zakup czegos standardowego

Data: 2014-11-13 09:58:37
Autor: nn
zakup czegos standardowego
Przestalem sie interesowac tematem sprzetu komputerowego juz dosc dawno a znajoma chce wlasnie kupic komputer,skladaka, takie standardowe cos na obecna chwile.Do gier, Internetu itp.Pewnie bedzie z Windows 7.
Moglibyscie podac mi takie srednie obecnie parametry? Ja mam u siebie 2x2.4GHz, 200GB dysk, 2GB Ram, ale to pewnie juz troche odstaje od normy, choc pod XP chodzi mi calkiem prawidlowo.

Data: 2014-11-13 09:59:52
Autor: Budzik
zakup czegos standardowego
Użytkownik nn ...@...kk ...

[...]
Problemem sa te gry...
Bo jak chcesz maszynę do najnowszych gier to musisz kupic cos wypasionego.
Jezeli natomiast chcesz komputer biurowy a do gier wezmiesz konsole to mozesz kupic cokolwiek np. jakis uzywany, poleasingowy c2d, dołozyc do niego ramu ile sie da i bedzie smigac az miło.

Data: 2014-11-13 11:36:00
Autor: Piotr Rezmer
zakup czegos standardowego
W dniu 2014-11-13 o 10:59,
[...]

Byleby obsługiwał SATA 3 (aby wstawić SSD), wentylatory nie rzęziły i dało się go domyć. Chociaż C2D brzmi nieco archaicznie, pierwsze tego typu procesory wyszły w 2006 roku. Osobiście wolałbym świeże core i5

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-13 10:59:51
Autor: Budzik
zakup czegos standardowego
Użytkownik Piotr Rezmer p.r@bezBzdur.pl ...

[...]

Wolisz wydac na kompa do internetu ponad 100zł kiedy wystarczy wydac 500?
SSD to dobry argument.

Data: 2014-11-13 23:57:21
Autor: Poldek
Budzik wrote:
[...]

Po co komu małe i drogie SSD w komputerze, który ma być STANDARDOWY?
Za połowę ceny SSD będzie miał 4 razy pojemniejszy SSHD, który przy STANDARDOWYM użytkowaniu komputera da dokładnie takie samo wrażenie szybkości ogólnej działania komputera.

Data: 2014-11-14 00:59:50
Autor: Budzik
zakup czegos standardowego
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Nie wiem :)
Jakis czas temu pytałem na grupie o SSd vs SSHD i dostałem rade ze SSD to dzien do nocy w stosunku do SSHD. (pewnie tradycyjne dyski to do nich "ciemnosc jak w dupie :))))
 Porównania nie mam, a kupionego SSD jeszcze nie uruchomiłem :)

Data: 2014-11-14 08:53:56
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-11-13 o 23:57, Poldek pisze:

[...]

Np. po to żeby komputer był cichy. Żadnych szmerów, brzęczenia itd. Dziś SSD nie jest już takie drogie. A jeśli potrzebujemy dużo miejsca to lepiej mieć domowego NASa podłączonego po sieci gigabitowej, który możemy podmapować jako dysk lokalny.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-14 10:52:36
Autor: Poldek
Piotr Rezmer wrote:
[...]

Fajnie mieć NASa, ale przypominam, że mówimy cały czas o komputerze _standardowym_. Więc zakup NASa (pudło + dysk = ok. 1100 zł) raczej wykracza poza zakres standardowego komputera do standardowego domu.
Poza tym NAS zaczyna mieć jakikolwiek sens dopiero od momentu, w którym w domu/domowym biurze mamy więcej niż jeden komputer. Posiadanie jednego komputera i pałowanie się kupowaniem do niego NASa to dziwactwo. Zresztą zasób na NASie będzie zawsze dyskiem sieciowym w LAN, a to nie to samo co dysk lokalny. Np. w Windows 7 Home Premium nie ustawisz NASa, jako miejsca do tworzenia kopii zapasowej systemu. NAS ma dyski mechaniczne najczęściej 2×3,5 cala i wentylator, więc intryga z robieniem ciszy upada. Taki NAS jest bez porównania głośniejszy niż 2.5 calowy SSHD 1TB.

Z tą głośnością to nie przesadzajmy. Współczesne SSHD jest całkowicie niesłyszalne w mieszkaniu, gdzie szumi wentylatorek CPU.

