zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie

Data: 2011-03-24 22:14:46
Autor: goro
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
Chce kupic mieszkanie. Znalazlem odpowiednie, uzgodnilem z wlascicielami cene.
Z rozmowy z wlascicielami wyszlo, ze maja spore dlugi ktore sciaga komornik. Sa tez zaleglosci w czynszu ktore przeszly na komornika (zdaje sie ze chca je splacic z zadatku). Mieszkanie jest spoldzielcze wlasnosciowe bez hipoteki.
Bede kupowal na kredyt wiec umowa przedwstepna i zadatek. Wlasciciele chca uzgodnic okreslony termin wydania (wyprowadzki) taki, zeby mieli czas na znalezienie sobie innego mieszkania. Jeszcze nie ustalilem szczegolow ale chcialbym zrobic tak, zeby podpisanie ostatecznego aktu odbylo sie po przygotowaniu mieszkania do wydania (wyprowadzce).

Co bedzie jesli wlasciciele beda zwlekac z wyprowadzka?
1) Teoretycznie moge liczyc na podwojny zwrot zadatku. Obawiam sie jednak ze tego nie zrobia, sprawa bedzie sie ciagnela latami a im bedzie wszystko jedno bo i tak maja komornika.
2) Jesli umowe przedwstepna zrobie u notariusza to moge dochodzic przed sadem by transakcja doszla do skutku. Czy do pozniejszej ewentualnej eksmisji musze zapewnic im lokal zastepczy?

Prosze o pomoc jak sie najlepiej zabezpieczyc w takiej sytuacji. Jestem jeszcze przed wszelkimi ustaleniami oraz wizyta w spoldzielni i u notariusza ale chce byc przygotowany. Jesli cos pokrecilem w terminologii to przepraszam - robie to pierwszy raz.

Data: 2011-03-24 16:33:10
Autor: witek
On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
Chce kupic mieszkanie. Znalazlem odpowiednie, uzgodnilem z wlascicielami
cene.
Z rozmowy z wlascicielami wyszlo, ze maja spore dlugi ktore sciaga
komornik.

no to ja bym już na tym etapie zakończył.

> [...]
chca uzgodnic okreslony termin wydania (wyprowadzki) taki, zeby mieli
czas na znalezienie sobie innego mieszkania.

A za co go chc± kupić?
Bo jak im komornik zd±ży twoj± kasę zabrać to mog± mieć spory kłopot ze znalezieniem czego¶ za darmo.

Jeszcze nie ustalilem
szczegolow ale chcialbym zrobic tak, zeby podpisanie ostatecznego aktu
odbylo sie po przygotowaniu mieszkania do wydania (wyprowadzce).

poczytaj co to jest skarga pauliańska, bo możesz zostać bez kasy i bez mieszkania.
wszystko zalezy jak spore te długi.

Co bedzie jesli wlasciciele beda zwlekac z wyprowadzka?

bedziesz wła¶cicielem mieszkania z lokatorami.

1) Teoretycznie moge liczyc na podwojny zwrot zadatku.

Ale ktokolwiek od umowy odstapił, że chesz zwrotu zadatku?
A nawet jak, to co najwyzej oni beda mieli wiekszy dług, ale ty kasy nie.

[...]

tak i sprawę o eksmisję.
w pare lat sie uwiniesz.

Prosze o pomoc jak sie najlepiej zabezpieczyc w takiej sytuacji.

Nie da sie.
Mozesz miec mniej lub wiecej szczęscia, ale jak trafisz na takich, którzy chca cie zrobic w balona i sa w tym dobrzy to im sie to uda.

Jestem
jeszcze przed wszelkimi ustaleniami oraz wizyta w spoldzielni i u
notariusza ale chce byc przygotowany. Jesli cos pokrecilem w
terminologii to przepraszam - robie to pierwszy raz.

po raz pierwszy bez do¶wiadczenia chcesz przewalić  xxx tys zł.
dobry jestes. czemu nie zlecisz tego komus kto sie na tym zna?
żal ci tysiaca, ale pol miliona ci nie żal?

Data: 2011-03-24 23:00:04
Autor: goro
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:imgdd7$555$11inews.gazeta.pl...
On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
A za co go chc± kupić?
Bo jak im komornik zd±ży twoj± kasę zabrać to mog± mieć spory kłopot ze znalezieniem czego¶ za darmo.

