Data: 2011-03-04 20:38:11 | |
Autor: cezarys | |
zakup przez internet - zwrot towaru | |
1. zakupiłem towar w klepie, zapłaciłem, przesyłka dotarła
2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego druku gwarancji 3. Jednym z argumentów zakupu towaru był fakt przedłużenia gwarancji do 3 lat po zarejestrowaniu gwarancji na stronie producenta 4. Zwróciłem się do sprzedawcy o dostarczenie ważnego druku gwarancji, nie otrzymałem. Nawet nie wiem z kim gadam bo się nikt nie przedstawił (nawet stanowiskiem) .. Twierdzi że mogę zwrócić towar (zakup przez Internet) w ciągu 10 dni o ile nie był używany (ale był) Chciałbym zwrócić towar ze względu na niezgodność towaru z umową, lecz twierdzi że nie mam takiego prawa. Na stronie sklepu nie ma informacji o postępowaniu w przypadku niezgodności towaru z umową Ściana. Może ktoś poradzi CEzarys |
|
Data: 2011-03-04 21:04:58 | |
Autor: to | |
zakup przez internet - zwrot towaru | |
begin cezarys
. Twierdzi Âże mogĂŞ zwrĂłciĂŚ towar (zakup przez Internet) w ciÂągu 10 dni o W ciÄ gu 10 dni moĹźesz zwrĂłciÄ nieuĹźywany bez podania przyczyn. W ciÄ gu roku (albo dwĂłch, zaleĹźy) moĹźesz powoĹaÄ siÄ na niezgodnoĹÄ towaru z umowÄ i wtedy nie ma oczywiĹcie znaczenia, czy towar byĹ uĹźywany, czy nie (aczkolwiek sprzedawca nie musi wymieniÄ, moĹźe teĹź doprowadziÄ do stanu zgodnego z umowÄ ). OgĂłlnie poczytaj ustawÄ, ta akurat jest w miarÄ przejrzyĹcie napisana. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-05 14:19:14 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
zakup przez internet - zwrot towaru | |
On Fri, 4 Mar 2011, to wrote:
begin cezarys Wyjaśnił że nie może (bo używał) więc nie ma powodu do dalszego rozważania tej wersji. W ciągu Ale pytający to *WIE*. Pytający chce się dowiedzieć jak interpretować *konkretny* stan: nie dostał gwarancji. Nie ma dowodu (że nie dostał). Sprzedawca twierdzi, że nabywca nie ma w tej sytuacji prawa do powołania się na "niezgodność". (aczkolwiek sprzedawca nie musi wymienić, może też doprowadzić do stanu Sprzedawca odmówił. Nie ma więc potrzeby rozważania tej wersji. Ogólnie poczytaj ustawę, ta akurat jest w miarę Aleś mu "wyjaśnił" :> To zapodaj przepis który udzieli odpowiedzi na bardzo *konkretne* pytanie! Ogólnik który rzuciłeś dość mało wnosi... (przypominam: brak dowodu na nieotrzymanie gwarancji) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-03-05 21:56:00 | |
Autor: pawelj | |
zakup przez internet - zwrot towaru | |
2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego A czy gwarancja musi mieć pieczątkę żeby była ważna? Gdzieś pisze, że sprzedawca ma wypisać tą gwarancję? Czy do zarejestrowania gwarancji na stronie jest ci potrzebna pieczątka na druczku ? 12 lat sprzedaję sprzęt elektroniczny. 3/4 druków gwarancji dostaję bez pieczątek. Nigdy z powodu braku pieczątki nie było problemu. Czasem jest wymagane ksero faktury. To tak na marginesie bo może szukasz problemu tam gdzie go nie ma -- PawełJ |
|
Data: 2011-03-06 12:50:25 | |
Autor: cezarys | |
zakup przez internet - zwrot towaru | |
Wymogiem przedłużenie gwarncji do 3 lat (oferta sklepu ) jest posiadanie wypełnionej przez sklep gwarancji (Regulamin przedłużenia gwarancji do 3 lat)
Podczas zakupu (telefon) poinformowano mnie o 3 letniej gwaracji (dodatkowo nie było mowy o rejestracji gwarancji) Gwarntem jest inna firma (wszystko w odl > 200 km) Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach? Taką opcję stosuje MediaMarkt, ale oni zawsze informują o możliwości sprawdzenia towaru (czytaj rozpakowania) i dopiero później podpisaniu gwarancji. Czyli dają WIĘKSZE uprawnienia dla klienta niż inni. CEzarys Użytkownik "pawelj" <p_blablabal@onet.pl> napisał w wiadomości news:4d72a361$0$2487$65785112news.neostrada.pl...
|
|
Data: 2011-03-06 20:15:11 | |
Autor: pawelj | |
zakup przez internet - zwrot towaru | |
Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach? Choćby na podstawie dowodu zakupu- faktury, albo numeru seryjnego urządzenia. No ale może ja mam takie szczęście do sprzedawców. -- Pawełj |
|
Data: 2011-03-08 20:23:23 | |
Autor: cezarys | |
zakup przez internet - zwrot towaru | |
Pomyśl. Po 1,5 roku gdy padnie firma sprzedająca to też?
PS. Pytanie było inne CEzarys Użytkownik "pawelj" <p_blablabal@onet.pl> napisał w wiadomości news:4d73dd42$0$2455$65785112news.neostrada.pl... Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach? |
|