zakup za granica - jak to rozliczac.

Data: 2009-04-08 03:12:07
Autor: payolsmietnik
zakup za granica - jak to rozliczac.
Witam,
Pisalem juz na podatkach ale odpowiedzi brak, moze tu znajdzie sie
ktos kto rozjasni troszke moje myslenie:

Witam przedstawie teoretyczna sytacje i prosze o pomoc:
Kolega prowadzi jednoosobowa dzialanosc gospodarcza w Polsce. Jest
platnikiem vat. Przyjezdza do Hiszpani na moje zaproszenie i razem
udajemy sie na gielde komputerowa. Tu znajdujemy bardzo okazyjne
uzywane dyski wewnetrzne. Sprzedaja je prywatne osoby. Kolega chce je
kupic - jak to zrobic.
1. Czy spisac umowe.... jakie dane sa potrzebne od osoby sprzedajacej
- czy umowa moze byc w jezyku hiszpanskim?
2. Jak to w Polsce opodatkowac? vat etc.

Dalsze rozwazania. W sklepie w Hiszpani kolega znalazl obudowy do
dyskow. Zakupil 10 szt niestety nie wystawiono faktury z vatem 0 lecz
normalna. Chce te obudowy sprzedac w Polsce, dodatkowo chce zamontowac
te dyski do obudowy i sprzedac jako zewnetrzne dyski. Po raz kolejny
pytanie - jak to rozliczyc - zglosic do urzedu? Jakich dokumentow
potwierdzajacych zakup to wymaga?

Z gory dzieki za wszelka pomoc.
Payol

zakup za granica - jak to rozliczac.