Rzekomy dlug wlascicieli to ok polowy wartosci mieszkania. Za druga polowe od biedy da sie cos kupic ale moze po prostu chca cos wynajac.

poczytaj co to jest skarga pauliańska,

czy to ma tu zastosowanie? musi byc chyba spelniony warunek ze osoba trzecia osiaga korzysc majatkowa. Oni nie chca mi tego mieszkania podarowac tylko sprzedac za kwote ktora umozliwi splacenie zadluzenia.

bo możesz zostać bez kasy i bez mieszkania.

tego wlasnie sie obawiam

wszystko zalezy jak spore te długi.

jak pisalem ponoc polowa wartosci mieszkania ale tego nie moge byc pewien

po raz pierwszy bez do¶wiadczenia chcesz przewalić  xxx tys zł.
dobry jestes. czemu nie zlecisz tego komus kto sie na tym zna?
żal ci tysiaca, ale pol miliona ci nie żal?

A kto tak powiedzial? Tak jak pisalem, przed wizyta u notariusza i jutrzejszym spotkaniem z wlascicielami oraz przedstawicielem biura nieruchomosci chce sie doedukowac czy w ogole w to wchodzic. Komu jeszcze moge zlecic fachowe poprowadzenie sprawy?

Data: 2011-03-24 22:27:44
Autor: witek
On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
[...]

człowiek albo chce sprzedać mieszkanie i splacić długi bo np. interes mu popłyn±ł, albo robi cie ciężko w balona, bo nikt normalny nie robi długów na połowę warto¶ci mieszkania.
tego nie wiesz i się nie dowiesz, dopóki sam z nimi nie popłyniesz (lub nie).
Nie ma dobrej rady.
Broni±c włanej d... albo bym się z tego wycofał, albo wpł±tał w to komornika, tak żeby on o transakcji wiedział.

i wzi±ł do tego dobrego prawnika, który się zna na przekrętach

Data: 2011-03-24 23:22:20
Autor: mvoicem
On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
[...]

Jeżeli tak, to może się z nimi umówić tak, że płacisz zamiast im, to
komornikowi a resztę im?

p. m.

Data: 2011-03-25 14:33:29
Autor: MZ
W dniu 2011-03-24 23:22, mvoicem pisze:
Jeżeli tak, to może się z nimi umówić tak, że płacisz zamiast im, to
komornikowi a resztę im?

A jak sobie wyobrażasz takie rozwi±zanie przy udziale banku? Poza tym "z
nimi" może się umawiać do upadu, je¶li już to bezpo¶rednio z
komornikiem. W każdym razie sprawa jest co najmniej problematyczna.
--
MZ

Data: 2011-03-25 14:43:12
Autor: mvoicem
(25.03.2011 14:33), MZ wrote:
W dniu 2011-03-24 23:22, mvoicem pisze:
Jeżeli tak, to może się z nimi umówić tak, że płacisz zamiast im, to
komornikowi a resztę im?

A jak sobie wyobrażasz takie rozwi±zanie przy udziale banku?

Skoro można się umówić że zapłata będzie przelana na konto kredytu który
wisi na mieszkaniu (jeden dłużnik), to nie widzę dlaczego nie można się
umówić że będzie przelana na konto komornika (inny dłużnik).

 Poza tym "z
nimi" może się umawiać do upadu, je¶li już to bezpo¶rednio z
komornikiem. W każdym razie sprawa jest co najmniej problematyczna.

No na pewno trzebaby to wszystko uzgodnić z komornikiem.

Wiem że trzebaby to pewnie trochę poorganizować, ale przynajmniej by się
uniknęło tej całej skargi pauliańskiej (jak s±dzę).

p. m.

Data: 2011-03-25 22:14:54
Autor: to
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
begin mvoicem
Wiem że trzebaby to pewnie trochę poorganizować, ale przynajmniej by się
uniknęło tej całej skargi pauliańskiej (jak sądzę).

Ale niekoniecznie uniknęłoby się lokatorów, którzy nie chcą się wyprowadzić...

Data: 2011-03-26 01:00:53
Autor: mvoicem
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
(25.03.2011 23:14), to wrote:
begin mvoicem

Wiem że trzebaby to pewnie trochę poorganizować, ale przynajmniej by się
uniknęło tej całej skargi pauliańskiej (jak sądzę).

Ale niekoniecznie uniknęłoby się lokatorów, którzy nie chcą się wyprowadzić...

Ten problem może wystąpić również w sytuacji bez komornika.

p. m.

