Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.telewizja   »   zakup i zwrot

zakup i zwrot

Data: 2011-08-02 20:25:44
Autor: ttt
zakup i zwrot
Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od daty zakupu?

Data: 2011-08-02 20:50:59
Autor: ToMasz
zakup i zwrot
W dniu 02.08.2011 20:25, ttt pisze:
Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i
po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w
takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od
daty zakupu?
nie. Nikt Ci nie gwarantuje tego prawa. Jednakże wiele sklepów przyjmuje takie zwroty. Na nieszczęście przyjęcie takeigo zwrotu już używanej rzeczy jest zgodne z ogólnym prawem, natomiast ponowna sprzedaż.... JAk kupisz laptopa z aktywowanym windowsem to możesz oddać sprawę do sądu, ale czajnik bezprzewodowy - trudniej udowodnić ze był używany.

MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te pieniądze lub droższy.
ToMasz

Data: 2011-08-03 11:31:51
Autor: Kell a
zakup i zwrot
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

W dniu 02.08.2011 20:25, ttt pisze:
Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i
po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w
takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od
daty zakupu?
nie. Nikt Ci nie gwarantuje tego prawa. Jednakże wiele sklepów przyjmuje takie zwroty. Na nieszczęście przyjęcie takeigo zwrotu już używanej rzeczy jest zgodne z ogólnym prawem, natomiast ponowna sprzedaż.... JAk kupisz laptopa z aktywowanym windowsem to możesz oddać sprawę do sądu, ale czajnik bezprzewodowy - trudniej udowodnić ze był używany.

W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu  i nie ma problemu
z aktywowanym windowsem. A 10 dni jest na zwrot jesli kupuje sie
cos, czego podczas zakupu nie mozna zobaczyc na wlasne oczy
(czyli np. podczas zakupu przez internet)

Data: 2011-08-03 12:59:35
Autor: BaX
zakup i zwrot
W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu  i nie ma problemu
z aktywowanym windowsem.

I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do stanu sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania przy instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna. Dodatkowo np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie zarejestruje się na okres próbny.

Reasumujac, zwrócony laptop może zostać traktowany tylko jako towar w najlepszym wypadku powystawowy albo używany.

Data: 2011-08-03 13:37:16
Autor: Kell a
zakup i zwrot
"BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał(a):

W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu  i nie ma problemu
z aktywowanym windowsem.

I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do stanu sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania przy instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna. Dodatkowo np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie zarejestruje się na okres próbny.

Gosc pisal o aktywowanym windowsie a nie pouzupelnianych
gwarancjach czy poinstalowanych programach. Nalezaloby troche rozrozniac.

Data: 2011-08-03 14:08:45
Autor: BaX
zakup i zwrot

W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu  i nie ma problemu
z aktywowanym windowsem.

I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do stanu
sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i
softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania przy
instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna.
Dodatkowo
np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy
właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie
zarejestruje się na okres próbny.

Gosc pisal o aktywowanym windowsie a nie pouzupelnianych
gwarancjach czy poinstalowanych programach. Nalezaloby
troche rozrozniac.

Jednym z etapów po instalacji windowsa ale przed pokazaniem właściwego pulpitu jest rejestracja laptopa, można ją oczywiście pominąc ale wielu wpisuje dane albo co gorsza wpisuje jakieś bzdety i rejestruje. Tak samo jak offiice, nero itd.

Data: 2011-08-05 08:31:40
Autor: ToMasz
zakup i zwrot
W dniu 03.08.2011 13:37, Kell a pisze:
"BaX"<bax@_klub.chip.pl>  napisał(a):

W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu  i nie ma problemu
z aktywowanym windowsem.

I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do stanu
sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i
softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania przy
instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna.
Dodatkowo
np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy
właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie
zarejestruje się na okres próbny.

Gosc pisal o aktywowanym windowsie a nie pouzupelnianych
gwarancjach czy poinstalowanych programach. Nalezaloby
troche rozrozniac.
nie.
Gość pisał o tym, ze gro klientów wybiera MM/real/itp, bo jakby co to towar oddamy. Każdy sklep może przyjąć towar od klienta, bo tak stanowi prawo. Niestety prawo nie nic nie wspomina _co potem z towarem_, natomiast domyślnie w sklepie kupujemy towary _fabrycznie nowe_ a zwroty takimi nie są. W niewielu przypadkach da sie udowodnić ze ów towar był używany. W przypadku laptopa, da sie. TV - może mieć 300godzin bo w sklepie go wygrzewali..