SSD jest fajne, ale jeszcze długo nie będzie to element standardowy ze względu na wysoką cenę, za którą otrzymujemy małą pojemność.

Data: 2014-11-14 11:02:33
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-11-14 08:53, Użytkownik Piotr Rezmer napisał:

[...]

A co ma włożenie SSD do cichości komputera ?
Wiatrak na procesorze, wiatrak w zasilaczu, bywa Ĺźe
kolejny wiatrak lub dwa w obudowie. Do tego przewaĹźnie
wiatrak na GFX.
W dodatku z uwagi na ceny i pojemności SSD obok leży
standardowy mechaniczny HD.
Bo NAS jest fajnym i poĹźytecznym dodatkiem, ale dysku
w komputerze nie zastąpi, ma za wolny dostęp do danych.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-14 11:39:01
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-11-14 o 11:02, RadoslawF pisze:

A co ma włożenie SSD do cichości komputera ?
Wiatrak na procesorze, wiatrak w zasilaczu, bywa Ĺźe
kolejny wiatrak lub dwa w obudowie. Do tego przewaĹźnie
wiatrak na GFX.

Ale jak chcesz mieć przyjemny sprzęt to rozważasz "ciche" alternatywy, Np. zasilacz pasywny/półpasywny, zintegrowana grafika. Nawet boxowe chłodzenie i7 4770 jest bardzo przyzwoite.
Tymczasem dysk HDD + niskobudżetowa obudowa (jeśli to uznajemy za standard) najczęściej oznacza wibracje i stuki głowicy.

W dodatku z uwagi na ceny i pojemności SSD obok leży
standardowy mechaniczny HD.
U mnie nie :) Ale dla mnie priorytetem była ergonomia pracy.

Bo NAS jest fajnym i poĹźytecznym dodatkiem, ale dysku
w komputerze nie zastąpi, ma za wolny dostęp do danych.

Kwestia modelu, ja mam Synology DS409+ z RAIDEM-5 i nawet używam tego jako storage na VM które odpalam VM playerem. Transfery tego modelu są znakomite (oczywiście po GbEth a nie wifi) a nie jest to nowość.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-14 13:22:28
Autor: Poldek
Piotr Rezmer wrote:
[...]

Chcesz ciszy i ergonomii to albo płacisz i płaczesz kupując SSD,
albo weź obudowę mini wpakuj do niej 2.5 cala SSHD 1 TB i masz ergonomię, ciszę bez przepłacania za małe drogie SSD.

Bo NAS jest fajnym i poĹźytecznym dodatkiem, ale dysku
w komputerze nie zastąpi, ma za wolny dostęp do danych.

Kwestia modelu, ja mam Synology DS409+ z RAIDEM-5 i nawet uĹźywam tego
jako storage na VM które odpalam VM playerem. Transfery tego modelu są
znakomite (oczywiście po GbEth a nie wifi) a nie jest to nowość.

I to jest właśnie coś standardowego, co każdy standardowy komputer powinien posiadać...

Data: 2014-11-14 16:21:08
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-11-14 o 13:22, Poldek pisze:

I to jest właśnie coś standardowego, co każdy standardowy komputer
powinien posiadać...

Śmiejesz się ale w dzisiejszych czasach, bardzo często w domu jest więcej niż jeden komputer. Dodaj do tego urządzenia typu PVR i okaże się że dobry NAS to sprzęt dla każdej gospodyni domu, nawet Pani z Gdańska. Na NASie mozesz uruchomić DLNA, odpalić streaming muzyki do dedykowanych aplikacji na urządzeniach mobilnych.
Dzisiaj NAS to prawie jak lodĂłwka.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-14 18:20:10
Autor: Poldek
Piotr Rezmer wrote:
[...]

news:546472c5$0$2842$65785112news.neostrada.pl :

[...]

Nie sądzę, żeby wkręcanie człowieka w SSD i NAS jako standard w opisanych zastosowaniach miało sens.

Tu jest potrzebny Mini ITX na Core i5 z grafiką ze średniej półki, jeżeli w ogóle nie zintegrowaną i dyskiem SSHD 2.5 cala 1 TB, 4 GB RAM z możliwością ew. rozbudowy RAM w przyszłości. Będzie hulało aż miło i będzie cichutko, małe zużycie prądu i wszyscy będą zadowoleni.

Data: 2014-11-14 20:22:57
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-11-14 o 18:20, Poldek pisze:

[...]

