik "maryjan" <> napisał w wiadomości ...
w tej sytuacji uważam że masz wybór między Audi a Volvo :) |
|