zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży

Data: 2010-09-25 10:27:53
Autor: SDD
zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży

Użytkownik "s_13" <s_13@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:930ad29b-e1aa-45d3-a2ec-8eba87fdc03aj30g2000vbr.googlegroups.com...

Druga sprawa: je¶li jednak będę sporz±dzał te umowy, to jak to uj±ć:
np. kupuję od kilkudziesięciu osób po wiaderku klocków, potem wrzucam
wszystko do jednego pudła i z tego robię zupełnie nowe zestawy, które
odsprzedaję, i co teraz, umowy maj± być na każdy klocek osobno? :-)

Male audiotele.
Jak si enazywa rodzaj dzialalnosci, w ktorym sprzedaje sie obiekty materialne w innej postaci niz zostaly one zakupione?
- czyli kupujesz jaja i make a sprzedajesz ciasto; kupujesz auto-grzmoty a sprzedajesz pozyskane czesci.
a) handel,
b) uslugi,
c) produkcja?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-25 01:37:30
Autor: s_13
On 25 Wrz, 10:27, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Użytkownik "s_13" <s...@interia.pl> napisał w wiadomo¶cinews:930ad29b-e1aa-45d3-a2ec-8eba87fdc03aj30g2000vbr.googlegroups.com...

> [...]

materialne w innej postaci niz zostaly one zakupione?
- czyli kupujesz jaja i make a sprzedajesz ciasto; kupujesz auto-grzmoty a

to jest produkcja, a to co kupujesz, to surowce...

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-09-25 11:30:06
Autor: Piotrek
On 2010-09-25 10:37, s_13 wrote:
to jest produkcja, a to co kupujesz, to surowce...

Bingo! Wygrałe¶ "talon na balon".

Piotrek

Data: 2010-09-25 10:09:56
Autor: s_13
On 2010-09-25 10:37, s_13 wrote:

> to jest produkcja, a to co kupujesz, to surowce...

Bingo! Wygrałe¶ "talon na balon".

Piotrek

a inna wersja (utrudniona): kupuję towar (surowiec?), i sprzedaję w
tej samej postaci, ale poprawiam co nieco (przypu¶ćmy, że ma wady,
które naprawiam), czy produkuję, czy po prostu sprzedaję? :-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-09-25 19:43:04
Autor: scream
Dnia Sat, 25 Sep 2010 10:09:56 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

a inna wersja (utrudniona): kupuję towar (surowiec?), i sprzedaję w
tej samej postaci, ale poprawiam co nieco (przypu¶ćmy, że ma wady,
które naprawiam), czy produkuję, czy po prostu sprzedaję? :-)

To jeszcze inaczej - odnosz±c się do pierwszego Twojego posta - powiedz,
czy w którym kolwiek miejscu w KPiR wpisujesz co dokładnie kupiłe¶
(surowiec) i co z tego zostało zrobione ("ulepszony" surowiec b±dĽ gotowy
produkt)? Nie, nie ma tam takiego pola. W przypadku firm rozliczaj±cych się
na zasadach ogólnych znaczenie ma:
- ile było kosztów netto w danym miesi±cu
- ile było przychodu netto w danym miesi±cu
- różnica między przychodem a kosztami stanowi dochód, od którego
odprowadza się podatek.
Skoro już jeste¶my przy zagadkach, to zadam kolejn±: ile udokumentowanego
dochodu będziesz miał, jeżeli kupisz co¶ za 10 zł, a sprzedasz za 15 zł?
Pytanie drugie: ile będzie dochodu, jeżeli nie będziesz potrafił
udokumentować owych 10 zł kosztów? OdpowiedĽ jest prosta - w przypadku
kiedy nie będziesz miał papierka na koszty zaplacisz po prostu wyższy
podatek dochodowy (bo płacisz od 15 zł, a nie od 15-10=5 zł). Fiskusa nie
obchodzi czy towar, który sprzedajesz kupiłe¶ legalnie w innej firmie, na
bazarze od handlarza, dostałe¶ od cioci czy sam wyprodukowałe¶ (z paroma
wyj±tkami, np. alkohol czy paliwo). Wyja¶nianiem pochodzenia towarów
zajmuje się w naszym kraju policja, a nie skarbówka.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-09-25 20:00:08
Autor: Tomek
W dniu 25.09.2010 19:43, scream pisze:
[...]

Obawiam się że duużo wyższy, zwłaszcza czytaj±c to:

Tomek

Data: 2010-09-25 23:08:18
Autor: scream
Dnia Sat, 25 Sep 2010 20:00:08 +0200, Tomek napisał(a):

Obawiam się że duużo wyższy, zwłaszcza czytaj±c to:

A jakie¶ uzasadnienie?

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-09-27 14:39:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 25 Sep 2010, Tomek wrote:

[...]