Tu się zgadzam, elegancka malutka minimalistyczna obudowa, core i5, grafika zintegrowana HD4600 jest OK. Dałbym ciutkę więcej ramu (8GB min), teraz gdy jest taki tani. Do tego dobrać przyzwoity (cichy lub pasywny) PSU ( o ile nie zewnętrzny typu laptopowego do najmniejszych obudów). A dysk SSD zawsze można w przyszłości zamontować :) dla efektu "wow".
Ja dziś pracuję na komputerze który chyba jako pierwszy w przeciągu 20 lat moich kontaktów z PC spełnia moje oczekiwania (tzn. nie czekam aż łaskawie pozwoli mi coś zrobić bo nie wie, nie zna się, jest zarobiony). To jest właśnie set: i7 4770, SSD Samsung 840 Pro, 16GB RAM, Seasonic pasywny, Fractal Design Mini. I wszystko na wbudowanej grafice (plus dodatni).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-15 01:43:18
Autor: Poldek
Piotr Rezmer wrote:
[...]

RAM jest obecnie w miarę tani, ale co będzie robiło 8GB RAMu w komputerze STANDARDOWYM?
Wiatr będzie hulał po 6 GB tego RAMu, a 2 GB będzie w użyciu. Dlatego uważam, że 4 GB do komputera STANDARDOWEGO wystarczy z zapasem.
Ok, jeżeli koniecznie chce zamrozić 150 zł w kostce RAM, to może. Ale te pieniądze można wydać znacznie efektywniej, np. kupując monitor droższy o te 150 zł i przynajmniej będzie widać różnicę cały czas.

[...]

Przypominam, że ten wątek nie jest zatytułowany "chwalimy się, każdy co ma najfajniejszego".
Zapewniam, że też mam parę fajnych gratów na pokładzie. I NASy i RAIDy by się znalazły, i Core i7 i co tam jeszcze z półki.
Ale to nie jest ten wątek. To jest wątek z pytaniem o zakup komputera STANDARDOWEGO.

Data: 2014-11-15 02:59:43
Autor: Budzik
[...]

Hmm, u mnie obecnie 500MB zajmuje opera (a akurat powyłaczałem duzo zakładek, które normalnie sa włączone więc pewnie normalnei wiecej), 200mb zajmuje teamviewer, 200hamster...
To tylko 2 programy...

Data: 2014-11-15 15:17:17
Autor: Poldek
Budzik wrote:
[...]

Ja to widzę 3 programy. W tym Opera jest znana z wyjątkowej pazerności na zasoby. Wyrzuć tą Operę, zainstaluj SeaMonkey, otwórz te same strony w zakładkach i sprawdź ile weźmie RAMu. Obstawiam, że 1/4 tego.

Tak, czy inaczej masz włączone naraz trzy kobyły i zajęte 0,9 GB RAM.
Więc 4 GB RAM powinno dać radę do przeglądania internetu :-)

Data: 2014-11-15 15:15:53
Autor: Budzik
[...]

:)
Ach, bo jeden dopisałem :)

W tym Opera jest znana z wyjątkowej pazerności
na zasoby. Wyrzuć tą Operę, zainstaluj SeaMonkey, otwórz te same
strony w zakładkach i sprawdź ile weźmie RAMu. Obstawiam, że 1/4 tego.

A SeaMonkey ma obsługę gestami?

Tak, czy inaczej masz włączone naraz trzy kobyły i zajęte 0,9 GB RAM.
Więc 4 GB RAM powinno dać radę do przeglądania internetu :-)
 Hamster to kobyła?
Musze sprawdzić jak otworze pare plików excela dodatkowo itp. No i ja nie gram - nie wiem jak gry sie zachowują w ramie.

Data: 2014-11-15 23:12:08
Autor: Poldek
Budzik wrote:

Hamster to kobyła?
Musze sprawdzić jak otworze pare plików excela dodatkowo itp.

No i ja nie gram - nie wiem jak gry sie zachowują w ramie.

Jak z grami, to nie mam pojęcia, bo nie mam żadnej gry poza saperem i szachami.

