Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   zakup przez internet - zwrot towaru

zakup przez internet - zwrot towaru

Data: 2011-03-04 20:38:11
Autor: cezarys
zakup przez internet - zwrot towaru
1. zakupiłem towar w klepie, zapłaciłem, przesyłka dotarła
2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego druku gwarancji
3. Jednym z argumentów zakupu towaru był fakt przedłużenia gwarancji do 3 lat po zarejestrowaniu gwarancji na stronie producenta
4. Zwróciłem się do sprzedawcy o dostarczenie ważnego druku gwarancji, nie otrzymałem. Nawet nie wiem z kim gadam bo się nikt nie przedstawił (nawet stanowiskiem)
.. Twierdzi że mogę zwrócić towar (zakup przez Internet) w ciągu 10 dni o ile nie był używany (ale był)
Chciałbym zwrócić towar ze względu na niezgodność towaru z umową, lecz twierdzi że nie mam takiego prawa.
Na stronie sklepu nie ma informacji o postępowaniu w przypadku niezgodności towaru z umową
Ściana.
Może ktoś poradzi
CEzarys

Data: 2011-03-04 21:04:58
Autor: to
zakup przez internet - zwrot towaru
begin cezarys
. Twierdzi Âże mogĂŞ zwrĂłciĂŚ towar (zakup przez Internet) w ciÂągu 10 dni o
ile nie byÂł uÂżywany (ale byÂł)
Chcia³bym zwróciÌ towar ze wzglêdu na niezgodnoœÌ towaru z umow¹, lecz
twierdzi Âże nie mam takiego prawa.

W ciągu 10 dni możesz zwrócić nieużywany bez podania przyczyn. W ciągu roku (albo dwóch, zależy) możesz powołać się na niezgodność towaru z umową i wtedy nie ma oczywiście znaczenia, czy towar był używany, czy nie (aczkolwiek sprzedawca nie musi wymienić, może też doprowadzić do stanu zgodnego z umową). Ogólnie poczytaj ustawę, ta akurat jest w miarę przejrzyście napisana.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-03-05 14:19:14
Autor: Gotfryd Smolik news
zakup przez internet - zwrot towaru
On Fri, 4 Mar 2011, to wrote:

begin cezarys

. Twierdzi ˙˙e mog˙˙ zwróci˙˙ towar (zakup przez Internet) w ci˙˙gu 10 dni o
ile nie by˙˙ u˙˙ywany (ale by˙˙)
Chcia˙˙bym zwróci˙˙ towar ze wzgl˙˙du na niezgodno˙˙˙˙ towaru z umow˙˙, lecz
twierdzi ˙˙e nie mam takiego prawa.

W ciągu 10 dni możesz zwrócić nieużywany bez podania przyczyn.

  Wyjaśnił że nie może (bo używał) więc nie ma powodu do dalszego
rozważania tej wersji.

W ciągu
roku (albo dwóch, zależy) możesz powołać się na niezgodność towaru
z umową i wtedy nie ma oczywiście znaczenia, czy towar był używany, czy nie

  Ale pytający to *WIE*.
  Pytający chce się dowiedzieć jak interpretować *konkretny* stan:
nie dostał gwarancji. Nie ma dowodu (że nie dostał).
  Sprzedawca twierdzi, że nabywca nie ma w tej sytuacji prawa
do powołania się na "niezgodność".

(aczkolwiek sprzedawca nie musi wymienić, może też doprowadzić do stanu
zgodnego z umową).

  Sprzedawca odmówił. Nie ma więc potrzeby rozważania tej wersji.

Ogólnie poczytaj ustawę, ta akurat jest w miarę
przejrzyście napisana.

  Aleś mu "wyjaśnił" :>
  To zapodaj przepis który udzieli odpowiedzi na bardzo
*konkretne* pytanie!
  Ogólnik który rzuciłeś dość mało wnosi...
(przypominam: brak dowodu na nieotrzymanie gwarancji)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-05 21:56:00
Autor: pawelj
zakup przez internet - zwrot towaru

2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego
druku gwarancji
3. Jednym z argumentów zakupu towaru był fakt przedłużenia gwarancji do 3 lat po zarejestrowaniu gwarancji na stronie producenta

A czy gwarancja musi mieć pieczątkę żeby była ważna? Gdzieś pisze, że sprzedawca ma wypisać tą gwarancję?
Czy do zarejestrowania gwarancji na stronie jest ci potrzebna pieczątka na druczku ?

12 lat sprzedaję sprzęt elektroniczny. 3/4 druków gwarancji dostaję bez pieczątek. Nigdy z powodu braku pieczątki nie było problemu.
Czasem jest wymagane ksero faktury.

To tak na marginesie bo może szukasz problemu tam gdzie go nie ma

--
PawełJ

Data: 2011-03-06 12:50:25
Autor: cezarys
zakup przez internet - zwrot towaru
Wymogiem przedłużenie gwarncji do 3 lat (oferta sklepu ) jest posiadanie wypełnionej przez sklep gwarancji (Regulamin przedłużenia gwarancji do 3 lat)
Podczas zakupu (telefon) poinformowano mnie o 3 letniej gwaracji (dodatkowo nie było mowy o rejestracji gwarancji)
Gwarntem jest inna firma (wszystko w odl > 200 km)
Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach?

Taką opcję stosuje MediaMarkt, ale oni zawsze informują o możliwości sprawdzenia towaru (czytaj rozpakowania) i dopiero później podpisaniu gwarancji.
Czyli dają WIĘKSZE uprawnienia dla klienta niż inni.
CEzarys
Użytkownik "pawelj" <p_blablabal@onet.pl> napisał w wiadomości news:4d72a361$0$2487$65785112news.neostrada.pl...

2. Przeglądając dokumentację zaważyłem brak podstemplowanego i opisanego
druku gwarancji
3. Jednym z argumentów zakupu towaru był fakt przedłużenia gwarancji do 3 lat po zarejestrowaniu gwarancji na stronie producenta

A czy gwarancja musi mieć pieczątkę żeby była ważna? Gdzieś pisze, że sprzedawca ma wypisać tą gwarancję?
Czy do zarejestrowania gwarancji na stronie jest ci potrzebna pieczątka na druczku ?

12 lat sprzedaję sprzęt elektroniczny. 3/4 druków gwarancji dostaję bez pieczątek. Nigdy z powodu braku pieczątki nie było problemu.
Czasem jest wymagane ksero faktury.

To tak na marginesie bo może szukasz problemu tam gdzie go nie ma

-- PawełJ

Data: 2011-03-06 20:15:11
Autor: pawelj
zakup przez internet - zwrot towaru
Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach?

Choćby na podstawie dowodu zakupu- faktury, albo numeru seryjnego urządzenia.
No ale może ja mam takie szczęście do sprzedawców.

--
Pawełj

Data: 2011-03-08 20:23:23
Autor: cezarys
zakup przez internet - zwrot towaru
Pomyśl. Po 1,5 roku gdy padnie firma sprzedająca to też?
PS. Pytanie było inne
CEzarys


Użytkownik "pawelj" <p_blablabal@onet.pl> napisał w wiadomości news:4d73dd42$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
Jak sobie wyobrażasz oddanie do naprawy sprzętu bez gwarancj po 2 latach?

Choćby na podstawie dowodu zakupu- faktury, albo numeru seryjnego urządzenia.
No ale może ja mam takie szczęście do sprzedawców.

-- Pawełj

zakup przez internet - zwrot towaru

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona