zakup na Allegro

Data: 2015-09-14 07:50:07
Autor: mz
zakup na Allegro
Witam
Kupuj±c na Allegro zauważyłem u sprzedawcy taki oto zapis:
"Umożliwiam wysyłkę listem ekonomicznym / priorytetowym TYLKO na wyraĽn± pro¶bę kupuj±cego, Jest to przesyłka obarczona ryzykiem zaginięcia na Poczcie Polskiej. Je¶li przesyłka nie dojdzie, nie będ± mogli mieć Pastwo żadnych roszczeń wobec firmy, gdyż tylko LISTY POLECONE i PACZKA POBRANIOWA s± gwarantowane i posiadaj± numery nadawcze. "
Czy naprawdę sprzedawca nie odpowiada za wysłan± przesyłkę ? Jeżeli tak to przecież nie musi jej wcale wysyłać ? Powie, że wysłał i koniec.
Towar zamawiam, wybieram sposób przesyłki (z dostępnych u sprzedawcy) i oczekuję, że towar do mnie dotrze. Je¶li nie dotrze, ż±dam od sprzedawcy zwrotu gotówki lub wysłanie kolejnego. A on niech ż±da od firmy, któr± wysłał mi przesyłkę zado¶ćuczynienia.

Data: 2015-09-14 07:56:10
Autor: Danusia
zakup na Allegro

Użytkownik "mz" <lapaczspam@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:55f66010$0$27511$65785112news.neostrada.pl...
Witam
[...]
zwrotu gotówki lub wysłanie kolejnego. A on niech ż±da od firmy, któr± wysłał mi przesyłkę zado¶ćuczynienia.
Jakie zado¶ćuczynienie za zwykły list?

pozdr -- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-09-14 08:00:30
Autor: Budzik
zakup na Allegro
[...]

Ale przeciez sprzedawca wyraĽnie pisze, ze tylko formy listów paczek pleconych daj± możliwo¶c sprawdzenia czy paczka doszła i ewentualnego ubiegania sie o odszkodowanie...

Po prostu nie korzystaj z formy listu zwykłego.

Ale zeby cie uspokoić - kupuje czasami co¶ listem zwykłym i prawie zawsze przychodzi, raz nie przysżło napisałem do sprzedawcy i o dziwo wyslał jeszcze raz.
Wiec moze wybierajac uczciwych sprzedawców, nie bedzie tak Ľle jak piszesz i przewidujesz.

Zawsze po transakcji masz prawo do wystawienia oceny.

Data: 2015-09-16 10:00:28
Autor: bronek.tallar
zakup na Allegro
użytkownik mz napisał:
Je¶li nie dotrze, ż±dam od sprzedawcy zwrotu gotówki lub wysłanie kolejnego. A on niech ż±da od firmy, któr± wysłał mi przesyłkę zado¶ćuczynienia.

A je¶li dotrze, zaż±dasz od sprzedawcy powtórnego wysłania
twierdz±c że nie doszło, i tak w kółko.

Data: 2015-09-16 20:40:59
Autor: Robert Tomasik
zakup na Allegro
W dniu 16-09-15 o 19:00, bronek.tallar@gmail.com pisze:

[...]
Toteż dlatego minimum, to przesyłka rejestrowana.

Data: 2015-09-17 01:42:47
Autor: PlaMa
zakup na Allegro
W dniu 2015-09-16 o 19:00, bronek.tallar@gmail.com pisze:

[...]

Ryzyko sprzedawcy jeżeli proponuje takie formy przesyłki.

Data: 2015-09-17 07:53:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
zakup na Allegro
W dniu 2015-09-17 01:42, PlaMa pisze:
[...]

Ale tutaj nie proponuje, tylko jest skłonny się zgodzić, pod warunkiem wzięcia ryzyka przez kupuj±cego na siebie.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-09-18 01:24:09
Autor: PlaMa
zakup na Allegro
W dniu 2015-09-17 o 07:53, Tomasz Kaczanowski pisze:

Ale tutaj nie proponuje, tylko jest skłonny się zgodzić, pod warunkiem
wzięcia ryzyka przez kupuj±cego na siebie.

a po czyjej stronie jest inicjatywa takiego rozwi±zania sprawy wysyłki?

Data: 2015-09-18 07:45:39
Autor: Liwiusz
zakup na Allegro
W dniu 2015-09-18 o 01:24, PlaMa pisze:
W dniu 2015-09-17 o 07:53, Tomasz Kaczanowski pisze:

Ale tutaj nie proponuje, tylko jest skłonny się zgodzić, pod warunkiem
wzięcia ryzyka przez kupującego na siebie.

a po czyjej stronie jest inicjatywa takiego rozwiązania sprawy wysyłki?

W przypadku allegro - po stronie kupujÄ…cego. Ja przynajmniej nie
widziałem aukcji, gdzie list nierejestrowany byłby jedyną opcją wysyłki.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-18 16:17:03
Autor: Robert Tomasik
zakup na Allegro
W dniu 18-09-15 o 07:45, Liwiusz pisze:

[...]

Ale decyzja ta niczego nie zmienia z punktu widzenia sprzedającego.To nadal na nim spoczywa obowiązek wykazania, że przesyłkę wysłał.

Data: 2015-09-18 16:19:21
Autor: Liwiusz
zakup na Allegro
[...]

Ale decyzja ta niczego nie zmienia z punktu widzenia sprzedajÄ…cego.To
nadal na nim spoczywa obowiązek wykazania, że przesyłkę wysłał.

Nie sądzę, aby sprzedawca zaprzeczał wysyłce.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-19 00:08:55
Autor: Robert Tomasik
zakup na Allegro
W dniu 18-09-15 o 16:19, Liwiusz pisze:

[...]

On musi tego dowieść i w tym problem - art. 6 kc. To nie postępowanie karne, gdzie inicjatywa dowodowa jest po stronie oskarżenia.

Data: 2015-09-19 03:14:00
Autor: Liwiusz
zakup na Allegro
W dniu 18-09-15 o 16:19, Liwiusz pisze:

Ale tutaj nie proponuje, tylko jest skłonny się zgodzić, pod
warunkiem
wzięcia ryzyka przez kupującego na siebie.
a po czyjej stronie jest inicjatywa takiego rozwiÄ…zania sprawy
[...]

karne, gdzie inicjatywa dowodowa jest po stronie oskarĹĽenia.

Ale kto mówi, że dowiedzenie ma być kwitkiem? To nie paragraf 22. Skoro
kupujący chciał przesyłkę nierejestrowaną, to wiadomo, że kwitka nie
będzie. Dowodem nadania będą zeznania sprzedającego. Tutaj nawet
dowiedzenie przez kupującego że nie dostał nic nie znaczy, bo to, że
przesyłka mogła zaginąć bez śladu na poczcie jest uznanym ryzykiem
wziętym przez kupującego.

--
Liwiusz

zakup na Allegro