zakup i rejestracja auta - firma/osoba

Data: 2014-08-06 13:34:21
Autor: BartekK
zakup i rejestracja auta - firma/osoba
Auto używane, zakupione na fakturę vat od firmy.
Pierwszy pomysł był by to auto kupić też "na firmę"=DG, i faktura została wystawiona na dane "jak kowalski usługi, nip". Przy jednoosobowej DG "auto na DG" i tak się rejestruje (ma w dowodzie rej.) wlaściciela wpisanego = jak kowalski...
Ale plan się zmienił, i auto ma nie być na firmę, tylko na "jak kowalski". Bo bez sensu wciągać je w koszty i środki trwałe itd, odliczać tylko 50% vatu, a potem płacić pełny vat przy jego sprzedaży.

Czy należy spodziewać się jakichś problemów przy rejestrowaniu auta "na osobę" posiadając fakturę "na DG" tej samej osoby?

Data: 2014-08-06 14:41:50
Autor: Piotr
Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości :

Czy należy spodziewać się jakichś problemów przy rejestrowaniu auta "na osobę" posiadając fakturę "na DG" tej samej osoby?

prowadząc DG nie da się inaczej zarejestrować auta jak tylko na "jan kowalski" niezależnie czy masz fakturę na dg czy na osobę - dla wydziału komunikacji nie ma rozróżnienia, różnice są dopiero podatkowe,
piotr

Data: 2014-08-06 16:14:03
Autor: BartekK
W dniu 2014-08-06 14:41, Piotr pisze:
[...]

Też tak mi się wydawało, ale wolałem się spytać.
Chodzi o to, by później (kiedyśtam) sprzedać na normalną umowę cywilnoprawną z PPC 2%, zamiast faktura vat z 23% vatu do oddania...

Data: 2014-08-06 16:59:36
Autor: Cavallino

Użytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lrt7qd$v2u$1@news.vectranet.pl...
[...]

Też nie ma jeśli chodzi o to co zamieścił sprzedawca na fakturze.
Jak wpisze Jan Kowalski to nadl można ją w DG rozliczyć na tych samych zasadach.

Data: 2014-08-06 16:58:43
Autor: Cavallino

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lrt495$tpo$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A jaką widzisz różnicę w rejestracji?
DG=osoba.

Data: 2014-08-06 19:55:59
Autor: BartekK
W dniu 2014-08-06 16:58, Cavallino pisze:
A jaką widzisz różnicę w rejestracji?
DG=osoba.
Nie wiem, wolałem zapytać. Na pewno przy rejestrowaniu na podmiot gospodarczy - trzeba mieć kopie wpisu do rejestru dg i regonu. Cokolwiek to zmienia (później). Poza tym DG zarejestrowana/prowadzona w innym miejscu (i takie dane na fakturze)  niż meldunek osoby prowadzącej DG, co generuje inne podleganie pod inny wydział komunikacji, więc może się tutaj coś protestować.

Data: 2014-08-06 20:26:45
Autor: Cavallino

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lrtqlr$muj$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A co rozumiesz przez "podmiot gospodarczy"?
Bo chyna jednak zależy od jego rodzaju.

Cokolwiek to zmienia (później). Poza tym DG zarejestrowana/prowadzona w innym miejscu (i takie dane na fakturze)  niż meldunek osoby prowadzącej DG,

Nie ma takiej opcji przy rejestracji auta przy DG.
Rejestruje się na siebie.

Data: 2014-08-07 11:32:31
Autor: tᴏ
BartekK wrote:

Nie wiem, wolałem zapytać. Na pewno przy rejestrowaniu na podmiot
gospodarczy - trzeba mieć kopie wpisu do rejestru dg i regonu.

DG nie jest "podmiotem", podmiotem jesteś Ty. ;-)

Ale tutaj nie rejestrujesz "na" nic oprócz siebie. W dowodzie będziesz miał swoje imię i nazwisko. Nie przypominam sobie, żebym musiał pokazywać jakiekolwiek dokumenty rejestrowe, jedyna różnica była chyba taka, że dowodem zakupu nie była umowa kupna-sprzedaży tylko faktura VAT.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-08-06 20:52:41
Autor: ToMasz
W dniu 06.08.2014 13:34, BartekK pisze:
[...]

jakbyś go nie "wpisał" na firmę, zapłaciśz 23%vat przy sprzedaży. nawet jak go kupiłeś bez vatu. od początku 2014 tak jest

ToMasz

Data: 2014-08-06 23:24:17
Autor: BartekK
W dniu 2014-08-06 20:52, ToMasz pisze:
jakbyś go _nie_ "wpisał" na firmę, zapłaciśz 23%vat przy sprzedaży. nawet
jak go kupiłeś bez vatu. od początku 2014 tak jest
Jesteś pewny, żeś nie przekręcił i nie jest na odwrót?

Jakbym "wpisał na firmę" - zapłacę pełny vat przy sprzedaży (to wiem). Wg zmiany od 1szego kwietnia 2014.

Jakbym "nie wpisał na firmę" - to dlaczego miałbym zapłacić? Przecież sprzedam, jak każdą prywatną rzecz, na podstawie umowy cywilnoprawnej kupna-sprzedaży.

chyba że czegoś nie rozumiem?

Data: 2014-08-07 20:39:31
Autor: ToMasz
W dniu 06.08.2014 23:24, BartekK pisze:
[...]

masz firmę, kupujesz auto, jeździsz sprzedajesz - zero dodatkowych opłat
masz firmę, kupujesz auto, jeździsz, tankujesz na faktrurę, części na fakturę, wliczasz ją w koszty, sprzedajesz - płacisz vat. Tak mi to wyjaśniono.
ToMasz

Data: 2014-08-07 21:05:11
Autor: Shrek
On 2014-08-07 20:39, ToMasz wrote:

[...]

Możesz też mieć prywatne i i liczyć kilometrówkę zdaje się.

Łukasz

Data: 2014-08-07 11:26:59
Autor: tᴏ
BartekK wrote:

[...]

Są sposoby, żeby tego uniknąć, nie będę pisał na grupie, bo nie jestem doradzą podatkowym i mogę coś pomylić. Proponuję, żebyś porozmawiał o tym z dobrym księgowym, bo to znany "problem".

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

zakup i rejestracja auta - firma/osoba