zakup żarówki 16W - problem z dostępnością

Data: 2013-11-12 18:12:06
Autor: jerzu
zakup żarówki 16W - problem z dostępnością
On Mon, 11 Nov 2013 23:57:29 +0100, gobo <gobo007@poczta.onet.pl>
wrote:

Wymontowałem ją i pojechałem na stację paliw kupić nową. Oznaczenia: 16W, beztrzonkowa, jak w linku:
http://www.neonplus.pl/files/12v-16w-w2-1x9-5d-narva-17631-w16w.jpg
Zadanie z pozoru banalne...

No, banalne. Ja mam z tyłu żarówkę dwuwłoknową 21/4W. Też na żadnej
stacji nie kupisz :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-12 18:30:33
Autor: Artur Maśląg
wrote:

[...]

A ja nie wiem jakie mam, bo się od nowości nie spaliły ;)

Data: 2013-11-12 23:59:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wrote:

[...]

Niemożliwe. Ktoś Ci je wymienia bez twojej wiedzy. Producenci żarówek swój spisek uskuteczniają i basta. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-11-12 23:17:22
Autor: tᴏ
jerzu wrote:

No, banalne. Ja mam z tyłu żarówkę dwuwłoknową 21/4W. Też na żadnej
stacji nie kupisz :)

Można założyć 21/5W, tylko trzeba jeden bolec spiłować.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-12 22:26:35
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 13 listopada 2013 00:17:22 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:

Można założyć 21/5W, tylko trzeba jeden bolec spiłować.

Proponuję nic nie kombinować tylko kupić odpowiednie żarówki.
W moim poprzednim aucie były powciskane (przez poprzedniego właściciela) żarówki 21/5W zamiast 21/4W. Zapalały się co jakiś czas kontrolki ESP i kontroli silnika, komputer wskazywał uszkodzony włącznik świateł stop, a prawdziwym powodem tego cyrku były właśnie niewłaściwe żarówki.
Kupiłem komplet w sklepie z częściami Bosch i problem został rozwiązany.

Data: 2013-11-13 10:13:02
Autor: J.F
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Cos malo prawdopodobne. Chyba ze cokol maja calkiem inny.

J.

Data: 2013-11-13 04:05:34
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 13 listopada 2013 10:13:02 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
Cos malo prawdopodobne. Chyba ze cokol maja calkiem inny.

Jest nieco inny.

Data: 2013-11-13 13:29:20
Autor: J.F
[...]

No to moze powodowac zwarcia miedzy obwodami.

J.

Data: 2013-11-13 13:38:44
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-13 13:29, J.F pisze:
[...]

Skąd taki pomysł? Cokół jest pewnie tak skonstruowany by uniemożliwić
włożenie złej żarówki.

Data: 2013-11-13 05:20:25
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 13 listopada 2013 13:38:44 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

Skąd taki pomysł? Cokół jest pewnie tak skonstruowany by uniemożliwić włożenie złej żarówki.

Włożyć się nie da, ale wcisnąć niestety można ;)

Data: 2013-11-13 14:39:58
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-13 14:20, szymon.czarkowski@gmail.com pisze:
[...]

Na siłę to już różne rzeczy ludzie robili. Ostatnio widziałem pompę
wody z kołem nie do tego paska rozrządu/silnika. Złożyli, samochód
zrobił z 1000km, po szybszej jeździe zmieliło pasek, rozrząd się
przestawił i koniec. Na szczęście silnik bezkolizyjny:>

Data: 2013-11-14 15:02:21
Autor: Kamil 'Model'
napisał:

[...]

Miałem kiedyś tak samo, ale rozrząd kolizyjny i pasek powiedział dosyć przy odpalaniu auta, Bo jakiś cymbał założył nie tą pompę wody co potrzeba. Efekt tego to regeneracja głowicy. Auto to była Astra F 1,7D (silnik GM)

Data: 2013-11-13 14:00:05
Autor: J.F
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

A jak sie ja jednak wcisnelo, to cuda moga sie dziac.

Bo pomysl ze dodatkowy 1 wat powoduje dziwne bledy ... tez jest dziwny ...

J.

Data: 2013-11-13 05:18:44
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 13 listopada 2013 14:00:05 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

Bo pomysl ze dodatkowy 1 wat powoduje dziwne bledy ... tez jest dziwny

Błędy powodował nie dodatkowy 1W, ale pewnie zwarcia (lub brak styku) wynikające z nieco innego trzonka.
Najpierw wymieniłem włącznik świateł stop. Problemu to nie rozwiązało (całe szczęście wymiana była prosta, a włącznik tani).. Sprawdziłem żarówki, były złe, więc je wymieniłem. Dopiero wtedy usterka ustąpiła.

Data: 2013-11-13 14:43:05
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-11-13 14:00, J.F pisze:
[...]

Prędzej brak kontaktu niż zwarcie.

Bo pomysl ze dodatkowy 1 wat powoduje dziwne bledy ... tez jest dziwny ..

To pewnie nie kwestia tego 1 wata...

Data: 2013-11-13 13:17:06
Autor: Czesław Wiśniak
zakup żarówki 16W - problem z dostępnością
Data: 2013-11-13 04:28:15
Autor: szymon.czarkowski
zakup żarówki 16W - problem z dostępnością
W dniu środa, 13 listopada 2013 13:17:06 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
http://www.donsbulbs.com/bulbs/g623/b/baz15d.gif
http://www.donsbulbs.com/bulbs/g623/b/bay15d.gif

O! Dzięki.
Właśnie ta drobna różnica powodowała problemy w moim aucie.
Facet powciskał złe żarówki i był problem.

Żeby skończyć offtopic - nieco mniej popularnych żarówek należy szukać w miejscach innych niż stacje benzynowe i hipermarkety ;)

Data: 2013-11-13 14:57:46
Autor: tᴏ
szymon.czarkowski wrote:

Właśnie ta drobna różnica powodowała problemy w moim aucie. Facet
powciskał złe żarówki i był problem.

Tak jak pisałem -- ten jeden bolec wystarczy spiłować i wszystko działa.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-13 13:51:54
Autor: szymon.czarkowski
W dniu środa, 13 listopada 2013 15:57:46 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:

Tak jak pisałem -- ten jeden bolec wystarczy spiłować i wszystko działa.

Tylko po co kombinować, skoro można kupić właściwy typ żarówki?

Data: 2013-11-14 18:39:59
Autor: tᴏ
szymon.czarkowski wrote:

Tylko po co kombinować, skoro można kupić właściwy typ żarówki?

Bo 4W chujowo świeci. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-14 15:15:25
Autor: tck

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:5283936a$0$2165$65785112news.neostrada.pl...
szymon.czarkowski wrote:

Właśnie ta drobna różnica powodowała problemy w moim aucie. Facet
powciskał złe żarówki i był problem.

Tak jak pisałem -- ten jeden bolec wystarczy spiłować i wszystko działa.

a jak spiluje niewlasciwy bolec?;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-11-14 08:33:33
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 14 listopada 2013 15:15:25 UTC+1 użytkownik tck napisał:

> Tak jak pisałem -- ten jeden bolec wystarczy spiłować i wszystko działa.

a jak spiluje niewlasciwy bolec?;)

-- pozdr

tck(at)top.net.pl

dlaczego uważasz ze jest idiotą?

Data: 2013-11-13 14:58:42
Autor: tᴏ
szymon.czarkowski wrote:

Proponuję nic nie kombinować tylko kupić odpowiednie żarówki.

Ale po co, skoro są droższe i gorzej świecą? Nie ma żadnej różnicy oprócz tego jednego bolca ustalającego, należy go spiłować i żarówka pasuje.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-12 23:56:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wrote:

[...]

21/4W? A nie zwykła PY21/5W? Jeśli ta druga, to tego w marketach leży na kilogramy. Tylko zwykle to jakiś Hi-Tec czy inne Bottari. Z rzadka trafi się Philips.

Data: 2013-11-13 15:24:03
Autor: jerzu
zakup żarówki 16W - problem z dostępnością
On Tue, 12 Nov 2013 23:56:36 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<mojnick@onet.pl> wrote:

21/4W? A nie zwykła PY21/5W? Jeśli ta druga, to tego w marketach leży na kilogramy. Tylko zwykle to jakiś Hi-Tec czy inne Bottari. Z rzadka trafi się Philips.

Nie, własnie 21/4W. I ma inny trzonek niż 21/5W :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-13 15:26:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
zakup żarówki 16W - problem z dostępnością
Hello jerzu,

Wednesday, November 13, 2013, 3:24:03 PM, you wrote:

21/4W? A nie zwykła PY21/5W? Jeśli ta druga, to tego w marketach leży na
kilogramy. Tylko zwykle to jakiś Hi-Tec czy inne Bottari. Z rzadka trafi się Philips.
Nie, własnie 21/4W. I ma inny trzonek niż 21/5W :)

Ale niech mi ktoś wytłumaczy - PO CO TAKIE WYDUMKI? Co za idiota
księgowy to zaprojektował? Żarówki były cent tańsze?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-13 14:30:14
Autor: masti
zakup żarówki 16W - problem z dostępnością
Dnia pięknego Wed, 13 Nov 2013 15:26:39 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

[...]

wręcz przeciwnie. Żebyś kupował w ASO :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-13 15:32:34
Autor: jerzu
On Wed, 13 Nov 2013 14:30:14 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

wręcz przeciwnie. Żebyś kupował w ASO :)

Nie trzeba w ASO, ale mimo to są droższe.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-11-13 15:33:26
Autor: J.F
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Nie, własnie 21/4W. I ma inny trzonek niż 21/5W :)
Ale niech mi ktoś wytłumaczy - PO CO TAKIE WYDUMKI? Co za idiota
księgowy to zaprojektował? Żarówki były cent tańsze?

Odwrotnie - dwa dolary drozsze ... dla klienta.
Wiesz jakie to pieniadze, jak klient nie moze kupic gdzie indziej ? :-)
A jakie ekologiczne, 20% oszczednosci paliwa :-)

A tak bez zartow - nie jest jakos tak ze pierwsze w USA, drugie w Europie, a auto japonskie czy koreanskie ?

Cokol lepszy, bo sie nie da odwrotnie wsadzic

J.

Data: 2013-11-13 15:34:33
Autor: jerzu
zakup żarówki 16W - problem z dostępnością
On Wed, 13 Nov 2013 15:26:39 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Ale niech mi ktoś wytłumaczy - PO CO TAKIE WYDUMKI? Co za idiota
księgowy to zaprojektował? Żarówki były cent tańsze?

Wynika to z bodwy klosza. Światła pozycyjne z tyłu to okrąg oświetlony
trzena żarówkami - 2 x 5w i 1 x 21/4w (to jest też stop). I tam gdzie
jest to 21/4, żarówka jest bliżej klosza. I jak wsadzisz tam (po
odpowiedniej przeróbce) 21/5w, to ten segment świeci jasniej. Tak
sobie wymyślił Ford :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

zakup żarówki 16W - problem z dostępnością