ToMasz

Data: 2011-08-03 14:27:36
Autor: Robert_J
zakup i zwrot
MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te pieniądze lub droższy.

To raczej kwalifikuje się jako wymiana, a nie zwrot. I faktycznie sporo marketów to praktykuje, pod warunkiem że bierzesz w zamian coś w minimum tej samej cenie. Ale nie znam żadnego, który przyjmuje stricte zwrot towaru. Czyli że oddasz sprzęt i dostajesz kasiorę :-).
Dlatego uważam że zdecydowanie lepiej pójść do MM, obejrzeć sobie dokładnie, pobawić się, a kupić w sklepie internetowym, w którym zawsze towar może oddać w ciągu 10 dni bez tłumaczenia dlaczego. Tylko tu też jest jeden problem. Towar nie może być odpakowany ani nosić śladów użycia (w sumie pierwsze raczej wyklucza drugie ;-) )

Data: 2011-08-03 14:35:50
Autor: Marek Dyjor
zakup i zwrot
Robert_J wrote:
MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te
pieniądze lub droższy.

To raczej kwalifikuje się jako wymiana, a nie zwrot. I
faktycznie sporo marketów to praktykuje, pod warunkiem że
bierzesz w zamian coś w minimum tej samej cenie. Ale nie
znam żadnego, który przyjmuje stricte zwrot towaru. Czyli że
oddasz sprzęt i dostajesz kasiorę :-).
Dlatego uważam że zdecydowanie lepiej pójść do MM, obejrzeć
sobie dokładnie, pobawić się, a kupić w sklepie
internetowym, w którym zawsze towar może oddać w ciągu 10
dni bez tłumaczenia dlaczego. Tylko tu też jest jeden
problem. Towar nie może być odpakowany ani nosić śladów
użycia (w sumie pierwsze raczej wyklucza drugie ;-) )

nie prawda...

nie możesz sprawdzić właściwości towaru nie odpakowując go...

ma być zapakowany z powrotem i nie nosić śladów używania.

Data: 2011-08-03 14:44:30
Autor: Robert_J
zakup i zwrot
Towar nie może być odpakowany ani nosić śladów
użycia (w sumie pierwsze raczej wyklucza drugie ;-) )

nie prawda...
nie możesz sprawdzić właściwości towaru nie odpakowując go...
ma być zapakowany z powrotem i nie nosić śladów używania.

Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację, otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).

Data: 2011-08-04 07:48:35
Autor: Kell a
zakup i zwrot
"Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał(a):

Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację, otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).

Najlepszym przykladem jest np. wypakowanie
przedmiotu z tzw. blistra.

Data: 2011-08-04 14:40:56
Autor: Marek Dyjor
zakup i zwrot
Kell a wrote:
"Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał(a):

Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację,
otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika
audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).

Najlepszym przykladem jest np. wypakowanie
przedmiotu z tzw. blistra.

blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można przedmiot wsadzić i zakleić.

Data: 2011-08-04 14:55:41
Autor: BaX
zakup i zwrot

Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację,
otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika
audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).

Najlepszym przykladem jest np. wypakowanie
przedmiotu z tzw. blistra.

blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można przedmiot wsadzić i zakleić.

Aha, rozumiem, że gdybyś dostał taki towar wysyłkowo jako pełnoprawny i pełnowartościowy przyjął być bez zająknięcia?

Data: 2011-08-04 15:01:59
Autor: Kell a
zakup i zwrot
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można przedmiot wsadzić i zakleić.

To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
(tak. jak np. pudelka z tv)

Data: 2011-08-04 15:06:07
Autor: Cavallino
zakup i zwrot
Użytkownik "Kell a" <kella@niematakiejdomeny.com> napisał w wiadomości news:4u5l37dtu3j8dltoam3p7cd9bluk0eth074ax.com...
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
przedmiot wsadzić i zakleić.

To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
(tak. jak np. pudelka z tv)

Ale to już problem sprzedawcy - niech sobie zamawia towar w innych opakowaniach.

Data: 2011-08-04 17:08:27
Autor: BaX
zakup i zwrot

blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
przedmiot wsadzić i zakleić.

To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
(tak. jak np. pudelka z tv)

Ale to już problem sprzedawcy - niech sobie zamawia towar w innych opakowaniach.


Hehehe, kolejny raz dostaniesz w woreczku, nie będziesz miał problemu z 'blisterem'

Data: 2011-08-04 17:59:16
Autor: Cavallino
zakup i zwrot
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4e3ab5dc$0$3497$65785112news.neostrada.pl...

blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
przedmiot wsadzić i zakleić.

