zakup nowego auta a urząd skarbowy

Data: 2010-05-29 22:49:42
Autor: Jacek
zakup nowego auta a urząd skarbowy
Witam
Moze i głupie pytanie ale nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi:
Chce kupic nowe auto, w salonie, za gotówkę. Czy skarbówka w takim przypadku też pobiera swój haracz (no i ile - procent wartosci czy jakas stała kwota)?? Kupujący wypełnia ten druk PCC?
Dzięki za odpowiedzi.

--
Jacek

Data: 2010-05-29 22:56:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-05-29 22:49, Jacek pisze:
Witam
Moze i głupie pytanie ale nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi:
Chce kupic nowe auto, w salonie, za gotówkę. Czy skarbówka w takim
przypadku teĹź pobiera swĂłj haracz (no i ile - procent wartosci czy jakas
stała kwota)?? Kupujący wypełnia ten druk PCC?
Dzięki za odpowiedzi.

A niby za co ma pobierać? Dostajesz auto z fakturą, a nie umową k-s.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-05-29 22:00:06
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail eikcinek@34xob.lp napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

pytanie wcale nie pozbawione sensu.
Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

P.S. Nie mozna kupic samochodu na paragon? :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2010-05-30 00:33:04
Autor: M1SLQ
zakup nowego auta a urząd skarbowy
Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek
Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

ot, logika :)

Pozdrawiam

Data: 2010-05-30 10:00:07
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail mbierwia@w_domenie_o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek

no to jak mi jeszcze wytłumaczysz czym rozni sie kupno uzywanego od nowego w tym kontekscie, to juz bede wiedziałwszystko.

Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

to jeszcze ewentualnie bym zrozumiał.

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2010-05-30 10:34:40
Autor: M.H.
W dniu 2010-05-30 00:33, M1SLQ pisze:
Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek
Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

ot, logika :)

Sprzedawałeś/kupowałeś samochód używany kiedyś ?

Data: 2010-05-30 12:56:30
Autor: to
M1SLQ wrote:

Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek Sprzedajesz stary -
osiągasz przychód - płacisz podatek

Widzę, że impreza trochę się przeciągnęła, ale czy naprawdę musisz kończyć ją usenetem?

Data: 2010-05-30 14:44:26
Autor: Bartas_M5
M1SLQ pisze:
[...]

Jak się wzbogacam? Wymieniam xxx pieniędzy na przedmiot o wartości xxx.
Gdzie tu wzbogacenie?

Data: 2010-06-04 09:32:02
Autor: MariuszR
W dniu 2010-05-30 14:44, Bartas_M5 pisze:

Jak się wzbogacam? Wymieniam xxx pieniędzy na przedmiot o wartości xxx.
Gdzie tu wzbogacenie?

Pieniądz sam w sobie nie stanowi wartości:-)

--
MariuszR
https://www.mcpvirtualbusinesscard.com/VBCServer/mariuszr/profile

Data: 2010-05-30 18:09:29
Autor: jerzu
zakup nowego auta a urząd skarbowy
On Sun, 30 May 2010 00:33:04 +0200, "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>
wrote:

Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek

To nie jest podatek od wzbogacenia. To jest podatek od czynności
cywilno-prawnych.

Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

Sprzedający nie płaci.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-05-30 18:22:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-05-30 18:09, jerzu pisze:

Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

Sprzedający nie płaci.

Chyba, że sprzedaje przed upływem 6 miesięcy od zakupu _i_ za cenę wyższą niż cena nabycia.

Data: 2010-05-30 18:34:36
Autor: jerzu
zakup nowego auta a urząd skarbowy
On Sun, 30 May 2010 18:22:36 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<eikcinek@34xob.lp> wrote:

Chyba, że sprzedaje przed upływem 6 miesięcy od zakupu _i_ za cenę wyższą niż cena nabycia.

Może, nie wiem. Ale IMHO płaci tylko od różnicy i uwzględnia to w
rocznym zeznaniu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-05-30 18:39:33
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:htu3au$ii5$1news.dialog.net.pl...
[...]

Ale to nie ten podatek jest.

Data: 2010-05-30 19:22:09
Autor: LEPEK
wrote:

Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek

To nie jest podatek od wzbogacenia. To jest podatek od czynności
cywilno-prawnych.

Jak zwał, tak zwał, ale naliczany jest procentowo od wartości transakcji, a nie od sztuki czynności dziwnym trafem ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-05-30 16:21:30
Autor: J.F.
zakup nowego auta a urzšd skarbowy
On Sat, 29 May 2010 22:00:06 +0000 (UTC),  Budzik wrote:
Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

zeby niektorzy nie handlowali "prywatnie", i nie omijali naleznych
podatkow od dzialalnosci.

Przy czym dawniej to byl bardziej podatek od sprzedazy.

P.S. Nie mozna kupic samochodu na paragon? :)

Czemu nie, tylko tam sie nie zmieszcza inne informacje :-)

A wystawic paragon na kasie fiskalnej to chyba nawet obowiazek jest,
tylko potem ad acta idzie.

J.

Data: 2010-06-01 19:12:39
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:29052010.03957E0Bbudzik61.poznan.pl...
[...]

