zakup za granicą, a podatek VAT

Data: 2010-04-09 15:12:24
Autor: Grupy dyskusyjne
zakup za granicą, a podatek VAT
Witam.

Kupuję od niemieckiej firmy urządzenie pomiarowe.
Jestem vatowcem, ale nie mam euronipu. Faktura została wystawiona bez podatku VAT.
Czy dla tego jednorazowego zakupu muszę taki euronip załatwić. W Polsce od kwoty wystawionej na fakturze muszę zapłacić podatek VAT, w jaki sposób należy go rozliczyć.
Sprzęt będzie środkiem trwałym w mojej działalności.

Jestem watowcem i prowadzę kpir.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Zbyszek

Data: 2010-04-09 23:38:21
Autor: cef
Grupy dyskusyjne wrote:
[...]

Niekoniecznie. Skoro do transakcji już doszło i jest to kwestia incydentalna,
 a nie masz prawa do zakupu w cenie netto-
w zasadzie to widać, że Niemcy mało się przejmują "NIPologią" - to poproś o prawidłową fakturę.

Polsce od kwoty wystawionej na fakturze muszę zapłacić podatek VAT, w
jaki sposób należy go rozliczyć.

Poprzez fakturę wewnętrzną, ale VAT od ceny brutto- sprzedawca wystawi Ci poprawną
fakturę z MwSt jak sobie sprawdzi, że jesteś "invalid VAT number"

Data: 2010-04-10 07:00:01
Autor: andreas
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:hpo6tf$305$1atlantis.news.neostrada.pl...

sprzedawca wystawi Ci poprawną fakturę z MwSt jak sobie sprawdzi, że jesteś "invalid VAT number"

A wcześniej zadzwoni na policje, że jakiś oszust z Polski naciągnął go na nieistniejącą firmę.

--
andreas

Data: 2010-04-11 01:21:31
Autor: Przemek
On 10 Kwi, 07:00, "andreas" <andr...@onet.pl> wrote:
Użytkownik "cef" <cez...@interia.pl> napisał w wiadomościnews:hpo6tf$305$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
> "invalid VAT number"

A wcześniej zadzwoni na policje, że jakiś oszust z Polski naciągnął go na

taaa...
gosc dal d... bo prawo wystawiania bez vatu mialby gdyby obie strony
mialy nip europejski - jezeli nip na fakturze polskiej strony byl z
PL... to wtedy mozna sie bac ze Niemiec powie ze go Polak oszukal
podajac ze jest vat eu. Jezeli nie ma PL to gosc dal ciala i jak sie
polapie to sam powinien zabiegac o korekte.

Data: 2010-04-11 12:02:18
Autor: andreas

Użytkownik "Przemek" <przemek4net@gmail.com> napisał w wiadomości news:146172fe-88eb-4306-ba5a-5e6ddba21773q23g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

taaa...
Jezeli nie ma PL to gosc dal ciala i jak sie
polapie to sam powinien zabiegac o korekte.

Tylko w Polsce trzeba się starać o osobny NIP europejski, aby urzędnik miał co do roboty dla szwagra i miał na czym złapać podatnika.
W Niemczech nawet nie wyobrażają sobie sytuacji, że legalne, zarejsterowane w jakimkolwiek unijnych skarbowym przedsiębiorstwo, może nie być widoczne na http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/, więc również nie mają pojęcia, że zapis z literkami PL lub bez nich może mieć jakiekolwiek znaczenie.

Wymaganie od ludzi z Niemiec, aby byli biegli w typowych tylko dla Polski biurokratycznych wymysłach jest tak samo sensowne jak były pretensje do turysty z Niemiec w latach osiemdziesiątych, że idiota dał ciała bo chce kupić schabowe a nie pomyślał o kartkach na mięso.

--
andreas

Data: 2010-04-11 12:31:28
Autor: cef
andreas wrote:

[...]

Ciekawe jest to co piszesz. Szczególnie, że chodzi o kraj,
w którym dla potrzeb podatkowych istnieja dwa odrębne numery
podatkowe: jeden do rozliczeń krajowych - Steuernr
 i jeden do wewnątrzunijnych - Umsatzsteueridentifikationsnr.

Data: 2010-04-18 12:11:33
Autor: Gruoy dyskusyjne
zakup za granicą, a podatek VAT
Witam.

Dzięki serdeczne za odzew.
Udało się załatwić NIP EU, a firma niemiecka wstrzymała się z wystawieniem rachunku
i wszystko zaczęło być zgodnie z przepisami.

Pozdrawiam serdecznie forumowiczów.
Zbyszek.

zakup za granicą, a podatek VAT