zakup na firme samochodu sprowadzonego - faktura VAT marza

Data: 2009-07-26 17:09:43
Autor: piwnica \(onet\)
zakup na firme samochodu sprowadzonego - faktura VAT marza
Chce kupic na firme samochod sprowadzony
z homologacja ciezarowa - konkretnie Opel Zafira

Zalezy mi na odliczeniu VAT i kosztach
A sprzedajacy mowi ze moze wystawic fakture VAT marza na ktorej nie ma VAT
Ktos wie o co chodzi ?

Data: 2009-07-26 17:31:20
Autor: Kuba \(aka cita\)
zakup na firme samochodu sprowadzonego - faktura VAT marza
piwnica (onet) wydusił z siebie te słowy:

[...]

o to, ze został kupiony na umowe kupna sprzedazy i nie ma na nim VATu, tak
samo jakbyś kupił auto w Polsce na giełdzie od kowalskiego.

Chcesz odliczyc VAT w takim przypadku - musisz go najpierw zapłacić ;)

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-26 20:11:28
Autor: piwnica \(onet\)

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

samo jakbyś kupił auto w Polsce na giełdzie od kowalskiego.

Chcesz odliczyc VAT w takim przypadku - musisz go najpierw zapłacić ;)

Ok ale czy wlasciciel salonu/komisu mozemisprzedac bez VAT?
Raczej nie!

Data: 2009-07-26 20:22:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
zakup na firme samochodu sprowadzonego - faktura VAT marza
piwnica (onet) wydusił z siebie te słowy:

Ok ale czy wlasciciel salonu/komisu mozemisprzedac bez VAT?
Raczej nie!

oczywiście, ze moze .. bo dlaczego nie?
Jesli kupił to auto bez vatu (od osoby fizycznej) to dlaczego ma sprzedawać Tobie z VATem?
Po to wlasnie jest faktura VAT marża.

Jak on (firma) kupi auto na podstawie faktury VAT .. to sprzeda dalej również za pomocą faktury VAT (bez względu komu).

Data: 2009-07-26 20:26:29
Autor: piwnica \(onet\)

piwnica (onet) wydusił z siebie te słowy:

> Ok ale czy wlasciciel salonu/komisu mozemisprzedac bez VAT?
> Raczej nie!

oczywiście, ze moze .. bo dlaczego nie?

a to ciekawe
prowadze firme i jestem vatowcem
nawet jak cios kupie bez vatu i odsprzedam to musze naliczyc vat
dlaczego tu ma byc inaczej?

Data: 2009-07-26 20:49:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Nie znam sie na podatkach .. ale znam sie na sprzedazy aut .. i tak wlasnie to wygląda.

Data: 2009-07-26 21:04:04
Autor: Damian / Excar.pl
zakup na firme samochodu sprowadzonego - faktura VAT marza

Użytkownik "piwnica (onet)" <
nawet jak cios kupie bez vatu i odsprzedam to musze naliczyc vat
dlaczego tu ma byc inaczej?

A co kupujesz bez Vatu ktory dodajesz przy sprzedazy?

Kuba dobrze Ci napisal. Jezeli auto pochodzi od osoby fizycznej (nie od firmy) to
nie ma koniecznosci naliczania Vatu.
Stosuje sie wtedy szczegolny sposob opodatkowania zwany Vat Marza ktory umozliwia
sprzedaz auta bez Vatu.

Jezeli chcialbys odliczyc Vat to sprzedawca musialby dodac to ceny wlasnie 22%

Data: 2009-07-26 21:24:59
Autor: Maciek
Kuba (aka cita) pisze:
[...]
Tylko że ta cena bez VAT i z VAT będzie zapewne podobna, bo rynkowa :->

Maciek

Data: 2009-07-27 08:19:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
zakup na firme samochodu sprowadzonego - faktura VAT marza
Maciek wydusił z siebie te słowy:

Tylko że ta cena bez VAT i z VAT będzie zapewne podobna, bo rynkowa

a to już zależy jak auto zostało zakupione wczesniej. Bo jak przez firme, ktora później i sprzedała z VATem to tak... choć nie zawsze
Jesli jednak auto kupił kowalski .. to zapłacił za auto tyle samo co firma, bo kupił w cenie brutto, ale sprzedać tego auta z VATem, jako niewatowiec, nie moze .. wiec sprzedaje w cenie "brutto bez vatu". Jesli takie auto kupi firma, to żeby wystatwić fakture VAT .. najpierw ten vat musi doliczyc .. wiec auto staje sie droższe od ceny rynkowej o wartość podatku VAT.

Data: 2009-07-27 10:53:55
Autor: Maciek
Kuba (aka cita) pisze:
[...]
Chyba czegoś nie rozumiesz. Auto ma jakąś wartość rynkową, powiedzmy 20 tys. PLN. Zarówno Kowalski jak i firma będą chcieli samochód sprzedać za te 20 tys. (bo drożej się nie bardzo da) tylko firma wystawi fakturę, więc z tych 20 tys. inna firma będzie mogła odliczyć VAT, a z Kowalskim można tylko sporządzić umowę sprzedaży i VAT się od tego nie odliczy.
Zarówno Kowalski jak i firma sprzedają (zresztą również kupują) w cenie brutto z VAT, a różnica polega na tym, że firma może coś z tym VATem zrobić.

Maciek

Data: 2009-07-27 11:24:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

rozumiem doskonale.
Tylko, ze gdyby samochod od kowalskiego firma chciala sprzedać z VATem to będzie on o ten VAT droższy (bez względu, czy firma coś z tym VATem zrobi czy nie)