zakup mieszkania od rodziców

Data: 2011-01-10 11:12:47
Autor: Maruda
zakup mieszkania od rodziców
W dniu 2011-01-09 22:09, misiek pisze:
Chcielibyśmy z bratem odkupić mieszkanie własnościowe od rodziców.
Czy w przypadku takiej transakcji jest możliwe odkupienie mieszkania
po cenie niższej (np. 60.000PLN) niż wartość rynkowa (około
180.000PLN) tak aby urząd skarbowy nie przyczepił się do tej
transakcji.
Czy fakt że rodzice sprzedają mieszkanie dzieciom, a oprócz tego będą
posiadali wpis w akcie notarialnym o dożywotnim użytkowaniu skutecznie
obniży cenę dla US.
Akt darowizny nie do końca będzie skuteczny z powodu wliczanie
darowizny w masę spadkową przez okres 10 lat (tak przynajmniej
zostałem poinformowany)

Dzieci nie płacą podatku oSiD, więc US nie będzie się darowizną interesował w ogóle.
To ostatnie - niestety prawda. Jeśli jest więcej potencjalnych dziedziczących, to sprzedaż powinna być lepsza.
Przy darowiźnie notariusz (qjm) wyciągnie łapę po swoją prowizję liczoną od wartości rynkowej.
Może więc sprzedaż za 1zł nie jest głupim rozwiązaniem. Nikt nikomu nie broni sprzedać/kupić poniżej ceny rynkowej.
Jednak nie mam doświadczenia w obrocie nieruchomościami. Sam jestem ciekaw czy i jak to się uda.

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-01-10 04:37:33
Autor: witek
On 1/10/2011 4:12 AM, Maruda wrote:

Dzieci nie płacą podatku oSiD, więc US nie będzie się darowizną
interesował w ogóle.

dzieci w sensie zstepni czy dzieci w sensie niepełnletni?

bo dzieci w sensie zstępni to płacić płacą na tych samych zasadach co wszyscy inni z jednym wyjątkiem. Jak zgłoszą darowiznę lub jak w tym przypadku odbędzie się to notarialnie.

o wyjątki dzieci w sensie niepełnoletni nie słyszałem.

Przy darowiźnie notariusz (qjm) wyciągnie łapę po swoją prowizję liczoną
od wartości rynkowej.

a przy sprzedazy łapę wyciągnie i notariusz i urząd skarbowy po PCC.

Może więc sprzedaż za 1zł nie jest głupim rozwiązaniem. Nikt nikomu nie
broni sprzedać/kupić poniżej ceny rynkowej.

US broni. PCC pójdzie po cenie rynkowej.

Jednak nie mam doświadczenia w obrocie nieruchomościami. Sam jestem
ciekaw czy i jak to się uda.

A ja bym tego w ogóle nie ruszał tylko napisał testament.
No chyba, ze jest jakiś inny szczególny powód tej całej akcji.

Data: 2011-01-10 11:36:44
Autor: misiek
On 10 Sty, 11:37, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> [...]

A ja bym tego w ogóle nie ruszał tylko napisał testament.
No chyba, ze jest jakiś inny szczególny powód tej całej akcji.

Jest inny powód dlatego testament ani darowizna nie wchodzą w rachubę

zakup mieszkania od rodziców