Ale z ciekawości pootwierałem co się da:
1. Edytor tekstu z kilkudziesięciostronicowym plikiem,
2. Photoshop Elements i w nim kilkanaście TIFFów po 140 MB każdy,
3. Lightroom z 26 000 zaimportowanych zdjęć w NEFach,
4. Program do edycji wideo Pro 64 bit z ok. 30 minutowym projektem FullHD,
5. Seamonkey 10 zakładek, specjalnie pootwierałem jakieś przeładowane portale typu wp, onet.
6. OpenOffice Calc z arkuszem na 4 tys. wierszy,
7. VLC Media Player z filmem w HD.
8. i parę okien IfanView ze zdjęciami po 100 MB każde.

Udało mi się dobić do 3.9 GB zajętości RAMu.
Ale to jest sytuacja sztucznie stworzona, żeby zapełnić RAM. W realu nie używam tylu otwartych rzeczy na raz, bo bym się pogubił.

Data: 2014-11-15 07:47:59
Autor: m4rkiz
"Poldek" <pugilares@interia.eu> wrote in message news:546639c6$0$11154$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ile osob tyle opinii ;)

imho pakowanie sie w mini itx kompletnie nie ma sensu

to jest opcja tylko jezeli fizycznie nie ma sie miejsca na
nic wiekszego (a dokladniej - nie chce sie miec) lub chce
sie go dla jego wygladu

mozliwosc rozbudowy jest czysto teoretyczna bo zeby cokolwiek
dolozyc to stare komponenty (br, hdd, ram) trzeba wyjac a wybor
plyt i zasilaczy jest daleko mniejszy

do gier sie nie nada, a nawet jesli to bedzie o wiele glosniejszy
lub bedzie sie przegrzewal

no chyba ze wyda sie wiecej niz kosztowalby 'duzy' pc

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-14 11:54:20
Autor: the_foe
zakup czegos standardowego
W dniu 2014-11-14 o 11:02, RadoslawF pisze:
A co ma włożenie SSD do cichości komputera ?

mając wiatraki tylko na procku i w zasilaczu okazuje się ze HD talezrowy wytwarza ok. 70% hałasu, dodatkowo robi wibracje na obudowie, które objawiają się wkurzajacymi niskimi tonami...

--
@foe_pl

Data: 2014-11-14 12:03:34
Autor: marfi

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:m44n0v$614$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

  Chyba w obudowie z Biedronki :)

--
marfi

Data: 2014-11-15 07:52:01
Autor: m4rkiz
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:5465e2b6$0$2857$65785112news.neostrada.pl...
[...]

zasilacz i obudowa to jedne z niewielu elementow pc gdzie mozna ciac
koszty do granicy absurdu (a czasem i dalej)

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-15 13:33:09
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 15 Nov 2014 07:52:01 -0000, m4rkiz napisał(a):

 Chyba w obudowie z Biedronki :)

zasilacz i obudowa to jedne z niewielu elementow pc gdzie mozna ciac
koszty do granicy absurdu (a czasem i dalej)

Obudowy mozna ...nie miec, ale z zasilaczem to bladzisz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-15 16:26:10
Autor: m4rkiz
"R.e.m.e.K" <pcisdead@wirtualnapolskaPOPRAWNAWP.pl> wrote in message news:54674807$0$18074$65785112news.neostrada.pl...
zasilacz i obudowa to jedne z niewielu elementow pc gdzie mozna ciac
koszty do granicy absurdu (a czasem i dalej)
Obudowy mozna ...nie miec, ale z zasilaczem to bladzisz.

nie mowie o tym ze uzytkownikowi sie to oplaca, tylko o tym ze jest to
element traktowany najbardziej po macoszemu - obudowe az widac, zasilacz
tylko slychac ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-14 19:32:00
Autor: Pajonk

Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5465374d$0$2849$65785112@news.neostrada.pl...

Budzik wrote:

Za połowę ceny SSD będzie miał 4 razy pojemniejszy SSHD, który przy STANDARDOWYM użytkowaniu komputera da dokładnie takie samo wrażenie szybkości ogólnej działania komputera.

Większej bzdury nie słyszałem. Brat kupił i7 4770k i ma tam normalnego HDD, a komp pod względem komfortu użytkowania nie umywa się do mojego 2x wolniejszego pc z procesorem phenom x6 i starym ssd crucial m4. To tyle odnośnie wydajnych i pojemnych hdd talerzowych. Obecnie komp MUSI mieć SSD i do tego HDD, bo bez SSD to nadal epoka kamienia łupanego i czekania na wszystko. Wiadomo że jak powłącza się troche programów i polecą do ramu to jest ok, ale i tak daleko temu do wygody użytkowania dysku SSD.