To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
(tak. jak np. pudelka z tv)

Ale to już problem sprzedawcy - niech sobie zamawia towar w innych opakowaniach.


Hehehe, kolejny raz dostaniesz w woreczku, nie będziesz miał problemu z 'blisterem'

Osobiście nie widzę różnicy, nawet bym wolał np. w kartoniku.
Te blistery tylko mnie wkurzają zawsze, z reguły sobie ręce poharatam, zanim się dobiorę do ich działalności.


Data: 2011-08-03 14:33:38
Autor: Marek Dyjor
zakup i zwrot
ToMasz wrote:
W dniu 02.08.2011 20:25, ttt pisze:
Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet
RTV i po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca
oczekiwan, to czy w takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu
w terminie do 10 dni od daty zakupu?
nie. Nikt Ci nie gwarantuje tego prawa. Jednakże wiele sklepów
przyjmuje takie zwroty. Na nieszczęście przyjęcie takeigo zwrotu już
używanej rzeczy jest zgodne z ogólnym prawem, natomiast ponowna sprzedaż....
JAk kupisz laptopa z aktywowanym windowsem to możesz oddać sprawę do
sądu, ale czajnik bezprzewodowy - trudniej udowodnić ze był używany.

MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te pieniądze lub
droższy. ToMasz

nie odrazu...

dostajesz voucher ważny 30 dni.  można go potem przedłużyć.

Data: 2011-08-10 23:32:04
Autor: adresss
zakup i zwrot
On Tue, 02 Aug 2011 20:50:59 +0200, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te pieniądze lub droższy.

nie do konca jest to prawda, dostajesz fakture ze zwrotem, ktora
nastepnie mozesz wymienic na nowy/inny towar w MM (w tej ceniu lub
drozszy - of course po doplacie). Kasiory nie dostaniesz do reki. No
chyba ze bedziesz udowadnial, ze .....(tu wpiszcie wasze pomysly).

--
ThinkXtra

Data: 2011-08-13 18:10:09
Autor: jerzu
zakup i zwrot
On Wed, 10 Aug 2011 23:32:04 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

nie do konca jest to prawda, dostajesz fakture ze zwrotem, ktora
nastepnie mozesz wymienic na nowy/inny towar w MM (w tej ceniu lub
drozszy - of course po doplacie). Kasiory nie dostaniesz do reki.

Mnie się raz udało. Ale to była mysz do komputera za niecałe 100 zł.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-02 23:15:14
Autor: Cavallino
zakup i zwrot
Użytkownik "ttt" <tl6@nospamwp.pl> napisał w wiadomości news:j19ffa$d0c$1news.onet.pl...
Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od daty zakupu?

Jeśli kupujesz przez internet to tak, nawet trochę dłużej.

Data: 2011-08-04 15:53:36
Autor: MM
zakup i zwrot
Dnia 02-08-2011 o 23:15:14 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):

Jeśli kupujesz przez internet to tak, nawet trochę dłużej.

Wskaż przepis, który mówi, że jest więcej niż 10 dni.

Data: 2011-08-04 16:02:24
Autor: Cavallino
zakup i zwrot
Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.vzozjmtnpq3u2rtech...
Dnia 02-08-2011 o 23:15:14 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Jeśli kupujesz przez internet to tak, nawet trochę dłużej.

Wskaż przepis, który mówi, że jest więcej niż 10 dni.

HINT: brak poinformowania klienta o jego prawach.
Gdyby kupił przez net i pytał, to by znaczyło, że poinformowany nie został.

Data: 2011-08-04 20:44:50
Autor: MM
zakup i zwrot
Dnia 04-08-2011 o 16:02:24 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):


HINT: brak poinformowania klienta o jego prawach.
Gdyby kupił przez net i pytał, to by znaczyło, że poinformowany nie  został.

Masz rację, ale to jest pewien wyjątek, i nie można liczyć na niego.
Jeszcze się nie spotkałem z brakiem takiej informacji..

Data: 2011-08-05 07:57:18
Autor: Budzik
zakup i zwrot
Osobnik posiadający mail kontogrupz@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

HINT: brak poinformowania klienta o jego prawach.
Gdyby kupił przez net i pytał, to by znaczyło, że poinformowany nie  został.

Masz rację, ale to jest pewien wyjątek, i nie można liczyć na niego.
Jeszcze się nie spotkałem z brakiem takiej informacji..

A ja praktycznie się z taką informacją nie spotykam.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

zakup i zwrot

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona