zakup domu z lokatorami a wymeldowanie

Data: 2010-04-08 10:20:34
Autor: maximus
zakup domu z lokatorami a wymeldowanie
Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu stanowi problem dla właściciela?
Wiem, że jeszcze jakiś czas temu było to praktycznie niemożliwe a teraz jak to wygląda?
Czy trzeba jakies warunki specjalne spełnić czy po prostu wizyta w UM i wara mi tu z domu ?
Mile widziane odpowiedzi podparen paragrafami prawa.

Data: 2010-04-08 10:25:40
Autor: Liwiusz
maximus pisze:
Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu stanowi problem dla właściciela?

  Nie. Problemem jest zamieszkanie osób 3-cich, bo do ich wyrzucenia wbrew ich woli potrzebny jest wyrok eksmisyjny i lokal zastępczy.

Wiem, że jeszcze jakiś czas temu było to praktycznie niemożliwe a teraz jak to wygląda?

   Wpisz w google "wymeldowanie w drodze decyzji administracji"

Czy trzeba jakies warunki specjalne spełnić czy po prostu wizyta w UM i wara mi tu z domu ?

   Jeśli mieszkają, to do sądu po wyrok eksmisyjny - myślę, że parę lat jeszcze by pomieszkali.

Mile widziane odpowiedzi podparen paragrafami prawa.

   Najpierw opisz porządnie stan faktyczny.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-09 12:58:26
Autor: maximus
zakup domu z lokatorami a wymeldowanie
Czemu w Polsce jest tak porabane prawo, że właściciel musi mieć WYROK SĄDU aby dokonać wymeldowania przeciez to na zdrowy rozum nielogiczne.
Czy tak jest w każdym państwie UE?

Data: 2010-04-09 13:07:54
Autor: Liwiusz
maximus pisze:
Czemu w Polsce jest tak porabane prawo, że właściciel musi mieć WYROK SĄDU aby dokonać wymeldowania przeciez to na zdrowy rozum nielogiczne.
Czy tak jest w każdym państwie UE?

   Niepotrzebny jest wyrok sądu do wymeldowania.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-09 22:37:12
Autor: witek
maximus wrote:
Czemu w Polsce jest tak porabane prawo, że właściciel musi mieć WYROK SĄDU aby dokonać wymeldowania przeciez to na zdrowy rozum nielogiczne.
Czy tak jest w każdym państwie UE?

wymeldowac mozesz bez problemu osoby niemieszkajace.
osoby mieszkajace trzeba najpierw eksmitowac. A poniewaz to nie zabawka pluszowa, dlatego odbywa sie to przez sad.

Data: 2010-04-08 11:47:38
Autor: Andrzej Lawa
maximus pisze:
Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu stanowi
problem dla właściciela?

Niewielki - trzeba tylko odbębnić procedurę wymeldowania
administracyjnego. Oczywiście jeśli faktycznie tam już nie mieszkają.

Data: 2010-04-09 11:08:08
Autor: maximus
zakup domu z lokatorami a wymeldowanie
Zakładam nagroszy przypadek - mieszkają ;)

Data: 2010-04-09 11:18:34
Autor: Liwiusz
maximus pisze:
Zakładam nagroszy przypadek - mieszkają ;)

   To przed wymeldowaniem musisz ich eksmitować.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-09 16:48:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 8 Apr 2010, maximus wrote:

Czy na dzień dzisiejszy wymeldowanie osób 3-cich (obcych) z domu
[...]
Czy trzeba jakies warunki specjalne spełnić czy po prostu wizyta w UM i wara mi tu z domu ?

  Czy Tobie się aby nie wydaje, ze zameldowania ma jakikolwiek związek
z prawem do mieszkania (w rozumieniu "przebywania w mieszkaniu"),
zaś wydział meldunkowy jest od "wyrzucania lokatorów"?

Mile widziane odpowiedzi podparen paragrafami prawa.

  A co tu podpierać, skoro zameldowanie to (tylko i aż) obowiązek
administracyjny, mający się nijak do praw "cywilnych"?
  Mieszka - ma być zameldowany (i właściciel ma tego dopilnować),
nie mieszka - ma być wymeldowany (i jak poprzednio).
  Jak stan jest niezgodny - przysługuje kara, mandat lub grzywna
za "niedopełnienie obowiązku".
  Tyle i *TYLKO TYLE*.

pzdr, Gotfryd

zakup domu z lokatorami a wymeldowanie