Data: 2014-11-14 20:16:28
Autor: Poldek

Budzik wrote:

[...]

Czytasz nieuważnie i niepotrzebnie się ciskasz.
Nikt tu nie przekonywał do HDD.
Mowa jest o SSHD.
SOLID STATE HYBRID DRIVE
http://www.seagate.com/solutions/solid-state-hybrid/
Co z tego, że kupiłeś malutkie SSD, które jest dość szybkie?
To, że  teraz i tak musisz dokupić drugi, normalny dysk, bo na tym zajefajnym SSD nic się nie mieści.

Tymczasem za cenę niewiele przewyższającą HDD dostałbyś SSHD, który ma pojemność normalnego dużego dysku, a szybkość uruchamiania systemu, aplikacji i wszystkich najczęściej wykonywanych czynności jest taka sama, jak z SSD. Tylko, że nie trzeba sobie zawracać gitary kombinowaniem, co przenosić na SSD, żeby było szybciej, a czego nie przenosić, bo już się nie zmieści i takie cackanie w kółko macieju. SSHD sam liczy, co jest najczęściej czytane i umieszcza to w keszu solid state.

Data: 2014-11-14 20:33:52
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-11-14 o 20:16, Poldek pisze:

[...]

Rozważałem opcję SSHD jako alternatywę dla tandemu SSD i HDD. W końcu wybrałem SSD o pojemności 512 GB. I przyznaję że do pracy (komputer stacjonarny) spokojnie mi wystarcza. Więcej, Na partycji o rozmiarze 476 GB, mam 324 GB wolnego miejsca zatem nie dramatyzowałbym że dyski SSD są za małe.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-14 21:40:50
Autor: Budzik
[...]

ssd 512Gb - nieźle, ale ceny są jeszcze dośc wysokie.

Data: 2014-11-15 01:13:01
Autor: Poldek
Piotr Rezmer wrote:
[...]

Ba, są do kupienia SSD 1TB :-)
Czyli masz rację, SSD nie są wcale takie małe.
Małe są SSD, które kosztują tyle samo, co SSHD.
Mi byłoby żal zapłacić 1800 zł za SSD do trzymania zdjęć z wakacji itp.
Dla kogoś, kto zarabia na utrzymanie rodziny postprodukcją wideo, takie SSD 1 TB oczywiście ma sens. Ale to już nie jest _coś_ _standardowego_ :-)

Data: 2014-11-14 20:57:38
Autor: Pajonk
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54665508$0$18080$65785112@news.neostrada.pl...

Pajonk wrote:

Czytasz nieuważnie i niepotrzebnie się ciskasz.
Nie doczytałem, moja wina :/

Nikt tu nie przekonywał do HDD.
Mowa jest o SSHD.
SOLID STATE HYBRID DRIVE

Wiem co to jest, rozważałem zakup tego dysku :)

> http://www.seagate.com/solutions/solid-state-hybrid/
Co z tego, że kupiłeś malutkie SSD, które jest dość szybkie?
To, że  teraz i tak musisz dokupić drugi, normalny dysk, bo na tym zajefajnym SSD nic się nie mieści.

Kupując dysk biore taki na którym się pomieszcze. W moim przypadku wystarcza 128GB gdzie mam wszystkie potrzebne programy i dodatkowo 70 GB miejsca wolnego :) Obecnie w cenie za jaką kupiłem 128 GB jest 256, a na takim dysku można pozwolić sobie na instalacje wszystkiego co potrzeba nawet przez kogoś kto potrzebuje znacznie więcej miejsca ode mnie. Dysk HDD robi za magazyn, czyli przechowalnie plików do których szybkość dostępu jest bez znaczenia.

[...]