Jak kupujesz samochód (używany, nowy - nie ważne) na fakture - to nie płacisz. Jak kupisz samochodód (używany, nowy - nie ważne) na umoeg kupna sprzedaży - płacisz.
Bo to podatek nie od kupna samochodu, tylko od umów cywilno prawnych ...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-06-03 18:59:57
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail yes.or.no@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

gdyby to był podatek od umow to placiłoby sie konkretna kwote za umowe.
Skaro placi sie od wartosci pojazdu, to jest to podatek od umow tylko z nazwy.
To tak a propos sensu.

Ale pytanie dodatkowe było: czy moza kupic nowy na paragon a nie na umowe kupna.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2010-06-03 23:45:27
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:03062010.1C5EB4F3budzik61.poznan.pl...

Ale pytanie dodatkowe było: czy moza kupic nowy na paragon a nie na umowe
kupna.

nowego nie kupuje sie na umowe kupna tylko na fakture, a jesli kupujący nie jest firmą to na tzw fakture imienną. Tak czy inaczej nie ma umowy, nie ma podatku.

ps. a omawiany podatek jest wlasnie od umów cywilno prawnych, tyle, ze nie ryczałtowy, a od wartości tych umów.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-06-04 04:59:57
Autor: Budzik
[...]

unikasz odpowiedzi na moje pytanie?
Pytam czy da sie kupic samochód na paragon. Rozumiem, ze nie? Dlaczego?
Przeciez salony na pewno maja kase fiskalna.

ps. a omawiany podatek jest wlasnie od umów cywilno prawnych, tyle, ze
nie ryczałtowy, a od wartości tych umów.

Kuba, ja nie twierdze ze sie tak nie nazywa. Ja twierdze, ze jezeli to rzeczywiscie *w swojej idei* byłby podatek od czynnosci to wartosc do zaplaty powinenien stanowic rodzaj czynnosci a nie jej wartosci.
Reasumujac - podatek od czynnosci jest to tylko z nazwy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2010-05-30 07:38:15
Autor: Jacek
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

No tak też myślałem ;)
Dzięki

--
Jacek

Data: 2010-05-30 16:11:05
Autor: Big Jack
zakup nowego auta a urząd skarbowy
W wiadomości
*Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał(-a):

A niby za co ma pobierać? Dostajesz auto z fakturą, a nie umową k-s.

Niejako przy okazji: jak kupuję od autokomisu i dostaję fakturę VAT - marża, to też nie płacę podatku (PCC?)? Czasami widuję takie ogłoszenia i mnie to zastanowiło.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-05-30 19:24:33
Autor: LEPEK
W dniu 2010-05-30 16:11, Big Jack pisze:

Niejako przy okazji: jak kupuję od autokomisu i dostaję fakturę VAT -
marża, to też nie płacę podatku (PCC?)? Czasami widuję takie ogłoszenia
i mnie to zastanowiło.

Jak kupujesz od firmy (nie pamiętam, chyba chodzi o płatnika VAT dokładniej), to nie ma podatku.

Pozdr,

Data: 2010-05-29 23:02:18
Autor: Jackare
Użytkownik "Jacek" <jackrzyzak@wyborcza.pl> napisał w wiadomości news:htrul6$347$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie. Kupując w salonie otrzymujesz fakturę zakupu i płacisz vat a nie PCC. PCC płacisz gdy kupujesz "na umowę" kupna-sprzedaży
--
Jackare

Data: 2010-05-30 10:16:06
Autor: J.F.
On Sat, 29 May 2010 22:49:42 +0200,  Jacek wrote:
[...]

Nie wypelnia bo nie placi nic. Przynajmniej tak mu sie wydaje - spojrz na pozycje "VAT" w fakturze -
skarbowka swoj haracz pobiera :-)

J.

Data: 2010-05-30 12:37:26
Autor: daro
zakup nowego auta a urzšd skarbowy

Nie wypelnia bo nie placi nic.

Przynajmniej tak mu sie wydaje - spojrz na pozycje "VAT" w fakturze -
skarbowka swoj haracz pobiera :-)

To jeszcze nic, VAT przynajmniej widzi na fakturze, akcyzy juz nie - a
płacić musi heheh.
--
d.

Data: 2010-05-30 12:51:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "daro" <daro@unet.ue> napisał w wiadomości news:httf5b$qs1$1news.onet.pl...

[...]

On nie musi, tylko płatnik.
On ma tylko w cenę wrzuconą.

Data: 2010-05-30 13:53:37
Autor: J.F.
On Sun, 30 May 2010 12:51:28 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Na jedno wychodzi :-)

J.

Data: 2010-05-30 18:38:55
Autor: Cavallino
zakup nowego auta a urz?d skarbowy
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bdk406ldrq7f53jebg39bk381a5610ud284ax.com...
[...]

Niby tak, ale bardziej chodziło mi o "to jeszcze nic".
Gdyby VAT nie był odpisywany, teżby go na fakturze nie było - to jest jedyna różnica.

Data: 2010-05-30 15:03:52
Autor: kogutek
[...]

Pobiera w przypadku gdy kupujący nie potrafi wskazać skąd ma kasę. Kwota nie
jest stała.

Data: 2010-05-30 21:33:19
Autor: robertcb
> [...]
> Dzięki za odpowiedzi.
Pobiera w przypadku gdy kupujący nie potrafi wskazać skąd ma kasę. Kwota nie

a jak powie że zarobił w Irlandii (oczywiście na czarno)?

--

zakup nowego auta a urząd skarbowy