Data: 2010-09-22 01:09:59 | |
Autor: Piotrek | |
zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży | |
On 2010-09-21 23:48, s_13 wrote:
Chcę szerzej rozwinąć działalność, którą zajmuję się dotychczas Czyli IMHO prowadzisz niezarejestrowaną DG i chwalisz się tym na usenecie. Pięknie! :-) chciałbym otworzyć sklep internetowy i zwiększyć obroty i dochody :-) Jeśli będziesz na KPiR to dokumentowanie zakupów ma dwa aspekty. 1) Dokumentowanie faktu pozyskania towarów handlowych, etc - jest to banalne (doczytaj rozporządzenie "o KPiR"). 2) Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodu - to jest nieco bardziej skomplikowane. Jeśli zechcesz biznes prowadzić zgodnie z rozporządzeniem to sprawę załatwia Ci dopiero rachunek wystawiony przez sprzedawcę (albo odpowiednia klauzula w umowie). W każdym razie musisz mieć kwit z podpisem sprzedającego z którego wynika, że otrzymał zapłatę. Ale ponieważ, jak wiadomo, podczas wydawania rozporządzenia minister był łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe to być może wystarczy Ci jeśli (częściowo) olejesz rozporządzenie i w zakresie KUP biznes będziesz prowadził jedynie zgodnie z ustawą (o PDOF). Wtedy dowodem poniesienia kosztu może być dla tego przykładu potwierdzenie przelewu, którym zapłaciłeś za towar. Albo jakikolwiek inny, wiarygodny kwit z którego wynika ile, komu i za co zapłaciłeś. Druga sprawa: jeśli jednak będę sporządzał te umowy, to jak to ująć: Co się tak przyczepiłeś do tej umowy? Masz wpisywać zakup towarów handlowych, etc. i dokumentować poniesione koszty. A umowy mogą być w skrajnym przypadku ustne. od czego i czy w ogóle liczyć VAT Jeśli zrezygnujesz ze zwolnienia podmiotowego to od całości sprzedaży. jakoś nie mogę tego objąć, aż się biznesu odechciewa... :-( A to już należy mieć pretensje do "miszczów businessu" z Wiejskiej ... Powodzenia Piotrek |
|