Data: 2011-03-26 00:16:00
Autor: to
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
begin mvoicem
Ten problem może wystąpić również w sytuacji bez komornika.

Jak płacisz i dostajesz klucze do pustego mieszkania? Nie wspomnę już o tym, że w przypadku mocno zadłużonej rodziny istnieje dużo większe ryzyko, że postanowią sobie pomieszkać jakiś czas za darmo.

Data: 2011-03-26 09:11:28
Autor: mvoicem
(26.03.2011 01:16), to wrote:
begin mvoicem

Ten problem może wystąpić również w sytuacji bez komornika.

Jak płacisz i dostajesz klucze do pustego mieszkania?

Nie, jak płacę i z tego co płacę sprzedający spłacają kredyt który wisi
na mieszkaniu ktĂłre kupujÄ™.

p. m.

Data: 2011-03-25 02:10:55
Autor: Massai
goro wrote:

> [...]

Rzekomy dlug wlascicieli to ok polowy wartosci mieszkania. Za druga
polowe od biedy da sie cos kupic ale moze po prostu chca cos wynajac.

Je¶li to jest informacja od nich, to zastanów się czy możesz im ufać -
obawiam się że prawda może być taka że dług przekracza warto¶ć
mieszkania.

Być może to ostatni element ich maj±tku, maj±cy jak±¶ warto¶ć - a jak
komornik im zechce sprzedać to mieszkanie, to z lokatorami pewnie nie
dostan± nawet połowy tego co Ty im zapłacisz.

Ja bym się w to nie pchał. Może się okazać że de facto w ten sposób
tylko kupisz ich długi.

[...]

Przepisy sa takie że nikt tego nie zrobi tak "fachowo", żeby było
zgodnie z prawem i żeby¶ był bezpieczny.

Bo chyba jedyna metoda, to jakie¶ siłowe bandyckie akcje w razie
problemów.

Odpu¶ć to sobie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-25 09:07:37
Autor: MZ
W dniu 2011-03-24 23:00, goro pisze:
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
On 3/24/2011 4:14 PM, goro wrote:
A za co go chcą kupić?
Bo jak im komornik zdąży twoją kasę zabrać to mogą mieć spory kłopot
ze znalezieniem czegoĹ› za darmo.

[...]

Skarga pauliańska uregulowana jest w art. 527–534 Kodeks cywilny
Zgodnie z art. 527, jeżeli spełnione zostały następujące przesłanki:
1. w następstwie dokonanej czynności prawnej dłużnik stał się
niewypłacalny lub stał się niewypłacalny w wyższym stopniu niż przed
dokonaniem czynności (a zatem nastąpiło pokrzywdzenie wierzycieli) (to o
sprzedajÄ…cych)
2. w następstwie dokonanej przez dłużnika czynności prawnej osoba
trzecia uzyskała korzyść majątkową (to o Tobie, bo mimo że płacisz to
uzyskujesz korzyść majątkową w postaci mieszkania, taki mały paradoks)
3. dłużnik, dokonując czynności prawnej, działał ze świadomością
pokrzywdzenia wierzycieli (to znĂłw o sprzedajÄ…cych)
4. osoba trzecia wiedziała lub przy zachowaniu należytej staranności
mogła się dowiedzieć, że dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia
wierzycieli (to z kolei o Tobie, bo wiesz o długach)
– każdy z wierzycieli może wytoczyć powództwo o uznanie takiej czynności
prawnej za bezskuteczną w stosunku do niego i w konsekwencji poszukiwać
zaspokojenia z tego, co wskutek czynności „wyszło” z majątku dłużnika
lub do niego „nie weszło”.

Jeśli właściciel nieruchomości chce się jej wyzbyć przed obawę wszczęcia
egzekucji komorniczej przez jego wierzyciela, a osoba kupujÄ…ca
nieruchomość wie lub domyśla się, że właściciel ma problemy ze spłatą
zobowiązań, to wierzyciel ma prawo cofnąć transakcję kupna nieruchomości.

Do tego dochodzi (im) podpadnięcie pod art. 300 KK

Art.*300.*§*1.*Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, ĹĽe
usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§*2.*Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego
organu państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego
wierzyciela przez to, ĹĽe usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy,
rzeczywiście lub pozornie obciąża albo uszkadza składniki swojego
majątku zajęte lub zagrożone zajęciem,
§*3.*Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
sprawca
§*4.*Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

--
MZ

Data: 2011-03-25 18:25:05
Autor: ±ćęłń󶼿
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
Rachunek powierniczy?
Popytaj w bankach o to.
Lub depozyt powierniczy u notariusza?

Data: 2011-03-25 08:15:33
Autor: MZ
W dniu 2011-03-24 22:14, goro pisze:
[...]

Pchasz palce między drzwi. Takich transakcji się nie robi. Je¶li nie ma
KW dla mieszkania, to wszelkie roszczenia je¶li będ± to będ± w KW
budynku - sprawdĽ. Spółdzielnia może Ci wydać za¶wiadczenie, że brak
zaległo¶ci i obci±żeń po czym się z tego rado¶nie wycofać po jakim¶
czasie "i co nam pan zrobi". Je¶li bierzesz na to kredyt to nie do¶ć, że
pchasz palce w drzwi to jeszcze zamykasz oczy :] Je¶li jednak się
uprzesz, to obie umowy (przedwstępn± i przyrzeczon±) obowi±zkowo
notarialnie z podaniem bardzo dokładnie wszelkich terminów.

--
MZ

Data: 2011-03-25 08:44:56
Autor: MZ
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
W dniu 2011-03-24 22:14, goro pisze:
Wlasciciele chca uzgodnic okreslony termin wydania (wyprowadzki) taki,
zeby mieli czas na znalezienie sobie innego mieszkania.
(...)
Jestem
jeszcze przed wszelkimi ustaleniami oraz wizyta w spoldzielni i u
notariusza ale chce byc przygotowany. Jesli cos pokrecilem w
terminologii to przepraszam - robie to pierwszy raz.
Skoro jeste¶ "przed" wizyt± w spółdzielni, masz tylko "o¶wiadczenie"
wła¶cicieli, którzy sprzedaj± mieszkanie i już chc± zadatek ale nawet
jeszcze nie maj± gdzie się wyprowadzić to obawiam się że rado¶nie
pędzisz w przepa¶ć. Je¶li ¶ciga ich komornik to zapewne pierwsze na czym
położył łapę to wła¶nie mieszkanie, zwłaszcza je¶li spółdzielnia już
oddała długi do komornika. Obstawiam, że wizyta w spółdzielni skończy
się informacj±, że na mieszkaniu jest zajęcie komornicze.
Tak jak już Ci napisał witek oni najprawdopodobniej nie zamierzaj± się
nigdzie wyprowadzać (bo i za co) tylko szukaj± jelenia który da im
zastrzyk gotówki "na chwilę". Droga s±dowa w przypadku umowy
przedwstępnej notarialnej jest wykonalna, ale na 99% wmiesza się w to
komornik i uniemożliwi sprzedaż ze względu na zajęcie. Naprawdę odpu¶ć
sobie, bo to mina. Zreszt± bank jak zobaczy sytuację, to z dużym
prawdopodobieństwem odmówi udzielenia kredytu i w najgorszej sytuacji
stracisz zadatek z własnej winy. Stracisz go zreszt± najprawdopodobniej
i tak, tyle że będziesz mógł się o niego długo i namiętnie upominać u
komornika jako kolejny z wierzycieli.

--
MZ

Data: 2011-03-25 15:44:14
Autor: goro
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Co prawda wyglada na to ze po prostu sprzedajacemu nie wyszedl interes bo wspominal ze mial sklep ale mimo wszystko rezygnuje z tej "okazji".

Data: 2011-03-25 23:45:27
Autor: Feromon
zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie

Użytkownik "goro" <a@a.pl> napisał w wiadomo¶ci news:imgc8r$97n$1usenet.news.interia.pl...
2) Jesli umowe przedwstepna zrobie u notariusza ...

Notariusz nie gwarantuje niczego oprócz opłaty za swoje czynno¶ci.
Nie pchaj się w taki układ, bo procesy mog± trwać latami.

Feromon

Data: 2011-03-26 19:02:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Mar 2011, Feromon wrote:

Użytkownik "goro" <a@a.pl> napisał w wiadomo¶ci news:imgc8r$97n$1usenet.news.interia.pl...
2) Jesli umowe przedwstepna zrobie u notariusza ...

Notariusz nie gwarantuje niczego oprócz opłaty za swoje czynno¶ci.

  W tym przypadku jeszcze gwarantuje prawo do nabycia mieszkania.
  A to, że ono nie musi być korzystne:

Nie pchaj się w taki układ, bo procesy mog± trwać latami.

....to inna sprawa.

pzdr, Gotfryd

zakup mieszkania - zabezpieczenia w umowie