Odczyt jest podobny, ale zapis już nie. Według mnie jest to proteza SSD, wolę pełny SSD i wszystkie korzyści jakie niesie ten dysk. Jeśli w kompie uruchomimy zasobożerny program to system może korzystać z pamięci wirtualnej, a wtedy co? Wtedy zapis jest tak samo istotny jak odczyt. Poza tym wole żeby wszystko od razu chodziło jak trzeba bez nauki i czekania aż po każdym zainstalowanym programie dane przeniosą się w obszar buforowany dysku. Ogólnie przed kupnem rozważałem hybryde, ale po przeczytaniu testów zdecydowałem się na Ssd + HDD, ale oczywiście każdemu wg. potrzeb :)

kombinowaniem, co przenosić na SSD, żeby było szybciej, a czego nie przenosić,

Instaluje system, wszystkie używane programy(przegląrki, poczte, do pracy) i tyle. Nigdy nic nie musiałem kombinować :)

Pozdrawiam

Data: 2014-11-15 11:23:55
Autor: Pajonk
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA3E469BC2DE78budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Gry to jedno, ale internet też się rozwija - nowoczestne strony w HTML5 gdzie w tle idzie wideo na fullscreen obładowane animacjami potrafią zabić bez problemu core 2 duo, nie mówiąc o tym że za rogiem czychają np. filmy w 4k na youtube, które dla c2d też są już zbyt wymagające.

Zainteresowany nie podał ceny, a od tego powinno się zaczynać. Moje doświadczenie jest takie - kupując standardowy komputer najlepiej zainteresować się AMD, bo ma wystarczające procesory w dobrych cenach - phenom2 x4 960 czy fx 6350 to świetne procesory, a używki można dostać dosłownie za grosze. Zdarzają sięn nawet ofery FX8350 z płytą za 600 PLN i to się opłaca. U intela są albo wolne i3 i celerony, albo super szybkie i jednocześnie bardzo drogie i5, i7. Półka średnia wypada blado, a na pewno o wiele gorzej niż amd. Niestety AMD to badziew jeśli chodzi o gry i jeśli zainteresowany zamierza w coś grać to niestety musi wydać więcej na i5. Co do RAMu - do kompa internetowego wystarczy nawet 4, a 6GB to już jest pewien zapas - nawet otwierając 30 zakładek przeglądarki i pare programów przy 6gb nie powinno wyskoczyć out of memory :)

Data: 2014-11-15 13:37:51
Autor: Poldek
Pajonk wrote:
[...]

Zeby oglądać youtube 4K trzeba mieć najpierw monitor, który ma te 4K.
Pałowanie się na zakup supermocnego procesora i kupę RAMu, żeby oglądać youtube 4K na monitorze 1366×768 nie ma sensu.

więcej na i5. Co do RAMu - do kompa internetowego wystarczy nawet 4, a
6GB to już jest pewien zapas - nawet otwierając 30 zakładek przeglądarki
i pare programów przy 6gb nie powinno wyskoczyć out of memory :)

30 zakładek nigdy nie miałem potrzeby trzymać na raz otwartych, bo po co, ale 15-20 miewam i nie wyskakuje "out of memory" na stareńkim latopie z 2 GB RAM.

Nie róbmy atmosfery, że do przeglądania internetu potrzeba 8 GB, a lepiej 16 GB, bo jak nie to dramat.

Data: 2014-11-15 14:11:34
Data: 2014-11-13 10:16:39
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-11-13 o 09:58, nn pisze:
[...]

Myślę że coś takiego:
CPU: i5 4570 lub i4770 (z wbudowaną grafiką)
RAM: >= 8GB
MB: np. Asrock H81 *, H87 *
Dysk: SSD
OS: Win 8.1 + Start8

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-15 07:37:12
Autor: m4rkiz
"nn" <...@...kk> wrote in message news:546472c5$0$2842$65785112news.neostrada.pl...
[...]

http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komputer_kupic_zestawy_komputerowe_na_listopad_2014

oraz

http://pclab.pl/art52777.html

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-15 14:42:21
Autor: Poldek
m4rkiz wrote:
"nn" <...@...kk> wrote in message
[...]

Pierwszych 10 zestawów w tym artykule posiada zwykłe przedpotopowe dyski HDD. Nawet zestaw nr 11 w cenie 2600 + obudowa. Ten zestaw autor scharakteryzował

"Sprzęt nadaje się do praktycznie wszystkich zadań, a proponowana karta graficzna poradzi sobie z nowymi grami w wysokich detalach."

Wystarczyło by mu dać SSHD, który kosztuje prawie tyle samo, co HDD i tzw. "user experience", czyli ogólne wrażenie z użytkowania takiego komputera w codziennych czynnościach by było 3 razy lepsze.
Ale autor tego zestawienia chyba zapomniał, że istnieje coś jeszcze poza staromodnym, niezbyt szybkim, tanim i pojemnym HDD i nowoczesnym, szybkim i małym i drogim SSD.

zakup czegos standardowego