  Zapodaj nam lepiej Ľródło tych rewelacji.
  Bo w żadnym wypadku nie podejrzewam iż sam co¶ takiego stworzyłe¶ :)

  W szczególno¶ci dla KPiR (bo na KP i ryczałcie znam się jak
to mawiaj± "jak kot na kwa¶nym mleku") można zacytować:
http://www.podatki.biz/akty/260803.htm?strona=1
....w szczególno¶ci par.11.4.3 (od słów "z wyj±tkiem" :P),
do tego par.9.4 oraz cały par.15 i 16.
  To s± przepisy *podatkowe* podlegaj±ce kontroli *skarbowej*, to
czy US zechce przekazać sprawę policji do rozpatrzenia *pozaskarbowych*
zdarzeń jest spraw± uboczn± :)
  Mandat (za nieprawidłowo¶ć w dokumentacji) przysługuje z czysto
skarbowego punktu widzenia, bez wnikania czy materiał był kradziony
czy pozyskany z "szarej strefy".

  Ba, działa to na odwrót: *JE¦LI* podatnik o¶wiadczy, że materiał
jest kradziony, a US uzna że jest to "udowodnione" (pewnie najlepiej
na podstawie wyroku s±dowego :>) to owszem - WTEDY nie podlega (ów
materiał, a raczej jego niewła¶ciwe udokumentowanie) sankcjom skarbowym.
  Art.2.1.4 ustawy o dochodowym rzecz jasna.
(w przypadku VAT tak dobrze nie ma, dla jasno¶ci)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-28 07:02:59
Autor: scream
Dnia Mon, 27 Sep 2010 14:39:54 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Zapodaj nam lepiej Ľródło tych rewelacji.
  Bo w żadnym wypadku nie podejrzewam iż sam co¶ takiego stworzyłe¶ :)

¬ródłem owych rewelacji jest samo życie :) Każdy jeden sklep spożywczy i
nie tylko funkcjonuje na tej zasadzie, gdyż powszechne jest rozdawanie
przez producentów różnego rodzaju gratisów które nie s± fakturowane.
Przykładowo - zamawiasz 5 zgrzewek napoju, dostajesz szóst± gratis. Na
fakturze jest jednak tylko 5 zgrzewek. I co, sam to wypijesz, czy rozdasz
znajomym? :) Sprzedaje się to normalnie i nikt się do tego nie czepia;
wszyscy tak robi±.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-09-29 16:07:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 28 Sep 2010, scream wrote:

¬ródłem owych rewelacji jest samo życie :) Każdy jeden sklep spożywczy
i nie tylko funkcjonuje na tej zasadzie

  E, ale to nie jest argument na "poprawno¶ć prawn±" praktyki,
równie dobrze można twierdzić że dopuszczalna prędko¶ć w terenie
zabudowanym jest między 80 a 90 kmph :]

Sprzedaje się to normalnie i nikt się do tego nie czepia;

"Brak dowodów" do czepiania się, jak mniemam!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-29 19:49:36
Autor: scream
Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:07:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

Sprzedaje się to normalnie i nikt się do tego nie czepia;
"Brak dowodów" do czepiania się, jak mniemam!

Być może. Zdradzę Ci, że mój księgowy kazał mi sprzedawać i nie przejmować
się, więc widocznie s± ku temu jakie¶ jasne podstawy prawne ;) A Ty takich
nie widzisz? Jak by¶ rozliczył sprzedaż gratisów?

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-09-30 00:11:23
Autor: Tomek
W dniu 29.09.2010 19:49, scream pisze:
[...]

Dobrze to uj±łe¶: ;)

--
Tomek

Data: 2010-09-30 16:31:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 29 Sep 2010, scream wrote:

Być może. Zdradzę Ci, że mój księgowy kazał mi sprzedawać i nie przejmować
się, więc widocznie s± ku temu jakie¶ jasne podstawy prawne ;)

  Jasne, i to tak tajne, że nie godzi się ich ujawniać.
  ;)

A Ty takich
nie widzisz? Jak by¶ rozliczył sprzedaż gratisów?

  M... nie mam gratisów, ale na grupie nie dyskutujemy o tym jak bym je
rozliczył, tylko jak ma być ;>
  Wersji IMVHO znalazłoby się kilka.
- uznanie, że to "towar na reklamę i reklamacje".
- uznanie że to art.11 PDoOF :P
....wad± wszelkich wersji które mi przychodz± na my¶l jest obowi±zek
udokumentowania. Bo przeszkód aby na f-rze było "50 egz na sprzedaż,
5 egz na reklamacje" nie widzę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-30 23:27:08
Autor: scream
Dnia Thu, 30 Sep 2010 16:31:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

...wad± wszelkich wersji które mi przychodz± na my¶l jest obowi±zek
udokumentowania. Bo przeszkód aby na f-rze było "50 egz na sprzedaż,
5 egz na reklamacje" nie widzę.

To wytłumacz np. takiej Coca-coli że ma inaczej wypisywać swoje faktury,
powodzenia życzę :))

Musi być jaki¶ kruczek do wykorzystania, bo zapewniam Cię, że wszyscy tak
robi±. Wszyscy daj± jakie¶ gratisy i wszystkie sklepy je potem wprowadzaj±
do sprzedaży. Księgowy mi mówił, że w przypadku pełnej księgowo¶ci miałbym
się o co martwić, a tak to najwyżej zapłacę wyższy podatek skoro będę miał
przychód bez pokrycia w kosztach. Ja to kupuję, w końcu to on odpowiada
przed US a nie ja :)

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-09-30 23:33:37
Autor: Andrzej
zakup towarĂłw od osoby fizycznej w cel u odsprzedaĹĽy
W dniu 2010-09-30 23:27, scream pisze:
  KsiÄ™gowy mi mĂłwiĹ‚, ĹĽe w przypadku peĹ‚nej ksiÄ™gowoĹ›ci miaĹ‚bym
się o co martwić, a tak to najwyżej zapłacę wyższy podatek skoro będę miał
przychód bez pokrycia w kosztach. Ja to kupuję, w końcu to on odpowiada
przed US a nie ja :)

I tu siÄ™ mylisz. Przed US Ty odpowiadasz.
Księgowego to potem możesz podać do sądu,
o ile będziesz miał za co.

A.

Data: 2010-10-01 09:22:46
Autor: scream
zakup towarĂłw od osoby fizycznej w cel u odsprzedaĹĽy
Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:33:37 +0200, Andrzej napisał(a):

I tu się mylisz. Przed US Ty odpowiadasz.
Księgowego to potem możesz podać do s±du,
o ile będziesz miał za co.

Po co w takim razie ubezpieczenie, które maj± biura rachunkowe?

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-10-01 09:38:01
Autor: Piotrek
On 2010-10-01 09:22, scream wrote:
Po co w takim razie ubezpieczenie, które maj± biura rachunkowe?

Jest używane w sytuacji je¶li masz roszczenie cywilne do biura.

Piotrek

Data: 2010-10-01 10:36:24
Autor: Maddy
W dniu 01-10-2010 09:22, scream pisze:
Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:33:37 +0200, Andrzej napisał(a):

I tu siÄ™ mylisz. Przed US Ty odpowiadasz.
Księgowego to potem możesz podać do sądu,
o ile będziesz miał za co.

Po co w takim razie ubezpieczenie, ktĂłre majÄ… biura rachunkowe?

Sam sobie przeczysz - gdyby biuro odpowiadało wprost przed US za popełnione w Twoich rozliczeniach błędy to nie potrzebowałoby ubezpieczenia OC (odpowiedzialność CYWILNA, nie karna, nie skarbowa).
US egzekwowałby podatki, odsetki itp wprost od biura, i Ciebie by to nie obchodziła a więc nie miałbyś wobec biura żadnych roszczeń.

Ale tak nie jest, nie ma też możliwości ubezpieczenia się od konsekwencji np. zaniżenia podatków (chociaż przy jakości naszego prawa podatkowego powinna być taka możliwość, skoro jest od skoków na bungee), stąd ubezpieczenie biura od odpowiedzialności wobec klienta.

Masz prawo dochodzić od biura zwrotu wydatków które powstały z winy biura.
A biuro sie od takiej sytuacji ubezpiecza - czyli dochodzisz odszkodowania od ubezpieczyciela biura.
Jeżeli szkoda jest ewidentna (masz protokół pokontrolny - jest wyraźnie opisane co było przyczyną zaniżenia podatków a z umowy wynika co było obowiązkiem biura) to o wypłatę odszkodowania nie będzie trudno.
PorzÄ…dne biuro, ktĂłre dba o reputacjÄ™, jeszcze Ci w uzyskaniu odszkodowania pomoĹĽe.

Trzeba tylko pamiętać, że możesz otrzymać zwrot za faktycznie poniesione _szkody_. Jeżeli z winy biura zapłaciłeś za mały podatek i potem musiałeś dopłacać, to w razie czego szkodą są odsetki, kary i inne koszty dodatkowe, sam podatek, który musisz dopłacić, szkodą nie jest.

Jeżeli uważasz, że podjąłeś takie a nie inne decyzje na podstawie zafałszowanych danych o obciążeniach fiskalnych i na tym straciłeś (np. jak byś wiedział, że podatek będzie większy to byś inaczej skalkulował ceny - dotyczy zwłaszcza nieprawidłowych stawek VAT), to już raczej sprawa na proces cywilny, ubezpieczyciel tak wprost Ci z tego tytułu nic nie wypłaci.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży